Portál AbcLinuxu, 17. dubna 2024 00:39


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
23.5.2015 15:08 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: HBM paměti přináší revoluci
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Z HW novinek mám dlouhodobě pocit, jako by se snad jiný hardware než grafické karty, procesory a SSD (a občas foťáků) nevyráběl a nevyvíjel. Co třeba "shingled" disky*, 40Gb/s (100Gb/s) ethernet, NV-DIMM a další?


* - o těch už tu jednou řeč byla, ale bez jediné zmínky, co to vlastně je a jak se to liší od normálního disku .

23.5.2015 15:28 hlasovani | skóre: 1 | blog: zapamatovat
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: HBM paměti přináší revoluci
Protože tohoto bulvárního pisálka zajímají jen spotřební komponenty použitelné do "herních" PC.
23.5.2015 15:52 flakon
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: HBM paměti přináší revoluci
Naprosto s Vámi souhlasím. Bohužel i s výrazem "zajímají", neboť mám pocit, že ve skutečnosti jim vlastně ani nerozumí. Proto tolik keců o "tom kolem" a rádoby odlehčený tón.
23.5.2015 20:10 nobody
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: HBM paměti přináší revoluci
a ze by treba vy co rozumite novinkam v HW ze vsech oblasti by jste pro abclinuxu napsali nejaky clanek ? nebo jen budete hatovat do komentaru ? ;)
eagle.metawerzum avatar 24.5.2015 11:52 eagle.metawerzum | skóre: 18
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: HBM paměti přináší revoluci
To je moc práce. Jednodušší je z povzdálí kritizovat. :-)
Bonvolu alsendi la pordiston. Lausajne estas rano en mia bideo!
David Ježek avatar 24.5.2015 12:12 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: HBM paměti přináší revoluci
Za posledních 10+ let jsem napsal více než 7 tisíc článků. Z anonymních zoufalců v diskusi si už dávno nic nedělám. Ukaž své články, odhal své jméno a můžeme se bavit konstruktivně.
24.5.2015 22:21 hlasovani | skóre: 1 | blog: zapamatovat
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: HBM paměti přináší revoluci
Grafoman. A kvalita se během těchy 10 let vůbec nezlepšila. Stačilo by občas si ty výplody po sobě přečíst a opravit alespoň překlepy. Ale ne, to je pod tvou úroveň co?
24.5.2015 22:22 hlasovani | skóre: 1 | blog: zapamatovat
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: HBM paměti přináší revoluci
těch 10 let
24.5.2015 22:24 hlasovani | skóre: 1 | blog: zapamatovat
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: HBM paměti přináší revoluci
btw ty jsi placen AMD? Když přeznačuje Nvidia, je to "zlá zlá Nvidia", když přeznačuje AMD je to "chudinka AMD". A tak bych mohl pokračovat do nekonečna.
25.5.2015 08:09 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: HBM paměti přináší revoluci
Mě se ty hw novinky p. Ježka líbí. Asi pro to, že trochu protěžuju a fandím AMD a zajímá mě co se kolem děje (i ty zprávy typu jedna paní povídala). Chápu, že pro ostatní to může být trochu moc jednostraně zaměřený, ale jak už tu někdo napsal, zkuste to pojmout konstruktivně a vytvořit konkurenční článek a uvidí se. :-)
David Ježek avatar 24.5.2015 12:15 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: HBM paměti přináší revoluci
a co tak převratného, kromě občasné zprávy, se děje mezi HDD plotnami, ethernet čipy nebo pamětmi (kde o nových generacích dram, nand flash apod píšu pravidělně)? uvědom si, že vývoj jde nejrychleji v jiných oblastech, takže se nediv, že to HWN reflektují. když výrobci disků přišli s GMR, kolmým záznamem, heliem, šindelama či HAMR, tak se o tom vždy psalo. jenže těch opravdu významnejch inovací je v tomhle oboru tak 2-3 za 10 let, zatímco u CPU / GPU apod to letí DALEKO vyšším fofrem.
24.5.2015 12:26 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: HBM paměti přináší revoluci
Vám možná připadá, že ty inovace, o kterých stále dokola píšete, jsou v porovnání s těmi, které jsem zmiňoval já, naprosto převratné, ale vězte, že tento pocit není zdaleka univerzální. Třeba ty shingled drives - o těch jste ani nenapsal, co to vlastně je. Přitom s ohledem na to, že je potřeba k tomu médiu přistupovat úplně jinak než k normálním disků, je to mnohem zajímavější věc než to, že AMD nebo nVidia zase zvedla někde frekvenci o 10 procent a dala tomu nové typové označení. I u procesorů nebo grafických adaptérů je naprostá většina změn jen kvantitativní, těch opravdu kvalitativních novinek je nakonec asi tak stejně jako v těch ostatních oblastech.
24.5.2015 13:26 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: HBM paměti přináší revoluci
Třeba ty shingled drives - o těch jste ani nenapsal, co to vlastně je
Přičemž hardwarové novinky jsou jediným zdrojem informací na světě...

Osobně bych neřekl, že je důvod, aby článek "letem světem" pojednávající o novinkách, zabíhal do hloubky. Pokud čtenáře něco zajímá do detailu, v článku jsou odkazy a když jsem se díval naposledy, Google fungoval taky. (Nemluvě o tom, že přímo v tom článku je video, které SMR popisuje.)
I u procesorů nebo grafických adaptérů je naprostá většina změn jen kvantitativní, těch opravdu kvalitativních novinek je nakonec asi tak stejně jako v těch ostatních oblastech.

Jenže ostatní oblasti nemají ani ty kvantitativní změny. Otáčky disků jsou stejné, propustnost SATA je stejná, rychlost gigabitového ethernetu je stejná atd.

Quando omni flunkus moritati
24.5.2015 22:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: HBM paměti přináší revoluci
Přičemž hardwarové novinky jsou jediným zdrojem informací na světě...

Ne, to nejsou. Ale když už se to jmenuje Hardwarové novinky, neočekával bych, že 90 procent bude věnováno úzce vymezené oblasti hardware. Ale klidně bych se smířil i s tím, kdyby autor odpověděl, že jiné oblasti moc nesleduje, tak o nich nepíše. Když se ale místo toho snaží tvrdit, že je to proto, že se jinde nic zajímavého neděje, tak se to pochopitelně snažím uvést na pravou míru. To je jako kdyby třeba Jaderné noviny byly z 90 procent o filesystémech a kdyby se někdo ozval, dostalo by se mu vysvětlení, že tak je to správně, protože v ostatních částech jádra se skoro nic zajímavého neděje.

Jenže ostatní oblasti nemají ani ty kvantitativní změny. Otáčky disků jsou stejné, propustnost SATA je stejná, rychlost gigabitového ethernetu je stejná atd.

To, že jsou stejné otáčky disků nebo bitová rychlost gigabitového ethernetu, ani zdaleka neznamená, že jsou stejně rychlé ty disky nebo komunikace prostřednictvím těch karet (nemluvě o tom, že u ethernetu už dávno nekončíme na gigabitu).

25.5.2015 01:05 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: HBM paměti přináší revoluci
tak se to pochopitelně snažím uvést na pravou míru
No dobrá, pojďme se na tu snahu podívat v praxi - co zajímavého se u těch síťových karet a disků stalo?
Quando omni flunkus moritati
25.5.2015 08:14 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: HBM paměti přináší revoluci
Namátkou třeba Intel XL710 a síťové karty založené na něm - a ani další výrobci samozřejmě nespí.
25.5.2015 11:54 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: HBM paměti přináší revoluci
Jo, to vypadá zajímavě. Tak když o tom (a dalších) víte, co takhle napsat jeden díl hardwarových novinek? ;-) Redakce určitě nebude proti, když vyjde jeden díl navíc.
Quando omni flunkus moritati
25.5.2015 16:16 nobody
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: HBM paměti přináší revoluci
myslim ze redakce klidne uvita i serial "Kubeckovi dobroty ze sveta HW" ;)
David Ježek avatar 24.5.2015 14:56 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: HBM paměti přináší revoluci
Jestli čekáte detailní rozbor daných technologií v článku, který shrnuje novinky v oboru, pak jste zcela nepochopil koncept tohoto seriálu. a upřímně, bagatelizovat TECHNOLOGICKÝ vývoj v GPU, to je dle mého přístup hodný toho, kdo se uchyluje k diletantství, aby obhájil svůj na chabých základech stojící argument.
24.5.2015 21:02 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: HBM paměti přináší revoluci
Jestli čekáte detailní rozbor daných technologií v článku, který shrnuje novinky v oboru, pak jste zcela nepochopil koncept tohoto seriálu.

Tak si zkuste s trochou kritického odstupu přečíst ten díl, na který jsem výše dával odkaz. Napsat, že jeden výrobce zvyšuje kapacitu héliem a druhý shingled technologií, aniž byste aspoň letmo zmínil, že shingled drive na rozdíl od hélia zásadně mění způsob, jak se s tím diskem vůbec pracuje, to je opravdu trochu moc.

upřímně, bagatelizovat TECHNOLOGICKÝ vývoj v GPU

A jak jste přišel na to, že ho bagatelizuju? Já jsem netvrdil, že žádný není, ale snad i vy musíte uznat, že většina GPU novinek, o kterých se tu píše, nijak zásadní není (to jsou ta drobná navýšení, o kterých jsem mluvil) a opravdu zajímavé věci se i u GPU urodí jen jednou za čas. Naopak, vy bagatelizujete vývoj u ostatního hardware, když tvrdíte, že se v ostatních oblastech vlastně nic neděje.

Já bych prostě byl rád, kdyby se HW novinky nezaměřovaly (až na občasnou výjimku) tak úzce na ty dvě nebo tři oblasti, které se tu propírají pořád dokola, a věnovaly se i jiným. Měl to být námět ke zlepšení. Ale pokud jste opravdu tak skálopevně přesvědčen, že zlepšovat není co a že každá novinka u GPU, o které píšete, je tak revoluční, že ostatního hardware se něco srovnatelného objeví maximálně dvakrát až třikrát za rok, pak se holt nedá nic dělat.

24.5.2015 22:28 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: HBM paměti přináší revoluci
kdyby se HW novinky nezaměřovaly (až na občasnou výjimku) tak úzce na ty dvě nebo tři oblasti, které se tu propírají pořád dokola

Když se nad tím tak zamyslím, tak by se vlastně dalo říct, že je to ve skutečnosti dokonce jen jedna - s aplikacemi ve třech druzích hardware.

24.5.2015 18:55 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: HBM paměti přináší revoluci
Tak třeba to, že stacked silicon čipy bude mít i Xilinx jsem si musel pod jednu z minulých HWN napsat sám... A to je IMO zajímavější aplikace (delaye mezi elementy v sekvenční logice) než prosté DRAM buňky.
David Ježek avatar 24.5.2015 18:58 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: HBM paměti přináší revoluci
Tohle je specifická aplikace, která má své jiným způsobem fungující ekvivalenty i u jiných výrobců. Nějakej lepší příklad?
24.5.2015 19:21 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: HBM paměti přináší revoluci
Je sice specifická, ale zajímavější než "hloupý" DRAM čip. V FPGA můžeš mít procesor (předvyrobený nebo vlastní) a v zásadě i to GPU (a který GPU je stacked silicon ;-) ). ... Nehledě na to, že o DRAM čipech píše každej a článek o jíných technologiích by IMO dělal abclinuxu víc exkluzivní.
Josef Kufner avatar 25.5.2015 22:34 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: HBM paměti přináší revoluci
A právě pro to, že je specifická, je i zajímavá. O takových věcech se moc nepíše a tím spíš je to hodno článku.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Heron avatar 25.5.2015 08:52 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: HBM paměti přináší revoluci
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pánové, přijde vám správné se obouvat do člověka, který píše o tom co zná a co ho třeba baví? Nebylo by místo kritiky "ty nepíšeš o všem a zejména ne o tom, co chci já" vhodnější motivovat někoho dalšího (třeba sebe), který bude psát o dalších oblastech hw? Nikdo nemůže znát všechno, nikoho to všechno ani nebaví. Nelze tedy kritizovat jednoho, že píše pouze o omezené oblasti, protože každý jeden autor by psal o omezené oblasti. Je tedy třeba hledat dalšího autora na jinou oblast. A nikoliv kritizovat někoho, kdo už píše. Kdyby psát přestal, nevycházelo by tu už vůbec nic.
Heron
25.5.2015 09:56 koudy
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: HBM paměti přináší revoluci
+1 ... kritizovat umí každý :)
25.5.2015 10:04 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: HBM paměti přináší revoluci

Cituji:

Ale klidně bych se smířil i s tím, kdyby autor odpověděl, že jiné oblasti moc nesleduje, tak o nich nepíše.

Jenže to on neudělal, místo toho se snaží tvrdit, že tohle je jediná oblast, kde je o čem psát.

A vůbec, co to je za přístup, považovat hned slušně napsanou kritiku za nějaký výpad nebo útok a používat termíny jako "obouvat se"? Kde to, proboha, jsme? Za jednu ze zásadních výhod IT oboru (a zejména open source) jsem vždycky považoval to, že když se mi něco nelíbí nebo s něčím nesouhlasím, můžu to na rovinu napsat, aniž bych se musel obávat, že budu čelit výčitkám, že mám být rád, že autor vůbec něco píše, a co si to dovoluju kritizovat, jak píše. Opravdu nerad bych se dočkal toho, že i na ABCLinuxu se bude muset chodit kolem autorů po špičkách a dávat si pozor, abychom je náhodou nepopudili.

Heron avatar 25.5.2015 10:18 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: HBM paměti přináší revoluci

Přečetl jsem si svůj komentář ještě jednou a ani jednou jsem tam nenašel tvoje jméno ;-)

Jenže to on neudělal, místo toho se snaží tvrdit, že tohle je jediná oblast, kde je o čem psát.

Ano, autor to tak může vidět a má na to plné právo. Já také nebudu psát o určitých oblastech IT, protože je považuji za nedůležité až zbytečné. Někdo to může vidět jinak.

Za jednu ze zásadních výhod IT oboru (a zejména open source) jsem vždycky považoval to, že když se mi něco nelíbí nebo s něčím nesouhlasím, můžu to na rovinu napsat, aniž bych se musel obávat

Jenže tohle platí pro obě strany. Ty můžeš s klidem napsat svoji kritiku, jenže stejně tak musíš počítat, že někdo jiný (nebo třeba ten kritizovaný) napíše kritiku tvé kritiky.

Opravdu nerad bych se dočkal toho, že i na ABCLinuxu se bude muset chodit kolem autorů po špičkách a dávat si pozor, abychom je náhodou nepopudili.

Tohle můj komentář určitě neobsahoval. Ale nemůžu (no můžu, ale asi se to mine účinkem) někoho kritizovat za to, že píše o jiné oblasti, než by se hodilo mě. Každý si prostě píše o čem chce. A kdyby ten někdo psal o oblasti jemu zcela cizí, asi by to nebylo úplně přínosné.

25.5.2015 10:30 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: HBM paměti přináší revoluci
Jenže to on neudělal, místo toho se snaží tvrdit, že tohle je jediná oblast, kde je o čem psát.

Ano, autor to tak může vidět a má na to plné právo. Já také nebudu psát o určitých oblastech IT, protože je považuji za nedůležité až zbytečné.

Já mám třeba dost velkou mezeru mezi tím, o co se zajímám, a tím, co považuju za nedůležité nebo zbytečné. Nerozlišovat mezi "nezajímám se o to" a "je to nezajímavé (nebo dokonce nedůležité či zbytečné)" by mi připadalo jako projev určité nezdravé sebestřednosti.

David Ježek avatar 25.5.2015 10:39 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: HBM paměti přináší revoluci
já jsem zde nenapsal, že [o to] "se nezajímám", to zde uvedl Heron jako svoji domněnku. Moje argumentace je ve zcela jiném duchu, takže prosím nemíchat Heronovu obhajobu moji s komentáři mými. Děkuji ;-).
Heron avatar 25.5.2015 10:44 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: HBM paměti přináší revoluci
To nebyla moje domněnka, to jsem psal o sobě (proto také ta věta začíná slovem "Já"). ;-)
25.5.2015 10:45 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: HBM paměti přináší revoluci
já jsem zde nenapsal, že [o to] "se nezajímám"

Já vím že ne. Ale jak už jsem napsal, kdybyste to takhle přiznal, tak bych z toho sice radost neměl, ale jako důvod bych to bral.

Moje argumentace je ve zcela jiném duchu, takže prosím nemíchat Heronovu obhajobu moji s komentáři mými.

Nic nemíchám. V reakcích na vaše komentáře reaguji na to, co píšete vy, v reakcích na Heronovy na to, co píše on.

25.5.2015 12:23 Karel
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: HBM paměti přináší revoluci
+1

Kritizovat dokaze i nase uklizecka. Jestli ma nekdo pocit, ze vi neco zajimaveho, at napise clanek.
25.5.2015 19:24 Jan Kundrát (jkt) | skóre: 27 | blog: jkt | Praha - Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: HBM paměti přináší revoluci
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Rika se, ze neco projde "křtem", ne "křestem".
Blésmrt

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.