abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 20:22 | Nová verze

Před měsícem byla vydána Fedora 27 ve dvou edicích: Workstation pro desktopové a Atomic pro cloudové nasazení. Fedora Server byl "vzhledem k náročnosti přechodu na modularitu" vydán pouze v betaverzi. Finální verze byla naplánována na leden 2018. Plán byl zrušen. Fedora 27 Server byl vydán již dnes. Jedná se ale o "klasický" server. Modularita se odkládá.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 10:22 | Zajímavý článek

Lukáš Růžička v článku Kuchařka naší Růži aneb vaříme rychlou polévku z Beameru na MojeFedora.cz ukazuje "jak si rychle vytvořit prezentaci v LaTeXu, aniž bychom se přitom pouštěli do jeho bezedných hlubin".

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
včera 07:22 | Komunita

Od 26. do 29. října proběhla v Bochumi European Coreboot Conference 2017 (ECC'17). Na programu této konference vývojářů a uživatelů corebootu, tj. svobodné náhrady proprietárních BIOSů, byla řada zajímavých přednášek. Jejich videozáznamy jsou postupně uvolňovány na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
11.12. 19:22 | Nová verze

Ondřej Filip, výkonný ředitel sdružení CZ.NIC, oznámil vydání verze 2.0.0 open source routovacího démona BIRD (Wikipedie). Přehled novinek v diskusním listu a v aktualizované dokumentaci.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
11.12. 09:22 | Pozvánky

V Praze dnes probíhá Konference e-infrastruktury CESNET. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze i online na stránce konference.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
9.12. 20:11 | Nová verze

Byl vydán Debian 9.3, tj. třetí opravná verze Debianu 9 s kódovým názvem Stretch a Debian 8.10, tj. desátá opravná verze Debianu 8 s kódovým názvem Jessie. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 9 a Debianu 8 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
9.12. 00:44 | Nová verze

Po 6 měsících vývoje od vydání verze 0.13.0 byla vydána verze 0.14.0 správce balíčků GNU Guix a na něm postavené systémové distribuce GuixSD (Guix System Distribution). Na vývoji se podílelo 88 vývojářů. Přibylo 1 211 nových balíčků. Jejich aktuální počet je 6 668. Aktualizována byla také dokumentace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
8.12. 21:33 | Nová verze

Po půl roce vývoje od vydání verze 5.9 byla vydána nová stabilní verze 5.10 toolkitu Qt. Přehled novinek na wiki stránce. Současně byla vydána nová verze 4.5.0 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator nebo verze 1.10 nástroje pro překlad a sestavení programů ze zdrojových kódů Qbs.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
7.12. 11:11 | Komunita

Naprostá většina příjmů Mozilly pochází od výchozích webových vyhledávačů ve Firefoxu. Do konce listopadu 2014 měla Mozilla globální smlouvu se společností Google. Následně bylo místo jedné globální smlouvy uzavřeno několik smluv s konkrétními vyhledávači pro jednotlivé země. V USA byla podepsána pětiletá smlouva s vyhledávačem Yahoo. Dle příspěvku na blogu Mozilly podala společnost Yahoo na Mozillu žalobu ohledně porušení této

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
7.12. 05:55 | Zajímavý článek

V Londýně probíhá konference věnovaná počítačové bezpečnosti Black Hat Europe 2017. Průběžně jsou zveřejňovány prezentace. Videozáznamy budou na YouTube zveřejněny o několik měsíců. Zveřejněna byla například prezentace (pdf) k přednášce "Jak se nabourat do vypnutého počítače, a nebo jak v Intel Management Engine spustit vlastní nepodepsaný kód". Dle oznámení na Twitteru, aktualizace vydaná společností Intel nevylučuje možnost útoku.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (8%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
 (75%)
 (14%)
Celkem 963 hlasů
 Komentářů: 45, poslední 1.12. 19:00
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    12.10.2009 00:46 misace | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme poštovní server – 1 (Postfix)
    Super, tohle už tady dlouho nebylo. Myslím, že by bylo vynikající, kdyby v připravovaném návodou bylo ověřování přes LDAP.
    Luk avatar 12.10.2009 06:00 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme poštovní server – 1 (Postfix)
    LDAP bude.
    LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
    12.10.2009 07:55 kvas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme poštovní server – 1 (Postfix)
    a urcite by sa hodilo aj riesenie s virtualnymi uctami a domenami ulozenymi v databaze (napr: postgres, mysql)
    12.10.2009 09:20 Antonín Kolísek | skóre: 33 | blog: PDA | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme poštovní server – 1 (Postfix)
    Tohle není příliš efektivní řešení. My to tak v práci máme, ale při počtu cca 500 schránek a více člověk pozná, že databáze není ideální řešení. Daleko lepší (i když asi na konfiguraci pracnější) je LDAP.
    12.10.2009 09:54 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme poštovní server – 1 (Postfix)
    I pro desitky az stovky virtuanich domen, kde v kazde jsou dva tri mailboxy?
    12.10.2009 10:53 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme poštovní server – 1 (Postfix)
    Různá zadání žádají různá řešení. Ale ja také zastávám názor, že LDAP je lepší než samostatná databáze někde bokem. LDAP je obvykle hlavní zdroj informací o uživatelích a účtech, tak proč se zatěžovat správou nějaké další samostatné databáze, a potažmo serveru, když to můžu mít všechno na jednom místě, spravované jednou sadou nástrojů.
    12.10.2009 11:13 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme poštovní server – 1 (Postfix)
    Jasne, nesnazim se vas presvedcit ze je LDAP spatny napad, jen jsem zvedavy jak to funguje. Dobastlit si spravu virtualnich domen, mailboxu a aliasu nad mysql nebo postgre je docela snadne, jde to snadno i u ldapu (nebo je neco hotoveho?) a co virtualni domeny?
    12.10.2009 14:02 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme poštovní server – 1 (Postfix)
    Osobně jsem na svém serveru nešel až do důsledku, abych dělal v LDAP úplně všechno, hlavně proto, že nepotřebuju např. hromady aliasů, a mám jen několik statických virtuálních domén, takže tyhle věci jsem udělal natvrdo v texťácích (ale taky by to skrz LDAP šlo). Hlavně mám v LDAP uživatele, které Postfix při příjmu mailu dohledá, a pokud je najde, tak si z náležitých atributů vytáhne a poskládá cestu do jejich maildiru, a mail do něj uloží. Něco podobného pak dělá Courier IMAP.

    Takže když vytvářím hromadně síťové uživatelské účty, stačí mi u každého uživatele pouze správně vyplněný atribut "mail", který v sobě nese mailovou adresu, a atribut "mailMessageStore", který v sobě nese úplnou cestu k maildiru na mail serveru (ten je pro Courier, Postfix ho při správném nastavení nepotřebuje, vystačí jen s mailovou adresou), a dál se nemusím o nic starat. K tomu vytvářím skriptem na serveru rovnou i ty maildiry, ale není to nutné - pokud Postfix při ověřovaní adresy zjistí že je uživatel platný, vytvoří mu maildir při prvním doručeném mailu automaticky.
    xkucf03 avatar 12.10.2009 18:27 xkucf03 | skóre: 46 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše DB vs. LDAP
    Ona je hlavně otázka, jestli ten LDAP už máme nebo ne. Já mám naopak většinu věcí v DB, takže jsem i uživatele poštovního serveru a aliasy dal do DB. Věřím, že dobře vyladěná DB (indexy, datový model, správná volba DBMS) je výkonově srovnatelná se stejně dobře vyladěným LDAPem (možná i lepší). Jestli jste někdo dělal na tohle testy, tak sem s tím :-)

    Pokud naopak už LDAP máme a je to naše primární úložiště uživatelů, tak je asi celkem jasnou volbou. Rychlost dotazování není zdaleka jediným kritériem, ani není nejdůležitějším – projeví se až při vysokých objemech mailů (ale stejně víc výkonu sežere antivirus a antispam, pokud jsou).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
    13.10.2009 11:09 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DB vs. LDAP
    Ano, zavádět LDAP jen kvůli Postfixu je zbytečnost, protože databáze je úzké hrdlo až při opravdu velkých objemech pošty nebo při DDoS útocích (ale ty dokáže omezit i samotný Postfix přes modul anvil). Navíc se dá databáze použít i pro jiné věci než samotné uživatelské účty a aliasy, například pro whitelisty, greylist a blacklisty.
    hwsoft avatar 12.10.2009 10:06 hwsoft | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme poštovní server – 1 (Postfix)
    V cem SQL nevyhovuje? Tech 500 schranek fakt neni moc, aby to bylo na zatizeni videt i SPAM "utoku"
    12.10.2009 17:03 Antonín Kolísek | skóre: 33 | blog: PDA | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme poštovní server – 1 (Postfix)
    1/ Kdyz se k tomu pripocte i webmail a dalsi dodelavky, tak je to docela dost spojeni s databazi (musel jsem zvetsit maximalni pocet spojeni na 500), nicmene o zatez nejde..ale spis o prakticnost.

    2/ Daleko vetsi problem byl, kdyz jsme chteli po nejake dobe data centralizovat (mit nejakou hlavni db). Nacitani z mysql jsme museli recit ruzne pres externi nastroje. LDAP se mi jevi jako daleko lepsi reseni protoze s tim umi pracovat asi i vice aplikaci.

    Proste kdyz jsme to rozjizdeli zdalo se mysql jako vhodne reseni. Pominu-li malickosti jako ze Postfix v RHEL podporuje pouze PostgreSQL, maildrop tam vubec neni... takze se plno veci muselo kompilovat rucne, ale to je otazka volby distribuce. Dnes to mame vyborne zajete a odladene s mnozstvim vychytavek a vylepseni, takze se uz nevyplati prechod k LDAPu.
    12.10.2009 11:15 SAL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme poštovní server – 1 (Postfix)
    My pouzivame postfix+dovecot a ucty mame riesene v mysql cez libnss_mysql. Okolo 10000 uctov na jednom servri a nepocitujeme ziaden problem (asi 2000 zamestnancov a zvysok studenti).
    Luk avatar 12.10.2009 16:04 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme poštovní server – 1 (Postfix)
    Záleží, o jak velký server jde, jak se to bude spravovat atd. Databáze zvládne hodně (těch 500 schránek je vcelku směšný počet - pokud je ta databáze správně navržena, nemá s tím problém), ale u větších serverů je opravdu lepší LDAP.
    LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
    12.10.2009 19:57 Andrej | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme poštovní server – 1 (Postfix)
    LDAP je optimalizovany na caste citanie a zriedkavy zapis. Mat na tom zaveseny vytazeny mailserver mi nepride ako dobry napad.
    Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
    12.10.2009 20:40 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme poštovní server – 1 (Postfix)
    A můžu vědět proč? Vždyť ten mail server přesně tohle dělá - často z LDAP čte, ale nic do něj nezapisuje.
    15.10.2009 21:03 Ripper | skóre: 30
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme poštovní server – 1 (Postfix)
    Osobně si myslím, že je LDAP dobré řešení pro podnikový server tak v řádu stovek uživatelů, kde na něm budou provozovány i třeba nějaké místní profily a tak podobně. Pro mail server typu hosting s vícero doménami a vícero adminy je lepší nějaká ta SQL, která bez problémů zvládne velký počet uživatelů. Manipulace a podobně je potom efektivnější.
    Jakub Lucký avatar 12.10.2009 00:59 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme poštovní server – 1 (Postfix)
    nebo se chová abnomálně
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are. (Zen P.) Blogísek
    Luk avatar 12.10.2009 06:00 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme poštovní server – 1 (Postfix)
    Ne, anomálně (anomálie=odchylka). Abnormálně je IMHO spíš "nad normálem", anomálně se mi zdá vhodnější.
    LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
    Jakub Lucký avatar 12.10.2009 09:24 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme poštovní server – 1 (Postfix)
    ah... Jo, to určitě.. já v těch nočních hodinách totiž místo anomálně anormálně, což je tak trošku paskvil... Anomálně nebo abnormálně je OK
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are. (Zen P.) Blogísek
    12.10.2009 08:04 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme poštovní server – 1 (Postfix)
    kdysi davno mel grumpa na eurowiki cely takovy navod. Hledal jsem to, asi tu wiki zrusili. Nevim jestli tam byl postfix a nebo exim, ale dovecot tam byl v kazdem pripade. Takze bude tento serial doufam dobra nahrada. Zjistuji, ze je relativne malo navodu pro kombinaci exim+cyrus-imapd ve srovnani s postfixem+nejaky-imapd. Nevi nekdo proc? Je exim tak hrozny?
    12.10.2009 08:18 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme poštovní server – 1 (Postfix)
    Nevim jestli je hrozny, ale posledni verze je 2 roky stara. Tudiz ho povazuji za mrtvy a pri mem vyberu vyhral prave postfix.
    12.10.2009 11:08 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme poštovní server – 1 (Postfix)
    Myslím, že Exim hrozný není. Tedy alespoň "nová" verze, která už je modulární. Mám doma knížku od O'Reillyho o Postfixu, a na začátku ve srovnání MTA se dokonce píše, že Postfix a Exim vychází +/- na stejno. Jen je Postfix řekl bych provařenější, existuje proto pro něj mnohem více návodů a co je důležitější, více těch drobných prográmku, které zaručí kompletní funkčnost. Většina z nich na volbě MTA samozřejmě nezávisí, ale některé ano (např. můj oblíbený postgrey).
    12.10.2009 12:56 Michal Kopecny | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme poštovní server – 1 (Postfix)
    Ja mam Exim4 vylozene rad ;)

    m.
    12.10.2009 20:10 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme poštovní server – 1 (Postfix)
    > Zjistuji, ze je relativne malo navodu pro kombinaci exim+cyrus-imapd ve srovnani s postfixem+nejaky-imapd. Nevi nekdo proc?

    Mozna proto, ze exim ma vynikajici dokumentaci, narozdil od postfixe, kde me dokumentace prijde jako nekompletni snuska nesouvisejicich souboru, a tak neni treba tolik jinych navodu.
    vencour avatar 12.10.2009 17:45 vencour | skóre: 55 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme poštovní server – 1 (Postfix)

    Dík za článek. Nedávno jsem taky hledal, našel jsem http://flurdy.com/docs/postfix/.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    12.10.2009 18:28 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme poštovní server – 1 (Postfix)

    To nevim jak moc bude pouzitelne -- sice ta maji vyvesene docela nove datum posledni aktualizace, ale amavis je uz roky mrtvy projekt.

    vencour avatar 12.10.2009 18:54 vencour | skóre: 55 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme poštovní server – 1 (Postfix)

    Fajn, dík za zhonocení. I takováhle konfrontace myšlenek mi přijde užitečná. Přesto ... RC ke stažení jsou, poslední z června 2009, fakt je mrtvý?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Luk avatar 12.10.2009 19:14 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme poštovní server – 1 (Postfix)
    fakt je mrtvý?
    Není, Jakub si zřejmě popletl původní amavis a nový amavisd-new. A z toho června je nejen RC, ale (z 25.6.) i ostrá verze 2.6.4.
    LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
    12.10.2009 19:46 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme poštovní server – 1 (Postfix)
    Eh, jo.

    Sorry :)
    Luk avatar 12.10.2009 19:12 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme poštovní server – 1 (Postfix)
    amavis je uz roky mrtvy projekt
    Amavis ano, amavisd-new ne. Navíc amavisd-new bohužel nemá srovnatelnou náhradu (nejlépe takovou, která by nebyla v Perlu).
    LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
    12.10.2009 19:49 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme poštovní server – 1 (Postfix)
    Existuje sagator (ktery je teda napsany v pythonu). Ale nabizi se otazka, jestli to necemu vadi, pokud kolem lita spamassassin.
    Luk avatar 12.10.2009 20:08 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme poštovní server – 1 (Postfix)
    Perl ani Python nemám příliš v oblibě (a nejhorší je, když běží oba najednou). Jsou žravé a pomalé. Optimální by bylo mít tyto věci (jako amavis nebo SA) napsané v C nebo C++, ale chápu, že se do toho nikomu nechce.
    LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
    12.10.2009 20:11 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme poštovní server – 1 (Postfix)
    Existuje dspam, jako antispamovy filtr napsany v C.
    Luk avatar 12.10.2009 22:11 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme poštovní server – 1 (Postfix)
    Kdysi jsem ho testoval, neměl jsem s ním moc dobré zkušenosti. I když je to tedy pár let zpátky, takže je možné, že se zlepšil.
    LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
    13.10.2009 00:12 ntw
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme poštovní server – 1 (Postfix)
    Hledám náhradu za současný zastaralý mailserver postavený na qmail + vpopmail + mysql + courier_imap, na kterém provozuji asi 450 domén s 2500 schránkami. Jsem zvědavý, jestli mně tento seriál pomůže.
    14.10.2009 07:48 Andrej | skóre: 44 | blog: Republic of Mordor | Zürich
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme poštovní server – 1 (Postfix)

    Postfix se mi nikdy příliš nepozdával. Používám Courier-MTA, protože je mnohem flexibilnější. Záležitosti jako podpora pro IMAP nebo POP3 jsou pro něj samozřejmostí. Není třeba hledat žádný další program. A co je nejdůležitější: ESMTP, IMAP i POP3 mají společnou správu přihlašovacích údajů a uživatelských účtů. Tohle Postfix jednoduše neumí.

    ǑǦŹǓǕǙǞǺǨȞȬḔḦḰḾṊṎṸẄẌỖ
    Luk avatar 14.10.2009 10:44 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme poštovní server – 1 (Postfix)
    Záležitosti jako podpora pro IMAP nebo POP3 jsou pro něj samozřejmostí. Není třeba hledat žádný další program.
    Ano, pro někoho, kdo chce mít vše v jednom. Někdo chce mít ale řešení složené z komponent, které mu lépe vyhovují - tak si vybere něco jiného.
    A co je nejdůležitější: ESMTP, IMAP i POP3 mají společnou správu přihlašovacích údajů a uživatelských účtů. Tohle Postfix jednoduše neumí.
    Neumí, protože neumí IMAP a POP3. Když se ale dá dohromady například Postfix a Dovecot, je společná správa samozřejmostí (protože Postfix využívá SASL z Dovecotu).
    LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
    27.10.2009 07:09 brabitom | TR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stavíme poštovní server – 1 (Postfix)
    Zajimavej serial, a protoze zrovna resim postovni server, tak se mi to hodi :-D

    Mimochodem, tady je taky zajimavy clanek o vytvoreni postovniho serveru, s ucty v MySQL: http://www.zdenda.com/mailserver-postfix-imap-maildrop-mysql Nepouziva se tam sice Dovecot, ale kombinace Courier-IMAP a Courier-Maildrop, navic je uz nejaky ten rok stary, ale je to hodne zajimave pocteni.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.