abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 732 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    20.1.2006 00:22 Radek | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Hezky článek, už nějakou dobu Fluxbox používám a musím jen potrvdit, že je opravdu výborný co se týče nastavení => ovladatelnosti, skinovatelnosti a své nenáročnosti. A proto 9 z 10-ti uživatelů doporučuje Fluxbox. ;-)
    20.1.2006 00:49 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    A ten desátý má díru v hlavě, protože nechtěl doporučit Fluxbox :-)
    20.1.2006 18:03 alanos | skóre: 24 | blog: alanos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    zaboha nevim jak mam zmenit ten hnusny font kterym jsou nadepsane vsechny ramecky atd...
    20.1.2006 18:20 Radek | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Zkus to v
    ~/.fluxbox/styles/jmeno_tveho_stylu/theme.cfg
    Třeba ja tu mám
    window*font   verdana-8-iso8859-2
    Tahle položka zařídí že všechny titulky oken budou mit toto písmo. Jinak se mrkni do dokumentace nebo si ztáhni nějaký jiný styl a nech se inspirovat ;-)
    20.1.2006 18:53 alanos | skóre: 24 | blog: alanos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    udělal jsem co jsi napsal a pismenka se sice zmenšily ale maji vyhled asi jako prvni pismenka na počítači PMD co jsem viděl asi před 20 lety.
    20.1.2006 19:02 Radek | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Tak použij jiný fonty...
    20.1.2006 19:16 alanos | skóre: 24 | blog: alanos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Taže jsem to upravil , vše je OK až na jednu věc v rozbalovacich nabídkách jsou fonty jak maji být hladke jen nadpisy oken a dole lišta a nadpisy v rozbalovacích nabídkách jsou pořád v jiném fontu /v tom děsným/ hledal jsem v konfiguráku ale už jsem tam žádný odkaz na font jiný nenašel .... je možné že tyhle věci se konfigurují jinde ? vzhled konfiguruji v ~/.fluxbox/styles/transition ten styl jsem stahl z netu
    20.1.2006 19:40 alanos | skóre: 24 | blog: alanos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Děkuji ya nakopnutí už jsem to zdarně vyřešil , musel jsem prostě dopsat ty fonty i tam kde nebyly uvedeny.
    .. avatar 20.1.2006 00:58 .. | skóre: 4 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Jestli tou chybejici funkci myslite, ze kdyz jsou dve okna blizko sobe, tak se pritahnou tak na to slouzi (napr.) session.screen0.edgeSnapThreshold: 5

    V tomhle pripade to nastavi na screen0 pritahovani oken na vzdalenost 5ti pixelu.
    20.1.2006 01:08 Jaromír Hradílek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Děkuji, to je přesně ono.
    Josef Kufner avatar 20.1.2006 01:24 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Hmm.. Jaké funkce má navíc Fluxbox oproti Windowmakeru a které nemá? (Kromě seskupování oken.)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    20.1.2006 11:20 ivan | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Windowmaker pouzivam take k plne spokojenosti, ale kdyby nekdo vedel jak seskupovani oken dosahnout byl bych mu veeeeelice vdecen.
    Josef Kufner avatar 20.1.2006 01:28 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Celkem nedávno (před pár měsíci) jsem sepsal svoje požadavky na windowmanager. Zatím jsem zjistil, že nejblíže je Window Maker. Nevíte onějakém windowmanageru, který by byl blíž?

    A tady je ten seznam: http://jk.myserver.cz/ostatni/idealni-wm/
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    20.1.2006 07:59 Michal 'Mišú' Úradník | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    FVWM2, verzia 2.5 nebáť sa že je vývojová. FVWM je pricipiálne len akési rozhranie v ktorom sa dá naprogramovať takmer akýkoľvek WM. Ale stojí to trošku času a námahy a hlavne a netreba nechať odradiť tým štandardným nastavením.
    Josef Kufner avatar 20.1.2006 10:33 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Ne, FVWM mi nestačí, je příliš neohrabané a než se patlat s jeho konfigurací, to radši překopu jiný windowmanager...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    20.1.2006 13:15 maleprase | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    tak rekl bych ze s temimto podminkami se budes patlat s konfiguraci s jakymkoliv wm s jedinym rozdilem ze s fvwm mas jistotu ze to jde
    Josef Kufner avatar 20.1.2006 13:53 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    S FVWM už jsem to zkoušel a nedošel jsem k žádnému alespoň trošku rozumnému stavu... vždy mi tam nějaké detaily překážely tak, že se to nedalo používat.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    20.1.2006 08:02 necron
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    super článok.dík!!! to som potreboval
    21.1.2006 19:52 ycuzo | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Musim sa pridat,kedysi som pouzival blackbox,ale to bola dost bieda, skusil som aj flux ale nejako mi nesedel... Potom som presiel na Fvwm2-5.10 a ten maximalne splna moje poziadavky, je to velmi solidny windowmanager,hlavne kvoli velkej moznosti vlastnej konfiguracie
    Petr (DotaZ) Jakubec avatar 20.1.2006 08:02 Petr (DotaZ) Jakubec | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Jen bych chtel torso je mrtve. pouzijte jeho nastupce CONKY (http://conky.sourceforge.net/). Je navic i obohacen o aliasing (ktery pak stejne asi vypnete, protoze celkem zbytecne zere procesorovy cas :-) a mnoho dalsich vychytavek...

    PS: Diky za clanek, de-fakto na nej cekam :-) jsem uz celkem mene spokojeny uzivatel XFCE a od verze 4.2 mi uz nejak nesedi (hlavne co se tyce konfigurovani pomoci textoveho editoru, na coz jsem zvykly).
    20.1.2006 14:46 #2453 | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Hmm, mozna prave pro to se jeho autor nijak neobtezoval vyjadrit k memu pokusu o port na OpenBSD :-(

    T.
    20.1.2006 17:33 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    OpenBSD je tolik jinaci nez FreeBSD? Ja, ze kamos na FreeBSD torsmo spokojene pouziva...
    20.1.2006 19:55 #2453 | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Nelisi se moc, ale presto tam nejake rozdily jsou... bylo treba udelat modul openbsd.c a vnutit ho do automaku, coz sice neni skoro nic prevratneho, ale asi to neslo jednoduseji (nebo se s tim nikdo nepiplal) pac o to byl celkem zajem. Pravdou je, ze se dalo pouzit hodne kodu pro NetBSD a neceho pro FreeBSD, ale presto bylo treba neco prepsat nebo dopsat.

    No ale to jsme asi lehce OT :-)

    T.
    Marek Bernát avatar 20.1.2006 08:14 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Fluxbox som používal asi pred rokom a bol veľmi príjemný, ale niektoré veci (už nikto dnes nevie ktoré) mi v ňom chýbali. Preto som skúsil napríklad pekwm, ktorý je ešte minimalistickejší a má vynikajúcu vlastnosť grupovať okná do tabov, čo som zatiaľ ešte nevidel nikde inde.

    Anyway, po pol roku blúdenia a hľadania ma omrzelo stále sa učiť nové konfiguračné jazyky toho, ktorého WM, čo zavŕšil fvwm a povedal som si, že mi to za to nestojí. Tak som sa asi pred mesiacom vrátil ku KDE a s potešením som konštatoval, že spravilo značný krok dopredo: konečne sa dajú pekne nastavovať mnohé vlastnosti aj jednotlivým oknám, dá sa hýbať oknom priamo v pageri a podobne. A dokonca ani výkonom to nie je také strašné, dá sa nakonfigurovať tak, že šlape aj na starších kompoch. Koľko pamäti žerie som zatiaľ neskúmal, ale ani toto sa mi nezdalo byť nejaké strašné.

    Ale zrejme po zaslúženom odpočinku pri pohodlnom KDE, sa časom znova vydám hľadať svatý VM grál :-)
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    24.1.2006 04:09 temporary
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Jo, mam to tedkonc stejne. Vratil jsem se ke korenum a jsem s KDE3 pomerne spokojenej a to i co se zravosti, stability a rychlosti tyka. Kdyz jsem si pustil tech cca 20 aplikaci co mivam najednou pustenejch i nekolik tydnu, tak to FB vetsinou dele jak 3 tydny nevydrzel a musel jsem restartovat Xa :-]
    Dalibor Smolík avatar 20.1.2006 08:58 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Protože jsem nepracoval nikdy s ničím jiným než s KDE, chtěl bych Fluxbox vyzkoušet, mám dotaz: je možné ve Fluxboxu nastavit možnost volby klávesnice např. na českou, anglickou a německou, jako je tomu v KDE? Jde mi o to, že chce psát v OO cizojazyčné texty. Díky
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    20.1.2006 09:04 Jáchym Čepický | skóre: 29 | blog: U_Jachyma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    nastavit podobné věci můžete v /etc/X11/xorg.conf
    20.1.2006 09:21 MarSik | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Predpokladam ze myslel prepinat ty klavesnice za behu.

    K tomu slouzi prikaz setxkbmap <keymapa>, ktery je mozne dat treba do menu, nebo si na nej nastavit klavesovou zkratku. Pripadne existuje nekolik aplikaci do docku, ktere toto umi, vcetne zobrazeni te "vlajecky".
    Nothing is foolproof...fools are very clever.
    20.1.2006 15:13 Liskni_si
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Ty me stale necim prekvapujes, muj mily MarSiku. XFree86 od verze 4.3 umi vic layoutu s prepinam jak si nadefinujes a funguje to lepe nez ve Windows. Pak uz staci jen ukazatel prave nastaveneho layoutu, ktery je taky kopa.
    Dalibor Smolík avatar 20.1.2006 09:22 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    určitě, v konfiguraci xorg.conf mám
    Section "InputDevice"
            Identifier      "Generic Keyboard"
            Driver          "keyboard"
            Option          "CoreKeyboard"
            Option          "XkbRules"      "xorg"
            Option          "XkbModel"      "pc104"
            Option          "XkbLayout"     "us,cz_qwerty"
    
    ale mám na mysli to, že v textu píšu např. "# Herr Příšera muß" a ve třech slovech přepínám postupně na německou, anglickou a českou klávesnici přepínačem např. CTRL+ALT+K nebo tlačítkem na liště. V KDE (stejně jako ve Windows) žádný problém.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    20.1.2006 09:44 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Tak ještě doplň parametr XkbOptions. Viz Na co se často ptáme 4: X Window System - I.
    Dalibor Smolík avatar 20.1.2006 12:18 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Moc díky, pomohlo mi to pro přepínání us - cz, v /etc/X11/xorg.conf mám
    Option "XkbLayout" "cz,us"
    Option "XkbOptions" "grp:alt_shift_toggle",
    ale chtěl bych ještě přepínat němčinu. Pokud upravím řádek na
    Option "XkbLayout" "cz,us,de"
    přepínání vůbec nefunguje, nabízí to jen češtinu. Je v tom ještě nějaká jiná "finta"?
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Ruža Becelin avatar 20.1.2006 13:45 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Mám v XF86Config-4 tohle, a bez problémů to funguje:
    Section "InputDevice"
    	Identifier	"Generic Keyboard"
    	Driver		"keyboard"
    	Option		"CoreKeyboard"
    	Option		"XkbRules"	"xfree86"
    	Option		"XkbModel"	"pc105"
    	Option		"XkbLayout"	"se,us,cz_qwerty,de"
    	Option		"XkbOptions"	"grp:shift_toggle,grp_led:scroll"
    EndSection
    
    Dalibor Smolík avatar 20.1.2006 15:21 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Jediný rozdíl je, že mám XkbRules "xorg", jinak už nevím. Bere to jen dvě klávesnice. :-( Jde jen o to, když si nastavím cz a de, není možno se nějak snadněji dostat na anglickou. Jinak se musím vrátit do KDE.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Dalibor Smolík avatar 20.1.2006 16:00 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    ano, setxkbmap to jistí. Hledal jsem něco pohodlnějšího :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    20.1.2006 09:03 Jáchym Čepický | skóre: 29 | blog: U_Jachyma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Asi to bude jeden z mnoha komentářů na téma "proč nepoužívám fluxbox", ale nemůžu si pomoct. Fluxbox jsem používal několik měsíců ale zběhl jsem k IceWM, které zase neumí to, co uměl Fluxbox, ale výhody převládají.

    Budu rád, když mi někdo napíše, jak mnou popsané problémy překonat, fluxbox se mi líbí z principu... je možné, že mé výhrady jsou snadno odstranitelné, jen jsem to v dokumentaci nenašel.
    1. Práce s plochami. Pokud mám na ikonifikovaný gaim v baru, po kliknutí na něj se nezobrazí na aktuální ploše, ale na ploše, na které byl minimalizován. Jak zařídit, aby se okna otevírala na aktuální ploše?
    2. Kontrola pošty. Takový detail, že. Ale mě už Gkrellm omrzel a rád bych měl přesto někde ikonku, která na mě blikne, mám-li novou poštu (imap). Nadějný se už už jevil gnubiff, ale proti schránce na centrumu se mi nepodařilo zkontrolovat poštu.
    3. Monitůrky sítě a procesoru, ať mám přehled, co se děje. Conky by se snad i použít dal -- jak na něj s imapem?

    Nejvíce mě asi trápí ten zmatek v plochách.

    Za případné odpovědi jsem vděčný.
    20.1.2006 09:16 W/R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    ad 1) mozna by se to dalo vyresit nastavenim "Prispendlit na vsechny plochy" v menu okna

    ad 2) pouzivam xbiff v kombinaci s vlastnim skriptem a PINE (pine pise do roury ze prisel email, a skriptik to pak pri testu rekne xbiffu), ale urcite existuji i jina reseni.

    ad 3) monitory site a procesoru nepouzivam, cili neporadim. na IMAP by mohl jit pouzit i xbiff v kombinaci s fetchmailem. fetchmail ma prepinac, pomoci ktereho fetchmail pouze otestuje, jestli je na serveru nova zprava a vrati podle toho vysledek.
    jose17 avatar 20.1.2006 10:53 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    ad ad 1) presne tak, napr.
    [app] (role=buddy_list)
      [Workspace]   {0}
      [Dimensions]  {333 974}
      [Position]    (UPPERLEFT)     {946 0}
      [Sticky]      {yes}
    [end]
    
    (súbor ~/.fluxbox/apps)
    Ja vim, on vi, ty nano!
    20.1.2006 11:15 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Conky krom integrovanych sledovacu umoznuje spustit libovolnou binarku ci skript, takze predpokladam, ze by jste si s tim poradil ;-)
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    20.1.2006 19:33 Jáchym Čepický | skóre: 29 | blog: U_Jachyma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Díky za některé z tipů, vypadá to nadějně :-) trošku mě sice zlobí téma LintherBrushed, ale jinak to vypadá dost dobře..

    Do .conkyrc doporučuji vložit
    ${color #ffccaa}Mail:
    ${execi 180 mailcheck|sed -e "s/You have//"|sed -e "s/messages in imap:\/\/jmeno@imap.server.cz\///"}
    
    čímž se bude zobrazovat obsah zvolených e-mailových schránek.

    poštu kontroluju přes mailcheck, mailcheckrc:
    imap://jachym@imap.server.cz/INBOX
    imap://jachym@imap.server.cz/schranka
    imap://jachym@imap.server.cz/jina_schranka
    imap://jachym@imap.server.cz/atd
    
    je potřeba mít nastaveno vše potřebné v .netrc:
    machine imap.server.cz login jmeno password heslo
    
    a nezapomenout dát
    chmod 600 .netrc
    
    tento soubor se hodí stejně tak pro fetchmail, ftp a další.

    díky za tip.
    22.1.2006 00:31 Gilhad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    3) Ja pouzivam AllIn1 (trosku jsem si ho priohnul pro vic disku) https://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=62708
    20.1.2006 09:11 W/R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Pouzivam WindowMaker, fluxbox ve VNC a taky v CD Knoppixu 4, odkud Klaus vykopnul WindowMaker.

    Fluxbox jsem si uz temer doladil podobne jako mam vyladeny WindowMaker, ale nejake detaily jsem nenasel:

    * moznost zvolit, aby se okno nezobrazovalo v seznamu oken ani pomoci Alt-TAB, tzn. mam nejaka okna (PSI, Skype) ktera mam minimalizovana, na vsech plochach, ale pri Alt-TAB se na ne nedostanu (oteviram bud pomoci klavesove zkratky nebo pomoci kliknuti na minimalizovanou ikonu)

    * moznost prepinani plochy po desitkach (ve WindowMakeru mam Alt-PgUp a Alt-PgDown na prepnuti plochy +10 a -10), ve fluxboxu jsem na to nenasel zkratku, pouze na +1 a -1

    * kdyz presouvam okna, nechytaji se mi na okraj plochy a na okraj jineho okna, potom moc presne nemuzu nastavit, aby jedno okno bylo tesne u druheho nebo aby bylo tesne u kraje obrazovky

    * ve WindowMakeru muzu menit velikost okna pomoci Alt+prave tl.mysi a zvetsovani probiha v tom smeru, ke kteremu okaji jsem mysi nejbliz. Ve fluxboxu mi to vzdycky zvetsuje pravy dolni roh

    * nenasel jsem moznost, jak zvolit klavesovou zkratku pro bezici okno

    jsou to malickosti, ale bohuzel asi kvuli nim neprejdu na fluxboxe 100% (taky kvuli tomu, ze WM uz mam pekne vyladenej:)), ale pouzivam a budu jako alternativu
    20.1.2006 10:41 vita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox

    Zdravim, neco z vasich pripominek Fluxbox umi urcite (jestli jsem je pochopil spravne :)

    Control Mod4 Down         :RightWorkspace 3
    Control Mod4 Up           :LeftWorkspace 3
    
    -- presouvani dale nez jen na plochy hned vedle
    Mod1 Tab :NextWindow 4 
    Mod1 Shift Tab :PrevWindow 4
    

    1 = Skip lower tabs (treat tabbed groups as a single window)
    2 = Skip stuck windows
    4 = Skip shaded windows
    -- tyto mody lze kombinovat

    Prichytavani o jinym oknum bylo reseno jinde ve foru. Velikost okna menin pres klavesove zkratky, takze nevim, jestli existuje neco jako Alt + mys (mam dojem, ze tam bylo neco takoveho na presouvani okna, ale kdysi jsem to vypnul :). Jinak pekny prehled klavesovych zkratek je zde: http://darkshed.net/files/rcs/fluxbox/keys.html.

    20.1.2006 09:21 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Misto systemoveho monitoru Torsmo je mozno pouzivat velmi podobny monitor Conky (http://conky.sourceforge.net/). Pouzivam ho proto, ze jsem ho nasel driv, nez Torsmo ;-) Pokud si da nekdo praci je porovnat, budu rad. Podle bleskoveho srovnani bych rekl, ze Conky oproti Torsmu umi "sedet" primo v korenovem okne Xek (coz pouzivam, u Torsmo jsem to nikde na webu nenasel).
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    20.1.2006 16:16 ales zelinka / zelial
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    ja ze stejneho dduvodu pouzivam torsmo. sezeni v korenovem okne umi:
    # Create own window instead of using desktop (required in nautilus)
    #own_window yes
    
    co (asi = nenasel jsem to v ukazkovem konfiguraku) neumi jsou grafy, co ukazuji prubeh v case. viz upload/download grafy v ukazkovych screenshotech conky. v torsmu mam akorat aktualni hodnotu.
    20.1.2006 16:51 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Diky za info :-)
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    20.1.2006 17:44 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Podobny? Conky vychazi z Torsma. Torsmo uz je nejspis kaput.

    Rozdily jsou zrejme z prvniho pohledu:
    1. Ma vice vlastnosti (zarovnani na stred, doprava, apod..)
    2. Ma vice funkci
    3. Grafy v case (cpu, eth, mem, ...)
    4. Grafy mohou prechazet z barvy do barvy
    Toto jsou asi vsechny, nebo alespon nejdulezitejsi zmeny od Torsma. A kdyz si s tim clovek pohraje (jako ja), tak je vysledek cooool ;-)
    23.1.2006 16:15 Ivanhoej | skóre: 26 | blog: ss2_Debian | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Ano je to tak ako pise kolega, Conky je v podstate nastupca Torsma.

    Pouzivat by som aj chcel, ale ma problem s ROX desktop managerom. Pouzivam IceWM + ROX a Conky sa tam nevie usadit. Ako okno samozrejme ano ale to je o nicom.

    Moja Evolucia bola KDE->Gnome->Fluxbox->IceWM (tu som zatial skoro rok)
    *** Jabber (XMPP): fogo@jabber.cz ***
    20.1.2006 09:22 puco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    [startup] {gkrellm}
    [startup] {torsmo}
    U mna stacia tieto riadky, netreba to tam este spustat.
    20.1.2006 09:35 Milan Vančura
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Děkuji za skvělý článek. Čtivě sepsaný, neskončil sáhodlouhým popisem instalace na všech možných distribucích, ale odstavec Instalace byl tak akorát dlouhý, aby zůstalo místo i na vlastní popis WM. To oceňuji. Navíc Fluxbox mě podle tohoto článku opravdu zaujal - vypadá to z uživatelsko-konfiguračního pohledu jako výborný kříženec mezi WindowMakerem a fvwm2. Pěkný jako WindowMaker s podporou dockapps, ale konfigurovatelný podobně jako fvwm2.

    Abych přispěl také se svou troškou do mlýna, tak přidám odstaveček pro lidi, co (jako já) nemají v xdm menu s nabídkou WM:

    Pokud nemáte ve vašem správci přihlášení menu s výběrem WM, vytvořte si ve svém domovském adresáři soubor .xsession např. s následujícím obsahem:
    #!/bin/bash
    export LC_CTYPE=cs_CZ 
    exec /usr/bin/fluxbox  2>/tmp/fluxboxerr
    
    A význam to má stejný jako soubor .xinitrc, když spouštíte X pomocí startx. Pokud používáte ukládání ssh klíčů do paměti pomocí ssh-agenta, tak zde je také dobré místo pro to ho spustit. V tom případě má váš .xsession skript obsah:
    #!/bin/bash
    export LC_CTYPE=cs_CZ 
    exec /usr/bin/ssh-agent /usr/bin/fluxbox  2>/tmp/fluxboxerr
    
    20.1.2006 10:43 couz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Dakujem pekny clanok :)
    20.1.2006 13:14 Trained.Monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Blackbox pro windows
    Blackbox byl portovan take na windows, http://bb4win.sourceforge.net/bblean/ , umi skoro totez co fluxbox vcetne dekorace oken.

    Nebijte me, jen myslim ze to pro nektere (v praci) muze byt zajimave.
    20.1.2006 20:35 n3tman | blog: Pulp_Fiction
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackbox pro windows
    Ono to totiž určitě je zajímavé, sám to totiž používám už skoro rok, takže jsem se k fluxboxu v linuxu (neboli GNU/Linuxu, pro detailisty) dostal přes windowsovský bblean :-)
    Berme život s nadhledem! ;-)
    21.1.2006 08:15 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackbox pro windows
    Jenom by mě zajímalo jaký má smysl pouštět ve Windows další manager? Akorát sežere paměť navíc.
    21.1.2006 13:27 n3tman | blog: Pulp_Fiction
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackbox pro windows
    Nene, takhle to vůbec nefunguje. Ve Windows se tím totiž nahradí klasický shell explorer.exe (~paměťová náročnost je mnohem nižší, protože ne nadarmo je blackbox nazýván minimalistickým shellem/okenním správcem)
    Berme život s nadhledem! ;-)
    23.1.2006 00:27 Trained.Monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackbox pro windows
    V pameti zabira cca 2 MB :)
    20.1.2006 15:59 tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Nevedel by niekto, ako spustat adesklets pri starte fluxboxu? Problem je v tom, ze ak spustim adesklets pod normalnym userom tak sa nic nestane, na to aby sa ukazali desklety na ploche to musim spustit pod rootom. A to neviem ako spravit automaticky pri starte fluxboxu. Dik
    20.1.2006 16:26 ales zelinka / zelial
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    no, potom, co bych si rozumne zduvodnil, ze opravdu potrebuji spoustet desktopove picicandicky pod rootem, bych to asi nastavil pres sudo:

    man sudoers

    v /etc/sudoers by to pak mohlo vypadat treba takhle (neni to otestovane, takze to nemusi fungovat :):
    muj_nonroot_uzivatel localhost=NOPASSWD: /cesta/k/adesklets
    
    a dal uz staci jen poustet "sudo adesklets" misto "adesklets" pri startu fluxboxu - jak na to je nahore v diskuzi.
    21.1.2006 00:49 Jan (javes) Veselý | skóre: 2 | blog: Openbox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Mne Fluxbox vzdy odradil svym vzhledem.

    Nemate prosim nekdo nejake tema pouzitelne i ve dne i v noci i na zabavu i na praci? Byl byc hmoc vdecny, kdyby nekdo mnel nejake takove tema.

    Nyni pouzivam "Gnome 2.10.2" a tema "jednoduche", pripadne Ximiani tema "Industrial".

    Nejde mi o ikonky, ale o prijemny vzhled dekorace a barev oken...
    21.1.2006 15:37 andrej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Tiez pouzivam fluxbox a som velmi spokojny.. Len jednu vec by som este potreboval, a to nastavit na ktory workspace sa ma spustat ktory program z .fluxbox/startup Napr. na workspace 1 xchat a terminaly na workspace2 xmms player a podobne... Umoznuje fluxbox nieco podobne??
    .. avatar 21.1.2006 16:37 .. | skóre: 4 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Ano umi, letmy nahled do man fluxbox poradil pridat do startupu k dane aplikaci : [Workspace] {N} kde N je cislo workspace na kterem se dana aplikace otevre.
    22.1.2006 12:51 CyberDragon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Jen bych doplnil, ze:

    1) rucni upravy konfigu pro fluxbox je treba delat pri vypnutem fluxboxu, nebot bezici fluxbox si udrzuje aktualni nastaveni v pameti a prepise jim (pri svem ukonceni) konfiguracni soubory.

    2) pro spusteni programu je mozne pouzit soubor "~/.fluxbox/init" a polozku "session.screen0.rootCommand:", napr.: session.screen0.rootCommand: ~/.xstart.sh Soubor ".xstart.sh" je davka, kterou spustite vse co potrebujete.

    3) ukladani nastaveni je problematicke, nebot fluxbox castokrat neni schopen spravne rozlisit okna aplikaci a pak bere napr. Firefox-bin a Thunderbird-bin jako jednu aplikaci: Gecko.

    Cestou ven je definovat identifikator aplikace v souboru ~/.fluxbox/apps rucne:
    xprop |awk '/WM_CLASS/{print $3 $4 $5}'
    viz. http://fluxbox.sourceforge.net/docs/en/faq-dev.php#wmclass
    23.1.2006 22:24 Adam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    diky za clanek, po nekolika letech me postrcil a pomohl k instalaci nejake distribuce (Debianu) na moje muzealni P166 48MB RAM a ejhle ono to slape a to jsem linuxovej n00b :)
    31.1.2006 10:36 georgo23 | skóre: 26 | blog: instalace_vmwaru | Karviná
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fluxbox
    Clankem jsem velice nadsen. Fluxbox splnuje vse co jsem hledal na stanice do "vyroby". Chybi mi jeste jedna funkce.Da se nejakym zpusobem zakazat minimalizaci a zavreni aplikace ?
    jen se učím jak se to naučit .... ...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.