abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 125.0.1, první verze z nové řady 125. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vypíchnout lze podporu kodeku AV1 v Encrypted Media Extensions (EME). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 125.0.1 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 16:44 | Nová verze

    Valkey, tj. svobodný fork již nesvobodného Redisu, byl vydán v první stabilní verzi 7.2.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:11 | IT novinky

    Společnost Espressif Systems oznámila, že rodinu SoC ESP32 brzy rozšíří o ESP32-H4 s IEEE 802.15.4 a Bluetooth 5.4 (LE) s podporou protokolů Thread 1.3, Zigbee 3.0 a Bluetooth Mesh 1.1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:11 | Zajímavý software

    Kevin Bentley zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy počítačové hry Descent 3 z roku 1999: "Někdo se nedávno zeptal, zda budou zveřejněny zdrojové kódy Descent 3. Oslovil jsem svého bývalého šéfa (Matt Toschlog) z Outrage Entertainment a ten mi to povolil. Budu pracovat na tom, aby se to znovu rozběhlo a hledám spolusprávce." [Hacker News]

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Komunita

    Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 15:55 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Pozvánky

    V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Zajímavý software

    Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (62%)
     (13%)
     (2%)
     (23%)
    Celkem 443 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    24.10.2008 01:03 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
    ¶?
    Quando omni flunkus moritati
    24.10.2008 23:34 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
    Jeden zmizel, ještě jsou dva okolo "© Susan Lammers 1986–2008, přeloženo s laskavým dovolením autorky."
    Quando omni flunkus moritati
    25.10.2008 08:54 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
    Ty znaky jsou tam záměrně a ve všech dílech seriálu :-)
    hajma avatar 24.10.2008 01:30 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
    21 promarněných znaků
    29.10.2008 12:36 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
    24.10.2008 07:06 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
    Nemyslíte, že ten chlap vůbec nepochopil, proč se pacman tak rozšířil? IMHO to nebylo díky ohromné propracovanosti charakterů, ale díky jednoduchosti samotného hraní.
    make menuconfig, not war!
    24.10.2008 08:54 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
    taky mi prijde divne, mluvit u postavy jako je pacman o characteru, apod.
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    24.10.2008 11:46 mikro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
    Suhlas. Celkovo mi to pride asi ako najzhulenejsi rozhovor spomedzi vsetkych z tejto serie ;-)
    hankey avatar 25.10.2008 18:57 hankey | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
    Ale musíte si uvědomit, že to je rozhovor přes dvacet let starý a vzpoměňte si, že tenkrát bylo běžné mluvit o příběhu a charakterech i u těch nejjednodušších her. Asi z toho důvodu, že to hw nedovoloval a tvůrcům to chybělo.
    Já se nikdy nedostal do čtvrté obrazovky :-) (a nebo jsem nehrál ten originál, kde mají duchové ten algoritmus, o kterém se v rozhovoru mluví.)
    data jsou pouze dvojí: na záloze a ve věčných lovištích
    29.10.2008 09:23 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
    Hardware dovoloval spoustu věcí, pokud na něm běžel software, který jej uměl využít. To dnešní počítače bývají nevyužity.
    Co se týče her, těch s opravdovým příběhem byla řada a některé se hrají dodnes - vzpomeňte si třeba na Elite a nebo třeba i na Fukovy dobře vypadající konverzačky. A to mě jako první napadly hry z 8bitového světa. V roce 1986 už na trhu ale byly 16bit. Amiga a Atari ST, kde byly možnosti pochopitelně daleko větší (PC byl tehdy chudý příbuzný).
    Příběh ve hrách opravdu nemá moc společného s tím, zda máte výkonný grafický akcelerátor, 4GB RAM, stovky GB na disku a to všechno s přikonem stovek Wattů. Koneckonců příběh měla i série her o Horácovi, z nichž některé byly přibaleny k ZX Spectru hned po jeho zakoupení :-)

    Překvapuje mě, že zrovna pod tímto dílem je největší diskuse. Přitom ten člověk si zaslouží pozornost nejméně ze všech o kterých se zatím psalo. Nic proti Pacmanovi - dodnes jej občas hraju na mobilním telefonu a nainstaloval jsem si jej i do IPboxu. Co se týče toho algoritmu duchů, třeba ve vaší verzi vůbec nebyl. Různých verzí Pacmana vznikla spousta a pochopitelně ne všechny přesně ve všem kopírovaly originál. Když se kdysi dávno poprvé objevil u mě doma počítač, dal jsem také dohromady (v Basicu na ZX-81) něco podobného. Pamatuji si, že vyšel i kompletní výpis podobné hry v Basicu v Amatérském rádiu. Kopírovala se jen základní myšlenka originálu. Ne detaily.
    24.10.2008 10:10 hlína
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
    video ze hry Libble Rabble, to se snad může líbit jen těm praštěným japoncům :)
    24.10.2008 10:13 hlína
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
    trošku lepší video, ze kterýho je aspoň vidět vo co tam de.
    26.10.2008 17:24 JZD | skóre: 14 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
    Tak to je nářez. Kde to roste? ^_^
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    xxxs avatar 26.10.2008 19:22 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
    MAME rom. ak nemas dosku, je to nelegalne.
    hankey avatar 27.10.2008 01:35 hankey | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
    A víte co já bych chtěl? Jeden ten automat, co jich kdysi byly plné maringotky. Nechá se někde senhat? Tedy pokud se v nich dají měnit programy (což doufám, že byly univerzální).
    A ta jeho nej hra, to je snad pro dva hráče, nebo jak se ty šipky ovládají? Shlédnul jsem celé to video a souhlasím, že je to děsná ptákovina. Ale nápad každopádně originální.
    data jsou pouze dvojí: na záloze a ve věčných lovištích
    d.f.h avatar 28.10.2008 18:59 d.f.h | skóre: 8 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
    Já bych originální automat nedoporučoval, už kvůli jeho stáří a ceně. Navíc ty "programy" nejsou žádné programy, ale desky s ROMkami, což zmiňoval i kolega o reakci výš. Daleko lepší řešení je PC + MAME + speciální ovládání + velký displej + dumpnuté ROMky, může pak z toho být něco takového: http://www.arcadecab.com/

    Btw. ROMky pro MAME mám kompletní a desku samozřejmě ani jednu. Že je to nelegální? A co dneska není... Sere pes.
    hankey avatar 2.11.2008 13:46 hankey | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
    Arcadecab je HUSTÝÝÝÝ. Mě to taky napadlo, zavřít to do svojí krabice, ale chtěl jsem tak nějak ten původní vzhled. Ale jestliže je v internetu taková inspirace, začnu o stavbě takové skříně uvažovat...
    data jsou pouze dvojí: na záloze a ve věčných lovištích
    3.11.2008 13:34 m;)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
    mne sa to velmi paci :-D
    25.10.2008 11:56 komat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
    No nevim ale pacman mi vzdycky pripadal jako hrozna blbost a nikdy jsem u nej nevydrzel dyl nez 5 minut...
    26.10.2008 10:58 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
    Jak podle vás bude herní design vypadat za deset let?

    Bude blíž filmům – to už je ostatně patrné dnes, na vývoji větších her. Také přibude síťových her pro víc hráčů, jako je třeba Mega War. To je ta fascinace boje s neznámem: Nejenže budete hrát s protihráčem, ale navíc to bude někdo, koho neznáte a nevidíte.
    No tak to se imho docela trefil, a nejen na 10 let...
    27.10.2008 11:16 Substance242
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
    "Poslední dobou přemýšlím nad tím, že bych hráče rád rozplakal; vyvolal v nich jiné emoce, než na které jsou z videoher zvyklí."

    Hmm, mal by sa ísť pozrieť do Konami, nech mu Hideo Kojima ukáže Metal Gear Solid... :-)

    http://en.wikipedia.org/wiki/Metal_Gear_Solid
    27.10.2008 11:18 Substance242
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
    Aha, pardon, ten rozhovor je starší ako MGS.
    29.10.2008 11:30 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
    Jestli to dobre chapu, vymyslel Pac Mana a pak jeste jednu hru, ktera byla spis propadakem. Nebo mi neco uteklo?
    29.10.2008 12:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Toru Iwatani (Programmers at Work)
    Přesně tak. Dokonce toho pacmana ani nenapsal, jen navrhl.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.