abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 00:30 | Nová verze
Po více než 10 letech vývoje vyšel NetworkManager 1.0.0, sada nástrojů pro správu síťových připojení. Nejnovější verze přichází například s novou klientskou knihovnou libnm, novým DHCP klientem nebo vylepšeným nmcli.
Ladislav Hagara | Komentářů: 17
19.12. 02:09 | Komunita
V listopadu přešla Wikimedia z Bugzilly na Phabricator. K migraci se v příspěvku na svém blogu vrací André Klapper. Bugzilla byla používána 10 let. Vloženo bylo 73681 oznámení. Registrováno bylo přibližně 20000 uživatelských účtů. Porovnání Bugzilly s Phabricatorem na stránkách MediaWiki.
Ladislav Hagara | Komentářů: 77
18.12. 23:04 | Zajímavý software

Dnes vyšla na Steamu linuxová verze počítačové hry. Civilization: Beyond Earth Stalo se tak necelé dva měsíce po vydání Windows verze.Díky vánoční slevové akci lze hru na Steamu do zítřejších 19 hodin koupit s 40% slevou.

menphis | Komentářů: 13
18.12. 23:03 | Pozvánky
7. a 8.3.2015 proběhne na pražském Strahově další InstallFest. Můžete posílat náměty na přednášky nebo si rovnou svoji přednášku či svůj workshop přihlásit.
Jendа | Komentářů: 1
18.12. 23:02 | Nová verze
Laboratoře CZ.NIC vydaly ostrou verzi desktopové aplikace Datovka nesoucí označení 4. Tato verze plně nahrazuje starší Datovku 3.1 napsanou v jazyce Python. Podrobnější popis Datovky 4 a informace o rozdílech a vylepšeních naleznete na stránkách projektu nebo na blogu CZ.NIC. … více »
Vilem Sladek | Komentářů: 14
18.12. 18:00 | Nová verze
Byl vydán PostgreSQL 9.4. Nejnovější verze tohoto relačního databázového systému s otevřeným zdrojovým kódem přináší celou řadu nových vlastností a vylepšení. Zdůraznit lze například podporu nového datového typu JSONB. Podrobnosti v poznámkách k vydání.
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
18.12. 02:30 | Nová verze
Byla vydána verze 14.12.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Většina z nich je založena na knihovnách KDE Platform 4. Některé, například Kate, KWrite nebo Konsole, jsou už ale založené na KDE Frameworks 5. Podrobnosti v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi. Před několika dny vyšly také knihovny KDE Frameworks 5.5.0 a prostředí KDE Plasma 5.1.2.
Ladislav Hagara | Komentářů: 23
18.12. 02:30 | Bezpečnostní upozornění
Organizace ICANN se stala terčem spear phishingového útoku, při kterém útočníci získali přístup do několika zaměstnaneckých e-mailů. Následně získali administrátorský přístup také do aplikace "Centralized Zone Data System". Z tohoto důvodu byla hesla na účtech uživatelů CZDS deaktivována a uživatelé si musí požádat o reset hesla. Zároveň se uživatelům doporučuje provést změnu hesla i v dalších systémech, pokud někde používali stejné přihlašovací údaje. [CSIRT.CZ]
Ladislav Hagara | Komentářů: 8
17.12. 15:00 | Nová verze
Po ipfwadm, ipchains a iptables přichází nftables. Subsystém pro filtrování paketů nftables se v lednu dostal do Linuxu 3.13 (zprávička). Včera vyšla verze 0.4 balíku nftables. Nejnovější verze nftables a nástroje nft přináší například podporu Linuxu 3.18 a 3.19.
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
17.12. 13:00 | IT novinky
Google na Google+ oznámil, že jeho Dokumenty, Tabulky a Prezentace nově otevřou také soubory ve třech hlavních ODF formátech (.odt, .ods a .odp).
Ladislav Hagara | Komentářů: 3
Disketu jsem naposledy použil během
 (46%)
 (3%)
 (11%)
 (37%)
 (3%)
Celkem 1613 hlasů
 Komentářů: 54, poslední 9.12. 17:16
    Rozcestník
    Reklama
    Autoškola testy online Levný benzín

    Co se děje v KDE - 95 (27. 1. 2008)

    19. 2. 2008 | Michal Vyskočil | Různé | 4713×

    Martin Graesslin napsal pro KWin nový OpenGL prostorový efekt FlipSwitch. Slouží pro přepínání mezi okny a je inspirován funkcí Flip 3D z Windows Vista. Sebastian Trueg pracuje na portování K3b na KDE4 a ačkoliv už program trochu funguje, uvítal by dobrovolnickou pomoc.

    Tento týden

    Velký refactoring a práce na začlenění lokalizačních větví v Lokalize (který byl přejmenován z "Kaider" a přesunut z playground do kdesdk). Práce na editoru otázek v KEduca. Práce na zobrazení mračen v reálném čase v Marble. Počáteční implementace nového kódu pro undo v KWordQuiz. Počátek KAlgebra, Rot13, KWorldClock a plasmoidu Pastebin, včetně zahrnutí mnoha funkcí z KDE 3.5 (jako zobrazení více sloupců oken v panelu úloh) do Plasmy. Plasmoid a data engine "Now Playing" a plasmoid mlhavých (fuzzy) hodin byly přesunuty do kdereview. Podpora viewportů v KDE desktopu označena za kompletní. FlipSwitch efekt pro přepínání oken v KWin. Začátek práce na KIO slave pro ovládání libovolných zdrojů NEPOMUKu. Hrubá implementace zdroje KABC založeného na Akonadi. Masové slučování kódu z enterprise větve KDE-PIM zpět do hlavní větve KDE. Dokončena kompletní podpora pro MPRIS media player interaction standard a podpora pro Video a Audio CD v Dragon Player, který se zároveň přesouvá z kdereview do kdemultimedia pro KDE 4.1. Streaming rádio Last.fm teď pracuje v Amarok 2. Práce na editaci barevných přechodů (gradient) v Karbon. Program pro práci se scannery - Kooka - našel nového správce a získal některá drobná vylepšení. KSystemLog se přesunuje z playground do kdereview. Krone, jednoduchý správce výdajů pro KDE4, byl přidán do KDE SVN.

    FlipSwitch

    Nový vývojář KDE Martin Graesslin představuje nový efekt KWin - FlipSwitch - který napodobuje přepínání oken ve Windows Vista:

    Na univerzitě, kterou navštěvuji, jsem se zapsal do kurzu zaměřeného na počítačovou grafiku a OpenGL a tak se naučil základy programování v OpenGL. S aktuálním vydání KDE 4.0 jsem chtěl vyzkoušet, zda dokážu napsat malý efekt pro KDE. To bylo kolem Vánoc - chyběl mi nějaký sezónní efekt. Tak inspirován sněhovým efektem z Compiz Fusion jsem jej implementoval pro KDE.

    Tento efekt používá OpenGL, ale neobsahuje žádnou 3D animaci. Tak jsem přemýšlel o implementaci něčeho skutečně 3D. Dostal jsem nápad implementovat něco jako Flip 3D pro Windows Vista (nikdy jsem jej pořádně neviděl, takže nevím, jak moc se mu můj efekt podobá :)). Takže všechna okna jsou zobrazena ve trojrozměrné hromadě a pootočena, takže je vidět každé z nich (přinejmenším malá část z každého). Pokud přepnete okno, tak následující nebo předchozí okno se objeví na vrcholku hromady. Ve skutečnosti se pohne celý balík.

    Implementačně nejtěžší část byl třetí rozměr. Pokud vím, tak jsou veškeré existující efekty pouze 2D, takže jsem nemohl prostě zkopírovat odněkud kód. Stálo to spoustu pokusů a omylů. Ale nakonec jsem získal funkční kód. Okna se zobrazovala v komolém jehlanu a posouvala se podél osy z. Od toho okamžiku jsem se mohl opírat o znalosti, které jsem se naučil v OpenGL kurzu: přesunout každé okno do správné pozice pomocí glTranslatef() a otočit je pomocí glRotatef(). Dalším krokem byla animace celé scény. To je poměrně jednoduché, protože můžete posunout celou scénu pomocí glTranslatef(). Takže, pokud stisknete Alt+Tab, každé okno "odlétne" do další pozice.

    095 flip3d

    Napsání tohoto efektu bylo především cvičení pro můj OpenGL kurz. Ale zároveň jsem rád, že jsem mohl komunitě něco dát, když jsem tak dlouho jen bral! Doufám, že najdu čas k napsání dalších hezkých efektů a pomůžu KDE ještě vylepšit.

    Sebastian Trueg píše updaty K3b pro KDE 4 (pre-alpha, ale funkční).

    095 k3b-mainwindow

    Portace K3b dost pokročila během posledních dní. Po tom, co Laurent Montel (stroj na portování na KDE4) udělal veškerou těžkou práci, včetně rozchození kompilace a portování téměř celého sestavovacího procesu (skvělá práce Laurente!), jsem začal na K3b opět pracovat. A hodně toho už funguje.

    095 k3b-little-action

    K3b stále velice využívá kdes3support. To se týká především všech seznamů prvků (listviews) a K3Process. Posledně jmenovaný bude těžké naportovat, protože se K3b běžně odkazuje na popisovače souborů stdout a stdin procesů jako mkisofs a cdrecord pro zajištění maximálního výkonu při předávání dat při on-the-fly vypalování. Při použití QProcess neexistuje cesta, jak přímo získat popisovač souboru (pokud vím, tak přinejmenším ne portabilní). Musel bych dělat spousty signálů/slotů, protože zároveň neexistuje způsob, jak používat QProcess synchronně ve vícevláknové aplikaci. Rád na toto téma získal nějaké nápady.

    Jedna věc, o níž si myslím, že je prostě skvělá a může být začleněna do kdelibs, je můj K3bMetaItemModel, který spojuje několik QAbstractItemModels do jednoho. Můžete jej vidět v akci na snímku K3b, jak nahrazuje starý známý strom souborů, včetně zařízení. Vlastně se domnívám, že se tento způsob zobrazení může hodit i pro Dolphin nebo Konqueror. Přinejmenším adresáře home a root mohou takto pohromadě. V každém případě myslím, že je to hezké a užitečné.

    Další věc v aktuální pracovní verzi K3b je kompletně přepracovaný systém pro pluginy. Předtím používaly vlastní implementaci (zatímco teď používám korektní KServices) a konfigurační widget je KCM modul, což znamená, že mohu používat fantastické zobrazení konfigurace pluginů, které napsal Rafael Fernández López. Ten mi zároveň slíbil, že umožní zobrazovat přepínače volitelně, protože v K3b plugin zakázat nemůžete. Nicméně to vypadá skvěle, pracuje fantasticky a odstraňuje to duplikace v kódu.

    095 k3b-plugin-config

    A v neposlední řadě jsme se podívali na jeden z dialogů, jen pro kontrolu, zda opět funguje. Přestože to nevypadá jako velká věc, měli byste vidět, jak vypadal předtím, než byl korektně portován na KDialog, na nový QComboBox a základní chování nového QWidget.

    095 k3b-format-medium

    Celkově ovšem portace K3b na KDE 4 představuje především mnoho mechanické práce sestávající se z řešení potíží při překladu, následovanými opravami pádů, následovanými finální opravou, po které kód dělá to, co má, a v neposlední řadě i v odstraňování veškerých stop po kde3support. Ale občas je to zábava, například implementace K3bMetaItemModel, nebo pokud mohu použít mnoho skvělých nových technologií KDE. Napadá me Solid, přestože K3b jej příliš nepoužívá, protože má vlastní detekci zařízení, která je optimalizována na optická média a pracuje s mnohem větším množstvím informací než Solid. (Kévine Ottensi, vím, že jsme o tom před časem diskutovali, ale co mohu říct: v tomto ohledu jsem byl líný.)

    Mimochodem, hodila by se mi pomoc při portování. Napadají mě maličkosti jako: portace audio systému do Phononu, zařídit, aby K3bDeviceDelegate maloval hezčí zařízení ve stromu souborů, využít všech hezkých schopností KFileItemDelegate, včetně animací při přejetí myší, a přidat je do obecného KItemDelegate tak, aby mohly být použitelné pro zařízení (a vlastně pro mnoho dalších věcí v celém KDE) a tak dále...

    Statistiky

    Commity: 3290 od 247 vývojářů, 8726 změněných řádek, 2141 nových souborů.
    Otevřené chyby: 15764
    Otevřené požadavky: 13557
    Otevřených chyb: 437 za posledních 7 dní.
    Zavřených chyb: 354 za posledních 7 dní.

    Shrnutí commitů

    Modul Commitů
    /trunk/KDE
    828
    /trunk/l10n-kde4
    790
    /branches/KDE
    340
    /branches/stable
    243
    /trunk/playground
    173
    /trunk/extragear
    165
    /branches/kdepim
    146
    /trunk/www
    122
    /branches/extragear
    86
    /trunk/koffice
    85
    Řádek Vývojář Commitů
    80
    Pradeepto Bhattacharya
    122
    112
    Till Adam
    108
    408
    Allen Winter
    102
    398
    Volker Krause
    99
    78
    Khoem So
    78
    165
    Laurent Montel
    71
    151
    David Faure
    64
    228
    Luboš Luňák
    57
    73
    Andras Mantia
    54
    139
    Pino Toscano
    50

    Stav překladů (i18n)

    Jazyk Hotovo procent
    řečtina
    99%
    švédština
    99%
    portugalština
    97%
    japonština
    93%
    estonština
    90%
    němčina
    89%
    polština
    88%
    španělština
    88%
    francouzština
    87%
    nizozemština
    87%

    Lovci chyb

    Lovec chyb Počet zavřených chyb
    Luboš Luňák
    39
    Aaron J. Seigo
    28
    Pino Toscano
    27
    Cláudio da Silveira Pinheiro
    22
    Charles Connell
    20
    Thomas McGuire
    17
    Tommi Tervo
    12
    Urs Wolfer
    12
    Leonardo Finetti
    11
    Peter Penz
    11

    Program Cvrkot
    Amarok
    9915
    KMail
    4205
    K3B
    3875
    Plasma
    3466
    Solid
    3226
    Kopete
    3068
    Phonon
    2485
    Kicker
    2400
    KDevelop
    2364
    Kate
    2354


    Osoba Cvrkot
    Tobias Hunger
    2600
    Aaron Seigo
    2351
    Adriaan de Groot
    1121
    Jonathan Riddell
    1059
    Laurent Montel
    931
    Stephan Binner
    899
    Torsten Rahn
    896
    David Faure
    778
    Stephan Kulow
    676
    Thiago Macieira
    656

    Článek je překladem č. 95 KDE Commit Digest. Původní autor Danny Allen.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    19.2.2008 03:49 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 95 (27. 1. 2008)
    Božínku karbon bude mít lepší editaci barevných přechodů! Třikrát sláva, sláva sláva! Mělo by se do tohodle docela opovrhovaného prográmku více investovat programátorského úsilí, aby to byl alespon stejně použitelnej soft jako je krita(KOFFICE prostě FUTURE RULEZZ!!!!)... Ach to set o někomu kecá když neumí programovat... :-(
    Marián Kyral avatar 19.2.2008 07:23 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Flip switch
    Jen krátce: Wow :-D
    19.2.2008 07:40 Jix0 | skóre: 23 | blog: Not only for humans
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 95 (27. 1. 2008)
    Je uz vubec k dispozici cesky preklad pro KDE 4? Podle tohoto to vypada ze je hotovych zatim jen 36 procent. Je to opravdu tak?
    If you will not cooperate, you are to be executed! | Starting as a DJ
    belisarivs avatar 19.2.2008 08:37 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 95 (27. 1. 2008)
    Cesky preklad stable je hotov z ~74%, trunk, jak lze z okazu co jsi podal, vycist z 52 (tech 36 je untranslated).

    Zapoj se taky amas moznost vse vylepsit.

    Ted je pri prekladu primarni prave stable.
    IRC is just multiplayer notepad.
    19.2.2008 08:56 ronny | skóre: 15 | blog: lake bodom | 3nec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 95 (27. 1. 2008)
    jen skoda ze pridani se do prekladu neni tak jednoduche :-/
    Metal smajdalfe, METAL!
    belisarivs avatar 19.2.2008 09:12 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 95 (27. 1. 2008)
    Opravdu?

    Ja jsem si proste stahnul soubory, prelozil, poslal do konfery a uz jsem v teamu prekladatelu.

    Co je na tom tezkeho?
    IRC is just multiplayer notepad.
    19.2.2008 10:24 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 95 (27. 1. 2008)
    mno, těžké je například přimět se něco smysluplného dělat :-)

    @belisarivs mám to ve frontě ...
    djs_core avatar 19.2.2008 11:03 djs_core | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 95 (27. 1. 2008)
    Pokusil bych se také zapojit, můžete mi prosím popsat přesněji jak na to ???
    ...do you want to make your dreams come true? Wake up!
    belisarivs avatar 19.2.2008 11:45 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 95 (27. 1. 2008)
    Normalka. Vlezes sem, najdes si nejaky ten soubor. Stahnes. Otevres v kbabel nebo poedit, doplnis a pak posles na kde-czech-apps@lists.sourceforge.net.

    Pak se toho nekdo chopi, projde to a commitne.

    Dobre je v kbabel provest ty testy co nabizi na hledani syntaktickych a podobnych chyb.

    A taky je treba nejak dodrzovat konzistenci prekladu. Aby jedna vec nebyla prekladana vice zpusoby. Snaz se taky vyhnout osloveni podle rodu. Aby vety byly pokud mozno rodove neutralni.
    IRC is just multiplayer notepad.
    djs_core avatar 19.2.2008 12:07 djs_core | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 95 (27. 1. 2008)
    Super děkuji. Pokusím se zapojit :)
    ...do you want to make your dreams come true? Wake up!
    19.2.2008 11:07 ronny | skóre: 15 | blog: lake bodom | 3nec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 95 (27. 1. 2008)
    to uz je tak jednoduche? :-) vlasta ott psal o necem jinem ;-)

    btw.. jak maji resene to ze vice lidi nepreklada jednu vec ? :)
    Metal smajdalfe, METAL!
    belisarivs avatar 19.2.2008 11:48 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 95 (27. 1. 2008)
    No, musis prekladat tak rychle, aby to nestihnul prelozit nekdo jiny :-). Co ja vim?

    Ale jenom par lidi ma pristup do svn, takze to je alespon takhle pohlidano.
    IRC is just multiplayer notepad.
    19.2.2008 12:34 ronny | skóre: 15 | blog: lake bodom | 3nec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 95 (27. 1. 2008)
    Aha :-) no diky navodu vyse to zkusim ;-) jen asi budu prekladat 3.5 stable.. at to vidim a muzu si ozkouset :)
    Metal smajdalfe, METAL!
    19.2.2008 17:21 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 95 (27. 1. 2008)
    mno, Vlasta měl myslím ten problém, že z webu se nedá úplně snadno vyčíst, co ses teď dozvěděl v diskusi ;-)

    krom toho reakční doby týmu jsou, eufemisticky řečeno, v typickém případě nepříliš krátké

    každopádně Vlastův blog stojí zato si přečíst také

    rovněž není od věci zapojit se do L10N.cz - sice je tam mrtvo, ale to jen proto, že to čeká na vás, čerstvé přispěvatele plné energie, ještě nevyčerpavší počáteční nadšení ;-)
    Phantom Alien avatar 2.3.2008 12:12 Phantom Alien | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 95 (27. 1. 2008)
    Přesně tak. Místo hořekování nad tím, že není něco hotovo by bylo lepší se zapojit :-)
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    19.2.2008 07:50 al-Quaknaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 95 (27. 1. 2008)

    Jen technická - "...a pomůžu udělat KDE ještě vylepšit." ==> "A pomůžu KDE ještě vylepšit." || "...a pomůžu udělat KDE ještě lepší" (ale spíš první varianta). Jinak moc pěkné, díky :)

    belisarivs avatar 19.2.2008 08:41 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 95 (27. 1. 2008)
    Hm, odkaz na Solid nema cenu. Jeste o nem neni na abicku zaznam.
    IRC is just multiplayer notepad.
    19.2.2008 09:03 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 95 (27. 1. 2008)
    Jak to? Mně odkaz funguje správně... viz http://www.abclinuxu.cz/slovnik/solid.
    belisarivs avatar 19.2.2008 09:13 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 95 (27. 1. 2008)
    Me to hodilo na trochu jiny odkaz. http://www.abclinuxu.cz/slov%20nik/solid
    IRC is just multiplayer notepad.
    belisarivs avatar 19.2.2008 09:15 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 95 (27. 1. 2008)
    Jo, je tam chyba v odkazu. Je tam mezera navic.
    IRC is just multiplayer notepad.
    19.2.2008 09:46 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 95 (27. 1. 2008)
    Aha, omlouvám se - kontroloval jsem předtím ten odkaz dole ve statistikách - neuvědomil jsem si, že je v článku ještě jeden.
    belisarivs avatar 19.2.2008 11:35 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 95 (27. 1. 2008)
    Stane se. Neni problem.
    IRC is just multiplayer notepad.
    19.2.2008 17:44 JoHnY
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 95 (27. 1. 2008)
    Uzasny. Mel jsem o KDE trosku strach, uz ho nemam. Jsem hodne zvedavej na release KDE4, kterej bude v openSuse 11. Doufam, ze potkam aspon KDE 4.0.3 s K3b, poradnym amarokem a aspon funkcni ukazkou Koffice
    19.2.2008 18:50 eStar | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 95 (27. 1. 2008)
    Mno nevím všechny KDE 4 aplikace dosáhnou stable verze až v KDE 4.1.
    20.2.2008 00:02 victor8 | skóre: 24 | blog: blog | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 95 (27. 1. 2008)
    ehm... co je to cvrkot? teda viem, co to je, ale obycajne to do suvisosti s pocitacmi nedavam :-)
    20.2.2008 07:56 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 95 (27. 1. 2008)
    Cvrkot je Robertův překlad slova buzz.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    20.2.2008 02:25 Poborskiii
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 95 (27. 1. 2008)
    Možná by bylo někde v článku (před či za ním?) vhodné zmínit, že z originálu přeložil Michal Vyskočil a že autorem originálu je Danny Allen, aby nedošlo k mýlce.
    20.2.2008 12:49 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 95 (27. 1. 2008)
    Doplněno. Budu to raději dávat ke každému dílu.
    20.2.2008 20:34 Poborskiii
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 95 (27. 1. 2008)
    Já jen, že Dannyho Allena na dot.kde.org vždy opěvují za to, že si s tím dá každý týden tolik práce a tady nepadlo vůbec jeho jméno. My tu můžeme opěvovat stejně Allena a navíc i Vyskočila za jeho každotýdenní překlad ;-)
    20.2.2008 20:57 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 95 (27. 1. 2008)
    Nechtěli jsme Dannyho zatlouct :-). Jen mi to nedocvaklo, protože jsme teprve minulý týden seriál představovali (a při té příležitosti samozřejmě uvedli, z čeho je čerpáno). Btw, Michal Vyskočil už přeložil i kompletní webové rozhraní stránek commit-digest.org.
    Marek Stopka avatar 20.2.2008 23:34 Marek Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | London, United Kingdom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 95 (27. 1. 2008)
    Jo, jo... Ale ten překlad toho webového rozhraní byl porod :-) Alespoň jak jsem při tom Michala pozoroval. Bohužel pánové nepoužívají na překlad gettext...
    21.2.2008 08:37 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 95 (27. 1. 2008)
    Přidal jsem poděkování do konverzního skriptu, který převádí originál digestu na HTML pro ábíčko, takže by teď mělo být v každém díle. Díky za upozornění.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    23.2.2008 01:23 srott
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 95 (27. 1. 2008)
    Chcelo by to ešte dodať, že Flip3D pôvodom nie je z Visty ale z programku SphereXP, ktorý rozširuje možnosti WinXP o rôzne 3D efekty.
    25.2.2008 00:55 Guuzy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 95 (27. 1. 2008)
    Domnívám se, že se nikde nepíše, že je Flip3D (?přebrán?) z Visty. Je pouze inspirován touto funkcí z Vist. Mohu se přeci nechat inspirovat řeba i kopií, nevědíc o originálu. Navíc si nedokážu takovou poznámku v tomto článku vůbec představit.
    26.2.2008 10:49 petr_p | skóre: 58 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co se děje v KDE - 95 (27. 1. 2008)
    s/nevědíc/nevěda/ (pokud se považujete za muže)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   Powered by Hosting 90 Server hosting
    © 1999-2013 Argonit s. r. o. Všechna práva vyhrazena.