abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Komunita

    Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 15:55 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Pozvánky

    V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Zajímavý software

    Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    FRRouting (FRR) (Wikipedie), tj. softwarová sada pro směrování síťové komunikace, fork Quagga, byl vydán ve verzi 10.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Nová verze

    Julian Andres Klode vydal APT (Advanced Packaging Tool) ve verzích 2.9.0 a 2.9.1. Jedná se o vývojové verze nové větve APT 3.0. Vylepšuje se uživatelské rozhraní. Přidány byly barvičky. Aktuální náhledy a vývoj lze sledovat na Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    14.4. 17:00 | Komunita

    Miguel de Icaza se na svém blogu rozepsal o vložitelných herních enginech. Kdysi slibné projekty UrhoSharp a Urho3D jsou již mrtvé. Zůstává Godot. Aktuálně vývojáři řeší Pull request #90510 s návrhem knihovny LibGodot.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.4. 03:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.0 linuxové distribuce Lakka, jež umožňuje transformovat podporované počítače v herní konzole. Nejnovější Lakka přichází s RetroArchem 1.17.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (59%)
     (13%)
     (2%)
     (25%)
    Celkem 395 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Co se děje v KDE - 105 (6. 4. 2008)

    23. 5. 2008 | Michal Vyskočil | Různé | 2771×

    Sebastian Trueg píše o novinkách v NEPOMUKu (implementaci sémantického desktopu), konkrétně o přeměně NEPOMUK serveru z KDED modulu na samostatný proces kvůli zvýšení stability. Carsten Niehaus shrnuje dění v KDE-Edu; popisuje práci na Step (interaktivní fyzikální simulátor) a Kalzium (periodická tabulka a informace o prvcích).

    Tento týden

    Obecné zlepšení komponent Kickoff a KRunner a nejrůznějších Plasma apletů. Integrace Marble do Digikamu pro geolokaci fotografií. Konfigurace režimu plné obrazovky v Gwenview. KHTML plně prošel "selector" testem. Rozhraní pro automatizaci pro KLinkStatus. Kommander obsahuje plugin pro připojení do databáze. Tutoriály a příklady byly přidány do Step, jenž se přesunul z kdereview do kdeedu. Více map v KGeography. Různá vylepšení v nové hře KBlocks, jež se přesunula z playground/games do kdereview. Get Hot New Stuff začne fungovat v právě dokončené hře KDiamond. Různé změny v editoru Kate. Zlepšený mechanismus tagování v Dolphinu. Zlepšení ve sdílení kontextového menu mezi Konquerorem a Dolphinem. Počátky Windows/WMI backendu pro Solid. Práce na integraci PcmIO do Phononu. Vylepšená podpora tvorby odkazů při psaní v rámci KDE-PIM. Práce na migraci uživatelských dat/statistik mezi Amarokem 1.x a nadcházející verzí 2.0. Pravidla skupin v KTorrentu. Aplikace Glimpse byla přejmenována na "Skanlite". Změny v architektuře a refaktoring v NEPOMUKu. Okteta se přesunula do kdereview.

    NEPOMUK

    Sebastian Trueg píše o novinkách v NEPOMUKu:

    Změna architektury NEPOMUK Serveru

    Když byl NEPOMUK server a veškeré jeho služby v podobě KDED modulů, bylo s tím mnoho problémů. Kdykoliv byla v libovolné službě chyba, KDED spadl nebo, a to je podstatnější, byl během náročných databázových aktivit zcela zablokován. Nakonec jsem zjistil, že KDED nebyl nikdy určen pro obsluhu libovolných služeb, ale pouze pro ty malé a stabilní.

    Proto jsem se rozhodl přiřadit NEPOMUK serveru jeho vlastní proces, včetně vlastní obsluhy služeb. Výsledkem je mnohem čistší návrh než předtím. Vlastní server už nespravuje sklad s daty. To bylo rovněž přesunuto do služby. Díky automatickému řešení závislostí služeb, které poskytuje server, ostatní služby NEPOMUKu nenaběhnou, pokud není sklad s daty připraven (což může zabrat nějaký čas v případě nutnosti počkat na dokončení některých konverzí, např. při změnách backendu Soprano).

    Vlastní server startuje jako normální automatická služba KDE při přihlášení a může být ovládána stejným způsobem jako dříve. Rovněž poskytuje původní D-BUS rozhraní pro přístup k repozitáři dat (ačkoli to momentálně běží jako zvláštní služba). A slovem "běží" skutečně myslím v externím procesu. Tohle může některé lidi vyděsit, protože pro každou službu NEPOMUKu je funkcí spawn vytvořen podproces, ale to má tu výhodu, že vadná služba neshodí celý systém (díky Akonadi za inspiraci).

    Nyní je celý systém mnohem čistší a lépe reaguje, protože služby už neblokují ukládání. Dalo to docela dost času se dostat až sem, ale myslím, že NEPOMUK server může být prohlášen za hotový (pochopitelně mimo oprav chyb a vylepšení).

    Nejlepší způsob, jak přistupovat k datům, je stále Nepomuk::ResourceManager::mainModel(), protože se připojuje přes lokální socket namísto D-BUS (což je rychlejší) a znovu se připojuje, pokud je to nezbytné.

    Starý způsob využívající D-BUS však stále funguje pomocí:

    Soprano::Client::DBusClient client( "org.kde.NepomukStorage" );
    Soprano::Model* model = client.createModel( "main" );

    Služby NEPOMUKu

    Jak bylo už zmíněno, tak nejdůležitější službou je úložiště dat, protože spravuje sklad dat pro Soprano, který obsahuje veškerá data pro NEPOMUK.

    Nezávisle na tom je zde služba Strigi, která ovládá Strigi, tj. indexuje soubory za pomocí NEPOMUK backendu. Natahovač ontologií zajištuje, že jsou ontologie instalované v datovém úložišti aktuální. To je důležité pro informace o typech a vlastnostech.

    Playground obsahuje další služby, především službu pro sledování souborů, která aktualizuje metadata v případě přesunu nebo smazání souboru. To je vlastnost, kterou bych měl skutečně velice rád v KDE 4.1. Problém je, že momentálně závisí na inotify, protože FAM nepodporuje přesuny souborů. Neznáte originální URL přesunutého souboru.

    Každá pomoc je vítána!

    Služba NEPOMUK Social Query Daemon je ta, o níž jsem již blogoval. Je to demonstrační služba určená k přilákání vývojářů. Nepřipadá mi však, že už by odvedla svoji práci ;).

    Současný vývoj

    Moje poslední dnešní commity do playground představují "skutečný NEPOMUK". Na práci pouze s tagy, hodnocením a indexováním souborů bychom vážně nepotřebovali RDF. Ale teď do toho přidáváme libovolné třídy a vztahy. PIMOShell je prvním nástrojem, který podporuje tvorbu nových tříd a vlastnotí. Je vytvářen jako údržbářský a ladící nástroj pro veškerá data v NEPOMUKu, protože zobrazuje všechny dostupné typy, jejich instance a vlastnosti instancí a umožňuje je měnit. Může stát za to si s ním pohrát.

    KDE-Edu

    Carsten Niehaus podává zprávu o posledním vývoji v KDE-Edu:

    V několika posledních dnech se událo hodně důležitých věcí v oddělení KDE-Edu ...

    Step

    Vladimir Kuzněcov přesunul Step z kdereview do kdeedu. To znamená, že bude součástí KDE 4.1! Carsten jej minulý týden ukázal několika svým studentům (sedmý a desátý ročník), což vyústilo v drobnou odezvu. Už teď to přineslo několik změn, včetně možnosti snadné změny rychlosti simulace:


    Video: Step Speedsetting (641 KB, AVI)

    Mezi další nedávné změny patří tutoriály. Aliona, Vladimirova manželka, přidala pět tutoriálů. Následující video ukazuje jeden z nich (ten druhý) a také ukazuje, jak jednoduše je možné si "hrát" se Stepem: přidal jsem do simulace ohraničení, aby bylo vidět, co se stane, když do něj míč naráží...


    Video: Step Example (1.0 MB, AVI)

    Doufáme, že se nám podaří získat více hlášení o chybách a nápadů pro Step, když je teď oficiálním modulem KDE. Co bychom momentálně rádi od uživatelů získali, je více tutoriálů a příkladů. Proto vyzýváme tebe, milý čtenáři, abys Step vyzkoušel, vytvořil zajímavý soubor a odeslal nám ho (kde-edu@kde.org) s povolením ke sdílení pod GPL nebo podobnou svobodnou licencí. Kupříkladu, proč nevytvořit tutoriál demonstrující pokročilé grafy, nebo možná vytvořit kulečníkovou situaci na "stole" demonstrující fyziku kulečníku?

    Pokud máte skvělé nápady na simulace, ale nemáte buďto čas, nebo schopnosti k vytvoření něčeho takového, přidejte je prosím do naší Step Wiki. Zkusíme jej pro vás vytvořit!

    Kalzium

    Minulý týden Marcus D. Hanwell (loňský Google Summer of Code student pro Kalzium) portoval 3D prohlížeč Kalzia, aby používal poslední uvolněnou verzí Avogadro. Tento přesun nám umožnil použít některé pokročilé vlastnosti, které byly přidány do libavogadro po zmražení KDE 4.0. Pro KDE 4.2 plánujeme přestat používat lokální verzi a používat verzi lib(Avogadro) nainstalovanou na vašem systému.

    V KDE 4.0 to nebylo možné, protože Avogadro API bylo pořád intenzivně vyvíjeno. Pro KDE 4.1 je velká změna API nepravděpodobná, ale zmrazení pro KDE 4.1 přijde trošku moc brzy. Marcusův loňský Summer of Code projekt byl velký úspěch. Vedl k mnoha vylepšením samotné knihovny Avogadro, ale mnohem důležitější bylo, když portoval Kalzium pro použití s ranou verzí knihovny Avogadro. Marcus pokračuje v práci na knihovně Avogadro a nedávno už mohl zase začít pracovat v KDE SVN (po transatlantickém stěhování, poškození notebooku a mnoha zpožděním při posílání počítače).

    Teď, když bylo Kalzium portováno na poslední Avogadro snapshot, bude Marcus pokračovat na zpřístupnění dalších funkcí, které implementoval během svého Google Summer of Code projektu. Rovněž vyjádřil zájem o mentorování studentů v letošním ročníku Google Summer of Code (pokud budou přijaty nějaké vyhovující projekty).

    Pokud s námi chcete diskutovat o Stepu, navštivte nás na našem novém IRC kanálu #step na irc.freenode.net.

    Statistiky

    Shrnutí commitů

    Stav překladů (i18n)

    Commity: 2302 od 224 vývojářů, 5049 změněných řádek, 1353 nových souborů.
    Otevřené chyby: 16467
    Otevřené požadavky: 13899
    Otevřených chyb: 306 za posledních 7 dní.
    Zavřených chyb: 198 za posledních 7 dní.

    Modul Commitů
    /trunk/KDE
    831
    /trunk/l10n-kde4
    357
    /trunk/playground
    173
    /trunk/extragear
    168
    /branches/stable
    119
    /trunk/www
    107
    /branches/work
    96
    /trunk/koffice
    88
    /branches/extragear
    84
    /trunk/kdereview
    79
    Řádek Vývojář Commitů
    167
    Laurent Montel
    72
    133
    Gilles Caulier
    54
    50
    Malcolm Hunter
    50
    129
    Pino Toscano
    50
    131
    Allen Winter
    43
    99
    Aurelien Gateau
    42
    69
    Sébastien Renard
    42
    73
    Adriaan de Groot
    40
    87
    Boudewijn Rempt
    34
    74
    Anne-Marie Mahfouf
    34

    Jazyk Hotovo procent
    portugalština
    99%
    řečtina
    97%
    švédština
    92%
    japonština
    92%
    ukrajinština
    88%
    nizozemština
    88%
    němčina
    86%
    brazilská portugalština
    85%
    polština
    85%
    Low Saxon
    84%

    Lovci chyb

    Lovec chyb Počet zavřených chyb
    Aaron J. Seigo
    29
    David Faure
    18
    Pino Toscano
    16
    Maks Orlovich
    11
    Luboš Luňák
    11
    Thomas McGuire
    9
    Peter Penz
    8
    A. Spehr
    8
    Urs Wolfer
    7
    Oliver Putz
    6

    Program Cvrkot
    Amarok
    9815
    K3b
    4875
    KMail
    4840
    Kopete
    3320
    KDevelop
    2595
    Plasma
    2489
    Kaffeine
    2037
    Kate
    2001
    Solid
    1873
    Kontact
    1790


    Osoba Cvrkot
    David Faure
    2110
    Stephan Kulow
    1749
    Aaron Seigo
    1390
    Torsten Rahn
    1367
    Jonathan Riddell
    1132
    Laurent Montel
    1030
    Stephan Binner
    782
    Thiago Macieira
    668
    Zack Rusin
    638
    Adriaan de Groot
    631

    Článek je překladem č. 105 KDE Commit Digest. Původní autor Danny Allen.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    23.5.2008 07:43 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 105 (6. 4. 2008)
    "Konfigurace režimu plné obrazovky v Gwenview." - mohl bych se zeptat co tohleto znamena? jinak bych se pripojil k zadosti, jestli by priste nemohlo byt napsano neco malo o amaroku, alespon v jakem se zrovna nachazi stavu
    23.5.2008 08:27 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 105 (6. 4. 2008)
    Toto je jenom překlad commit digestu, obsah nejsem schopen ovlivnit, můžeš napsat Dannymu, nebo do diskuse na dot.kde.org.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    23.5.2008 09:31 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 105 (6. 4. 2008)
    ok, omlouvam se ;-) muj dotaz ohledne gwenview stale trva... mimochodem, nevi o tom amaroku nekdo neco?
    Milan Lajtoš avatar 23.5.2008 13:11 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 105 (6. 4. 2008)
    Treba sa popozerat na PlanetKDE.. Posledne co bolo o amaroku je tu..
    “Every great achievement was once considered impossible.”
    27.5.2008 08:09 Septyk | skóre: 2 | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 105 (6. 4. 2008)
    Teda v tý černý to vypadá pěkně :)
    ...
    26.5.2008 11:58 Jan Kundrát (jkt) | skóre: 27 | blog: jkt | Praha - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 105 (6. 4. 2008)
    Zrejme "konfigurace fullscreen modu".
    23.5.2008 08:06 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 105 (6. 4. 2008)
    Mne by spíše zajímalo, jestli se podaří těm organizovaným lovcům chyb vytlačit Luboše Luňáka z top10. A pokud ano, tak bych rád viděl fotoromán z barvení hlavy.
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.