Portál AbcLinuxu, 14. května 2024 12:16


Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
4.4.2005 07:55 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše dekujeme
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zdravim

Ted uz nelze rict skutecne nic jineho nez DEKUJEME.

Snad jeste SUSE CR a bohuzel i IBM bych povazoval za velke firmy v oboru.

Zdenek
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
4.4.2005 09:45 MeDon
Rozbalit Rozbalit vše Re: dekujeme
asi prizvana firma byla jen velky Mrkvosoft.

P.S. meli by si pozvat i zastupce malych a strednich sw firem. Nebo nase vlada haji jen zajmy velkych korporaci?
4.4.2005 20:27 smejky
Rozbalit Rozbalit vše Re: dekujeme
Unicorn?
4.4.2005 09:06 llook | skóre: 8 | blog: l'blog | Prágl
Rozbalit Rozbalit vše jo!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Patenty (...) chrání průmyslové vlastnictví, což je ale něco jiného, než autorská práva.

Patkovým písmem v tučném řezu a o velikosti 1000pt do kamene tesat!

10 REM Dej si pauzu... 20 FOR DELAY=1 TO 5000 : NEXT DELAY
4.4.2005 09:13 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: jo!
kdyz uz tesat, tak bez ty posledni carky radsi :P
4.4.2005 09:19 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: jo!
No jo, no jo... díky :-). Opraveno.
5.4.2005 13:11 Roj | Praha / Dobruška / Jihlava
Rozbalit Rozbalit vše Re: jo!
Opraveno? Tady je zas nekdo papezstejsi nez papez! Normalni vedlejsi veta bez vyjadreneho prisudku. ... což je ale něco jiného, než (jsou) autorská práva. Tady je zas nekdo papezstejsi, nez (je) papez!
5.4.2005 13:47 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: jo!
Pravidla.cz:

Před přirovnávacími spojkami než, jako, jak klademe čárku pouze tehdy, když uvozují větu, nikoli jen slovní výraz.

Např.: Je lepší, než jsem si myslel. -- Ale: Je lepší než já.
5.4.2005 15:37 Roj | Praha / Dobruška / Jihlava
Rozbalit Rozbalit vše Re: jo!
Jestli "což je ale něco jiného než autorská práva" nebo "což je ale něco jiného, než (jsou) autorská práva" byla nebo nebyla vedlejsi veta, VI AUTOR, dle toho tam tu carku napise nebo nenapise.

Ale nevi to kritik ani korektor, leda by se autora zeptali. Takze jestli Dan potvrdi, ze to myslel jen jako vetny clen, klidne mu to opravte.

Jazyk zivy se lisi od jazyku programovaciho prave temito detaily :-)
5.4.2005 16:29 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
Rozbalit Rozbalit vše Re: jo!
Nemáš pravdu. "Detail", který rozhoduje, je právě to sloveso, které jsi kulantně dal do závorky. Tvá věta je špatně. A autor nemůže nic vysvětlovat, musí se rovnou vyjádřit srozumitelně - a čárka je prostředek,(<--sic!) jak to udělá. Žádné pozdější vysvětlování.
Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
5.4.2005 20:39 kavol
Rozbalit Rozbalit vše Re: jo!
A autor nemůže nic vysvětlovat, musí se rovnou vyjádřit srozumitelně - a čárka je prostředek,(<--sic!) jak to udělá. Žádné pozdější vysvětlování.
správně - a autor tam tu čárku udělal, takže o čem se dohadujeme? :-)

mimochodem, v našem příkladu se přísudky (ten před "než" od toho nevyjádřeného za "než") liší, takže považuji za správnější předstírat, jako by tam byly oba (mimochodem spojení "slovní výraz" čtu snad poprvé - co to je???)
5.4.2005 21:21 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
Rozbalit Rozbalit vše Re: jo!
Vychazite z chybne premisy, ze autor vi co je to vetny clen ;-)

Nicmene tu carku bych tam napsal i podruhe.
I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
5.4.2005 22:05 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: jo!
Slovní výraz je... výraz vyjádřený slovy(-em) :-). Nic mýtického. Viz google.com...
4.4.2005 09:48 Yard
Rozbalit Rozbalit vše Re: jo!
Jsem osobně dost překvapen vzedmutím vlny právního purismu a slovíčkaření (doposud to byla spíš praxe zastánců směrnice:). Ano je to nepřesnost, ale s ohledem na mluvčího (který neví jestli má po pátku podat demisi) vcelku pochopitelná: Jak právo autorské tak práva k průmyslovému vlastnictví jsou označovány pojmem práva k duševnímu vlastnictví a to proto, že jejich prvořadým úkolem je chránit výjimečné právo jejich původce (autora) s nimi nakládat.
4.4.2005 10:00 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: jo!
jiste jiste... pri sjednavani smluv a prav se rado na slovicko nehledi. o to vic je pak mozne skripnout pri jejich vymahani. bezna politicko-pravnicka praxe ;)
4.4.2005 10:05 kavol
Rozbalit Rozbalit vše Re: jo!
Jak právo autorské tak práva k průmyslovému vlastnictví jsou označovány pojmem práva k duševnímu vlastnictví a to proto, že jejich prvořadým úkolem je chránit výjimečné právo jejich původce (autora) s nimi nakládat.
ehm, (náš) autorský zákon mimojiné říká, že právo autorské náleží jedině autorovi, nemůže mu být upřeno ani se ho on nemůže vzdát; autor musí být fyzická osoba (nebo kolektiv) - jinou otázkou je konkrétní využití díla (např. exklusivní smlouva s hudebním vydavatelem, že autor nevydá dílo jinde)

naopak průmyslové vlastnictví může být předmětem čilého obchodu, s patentem může nakládat kdokoliv, kdo ho odkoupí (tedy alespoň tak jsem to pochopil, příslušné předpisy jsem nečetl)

a to je pro mě rozdíl podstatný a nikoliv "slovíčkaření", bez ohledu na to, že zcestné žblepty jsou u našich vládnoucích figurek na denním pořádku :-(
4.4.2005 10:32 Yard
Rozbalit Rozbalit vše Re: jo!
Autorská díla jsou předmětem čilého obchodu (galerie,knihkupectví)a může s nimi nakládat ten kdo koupí od autora práva (obdobně jak u patentu).
4.4.2005 11:36 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: jo!
Obsahem nákupu, ve zjevném rozporu s patenty, nejsou v případě autorských práv samotná autorská práva, ale, světe div se, právo k užívání (licence). Dle platných právních předpisů autorské právo je nepřenosné mimo souvislosti s právy dědičnými.
XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
4.4.2005 12:37 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
Rozbalit Rozbalit vše Re: jo!
Dle platných právních předpisů autorské právo je nepřenosné mimo souvislosti s právy dědičnými.

Nepřesné. Přečti si prosím § 10 Autorského zákona: Právo autorské zahrnuje výlučná práva osobnostní (§ 11) a výlučná práva majetková (§ 12 a násl.). Osobnostních práv autorských se nelze zříci, ani je prodat a zanikají se smrtí autora, což zase není tak nelogické. S majetkovými právy autorskými se obchoduje ostošest.
4.4.2005 09:46 Jabaneckul
Rozbalit Rozbalit vše Podil absolventu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Podil absolventu.... ale na cem? Na celkovem poctu absolventu, nebo vzhledem k poctu obyvatel? Jsem si myslel, ze studuju prestizni obor.....
4.4.2005 10:38 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podil absolventu
Predpokladam, ze se jedna o podil na celkovem poctu absolventu. V ruznych srovnanich vychazi, ze mame prumerne mene vysokoskolaku (vysvetleni proc tomu tak je padlo v senatu take = ostatni staty aby si polepsili maji jina kriteria pro to, koho zapocitat jako vysokoskolaka) nez jine zeme, takze kdyby jsme jich meli najednou polovinu, bylo by to prekvapive.

No a prestizni obor ... za Krizika byl elektrikar (monter) absolutni elitou, pracoval s vecmi, ktere nikdo nechapal a neumel. S pocitaci to bude podobne, za 50 let si budou bezne programy delat lide sami a bude to bezna stredoskolska dovednost. Budeme strasit deti, kdyz se nebudes ucit, tak budes programatorem. A za elitu se budou pocitat treba vyvojari hyperprostoroveho pohonu.
I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
4.4.2005 11:46 Keny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podil absolventu
No to je pěkná blbost.. Chcete snad říct, že si doma v bytě děláte elektrické rozvody sám? Troufám si říct, ze elektrikářské schopnosti drtivé většiny populace jsou na úrovni výměny prdlé žárovky, a stejně tak tomu je a bude i v oblasti programováni.
4.4.2005 12:05 honza
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podil absolventu
nakousl jste jednu zasadni vec - totiz, ze se diskutuje a kritizuje priklad, misto aby se hovorilo o podstate veci. Priklad s elektrikarem jednoduse jenom nesplnil ocekavani pana Ohnesorga, ze timto prikladem jeste lepe objasni situaci. To ale neznamena, ze by nemel v tom co chtel rici eventuelne pravdu.

Tragicke je, ze se v cele problematice software vychazi ze "stavajiciho stavu techniky", ktery se ale muze pres noc zmenit. Je to jako v 15 stoleti, kdyz se vedly vedecke debaty o tom, jak asi bude vypadat to zabradli na okraji te placate zeme a pak prisel Kopernik a sdelil, ze zabradli se nekona, nebot neni placata...
4.4.2005 18:42 doron | skóre: 21 | blog: Sensors a Ksysguard | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podil absolventu
Jen tak na okraj, to že Země není kulatá, znali již antičtí vědci, a uměli to dokázat. Dokonce již před nimi, prorok Izajáš pracuje s faktem, že Země je kulatá, jako se skutečností. Možná se za Koperníka vedly vědecké debaty, ale otázkou je, kdo takové debaty vedl. A autory blábolů typu Tomáše Akvinského a spol. bych za vědce nepokládal ani náhodou. Smutnou skutečností je, že i dnešní vysoké školy vyráběji podobné rádobyvzdělance jak na běžícím pásu.

Koperník byl ve sporu s Ptolemaiem, ale nejsem si jistý, zda Ptolemaios popíral kulatost Země, on byl přeci tak fascinován harmonií sfér.
You can't fuck everyone, but you can try to.
4.4.2005 21:45 honza (Praha)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podil absolventu
jsou vsichni Brnaci tak natvrdli nebo jste me chtel nas*at tim, ze jste ukazal, ze se da u kazdeho prikladu svest diskuze na ten priklad a od tematu? V kazdem pripade se vam to podarilo.

Tedy polopaticky: v 15 stoleti zacinala byt problematika kulatosti nebo placatosti zeme zajimava - do Asie se dalo jit po suchu, ale cekali tam zli Turci , Persani a dalsi, kteri si transportovane zbozi privlastnovali. Tuto prekazku (softwarove patenty) by bylo mozno obejit nekolika zpusoby:

- vyjednavanim s Turka, Persany...(viz cesta na demonstraci do Bruselu)

- nebo do Indie(Asie) jet po vode - jestlize je ta Zeme skutecne kulata.

Kolumbus a dalsi tedy nezvolili "stavajic stav techniky" - to jest vylepsovani pozemniho transportu ve spojitosti s ochranou a vyjednavanim, nybrz opustili "to bezne" a zkusili neco jineho.

Aplikovano na problematiku softwarovych patentu to znamena - opustit stavajici model vyroby software napr. tim, ze ho vubec nebudeme psat - kdyz nebude existovat zdrojovy kod ( to by se RMS urcite nelibilo, ta jeho teorie na jeho existenci stoji), tak jsou vsechny ty patenty uplne k nicemu...
5.4.2005 21:39 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Podil absolventu
Kdyz uz jsme tak daleko offtopic, ano delam si instalace doma sam, mam na to kvalifikaci a nikdy jsem nemel problem projit revizi. Zapojit zasuvku nebo vypinac umi dneska kazdy zednik a pokud to neni zrovna ukrajinec tak to udela i dobre. Tak nejak jsem cekal, ze priklad me ocekavani splni, protoze na otevreni hucici bezdny, zvane pocitac, potrebujete zkousky dle vyhlasky 50 a ty neziskate, kdyz neumite zapojit vypinac.

Nicmene budiz, chtel jsem proste rict, ze svet se meni a to co umi v case X par jedincu (a je to tudiz zalezitost elit), zvladne v case X+Y radive vetsi pocet jedincu. To je zakon, rekneme sociologicky, elitni obor ma tendenci nasavat lidi (zvlaste je-li dobre ohodnocen), tak dlouho, nez elitnim byt prestane. Hezky je to videt v Americe na pravnicich, prestizni obor, vysoke platy, dneska degradoval, protoze uz je pravniku tolik, ze pro ne neni prace a tak se soudi o kazdou blbost. Pravnici se z elity posunuli do skupiny zazivajici opovrzeni spolecnosti.

A ze je zeme (a mesic take) kulata vedeli uz stari Egyptane (Sinuhet jiste potvrdi). Zrovna dneska jsem to cetl ve skvele knize Veda na zemeplose, jednoznacne doporucuji.
I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
4.4.2005 10:39 franta
Rozbalit Rozbalit vše Link na zapis z jednani senuatu je blbe
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
V tom linku na stranky senatu nemaji byt ty dve mezery kolem = v IS=3099.
4.4.2005 11:01 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Link na zapis z jednani senuatu je blbe
Jo, díky. Opraveno.
4.4.2005 11:08 Yira
Rozbalit Rozbalit vše Jo
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zaplat Panbuh za nej.
Z firem jeste mozna Kerio, Grisoft, Alwil:-)
4.4.2005 11:35 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Kapři a rybník
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pan Jahn je úžasnej myslitel. To je přece jasné koho se ptal. No přece patentových úředníků (ti jsou přece nejpovolanější)! Už jste někdy viděli aby si kapři vypustili rybník? Pan Jahn zjevně ano a díky této pozitivní zkušenosti se i nadále bude ptát kaprů a ne rybářů.
XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
4.4.2005 12:42 Glin | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Jde snad predevsim o (ne)patentovatelnost myslenek
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ad.:
  • podpořit jasné vymezení toho, že počítačové programy samy o sobě nemohou být předmětem patentů

Patentovat program sam o sobe...to je vpodstate totez co copyright, to nedava zadny novy vyznam, nebezpeci je preci predevsim v patentovani softwarovych myslenek (myslenky, ktere muzete implementovat)

Ze by uz byly vsichni zmateni pojmy, presne jak rika R.M.S. na sve prednasce o sw. patentech a spojovali copyrightove a patentove pravo v jedno?

Ale jinak bych chtel za tuto zmenu k lepsimu moc podekovat a doufam, ze se prosadi i do dalsich sfer, ktere na to maji nejvetsi vliv. Konecne se nekdo zajima o dobro lidi a ne o dobro M$ a jinych gigantu

5.4.2005 21:40 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jde snad predevsim o (ne)patentovatelnost myslenek
Nemuzete chtit vsechno hned.
I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
4.4.2005 12:51 Bubak
Rozbalit Rozbalit vše Bubak
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ahoj Dane (nebo redakce), tady v te vete je trosku chyba, zda se mi (doufam, ze to tak neni v originalu):

>>...dvojnásobný než v zemích západní Evropy a případná omezení tvůrčích omezení v této oblasti...

Takhle by to davalo prave opacny smysl, nez by mel byt:-)

"omezeni tvurcich moznosti" se mi zda lepe vystihovat podstatu:-)
4.4.2005 15:22 Frodo | blog: Frodo
Rozbalit Rozbalit vše Potesil jste me
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Priznam se, ze clanek o stanovisku Roithove mne dojal k slzam. Neveril jsem, ze nekdy neco takoveho uslysim.

Tohle me uz tak nesebralo, prece jen jsem po Roithove nabyl trochu optimistictejsi pohled na svet, ale stejne mne to potesilo.

Dekuji, dekuji, dekuji.
4.4.2005 16:03 kavol
Rozbalit Rozbalit vše MI
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
jen tak mimochodem ... slyšel jsem nějaké pomluvy o tom, že Mlynář podává demisi ... škoda, že se na jeho místo Zlatuška nedostane ...

btw, vím, že Zlatuškova "krutovláda" na MU se mnohým nezamlouvala, ale co jsem měl tu čest s jeho názory, jevily se mi velmi racionální (i když ne se vším jsem souhlasil) - doufejme, že ho vysoká politika postupně nezkazí ;-)
7.4.2005 00:29 Alekibango
Rozbalit Rozbalit vše Re: MI
Musím se mirne profesora Zlatušky zastat.

Za jeho pusobení fakulta vykvetla. Svou bystrou inteligencí o celou třidu převyšoval vždy všechny ostatní. Kromě výborného odborníka a přednášejícího je také mimořádně kvalitním manažerem.

Jenom jednou mě fakt dostal. Když jsem dělal více zkoušek za jeden jediný den (poslední den zkouškového), tak jsem ho během přesunu mezi jednotlivými zkouškami potkal v trolejbusu a dal se s ním do řeči...

Jenom tak prohodil: "hmm, proč vlastně nemáme zkouškové jenom jeden týden... to bychom měli zavést."

Tím mě tak rozčílil, že mě málem kleplo. Měl jsem právě pár minut po písemkách Algebra 1,2, TAJFL 1,2 a po ústní zkoušce z religionistiky, na cestě na ústní zkoušku z Algebry.

Jestli to byly moje argumenty "Měsíc nestačí!", "Přece nežijeme v hloupé Americe!" či "Nestudujeme 3 předměty za semestr!" to už nevím. Faktem je, že týdenní zkouškové období nezavedl. A navíc, když jsem za ním přišel s prosíkem: "Studenti si nemají kde tisknout", za 2 týdny byla na škole špičková tiskárna, použitelná i studenty.

Jiní lidé studenty posílali rovnou do háje a ještě se jim vysmáli. Profesor Zlatuška takový nebyl. Jeho náročnost plynula z touhy pozvednout úroveň vzdělávacího procesu - a to se mu podařilo. V politice se místy neshodneme, ale i tak má můj obdiv.

BTW dodnes nechápu, jak mě nechal projít Základy informatiky, ten papír byl skoro prázdný :)
4.4.2005 22:05 Sinuhet | skóre: 31
Rozbalit Rozbalit vše Zadnej me nenapada
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ten argument ale považuji za nesmyslný, protože ti lidé odcházejí kvůli úplně jiným věcem, hlavně kvůli vysokému daňovému zatížení a nesmyslné byrokracii. Je to daň za to, že i kapitalistická Evropa je v podstatě sociální a socialisticky rovnostářská a takovýmto špičkám mnohem lépe vyhovuje dravý kapitalizmus, kde mohou snáze vyniknout a nikdo je nepenalizuje za to, že vydělávají násobky platu Pepy odvedle.

A je, tak vy jste vykoumal, z jakych duvodu spickovy badatele odchazeji do USA? Dane a byrokracie, hmmm. Takze az ODS zavede 15% "rovnou" dan, stane se z nas svetovy prebornik ve vyzkumu? Pak jeste snizime byrokracii (modni to klise, ale co konkretne od toho ocekavat v praxi, se clovek nedozvi ...) a hned nazitri se k nam stehuji MIT, NASA, Boing, ...

Uz jen ten pocet floskuli (socialisticky rovnostarska, dravy kapitalismus, ...) uhodi cloveka do oci. Ale vyvracet tuhle kravinu, by tady bylo znacne OT. Nicmene, pokud si odmyslim citovanou pasaz, dobry clanek. Ve volnem case doporucuji promyslet toto prislovi: "Sevce drz se sveho kopyta."

4.4.2005 22:39 jenda
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadnej me nenapada
100 % ACK
5.4.2005 13:24 Roj | Praha / Dobruška / Jihlava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadnej me nenapada
Aha, takze do USA odchazeji i negramotni diky jejich SW patentum? Nebo tam zadni negramotni nejsou, neprichazeji, netouzi po tom? Prosim, prosim, vykoumejte to!
5.4.2005 19:34 Sinuhet | skóre: 31
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadnej me nenapada
Aha, takze do USA odchazeji i negramotni diky jejich SW patentum?
Ne. Uz jen z toho duvodu, ze v USA SWP de facto nejsou.
5.4.2005 22:14 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadnej me nenapada
V USA nejsou softwarove patenty? Mohl byste to nejak rozvest? To me zajima.
I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
7.4.2005 00:53 Sinuhet | skóre: 31
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadnej me nenapada
Prosim, prectete si peclive, co jsem napsal.
10.4.2005 13:37 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadnej me nenapada
Ja si myslim, ze to je ze strany USA jen takova blamaz a uskok, ktery se jim povedl, a my si ted myslime, ze SWP tam maji. A oni se zatim jenom snazi zastrit, ze jejich pravnici maji kulo co na praci :-) :-) :-)

Jasny jako facka, ne?
~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
5.4.2005 20:09 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadnej me nenapada
Neni to o danich, ale o penezich, podminkach a soutezivosti.

V USA si spickovy vedec vydela mnohem vice penez, nez v rovnostarskem Cesku ci Evrope vubec. Take si jej tam vice vazi a podporuji jej. Mohou pracovat na spickovych projektech, na ktere tady nejsou penize. A hlavne (nejen) vyzkum v USA, to je honba za uspechem a spickovi vedci byvaji marnivi, radi dokazuji, ze oni jsou nejlepsi.
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
5.4.2005 22:12 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadnej me nenapada
Tak nejak nevim jake k tomu mam zaujmout stanovisko.

No tak snad co se tyce floskuli, neexistuje zavazny slovnik floskuli, takze se muzeme prit co je floskule a co neni. Nicmene, pokud porovnam Evropu a USA, tak Evropa ma mnohem blize k socializmu. Na tom se snad shodmene. A kdyz mame v Evrope kapitalizmus a v USA take, a nejsou stejne, musi se nejak lisit a slovicko dravy tu odlisnost celkem pekne popisuje. A popsat stav veci slovem, kteremu vsichni rozumi, treba i proto, ze se casto pouziva, neni zlocin.

Ale mozna se Vam podari nejak dolozit, ze je to obracene a v USA maji vlastne socializmus.

No a jestli se z nas stane rovnou dani prebornik ve vyzkumu, nestane, ale budou to prvni kroky k tomu, aby se jednou stal. I vedce zazraneho do nejakeho problemu celkem zajima, jestli z jeho platu na petinasobku prumeru zaplati petkrat vetsi dan nebo desetkrat. Nastve ho, kdyz si na nej budou sousedky ukazovat a rikat: "Slyselas' to, von ma pul milionu mesicne, debil". Zajima ho, jestli zadost o grant ma 10 nebo 100 stran a jestli jeho vyhodnoceni trva mesic nebo rok. Ale tohle bude trvat nejmin jednu generaci.

To co potrebujete v prvni rade je, zamezit odlivu do USA, potom zacnou postupne vznikat pracoviste, kde se budou dit zajimave veci a ta si zacnou ziskavat jmeno. A jednoho dne se stane, ze reknete, ja prednasim na XXXX a vsichni padnou na zadek. A to bude ten den, kdy nikdo neodejde do USA, protoze doma bude mit prestiz, bude mit primerene mnozstvi penez a bude "doma", coz je taky deviza.

No a jestli se k nam prestehuje NASA, mozna, to neni tak nerealne. Uvedomte si, ze v USA jim na ukor boje s terorizmem skrti rozpocet kazdy rok vice a vice. Kdyby se Evrope podarilo zavest do obchodu s ropou Euro a ve tretim svete by zacali davat Eura do matraci, na horsi casy, tak by si klidne mohla dovolit NASA nabidnout vice nez USA a prevezt ho sem. U boeingu to bude horsi, ti by asi nezkousli zdejsi zakony na ochranu zamestnancu.

Co se tyce sevce, no klidne muzu mit vice volneho casu, ziskam jej tim, ze se budu starat jen o sebe, jen se trochu bojim, aby me to nakonec nedalo vice prace, nez se starat ted. Terry Prachett napsal: Pokud musite svuj dum branit s mecem v ruce v jeho dverich, je uz pozde.
I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
7.4.2005 00:59 Sinuhet | skóre: 31
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadnej me nenapada
No tak snad co se tyce floskuli, neexistuje zavazny slovnik floskuli, takze se muzeme prit co je floskule a co neni. Nicmene, pokud porovnam Evropu a USA, tak Evropa ma mnohem blize k socializmu. Na tom se snad shodmene. A kdyz mame v Evrope kapitalizmus a v USA take, a nejsou stejne, musi se nejak lisit a slovicko dravy tu odlisnost celkem pekne popisuje. A popsat stav veci slovem, kteremu vsichni rozumi, treba i proto, ze se casto pouziva, neni zlocin. Ale mozna se Vam podari nejak dolozit, ze je to obracene a v USA maji vlastne socializmus.
Tak to tem slovum asi nerozumime stejne. Vazne je podle vas Evropa socialisticka, rovnostarska, atd.? Nebo se to jenom vsude do zemdleni opakuje, a ted uz vam to naskoci automaticky, aniz byste se nad tim pozastavil? Kdyz uz jste tu zminoval slovniky, ze byste se do nejakeho podival? A az si priste budete v novinach cist komentarove stranky, nebo v televizi poslouchat projevy politiku, zkuste se nad nimi zamyslet o neco vice kriticteji.
No a jestli se z nas stane rovnou dani prebornik ve vyzkumu, nestane, ale budou to prvni kroky k tomu, aby se jednou stal. I vedce zazraneho do nejakeho problemu celkem zajima, jestli z jeho platu na petinasobku prumeru zaplati petkrat vetsi dan nebo desetkrat. Nastve ho, kdyz si na nej budou sousedky ukazovat a rikat: "Slyselas' to, von ma pul milionu mesicne, debil". Zajima ho, jestli zadost o grant ma 10 nebo 100 stran a jestli jeho vyhodnoceni trva mesic nebo rok. Ale tohle bude trvat nejmin jednu generaci.
Petkrat? Desetkrat? Kam na ta cisla chodite? Ktere zeme srovnavate? Kdyby to bylo tak, jak vy si predstavujete, tak uz jsme vsichni davno prchli na Slovensko. Zatim to je spise naopak. Odkaz na zavistivost uz je take soucast folkloru. Mimochodem, pouzitelne jen u CR. Sto stran? Mesic? Rok? ...
To co potrebujete v prvni rade je, zamezit odlivu do USA, potom zacnou postupne vznikat pracoviste, kde se budou dit zajimave veci a ta si zacnou ziskavat jmeno. A jednoho dne se stane, ze reknete, ja prednasim na XXXX a vsichni padnou na zadek. A to bude ten den, kdy nikdo neodejde do USA, protoze doma bude mit prestiz, bude mit primerene mnozstvi penez a bude "doma", coz je taky deviza.
To je sice hezke, ale puvodni otazka, na kterou jste se i vy pokousel odpovedet, byla, jak tohoto dosahnout, respektive co tomu brani. Ja jsem poukazal na to, ze vami zminene dane a byrokracie "hlavni" prekazkou jsou je stezi.

Co se tyce sevce, no klidne muzu mit vice volneho casu, ziskam jej tim, ze se budu starat jen o sebe, jen se trochu bojim, aby me to nakonec nedalo vice prace, nez se starat ted. Terry Prachett napsal: Pokud musite svuj dum branit s mecem v ruce v jeho dverich, je uz pozde.
Tak nevim, jestli jste nepochopil vy me, nebo tedka ja vas, ale ja jsem kritizoval absurdnost pouze te citovane casti, ktera v celem clanku pusobi jak pest na oko. A tim sevcem jsem se vam pokousel doporucit, abyste psal pouze o vecech, kterym opravdu rozumite (tedy treba SWP).
12.4.2005 22:50 ba*d
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadnej me nenapada
Vazne je podle vas Evropa socialisticka, rovnostarska, atd.?
Ty musis bejt komous nebo student nebo oboji.
12.4.2005 22:53 ba*d
Rozbalit Rozbalit vše Co senat zmuze
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dat to jako doporuceni zastupcum a ty na to muzou ale nemusi prihlizet. Pak muzou pouze rikat "kys kys mi vam to rikali, mi vam to rikali,ze se to podela"
3.7.2005 12:40 HynaDJ | skóre: 14 | Mutěnice
Rozbalit Rozbalit vše Princip sofrwarových patentů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Princip sofrwarových patentů se pokusím přirovnat k následujícímu případu. Podívejte, já pěstuju okurky, mám jich asi 10-15 arů... A teď je sem tam musím oborat. Teď si představte, že by mě někdo popoháněl za to, že jsem od souseda okoukal, jakým systémem, jakým algoritmem ty okurky on oborává... tím pádem to já musím buď dělat rukama (pokud si tento způsob někdo ještě nepatentoval) nebo mu tvrdě zaplatit - zpravidla cenu, která mě zlikviduje. Patentové zákonodárství je jiná odrůda zavádění monopolů. V daném případě na softwarové inženýrství.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.