abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Komunita

    Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 15:55 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Pozvánky

    V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Zajímavý software

    Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    FRRouting (FRR) (Wikipedie), tj. softwarová sada pro směrování síťové komunikace, fork Quagga, byl vydán ve verzi 10.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Nová verze

    Julian Andres Klode vydal APT (Advanced Packaging Tool) ve verzích 2.9.0 a 2.9.1. Jedná se o vývojové verze nové větve APT 3.0. Vylepšuje se uživatelské rozhraní. Přidány byly barvičky. Aktuální náhledy a vývoj lze sledovat na Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    14.4. 17:00 | Komunita

    Miguel de Icaza se na svém blogu rozepsal o vložitelných herních enginech. Kdysi slibné projekty UrhoSharp a Urho3D jsou již mrtvé. Zůstává Godot. Aktuálně vývojáři řeší Pull request #90510 s návrhem knihovny LibGodot.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.4. 03:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.0 linuxové distribuce Lakka, jež umožňuje transformovat podporované počítače v herní konzole. Nejnovější Lakka přichází s RetroArchem 1.17.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (60%)
     (13%)
     (2%)
     (25%)
    Celkem 406 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Srovnání správců souborů

    13. 8. 2010 | Milan Bárta | Recenze | 13189×

    Každý uživatel pravděpodobně používá pro práci se soubory a adresáři některý ze správců souborů, jichž je pro linuxové systémy dostupné velké množství. Ty lze rozčlenit do dvou hlavních skupin – dvoupanelové filemanagery, jednopanelové a správce souborů, které jsou součástí některého z desktopových prostředí. V tomto článku se podíváme na to, jak se od sebe tyto aplikace vzájemně liší a jaké pokročilé nástroje pro práci se soubory a adresáři nabízejí.

    Obsah

    (filemanager = správce souborů)

    Dvoupanelové filemanagery

    link

    Krusader

    link

    Začneme hned asi tím nejlepším, co lze alespoň pro desktopové prostředí KDE sehnat. Krusader je pokročilý správce souborů s dvoupanelovým rozhraním. Kromě standardních operací se soubory (vytváření nových složek/souborů, přesouvání, kopírování, mazání, atd.) nabízí i velké množství pokročilých funkcí, jejichž samotný popis by vystačil na samostatný článek (vizte Krusader – Křížová výprava mezi soubory). Zmíníme tedy stručně jen některé z nich. Mimo jiné to je např. práce s archivy mnoha různých formátů, porovnávání obsahu adresářů i porovnávání souborů (pomocí nástrojů Kompare, KDiff3, aj.), hromadné přejmenování souborů pomocí KRename nebo pokročilé filtrování výběru. Užitečná je plná podpora drag'n'drop, zejména při kopírování souborů např. přímo do .tar.gz archivu pouhým přetažením.

    filemanager krusader1 filemanager krusader2

    Krusader podporuje vzdálená připojení přes FTP či SAMBA a zvládá i bezpečný přenos pomocí SFTP nebo SCP (lze se připojit pomocí jakéhokoliv protokolu, pro který existuje KIO Slave). Jednotlivá URL připojení je možné ukládat do záložek a z nich je pak obnovit buď jednotlivě, nebo všechny naráz. Další funkce zahrnují synchronizaci adresářů, správa připojených oddílů pomocí Mount Manageru nebo zobrazení využití disku či grafu velikosti jednotlivých složek a souborů. Pomocí historie procházení se lze vrátit zpět v adresářové struktuře. Pokud často pracujete s rozsáhlými adresářovými strukturami s mnoha úrovněmi, přijde vhod funkce s názvem Jump back. Ta umožňuje vrátit se zpět v adresářové struktuře na předem definované startovací místo, což může mnohdy ušetřit mnoho cenného času. Podobné usnadnění poskytují také záložky, se kterými je v Krusaderu možné pohodlně pracovat.

    filemanager krusader3 filemanager krusader4

    Krusader, i přesto, že se jedná o ryzí GUI aplikaci, lze velmi pohodlně ovládat pouze klávesnicí. Kromě klávesových zkratek F2–F10 (tlačítka ve spodní části okna aplikace) je možné použít i další, které např. usnadní výběr skupiny souborů, atd. Klávesové zkratky lze vytvářet také vlastní a následně je ukládat do profilů, které lze snadno přepínat. Samozřejmostí je česká lokalizace.

    Gnome Commander

    link

    Gnome Commander je dvoupanelový správce souborů lokalizovaný mimo jiné do češtiny, který velmi dobře zapadá do desktopového prostředí Gnome. Umožňuje procházení adresářů jak na lokálních discích, tak i na těch vzdálených, a to pomocí Samba nebo FTP protokolů. Gnome Commander disponuje funkcí pokročilého hromadného přejmenování souborů, ukládá historii procházených adresářů a umožňuje ukládání záložek, díky kterým se lze potom jedním kliknutím vrátit do uloženého adresáře. Kromě porovnávání obsahu složek a možnosti vyhledávání či výběru skupiny bohužel Gnome Commander nedisponuje žádnými výraznějšími pokročilými funkcemi.

    filemanager gnomecmd1 filemanager gnomecmd2

    Double Commander

    link

    Double Commander je jednoduchý multiplatformní souborový manažer s dvoupanelovým rozhraním. Zajímavostí je, že pro Linux jsou dostupné dvě varianty aplikace, a to QtGTK+ varianta, takže perfektně vzhledově zapadne mezi ostatní, nezávisle na použitém grafickém prostředí. Pro naprogramování samotného programu byl použit Lazarus a celý je lokalizován do češtiny. I přesto, že neoplývá kvantem funkcí, svůj účel souborového manažeru plní velmi dobře. Standardní operace se soubory a adresáři doplňuje o některé další užitečné funkce. Je to např. hromadné přejmenování souborů s mnoha volbami, porovnávání obsahu adresářů, práce s různými formáty archivů, rozdělování a následné spojování souborů, vytváření a ověřování kontrolních součtů souborů atd.

    filemanager doublecmd1 filemanager doublecmd2 filemanager doublecmd3

    Double Commander podporuje práci se záložkami, mezi nimiž lze pohodlně přepínat, přidávat je a odstraňovat a také je např. uzamykat. Aplikaci lze ovládat myší, ale při použití klávesových zkratek je možné práci mnohdy znatelně urychlit. Jejich celý seznam je dostupný přímo z hlavního menu Double Commanderu – položka Nápověda. Chování i vzhled lze upravit v konfiguračním dialogu programu s poměrně velkým množstvím možností.

    BS Commander

    link

    BS Commander je jednoduchý dvoupanelový filemanager. Ačkoliv poslední dostupná verze 4.1.0 je založena na Qt4, v repozitářích mnoha distribucí je k dispozici stále pouze verze aplikace 2.27 založená na grafické knihovně Qt3, a to z důvodu, že v nové verzi ještě vývojáři nestihli implementovat veškerou funkcionalitu. Zaměříme se tedy na verzi 2.27, která je mimo jiné lokalizovaná do češtiny.

    filemanager bsc1 filemanager bsc2 filemanager bsc3

    Aplikace umožňuje práci se záložkami, porovnávání souborů a adresářů, synchronizace adresářů, vytváření kontrolních součtů souborů, jejich ověřování, atd. Kromě toho, že lze procházet adresáře na místních discích, umožňuje též BS Commander připojení k FTP serverům. Možnosti této aplikace nejsou nijak rozsáhlé, proto jej lze využít jen pro základní souborové operace.

    Midnight Commander

    link

    Zástupcem konzolových správců souborů je Midnight Commander. Opět se jedná o filemanager s dvoupanelovým rozhraním. I když lze program intuitivně ovládat pomocí klávesnice, nic nebrání uživateli použít také myš, a to např. díky nástroji GPM v textovém režimu či emulátoru terminálu v režimu grafickém. Midnight Commander je stále velmi aktivně vyvíjen a je přeložen do desítek jazyků včetně češtiny.

    filemanager mc1 filemanager mc2

    Midnight Commander umožňuje provádění operací nad soubory a adresáři na lokálních discích, ale zvládá také připojení přes protokoly FISH nebo FTP. Pracuje s archivy několika formátů a umožňuje je procházet, jako by to byly obyčejné adresáře. Pro editaci textových souborů lze využít utilitu mcedit s podporou zvýrazňování kódu mnoha programovacích jazyků nebo automatickým odsazováním. Jistým standardem u podobných programů je také přítomný nástroj pro hromadné přejmenování souborů.

    Filemanagery desktopových prostředí

    link

    Dolphin

    link

    Dolphin je výchozí správce souborů v desktopovém prostředí KDE 4. V roli výchozího správce souborů nahradil původní Konqueror z KDE verze 3. Vývoj Konqueroru avšak nadále probíhá, aplikace má však nyní za cíl stát se univerzálním prohlížečem nejen webových stránek. Nějakou dobu také existoval projekt D3lphin, jehož hlavním cílem bylo vytvořit backport Dolphinu pro KDE 3, ale autor z důvodu nedostatku času od vývoje bohužel upustil a projekt nyní stagnuje.

    filemanager dolphin1 filemanager dolphin2 filemanager dolphin3

    Mezi funkce stojící za zmínku jmenujme pokročilou Navigační lištu, jejíž části jsou „klikatelné“. To znamená, že např. z adresáře /home/milan/wallpapers se lze jedním kliknutím dostat do adresáře /home. Dolphin nabízí různé druhy pohledu (ikony, detaily, sloupce) a také možnost náhledu pro obrázky, audio soubory, video soubory, apod. Okno lze libovolně rozdělit na několik dalších a usnadnit si tak přesun či kopírování souborů. Jistým standardem je též práce se záložkami. Jedinou klávesou lze aktivovat postranní panely zobrazující detailní informace a náhled označených souborů. Postranní panel navíc umožní rychlé procházení adresářové struktury disků nebo do okna Dolphinu přidá terminál.

    Konqueror

    link

    Ačkoliv je výchozí správce souborů v KDE 4 Dolphin, lze k tomuto účelu bez nějakých problémů využít i aplikaci Konqueror. Ta funguje současně jako správce souborů s podporou záložek i jako webový prohlížeč. Zároveň využívá komponenty KIO (KDE Input/Output), díky nimž lze jednoduše přistupovat k ZIP souborům a dalším archivům, sdíleným adresářům SAMBA, FTP serverům nebo audio CD. Konqueror dále umožňuje díky integraci dalších KDE aplikací náhled různých typů souborů (obrázky, PDF, textové soubory atd.).

    filemanager konqueror1 filemanager konqueror2

    Nautilus

    link

    Nautilus je používán v desktopovém prostředí Gnome jako výchozí aplikace určená k manipulaci se soubory a adresáři. Umožňuje procházení adresářové struktury na lokálních discích, ale i vzdálených, připojených např. pomocí (S)FTP, OBEX, HTTP a dalších protokolů. Správce souborů umožňuje tři různá zobrazení (ikony, seznam, kompaktní zobrazení) a samozřejmě podporuje prohlížení v záložkách. Díky implementované funkci náhledů umí Nautilus pomocí knihovny GStreamer zobrazovat náhledy zvukových a video souborů, ale i obrázků a textových souborů.

    filemanager nautilus1 filemanager nautilus2 filemanager nautilus3

    Thunar

    link

    Známé grafické prostředí Xfce využívá pro správu souborů aplikaci Thunar. Jedná se o jednoduchý a rychlý filemanager, nabízející veškeré základní operace se soubory a adresáři. Aplikace nabízí možnost rozšíření funkcionality pomocí pluginů. Ty jej doplní o nástroj na hromadné přejmenování, úpravu ID3 tagů audio souborů, zlepšení práce s archivy atd. Thunar zvládá podobně jako Nautilus tři možnosti zobrazení a také nabízí zobrazování náhledu různých souborů.

    filemanager thunar1 filemanager thunar2

    PCMan

    link

    PCMan je správce souborů, který je součástí grafického prostředí LXDE. Sám se drží cílů celého prostředí, a to rychlosti, jednoduchosti a malé náročnosti na systémové prostředky. Aplikace poskytuje možnost procházení v záložkách a nabízí tři standardní pohledy (ikony, detailní a kompaktní pohled). K dispozici je také zobrazení náhledů souborů obrázků.

    filemanager pcman1 filemanager pcman2

    ROX-Filer

    link

    Poslední z představovaných správců souborů je Rox-Filer, což je aplikace, která je součástí balíku nástrojů Rox Desktop. Jedná se o jednoduchý a na systémové prostředky velice nenáročný filemanager. Jednoduchost je u něj ale vykoupena absencí některých pokročilých funkcí. Poskytuje ale několik různých typů zobrazení a možnosti zobrazení náhledu souborů obrázků.

    filemanager rox1 filemanager rox2

    Závěr

    link

    Najde se jen asi málokdo, komu při správě souborů stačí příkazy lscd. Většina uživatelů konkrétního desktopového prostředí bude pravděpodobně preferovat výchozí filemanager (Dolphin pro KDE4, Nautilus pro Gnome, atd.). Pokud vyžadujete pokročilejší funkce, využijete některý z dvoupanelových správců souborů, kde nejlepší volbou, podle mého názoru, bude s největší pravděpodobností Krusader, který ve většině případů splní požadavky i toho nejnáročnějšího uživatele.

           

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    13.8.2010 00:18 MX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    No az na to MCcko je to fakt tragedie :-(
    Indiánský lotr avatar 13.8.2010 00:43 Indiánský lotr | skóre: 24 | blog: ucim_sa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Letmo jsem to prolétl a pozbyl dojmu že u MC i nadále zůstanu, aspoň mě to přimělo k tomu abych se podíval co všechno má za funkce, třeba ftp klienta jsem v MC nikdy nepoužil, raději používám příkazy v konzoli.
    13.8.2010 11:09 j3nda | skóre: 14 | ostrava/brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    +1
    ___---==~[ uxunilcba | baclniuxu ]~==---__sevrer_pnly_liunx-lkie_hcaricku__/libGDX-rulez-the-W0R7D!___
    13.8.2010 14:09 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Alt+C, #ftp://server/cesta, Enter a už to jede. Ale osobně preferuji SFTP: #ssh://uzivatel@server/cesta
    13.8.2010 14:52 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    a nebo cd /#..., k tomu se i snadno vrátí v hisorii příkazové řáádky.
    13.8.2010 09:17 lib | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    +1
    blami avatar 13.8.2010 11:20 blami | skóre: 29 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    +1

    Ja ted dokonce nedavno udelal update, mel jsem nejaky vlastni build a nechtene jsem si ho presmazil balikem z repozitare. Prijemne me potesilo ze se dole v panelu ukazuje volne misto na filesystemu a jsou barevne rozliseny soubory podle vyznamu :)
    13.8.2010 14:08 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Konqueror i Dolphin ve správném pohledu (seznam) jsou funkčně ekvivalentní. Ale samozřejmě, konzole je konzole
    13.8.2010 00:54 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Díky. Zrovna hledám Gnome ekvivalent k TotalCommanderu a tohle mi ušetřilo čas - stihl jsem jen zavrhnout Gnome Commander, neb neumí rozdělovat/slučovat soubory.

    V KDE mi vyhovuje Krusader, žel jsem nepřišel na možnost současného užití (úplného) smazáním a kopie do koše, což v podobě Shift+Del a Del umí kdejaký program

    13.8.2010 01:07 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    aj ja som kedysi davno hladal kopiu wincmd. teraz pouzivam mc a som ovela stastnejsi.

    inak double commander je podarena kopia, len ho treba dost prenastavit.
    corwin78 avatar 13.8.2010 07:58 corwin78 | skóre: 10 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    To Krusader samozřejmě umí. Pokud ti to nejde, je možné, že dané klávesové zkratky používá něco jiného. Doporučuji navštívit konfiguraci klávesových zkratek.
    Česká pirátská strana - "Internet je naše moře...".
    13.8.2010 09:26 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Fakt že jo! Bylo to jako alternativa k Ctrl+X. Kdysi jsem to zkoušel změnit, ale začal jsem pokusem přiřadit Shift+Del a tu mi konfigurace odmítla vzít jako platnou zkratku (a odmítá stále). Zlikvidování té alternativy v kombinaci s nastavením General > "Move to trash" dělá kýžené. Díky moc. Pokud se někde potkáme, přihlas se o drink ;-)
    Milhouse avatar 13.8.2010 11:25 Milhouse | skóre: 15 | blog: MilhouseLand
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Smarjápanno, jaká alternativa? Když budete pozorně číst, tak tam je zkratka CTRL+DEL a je vystaráno. A v nastavení je položka při kl.DEL rovnou mazat, nebo dávat do koše. Hlavně, že umíte kritizovat...
    "...naše práce není vidět, ale je důležitá!"
    13.8.2010 13:17 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Čiže sa tam dá nastaviť Shift+Delete (tak, ako to býva inde), alebo sa musí uspokojiť s tým, že to nejde a musí mu stačiť Control+Delete?
    13.8.2010 18:29 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Dá. Jak už jsem psal, nechal jsem se inspirovat tímto komentářem a zlikvidoval Shift+Del z kláveskových zkratek Krusaderu - víc nebylo potřeba
    16.8.2010 12:19 Xjmeno363
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Klávesové zkratky se dají pohodlně přenastavit. Ale pozor na rozpor s globálními kl. z. . Dotaz: nestandardní chování krusaderu - proč po akci "NEODznačuje" soubory? . PŘÍKLAD: Když označím několik souborů (INSERT) a dám kopírovat (F5) tak se v pořádku zkopírují... . teď třeba odscroluji (PgDwn) . a . označím jiné soubory a chci smazat (DEL) nabídne se mi smazání i těch PŘEDEŠLÝCH (z akce kopírování)!!!!! když si toho nevšimnu, že místo 17 jich je 19, tak mám smůlu . Tohle mě fakt vytáčí
    13.8.2010 10:42 Jan Šimek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    A jde nastavit posun v panelech ve stylu emacsu?
    15.8.2010 15:55 Anče
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    stihl jsem jen zavrhnout Gnome Commander, neb neumí rozdělovat/slučovat soubory.

    mnooo to je fak tragedie :) stejne je to pak zbytecne pomale (*)... (man split)
    *notabene kdyz davate dohromady nekolikagigovy soubor kerej nejakek debil rozrezal na 15 mb soubory.

    13.8.2010 01:11 donny | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    U takového přehledu bych čekal aspoň třeba screenshot Dolphina s dvoupanelovým pohledem. Ne jen zmínku, že lze okno libovolně rozdělit na několik dalších (nebo tím byly myšleny taby?)
    13.8.2010 10:35 qpal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Dolphin je paradni. Obcas nasekam tolik tabu s rozdelenymi okny uvnitr, ze jsem z toho sam jelen, ale muzu si za to sam! Samozrejme Krusader vyuzivam denne, zejmena pro moznost radit kopirovani do fronty, ktere je obzvlast uzitecne pri praci s externimi pametmi (Flash, SDHC,..). Takovou funkcionalitu bych uvital i v Dolphinu, ale mam ho rad i bez ni
    13.8.2010 14:12 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Nejde o taby, okno lze rozdělit. Klávesové zkratky: Ctrl+Shift+L, Ctrl+Shift+T, Ctrl+Shift+R (stejné i pro Konqueror)
    13.8.2010 02:07 Mercuriuz | skóre: 16 | blog: Mercuriuz | V hospodě =)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    no....asi porad zustanu u krusaderu a mc :-)
    Linux users everywhere, raise your keyboards into the air, we´re warriors, warriors of the world.
    15.8.2010 22:11 Vtipnéř | skóre: 38 | blog: Vtipnéřův blog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Moje řeč. Jen mě naštvalo, že při vynuceném přechodu na novou verzi Krusaderu (nový počítač v práci s novým Ubuntu) byly jinak klávesové zkratky. Nicméně když dělám s fotkami, tak používám Nautilus, abych viděl náhledy. Nebo to umí Krusader taky?

    A ještě přidám tématický vtip z MSW:
    Zapnu počítač a pustím Total Commander. 
    Koukám vlevo disk C:, vpravo disk C:. 
    Říkám si: Na co jsou mi dva stejné disky? 
    Tak jsem jeden zformátoval.
    

    Jirka
    Opening Windows is better than washing them. Clearing Windows (e.g. erasing or deleting) is even much better.
    16.8.2010 02:43 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Trošku budu rýpat :-), vtípek je to hezký, ale dost fousatý (slyšel jsem ho třeba s nortonem). V total cmd by se nic nestalo, protože windows nedovolí zformátovat disk, na kterém je nainstalovaný (a na C obvykle nainstalovaný je, i když není to podmínka) ;-).
    Baník pyčo!
    17.8.2010 08:29 Xjmeno363
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    kde je ten vtip?
    17.8.2010 13:44 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    to mě by spíš zajímaly ty náhledy.. ;-)
    13.8.2010 03:31 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Najde se jen asi málokdo, komu při správě souborů stačí příkazy ls a cd

    Tak aspoň budu sám :-D

    S myší je možná rychlejší klikací manažer, ale pro notebook mi ani MC nestačí - kolikrát provedu třeba "cd home; cp user1/music/*.ogg user2/multimedia/songs/." rychleji, než se do cílových adresářů dostávat v MC a pak to kopírovat. Nehledě při tom na flexibilitu, pokud potřebuji v /home kopírovat víc věcí (naposledy rsync na remote server).

    Bedňa avatar 13.8.2010 06:53 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Zdvojuješ súbory na tom istom kompe, bravóóóó. Tak to je pravé využitie konzoly, asi naozaj zostaneš sám :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    13.8.2010 09:16 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Jak to můžeš vědět, máš křišťálovou kouli? Já (e.g. user1) mám třeba adresář multimedia na domácím serveru (NAS) připojený přes nfs, user2 nikoliv.
    Bedňa avatar 13.8.2010 09:55 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Takže keď si ideš pustiť muziku, tak si to k sebe kopíruješ :-D To má ten server teda zmysel :-D Ale aj tak si myslím že to nieje ten prípad vyššie.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    13.8.2010 20:18 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů

    Byl to příklad. Posledně jsem takhle kopíroval zálohy jednoho serveru, který běžel pod user1 (ne, není v balíčkovacím systému debianu) jinému uživateli, který si je zkopíroval přes winscp. Zálohy se tam dělají denně cronem a jsou to zálohy 8 menších databází (inkrementální zálohy jsou tady moc velká otrava), takže zkopírovat dumpy 8 .sql.gz souborů přes zástupný znak (wildcard) jde rychleji, než to podle jména souboru hledat v mc, resp. třídit (názvy záloh jsou ve tvaru db1_20100815.sql.gz, db2_20100815.sql.gz, ..., což mc v defaultu setřídí podle db[1-8], ne podle data).

    Bedňa avatar 14.8.2010 15:34 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Len ten prvý príklad mi pripadal zbytočný :) Ja som ho zas zbytočne komentoval :)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    13.8.2010 21:31 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    "Kopírování" sice nepopisuje přesně to, co se při přehrávání filmů děje, ale každopádně se ta data odněkud čtou a někde přezentují, a je úplně jedno, jestli se to čte z lokálního disku, nebo síťového serveru.

    Zatím nikdo nevymyslel lepší způsob jak dostat no notebooku s 250G diskem několik TB multimediálních dat, než je do něj streamovat až v momentě použití z datového úložiště k tomu určenému :)

    Můžete se pochlubit s lepším řešením, na lamu vypadáte sebejistě... :)
    Bedňa avatar 14.8.2010 15:29 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Práve že som narážal na stream, načo kopírovať :)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    15.8.2010 08:15 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Podle mně spíš plácáte :)
    15.8.2010 08:18 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Já si to při přehrávání z nfs samozřejmě nekopíruji, ale může mít smysl to nakopírovat uživateli 2, který buď přístup na server nemá, nebo si to bude chtít přehrát zítra ve vlaku.
    Bedňa avatar 15.8.2010 16:45 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Ako som písal vyššie, zbytočne som to komentoval, lebo tá možnosť skopčiť to na mobilné zariadenie, ma napadla až neskôr :)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    13.8.2010 09:00 vlk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Nie si sam.

    Ja pouzivam vyhradne prikazovy riadok. Robim na N-pocitacoch ( AIX/Linux ), ktore nie su pod mojou spravou. Pozadovat aby mi vsade instalovali "ten spravny" file-manager je nadlho. Zvykol som si na prikazovy riadok az tak, ze ho pouzivam aj vo firemnych Windows ( cez cygwin ).
    elenril avatar 13.8.2010 10:29 elenril | skóre: 21 | blog: Raziel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    +1, zatím jsem nenarazil na lepšího správce souborů, než GNU coreutils&co ;-)
    Josef Kufner avatar 13.8.2010 14:43 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Lynx-like pohyb a ctrl+s v mc je výrazně rychlejší.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Jendа avatar 13.8.2010 17:23 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Nejsi sám, grafický manager používám jenom na organizaci fotek.
    15.8.2010 14:25 the já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    You are not alone.
    13.8.2010 05:28 tssk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    A co takhle muCommander nebo TuxCommander?
    13.8.2010 06:29 pán tě vidí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    A třeba Worker (klon Dopusu IV z Amigy).
    13.8.2010 07:31 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    to ale není fér, uvádět kousky, o kterých i Wikipedia mlčí.. ;-)
    Tomáš Bžatek avatar 13.8.2010 10:53 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    No ja si to s Tebou vyridim, az Te zase potkam nazivo! Budes muset vypit vic piv nez ja ;-)
    Koupim litajiciho tucnaka
    13.8.2010 12:12 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    přesně za týden máš šanci!..
    Tomáš Bžatek avatar 13.8.2010 16:17 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Snad se mi podari se tam na chvili otocit, ale nic neslibuju.
    Koupim litajiciho tucnaka
    14.8.2010 08:08 giftman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Neni to pravda, v uvadene Wikipedii to je a na dvou strankach.... staci se podivat... :-D
    Bedňa avatar 13.8.2010 07:01 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    To by potom Krusader nemôhol byť víťaz. Niečo tak hnusného a neintuitívneho ako Krusader sa len tak niekomu vytvoriť nepodarí. Odhliadnuc od toho že som ho tiež nejaký čas používal :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Ondroid avatar 13.8.2010 08:44 Ondroid | skóre: 32 | blog: Hombre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Přesně tak taky nechápu co na tom Krusaderu všichni mají, připadá mi jako nemotorný těžkopádný moloch. Zlatý MC v kombinaci s příkazy v shelu.
    13.8.2010 10:45 qpal (Veha Pohlova, duchodce, 68 let)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    presne. Ono cele to graficke prostredi je jen zdrzujici, kdyz staci nasekat par prikazu a je to. Ze neumi kazdy syntax zakladnich prikazu a spravne retezeni je kazdeho osobni chyba. Ja bych vsechny ty graficke prostredi zakazal, stejne to lidi jen zdrzuje od skutecne prace :-)
    jist avatar 25.8.2010 22:28 jist | skóre: 17 | blog: bloxnij | Strakonice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Na muCommander +1... na linuxu ani na windows uz nic jinyho ani nepouzivam :) :)
    //no code
    13.8.2010 06:59 jachym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    asi zůstanu u klasického cd & ls :-D
    alblaho avatar 13.8.2010 08:37 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Já spravuju soubory taky nejčastěji normálně v shellu. Je to neprůstřelné, funguje to i na tom nejspatánštějším serveru. A kopírování přes rsync je prostě nej:-).

    Ale jinak samozřejmě na letmý průzkum si občas pustím MC nebo Krusadera. Občas mi stačí i Nautilus.
    13.8.2010 20:47 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    No já spouštím MC jedině za trest. Všechno dělám v shellu. Občas ještě postím Krushadera. Naposledy asi před dvěma měsíci když jsem potřeboval po jedné holce aby pouštěla písničky k vystoupení. Asi jsem divnej, než bych se ale naučil klávesové zkratky a podobně, tak je pro mě celá ta výbava unix příkazů mnohem jednodušší a takovou perl variantu rename (zoučást perl tools) nepřekoná žádný GUI nástroj ani zdaleka.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    14.8.2010 01:01 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Ono dokonca ani to nie je zas az tak nepriestrelne, niektore odrody busyboxu napr. nemaju ani ls (pouzival sa v nich na to echo /dir/*) :-).
    Jendа avatar 14.8.2010 01:20 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    To nejsou ani tak odrůdy, jako spíš konfigurace - před kompilací se vybírá, co všechno tam (ne)chceš mít. Jako je super, že jsou tak minimalistický, že je z toho pak malý initramdisk. Ale v okamžiku, kdy systém ztroskotá ještě v initramdisku a já to pak mám debuggovat (jak asi, když tam nejde nic dělat), bych za to střílel.
    13.8.2010 08:32 pet
    Rozbalit Rozbalit vše xfe
    Kdysi jsem hledal náhradu za zaniklý gmc (levý panel strom, pravý vybraný adresář) a našel jsem vynikající xfe (strom + 2 panely, které jdou vypnout), jen by potřebovalo trochu "vyhezčit" ;-)
    13.8.2010 10:23 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: xfe
    levý panel strom, pravý vybraný adresář ... strom + 2 panely, které jdou vypnout
    Přesně toto umí i Nautilus.
    Bedňa avatar 13.8.2010 10:34 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: xfe
    +1, čarovné F3.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    13.8.2010 13:44 mikael
    Rozbalit Rozbalit vše Re: xfe
    Dik, to jsem neznal.
    14.8.2010 13:25 Petr Ježek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: xfe
    Zkusil pán zjistit náročnost XFE a Nautila na zdroje a porovnat rychlost? Asi ne, proto také XFE používám tam, kde nestačí konzole (přehled je přehled)...
    14.8.2010 19:52 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: xfe
    Tak jestli seš takovej škudlil systémovejch zdrojů, používej to zmíněný ls a cd a ne nějaký nenažraný XFE.
    default avatar 14.8.2010 20:07 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: xfe
    Vono i to ls dokáže v určitých případech sežrat nehorázný množství systémových zdrojů. :-D
    Valerius avatar 14.8.2010 23:34 Valerius | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: xfe
    Takže nejlepší bude počítač nepoužívat vůbec :-D :-D :-D
    [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf /
    Bedňa avatar 19.8.2010 18:35 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: xfe
    Pozor! Treba vypnúť z elektriny, pretože nejaké miliampére ťečú aj v stand by móde :) Samozrejme šnúru odtiahnuť čo najďalej od zásuvky, predsa len indukciou sa nejaký pikoampér prenese.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    15.8.2010 14:56 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: xfe
    Ještě by mě zajímalo, na co nestačí konzola.
    13.8.2010 09:20 XFEfan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Moj tajny tip je XFE :-D
    13.8.2010 09:21 K>
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    vzdycky me fascinuji komentare typu "prikazova radka je rychlejsi a s mc naprosto staci" - to si jako pamatujete vsechny parametry pro zip, co je treba zadat pri komprimaci? jak se dekomprimuje kdejaky obskurni archiv? z hlavy vysypete skript pro nalezeni souboru zadanych podminek a seznam nalezu si zapamatujete aby s nimi mohli pracovat? porovnate adresare? vytvorite a zkontrolujete checksumy? pamatujete si vsechny cesty do casto pouzivanych viceurovnovych adresaru, pripadne vam staci doplnovani cest tabulatorem, kdyz adresar ma desitky podadresaru? odeslete seznam pisnicek do amaroku? z hlavy namontujete kdejaky disk a soubor?

    ???

    Ja bych opravdu chtel vedet, jak lide tohle vsechno daji jenom s bashem a mc (ktery je podle me dost omezeny). A hlavne jak tohle udelaji rychleji, nez napr. v krusaderu s dobre nastavenyma klavesovyma zkratkama, ktery je integrovany v desktopovem prostredi... Nechci delat flamewar, me by fakt zajimalo jak se to dela jen s bashem a mc a zaroven jednoduse a rychle Spousta se da udelat treba pomoci aliasu, jenze pak zase vzpominat jak se pouzival kdejaky obskurni prepinac, a prohledavat man pages, kdyz v graficke aplikaci vetsinou staci najit jen menu
    13.8.2010 09:50 Radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    vzdycky me fascinuji komentare typu "prikazova radka je rychlejsi a s mc naprosto staci" - to si jako pamatujete vsechny parametry pro zip, co je treba zadat pri komprimaci? jak se dekomprimuje kdejaky obskurni archiv? z hlavy vysypete skript pro nalezeni souboru zadanych podminek a seznam nalezu si zapamatujete aby s nimi mohli pracovat? porovnate adresare? vytvorite a zkontrolujete checksumy? pamatujete si vsechny cesty do casto pouzivanych viceurovnovych adresaru, pripadne vam staci doplnovani cest tabulatorem, kdyz adresar ma desitky podadresaru? odeslete seznam pisnicek do amaroku? z hlavy namontujete kdejaky disk a soubor?
    Ano :-) Naopak hledat danou funkci v tunách nabídek mi občas připadá jako noční můra.
    13.8.2010 10:23 K>
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    hm, anketa, co je jednodussi: napr. vyhledavani souboru - man pages nebo okno se zaskrtavatkama prepinacu, kde rovnou vidim vysledek? (zaskrtavatka se taky daji ovladat klavesnici, stejne rychle jako psani do bashe). pro veci co si nepamatuju a nezapamatuju je imho prehled zaskrtavatek rychlejsi
    13.8.2010 10:58 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    no, a to mi to z toho okna pak vypise vysledky na standardni vystup?
    13.8.2010 12:45 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Dobrá otázka, možná to nějaký grafický správce umí. V každém případě by se to hodilo. Taky by se mi líbilo, kdyby grafika a příkazový řádek si navzájem dobře rozuměly, ne aby to byly 2 oddělené světy. Názor "klikačka je pro lamy a guru si vystačí s příkazovým řádkem", případně windowsí "žádný uživatel nepotřebuje používat příkazový řádek, všechno je klikací" k tomu nepřispívá.
    13.8.2010 21:35 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Právě Midnight Commander podle mne spojuje shell s grafikou poměrně dobře, lze využívat výhod obojího. Ale dokonalé to není, to je pravda.
    13.8.2010 12:33 EFi Yunah
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    cely cas som v tom zozname cakal nieco co nedokazem urobit v konzole, resp. aspon nieco co bezne v konzole nerobim... nenasiel som... a dokonca pozret manpagu pre nejaky obscurny parameter mi pride rychlejsie, ako hladat v klikacich menu, ze kde sakra som tu volbu videl a jak doprdele to pomenovali... konzola je proste konzola...
    17.8.2010 18:25 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    No jasně, že to jde a některé věci jdou opravdu rychleji. Ale mc je super nástroj, který - když se umí používat - ušetří velkou spoustu času.. Já nedám na příkazový řádek dopustit, ale to mi nebrání uznat kvality mc, který také rád používám a dokonce si myslím, že krusader je díky integraci spousty funkcí do "jednoho rozhraní" také skvělý nástroj. Ovšem musí se také "umět používat" jinak se zdá být strašně složitý pro použití. Ale to není tak úplně pravda.. :-)
    pol128 avatar 13.8.2010 09:55 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    to su presne veci, ktore nie je problem si pamatat. mc pouzivam len na pozretie sa do taru.
    14.8.2010 01:05 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    tar [jJz]tvf?
    Jendа avatar 14.8.2010 01:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Novější verze už dokonce hádají kompresi samy.
    14.8.2010 09:26 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Vsak to bolo v [], cize nepovinne (aspon podla niektorych manualov) :-).
    13.8.2010 10:13 j.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    To ze ty to neumis neznamena, ze nikdo. S bash-em udelam vetsinu veci pravdepodobne rychleji nez ty. A zrovna find v kombinaci s grep-em je na hledani urcite 100x ucinnejsi kombinace nez jakekoli vestavene hledaci udelatko. Roury a smerovani vstupu/vystupu zase umozni velice efektivne pracovat s jakymkoli seznamem.

    A pokud jde treba o archivy, krome raru, jaru, taru, zipu, gzipu a bzip2u mi rukama uz hodne davno nic neproslo.

    Me by zase zajimalo, k cemu jsou vam vsechny klikaci udelatka kdyz mate udelat nejakou praci na vzdalenem solarisovem serveru.
    13.8.2010 10:18 Ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    vzdycky me fascinuji komentare typu "prikazova radka je rychlejsi a s mc naprosto staci" - to si jako pamatujete vsechny parametry pro zip, co je treba zadat pri komprimaci?
    komprimuju tarem a "tar czf" není zas tak složité
    jak se dekomprimuje kdejaky obskurni archiv?
    mc umí procházet všechny archivy, které jsem zatím procházet potřeboval
    z hlavy vysypete skript pro nalezeni souboru zadanych podminek a seznam nalezu si zapamatujete aby s nimi mohli pracovat?
    mc umí hledat soubory a find není taky nijak náročný - v použití s for nebo xargs mi umožňuje mnohem víc, než jen zapamatování si - může rovnou udělat i tu práci ;-)
    porovnate adresare?
    i to mc umí, ale je fakt, že na to radši použiju meld
    vytvorite a zkontrolujete checksumy?
    proč ne? md5sum ani sha256 nejsou nijak složité nástroje
    pamatujete si vsechny cesty do casto pouzivanych viceurovnovych adresaru, pripadne vam staci doplnovani cest tabulatorem, kdyz adresar ma desitky podadresaru?
    ano, případně používám symlinky pro zjednodušení a mc má skvělou zkratku "esc+s" a zapnutí "Lynx like" pohybu taky hodně pomůže
    odeslete seznam pisnicek do amaroku?
    tak teď jste mne dostal - netuším co je amarok... že by přehrávač?
    z hlavy namontujete kdejaky disk a soubor?
    filesystém disku či souboru obvykle rozezná mount sám, takže mi stačí si pamatovat, kdy použít "-o loop" případně "sshfs"
    13.8.2010 10:44 K>
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    ha, to je konecne poradna odpoved. dik. ten vycet predtim byly jen priklady, ale kdyz uz jste se jich chytil:
    mc umí hledat soubory a find není taky nijak náročný - v použití s for nebo xargs mi umožňuje mnohem víc, než jen zapamatování si - může rovnou udělat i tu práci ;-)
    jo, pokud je ta prace automatizovatelna. fajn pri prevadeni do jineho formatu atd. ale pri praci s publikacemi a fotkami casto dojdu k tomu, ze projizdim seznam vyhledanych soubor za souborem a s kazdym udelam neco jineho (upravim, zkopiruju, vytvorim metadata aj.)
    proč ne? md5sum ani sha256 nejsou nijak složité nástroje
    slozite nejsou, ale kdo si to ma pamatovat?
    ano, případně používám symlinky pro zjednodušení a mc má skvělou zkratku "esc+s" a zapnutí "Lynx like" pohybu taky hodně pomůže
    symlinky mne nic neresi - adresare mam pojmenovane velmi logicky a hierarchicky, jen je jich za ta leta strasne moc. esc+s je fajn, ale od soub. manazera vyzaduji aby to slo rovnou, bez esc+s
    tak teď jste mne dostal - netuším co je amarok... že by přehrávač?
    jo, prehravac. tim jsem mel na mysli spolupraci s jinymi programy

    ---

    takze mi z toho vychazi, ze vlastne muj problem je, ze to co nepouzivam kazdy den na rozdil od vas uspesne zapomenu. proto kdyz jednou za x tydnu potrebuju nejakou specialni akci, tak si radeji projdu prehledne menu nez dohledat vsechny prepinace pro dany prikaz. a mc je pro me ponekud malo vykonny a hur se v nem orientuje nez ve vybarvickovanem krusaderu s mnou zvolenym idealne citelnym fontem

    kdybych si to vsechno pamatoval, tak hadam si mozna s bashem, v nejhorsim s mc vystacim

    Josef Kufner avatar 13.8.2010 14:49 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    ano, případně používám symlinky pro zjednodušení a mc má skvělou zkratku "esc+s" a zapnutí "Lynx like" pohybu taky hodně pomůže
    symlinky mne nic neresi - adresare mam pojmenovane velmi logicky a hierarchicky, jen je jich za ta leta strasne moc. esc+s je fajn, ale od soub. manazera vyzaduji aby to slo rovnou, bez esc+s
    Vypni zobrazení příkazového řádku. Pak není třeba mačkat ctrl+s nebo esc,s.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.8.2010 18:39 Anče
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    ze to co nepouzivam kazdy den na rozdil od vas uspesne zapomenu. proto kdyz jednou za x tydnu potrebuju nejakou specialni akci, tak si radeji projdu prehledne menu nez dohledat vsechny prepinace pro dany prikaz.
    pomoci historie nic clovek nezapomene a zaroven mohu cokoliv kdykoliv na dva prikazy ihned zopakovat... coz v klikatku je minimalne problem!
    13.8.2010 12:39 EFi Yunah
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    myslim, ze chlapec ostane osamoteny... tiez ma tym amarokom dostal... este som tu aplikaciu ani nevidel...

    a co sa toho vyhladavania tyka... kokos tak este aj ked mam pusteny krusader, tak ked potrebujem nieco najst tak buchnem Ctrl+O a napisem find... vobec netusim kde kurnik v krusaderovi je nejake hladatko... a ze pokrocile selektovanie suborov ? No, tak to neviem na co je dobre, patterny v bashi su bezproblemov...
    Slavko avatar 13.8.2010 10:25 Slavko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Najprv poďakujem autorovi, za naozaj pekný prehľad správcov súborov, na rozdiel od iných obdobných prehľadov, ho považujem za dobre spracovaný, prehľadný a aj dostatočne široký (počtom programov).

    No a ako si vystačím so shellom a mc? Ono to asi bude záležať aj od toho, na čo svoj stroj používam. Ak to má byť prednostne prehrávač hudby a videa, tak asi mc nepoužijem, hoci si viem predstaviť príkazy v ponuke F2 na vygenerovanie playlistu z adresárového stromu... Na prezeranie adresára s obrázkami tiež asi mc nebude to pravé orechové a náhľady obrázkov v grafickom správcovi prácu výrazne zjednodušia.

    Akonáhle však začnem pracovať s balíkmi DEB, RPM, či komprimovanými archívmi, opúšťam Dolphin a prechádzam do shellu. Napríklad vymazanie nepotrebných adesárov vo všetkých účtoch (na LTSP serveri mám asi 120 žiakov), to by som sa uklikal, ale také "rm -rf /home/*/Dokumenty/*" (príklad) mi žiadna grafika nenahradí :-) A to nehovorím o strojoch, kde grafické rozhranie nielenže nie je spustené, ale ani nainštalované. Ono by sa tam nejaký ten GUI program nainštalovať dal (a spúšťať ho na vlastnom X serveri), ale väčšina balíkov k tomu doinštaluje obludné závislosti, tak to stráca význam.

    A na koniec som si nechal manuálové stránky. Čítať ich je niekedy naozaj ťažké a dlhé, ale pamätať si všetky tie prepínače je skoro nemožné. Našťastie však vymysleli kláves "/"... :-D
    13.8.2010 10:54 K>
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    fajn, takze kecy ostatnich ze nejlepsi je mc+bash vychazi ciste jenom z jejich jineho modelu prace a potreb.
    13.8.2010 11:06 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    hmh, takže jsem asi jediný, kdo přehrává muziku pomocí vlc $(find -name "*.mp3"|sort -R)& ?
    Petr Bravenec avatar 13.8.2010 11:24 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Asi jo. Sorry, ale normální lidi přehrávají muziku jinak: mplayer `find . -name '*.ogg' | sort ` &
    Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
    Valerius avatar 13.8.2010 12:22 Valerius | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    :-D :-D :-D
    [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf /
    13.8.2010 12:42 EFi Yunah
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    +10 ale uplne presne...
    mirec avatar 13.8.2010 11:13 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    odeslete seznam pisnicek do amaroku?

    Na všetko odpovedám áno až na toto. Ako prehrávač používam mplayer.

    Mimochodom nemám mc, len obyčajný shell s pár vylepšeniami.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Josef Kufner avatar 13.8.2010 14:53 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    odeslete seznam pisnicek do amaroku?
    amarok --append *.mp3 && amarok --play
    Stejně jako každý slušný přehrávač, i amarok má konzolové ovládání.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    13.8.2010 15:07 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    vzdycky me fascinuji komentare typu "prikazova radka je rychlejsi a s mc naprosto staci"

    stačí

    - to si jako pamatujete vsechny parametry pro zip, co je treba zadat pri komprimaci?

    ano, a nebo, komprimuji mc

    jak se dekomprimuje kdejaky obskurni archiv?

    pokud nevím, použiji mc, zná jich hodně

    z hlavy vysypete skript pro nalezeni souboru zadanych podminek a seznam nalezu si zapamatujete aby s nimi mohli pracovat?

    přesně na to lze použít mc (osobně takto moc nehledám)

    porovnate adresare?

    mc

    vytvorite a zkontrolujete checksumy?

    na kontrolu mám (v mc;) přiřazeno souborům se známými jmény (*.crc, *.md5 apod) skripty, které tu na kliknutí kontrolu provedou. pamatujete si vsechny cesty do casto pouzivanych viceurovnovych adresaru

    používám záložky v mc (Ctrl+\)

    pripadne vam staci doplnovani cest tabulatorem, kdyz adresar ma desitky podadresaru?

    delší cestu procházím v mc (využívám vyhledávání adresáře psaním názvu apod), je to dost rychlé

    odeslete seznam pisnicek do amaroku?

    písničky posílám ho do mpc (a ano, ty nalezené v mc;)

    z hlavy namontujete kdejaky disk a soubor? proč z hlavy? mountuji své známé a ověřené adresáře jak jinak než v mc. Montuji tam leccos, i iso archivy kliknutím apod.

    ??? !!!

    Ja bych opravdu chtel vedet, jak lide tohle vsechno daji jenom s bashem a mc (ktery je podle me dost omezeny).

    Vyjmenoval jste jen pár z typických věcí, které se v mc dají dělat...

    A hlavne jak tohle udelaji rychleji, nez napr. v krusaderu s dobre nastavenyma klavesovyma zkratkama, ktery je integrovany v desktopovem prostredi...

    Jak se to veme, já "desktopové fičury" moc nepoužívám, vše je centrálně řízeno z mc, od editace fotek po programování. Dost věcí jsem si nastavil sám, nezávisle na DE.

    Nechci delat flamewar, me by fakt zajimalo jak se to dela jen s bashem a mc a zaroven jednoduse a rychle Spousta se da udelat treba pomoci aliasu, jenze pak zase vzpominat jak se pouzival kdejaky obskurni prepinac, a prohledavat man pages, kdyz v graficke aplikaci vetsinou staci najit jen menu

    No pokud v tom menu máte zrovna to, co potřebujete... tak to nejspíš mám i já v mc :) přiřazené k typu souboru či nějaké klávesové zkratce či na to mám skript.

    Základním elementem v systému je u mne soubor, a všechny operace se "souborem" dělám z mc (i když to někdy znamená spuštění externího programu jako gimp apod.).

    Kontroluji v mc i validitu certifikátů, prostě všechno...
    13.8.2010 15:18 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Husty, MC Desktop Enviroment. Ja ho teda poustim vyjimecne, jinak konzolka, extra vyjimecne dolphin / gwenview (nahledy fotek a tak)...
    Baník pyčo!
    Jendа avatar 13.8.2010 17:34 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    to si jako pamatujete vsechny parametry pro zip, co je treba zadat pri komprimaci? jak se dekomprimuje kdejaky obskurni archiv?
    Zip jsem zatím jenom rozbaloval (unzip soubor.zip). Jinak archivy nejčastěji tar, těch pár písmenek si pamatuji a je to rychlejší než hledat v menu. Případně pro rar unrar x soubor.rar, pro ar pak ar -x soubor.deb
    z hlavy vysypete skript pro nalezeni souboru zadanych podminek a seznam nalezu si zapamatujete aby s nimi mohli pracovat?
    Já zatím nikdy nepotřeboval nic jiného něž locate jméno_souboru, případně s | grep -E ".přípona$".
    porovnate adresare?
    To jsem dělal jednou v životě.
    vytvorite a zkontrolujete checksumy?
    sha1sum, md5sum. Pořád mi to přijde rychlejší než to hledat v menu.
    pamatujete si vsechny cesty do casto pouzivanych viceurovnovych adresaru, pripadne vam staci doplnovani cest tabulatorem, kdyz adresar ma desitky podadresaru?
    Ano.
    odeslete seznam pisnicek do amaroku?
    Nepoužívám.
    hlavy namontujete kdejaky disk a soubor?
    Na lokální disky mám automounter, mobilní zařízení mám v historii (^Robexfs) a na vzdálené kopírování mám skripty (v adresáři projektu vždycky update.sh).

    Bash-completion je také geniální ;-).
    default avatar 13.8.2010 18:54 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    vzdycky me fascinuji komentare typu "prikazova radka je rychlejsi a s mc naprosto staci" - to si jako pamatujete vsechny parametry pro zip, co je treba zadat pri komprimaci? jak se dekomprimuje kdejaky obskurni archiv? z hlavy vysypete skript pro nalezeni souboru zadanych podminek a seznam nalezu si zapamatujete aby s nimi mohli pracovat? porovnate adresare? vytvorite a zkontrolujete checksumy? pamatujete si vsechny cesty do casto pouzivanych viceurovnovych adresaru, pripadne vam staci doplnovani cest tabulatorem, kdyz adresar ma desitky podadresaru? odeslete seznam pisnicek do amaroku? z hlavy namontujete kdejaky disk a soubor?
    Ano. Proč?

    Protože s UNIXovými systémy dělám přes deset let ve dne vnoci.

    Hlavně za to vděčím GNU/Linuxu díky jeho úžasné podpoře grafických karet. :-D Grafika mi totiž nejela. Tak jsem byl odkázán na terminál. :-D Dodnes si vybavuju, jak za mnou spolužáci chodili se dívat na nejnovější hry v plných detailech. Narozdíl od nich jsem měl profesionální 3D grafickou kartu od 3DLabs. Tenkrát jsem byl frustrovanej, že jen terminál a CLI. Ale dnes? Jak jsem za to vděčný.

    Třeba jak tady borec psal: Vytvoření archivu se dělá pomocí tar czf. Tohle třeba znamená, že je to GNU/Linux uživatel. Každý, kdo pracuje i s jinými UNIXy ti řekne, že .tar.gz archiv se rozbalí pomocí příkazu gzip -cd archive.tar.gz | tar -xvf -. Tento příkaz totiž funguje i na AIXech a Solarisech. Parametry typu -z, -b a bůh ví, co je pro LZMA nejsou běžně dostupné. Zatímco zpracování archivu přes STDIN a STDOUT jsou v těchto nástrojích odnepaměti. Nehledě třebas na situaci, že v Solarisu se musí v drtivé většině případů použít /usr/sfw/bin/gtar, což je GNU verze TARu. Standardní Solarisí TAR totiž nepodporuje dlouhé názvy. :-)

    Grafické nástroje se liší nejen podle platformy, ale i samy mezi sebou. To znamená: Search dialog v NetBeans vypadá jinak než v TextWrangleru, jinak než ve Wordu a tak podobně. grep má základní parametry na všech systémech stejné.

    Navíc — nešvarem 20. a 21. století je lokalizace. Posaď se za německej nebo španělskej desktop a jseš prostě ztracenej. UNIXové nástroje mají základní sadu parametrů shodnou. Když ti něco nejede, stačí vyexportovat LC_MESSAGES=en_US a jseš doma.

    A o tom to je. Se znalostí průniku množin možností nejznámějších systémů se domluvíš s téměř všemi systémy než když umíš klikat jen v GUI.

    Ale abych neobhajoval jen CLI. GUI má taky své kouzlo. Spousta věcí je v něm mnohonásobně rychlejší. Tady máš příklad, kdy je využití CLI vyloženě nevhodné, ba dokonce se odvážím tvrdit — nepřijatelné. :-)
    Bilbo avatar 13.8.2010 21:18 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    to si jako pamatujete vsechny parametry pro zip, co je treba zadat pri komprimaci?
    jo, 7z a -mx -tzip -r (nazev_archivu)
    jak se dekomprimuje kdejaky obskurni archiv?
    Na archivu v MC zmacknu enter a jsem uvnitr. Z nej pak vykopiruju ven co je potreba.
    z hlavy vysypete skript pro nalezeni souboru zadanych podminek a seznam nalezu si zapamatujete aby s nimi mohli pracovat?
    MC pri hledani v souborech ma funkci "Panelize" - kdy nalezene soubory se zobrazi v aktualnim panelu a pak je tam muzu prohlizet, editovat, kopirovat do druheho panelu, atd .... s nalezenymi soubory se da pracovat velmi dobre :) Pokud chci vyhledavat obskurnejsim zpusobem nez "klasicke najdi soubor odpovidajici masce, pripadne obsahujici zadany text", tak je na to funkce "external panelize", co do panelu naladuje vystup nejakeho prikazu (typicky find s nejakymi "obskurnimi" parametry.). Ty prikazy jsou tam preddefinovane v editovatelnem menu, takze tu "obskurni syntaxi" staci vymyslet jen jednou a pak si ji tam do toho menu ulozit.
    porovnate adresare?
    F9, C, C - bohuzel neumi porovnavat rekurzivne, coz je celkem slabina MC. Mozna na to casem napisu nejaky patch ....
    vytvorite a zkontrolujete checksumy?
    Tohle asi MC neumi, takze commandline. Jelikoz timhle se nezabyvam, tak doufam, ze dotaz zodpovi nekdo kdo to vi.
    pamatujete si vsechny cesty do casto pouzivanych viceurovnovych adresaru
    Tohle v MC resi directory hotlist. V bashi zase promenna CDPATH - lze nastavi, ktere adresare se maji prohledavat pro podadresare a kdyz cloovek napise v bashi "cd (neco)" tak se bash podiva i do zadanych podadresaru, jestli tam neni adresar do ktereho chci prejit (v tomhle seznamu mam jeden adresar, ktery obsahuje symlinky na moje oblibene adresare). Takze odkudkoliv ve filesystemu napisu napriklad "cd fotky" a dostanu se do sveho adresare s fotkama.
    pripadne vam staci doplnovani cest tabulatorem, kdyz adresar ma desitky podadresaru?
    Ctrl+S a pak vyhledavani tim ze zacnu psat zacatek nazvu.
    odeslete seznam pisnicek do amaroku?
    Pouzivam jiny prehravac, ke kteremu mam vlastni skripty, ale pres nejaky ten VFS by tohle i do MC slo pridat.
    z hlavy namontujete kdejaky disk a soubor?
    mount /media/(neco), pripadne automounter?
    Ja bych opravdu chtel vedet, jak lide tohle vsechno daji jenom s bashem a mc (ktery je podle me dost omezeny). A hlavne jak tohle udelaji rychleji, nez napr. v krusaderu s dobre nastavenyma klavesovyma zkratkama, ktery je integrovany v desktopovem prostredi...
    MC ma taky editovatelne klavesove zkratky: /etc/mc/mc.keymap jsou defaultni, v ~/.mc/mc.keymap si clovek muze dodefinovat nebo predefinovat vlastni.
    Nechci delat flamewar, me by fakt zajimalo jak se to dela jen s bashem a mc a zaroven jednoduse a rychle
    Spousta se da udelat treba pomoci aliasu, jenze pak zase vzpominat jak se pouzival kdejaky obskurni prepinac, a prohledavat man pages, kdyz v graficke aplikaci vetsinou staci najit jen menu
    pokud je pro dany prikaz vylepseny autocomplete (a ma to clovek zapnute, viz. /etc/bash_completion) tak autocomplete v bashi doplnuje inteligentne i ty obskurni prepinace u obskurnich programu. Sice to nema integrovany manual, ze by to i rikalo co ktery prepinac dela, ale obvykle to staci :)

    Napriklad se napise "apt-get --", mackne tabulator a hned vyjede seznam:
    --assume-yes
    --auto-remove
    --build
    ....atd ...
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    14.8.2010 12:37 Element
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Panove normalni uzivatel se nebude ucit tuny prikazu na veci, ktere potrebuje jednou za mesic... GUI je proste potreba a cim je lepsi a vic toho umi tim lepe a to jak pro bezneho uzivatele, tak nakonec i pro "profika". Ja osobne take casto sklouzavam k "udelej to v terminalu" kdyz radim pratelum s linuxem, ale je potreba si porad uvedomovat, ze tihle lide proste "neziji linuxem" a pro takove je jednodusi si otevrit treba vyhledavaci formular a naklikat si co to ma najit, nez ctvrt hodiny studovat jak ten prikaz napsat v bashi a pouzivat k tomu find, grep ci cokoliv dalsiho.
    Jendа avatar 14.8.2010 14:30 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Jasně, ale vlákno začalo tím, jak někdo může používat jenom bash.

    Navíc jsou věci, které prostě v sebelepším GUI dávkově udělat nejdou.
    16.8.2010 12:50 1john2 | skóre: 35 | blog: jo12hn | zlín, brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    na de/komprimaci pouzivam jedine apack/aunpack podle pripony sam pozna s jakym archivem pracuje.. ale uznavam ze kompresni pomer/de(split) archivu sem nikdy neresil
    13.8.2010 09:25 WinFan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    wine ~/.wine/Totalcmd/totalcmd.exe :-D
    13.8.2010 21:17 Mira
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Souhlas, to taky obcas pouzivam, i kdyz to vypada drasticky :) MC je dobrej, ale spoustu fines co umi TC, mu chybi. Treba porovnavani obsahu souboru, prohledavani souboru v archivech, atd..
    13.8.2010 09:31 Adam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Najidealnejsie je naucit sa robit v MC. Naucit sa klavesove skratky, upravit ho aby zobrazoval co najviac (skryt horne menu, Fn klavesy, a status - nechat len consolu a zobrazenie adresarov) + nadefinovat si vlastne menu (F2) co najprehladnejsie. A mate pokoj. Budete schopny s nim pracovat jak na namakanom desktope, tak na servery ci routri...
    LennyCZ avatar 17.8.2010 18:59 LennyCZ | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Souhlasím, ale bohužel jsem naprostý Total-Commander-addict (kdybych mohl, tak v něm píšu i tento příspěvek :-D), takže hledáni jakékoli Linuxové varianty pro tento způsob práce je děs a de facto je realizovatelné jenom za předpokladu že udělám tlustou čáru, a TC pošlu do kytek, což bohužel nejde -- nejsem z těch šťastlivců, kteří mohou v práci fungovat bez Win.

    Uznávám že MC je v této oblasti bůh, ale u Win je to zase TC, a právě proto se na Linuxu snažím hledat řešení jiným způsobem (bash, Nautilus...[1]), protože ovládnout 2 tak silné nástroje stejného ražení do stejné míry prostě nejde.

    Kdo není TC-addict, nepochopí.

    1: Teď to skoro vypadalo jakože házím bash a Nautilus do jednoho pytle, takže než se na mne někdo vrhne: věřte, neházím!!! :-D

    P.S.: Nakonec je vidět, jak se nám to hezky míjí: :-D
                    | Win             | Zbytek          |
     ---------------+-----------------+-----------------+
      Dvoupanel     | Total Commander | n/a             |
      Drag-n-Drop   | Explorer.exe    | Nautilus        |
      Shell         | n/a             | bash aj.        |
    
    
    Given a choice between dancing pigs and security, users pick dancing pigs every time. (Dancing pigs problem)
    17.8.2010 19:25 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Ale vždyž TC fungíruje bezproblémů aj v linuxu (wine).
    (Taky jsem TC-addict ;-))
    17.8.2010 20:21 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Jojo, funguje, ale některé jeho vlastnosti si s unixem úplně nerozumí ;P. Myslím, že už si známý dává na totalcmd bacha ;P.
    Baník pyčo!
    17.8.2010 20:55 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Heh, tak to abych si pamatoval, díky...
    17.8.2010 20:49 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Myslím, že v Linuxu lepší varianta k TC než Krusader neexistuje. Je potřeba si zvyknout na odlišnosti, ale když si člověk zvykne na navigaci šipkami, klávesové zkratky a další věci, které vyplývají z odlišnosti systémů Linux/Windows, tak je to dobrá varianta. TC pro Linux najít nelze, ale mně osobně to tedy opravdu nechybí.. nic proti TC, je to vážně dobrá applikace :-)
    17.8.2010 21:50 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Ve FF lze nastavit externí editor, nevím jaký prohlížeč používáte, ale třeba by šel ten TC nastavit? Nemá nějaký editor? MCedit z MC by šel určitě ;)

    Proč není v kolonce "Dvoupanel/Zbytek" ten MC?
    LennyCZ avatar 25.8.2010 18:42 LennyCZ | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Ve FF lze nastavit externí editor, nevím jaký prohlížeč používáte...

    Omlouvám se, ale z tohoto jsem jelen, tady vůbec nejde o žádný prohlížeč ani editor, ale souborové manažery (používám Operu, jestli jde o to). Total Commander žádný vlastní editor nemá.

    Proč není v kolonce "Dvoupanel/Zbytek" ten MC?

    Ze stejného důvodu, ze kterého tam není cmd.exe. Ta tabulka jen subjektivně srovnává ekvivalenty--snaží se říct, že pro TC pro mne není ekvivalent na *uxu a pro bash pro mne není ekvivalent na Win

    • v "geek" kategoriích se nejlepší/nejpoužívanější varianty zásadně liší
      • u shellů je jedna varianta poněkud obskurní a mnohdy neschopná (cmd), takže vypadává ze hry
      • u dvoupanelu jsou obě tak propracované, že není možné, aby byly dostatečně podobné na to, abych je mohl zvládnout obě (dokonale). Vyhrává TC, jednak protože jej znám, jednak protože u Win prostě nemá konkurenci
    • u drag-n-drop je to jasné, na nějakou ultra efektivní práci není ten koncept stavěný, na rozdělení filmů do složek "viděl jsem" a "nebavilo" jednou rukou z postele je jedno jestli ten nebo ten

    ...takže pokud chci se soubory pracovat efektivně, vždy mám jasnou volbu. Pokud chci smazat soubor z plochy, vždy je to jedno.

    Given a choice between dancing pigs and security, users pick dancing pigs every time. (Dancing pigs problem)
    13.8.2010 09:37 Clex.sk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    13.8.2010 10:08 tuxmartin | skóre: 39 | blog: tuxmartin | Jicin
    Rozbalit Rozbalit vše GVFS ve spravci souboru
    Jak pouzivate v techto spravcich souboru disky pripojene v gnome? Myslim ty co se pripojuji do /home/UZIVATEL/.gvfs/. V Nautilusu se to ukaze jako dalsi disk, vsude jinde musim pres ten adresar.

    Jak to resite treba v gnome commanderu, nebo mucommanderu?
    Marián Kyral avatar 13.8.2010 10:20 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GVFS ve spravci souboru
    Já používám Krusader když potřebuji udělat více věcí najednou. Na rychlovky jako kouknout do nějakého adresáře a otevřít jeden soubor jsem si oblíbil Dolphin. Pokud jsem zrovna v příkazovém řádku, tak cat/cp/mv/rm/vi. A občas se dostane i na MC - to když promazávám stará jádra z /boot. Je rychlejší pustit si pod rootem MC a označit si soubory ke smazání než je všechny vypisovat.
    Marián Kyral avatar 13.8.2010 10:21 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GVFS ve spravci souboru
    No tak tohle mělo být jako nové vlákno :-(
    Jezekus avatar 13.8.2010 10:50 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GVFS ve spravci souboru
    gnome-commander jelikož patří ke GNOME tak si to hlídá (neříkam, že 100% spolehlivě)
    Případně už automaticky mířím do ~/.gvfs případně /media :-)
    13.8.2010 11:25 tuxmartin | skóre: 39 | blog: tuxmartin | Jicin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GVFS ve spravci souboru
    Příloha:
    Ja taky, ale jak to mam zacinajicimu uzivateli linuxu vysvetlit? V Nautilusu je to disk, vsude jindy je to adresar a jeste skryty.

    Kdyby to aspon bylo vsechno v /media a ne vzdy nekde jinde :-( Mely by to nejak sjednotit.

    A nektere programy vubec gvfs nepodporuji (obrazek v priloze). Kdo to pak ma hledat?
    16.8.2010 00:21 armg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GVFS ve spravci souboru
    hm a kam se namountuje sftp resp. pres ssh pripojeny filesystem, ktery v gnome naklikam pres "mista->pripojit se k serveru..."? Nevidim ho ani v ~/.gvfs ani v /media :/
    13.8.2010 10:18 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Velký problém formy tohoto článku je žonglování s pojmy jako filemanager, správce souborů, souborový manažer; panel, záložka; složka, adresář; ... Celý text je ale vůbec nějaký zvláštní, třeba věta: "Mezi funkce stojící za zmínku jmenujme pokročilou Navigační lištu, jejíž části jsou klikatelné."

    Osobně bych považoval za přínosnější doplnit něco o těchto programech do sekce Software, než napsat tento podivný text.
    Jezekus avatar 13.8.2010 10:54 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Používam na jednoduché věci gnome-commander, když dělam s více soubory nějaké velké akce tak mc+bash.
    Výjimečně když prohlížim fotky tak Nautilus
    Zkoušel jsem používat Krusader (všichni okolo ho vychvalují), ale prosotě to nešlo. Je to takové divné veliké nenažrané něco, co nemá hlavu ani patu.
    13.8.2010 11:03 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Zkoušel jsem používat Krusader (všichni okolo ho vychvalují)
    Všichni rozhodně ne, pokud to "okolo" nemá nějak mimořádně malý poloměr.
    13.8.2010 11:03 Krajta
    Rozbalit Rozbalit vše Moje srovnání
    Kdysi jsem se snažil používat MC, ale zjistil jsem, že mi úplně nevyhovuje. Vadí mi třeba, že nejde měnit chování funkce quick search na souborech. Nechci v každém adresáři mačkat Ctrl-S, chci přímo psát. V KDE mi úplně vyhovoval Dolphin. Dokonce víc než Krusader a to i přesto, že používám převážně klávesnici. Do xmonadu jsem chtěl něco bez velkých závislostí a vyhovuje mi dvojice PCManFM+Tuxcmd. PCManFM pro práci s myší, Tuxcmd pro klávesnici. Škoda, že Tuxcmd není zmíněný v článku. A škoda, že není psaný v nějakém rozšířenějším jazyce, pracovalo by na něm třeba víc lidí. Tuxcmd má dost funkcí a kromě toho se mi i líbí, což se nedá říct o Gnome Commanderu.
    13.8.2010 15:11 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje srovnání
    Někdo tu psal že prý když vypneš příkazovou řádku tak můžeš v mc přímo psát... (Předpokládám že shell pak bude stále dostupný přes ctrl+o, ale nezkoušel jsem.)
    16.8.2010 17:21 Krajta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Moje srovnání
    Paráda, díky.
    13.8.2010 12:05 David Ondrejkovič
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Pokud se nepletu, tak funkci "přepsat vše starší" - tedy aktualizaci či synchronizaci adresářů má pouze Midnight Commander, je to tak?
    13.8.2010 12:07 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Najde se jen asi málokdo, komu při správě souborů stačí příkazy ls a cd.
    Nó... to je asi pravda protože používám ještě cp a mv :-D

    Jinak by možná bývalo stálo za to zmínit i onen Total Commander, protože pod wine funguje velmi dobře...
    13.8.2010 12:31 Rovano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Jenže to maj tendency používat BFU a těm jak vysvětlíš, že musí prolízat adresářovou strukturu, aby našli zasunuté CDčko, ext. disk nebo zde zmíněné pam. karty?
    13.8.2010 13:55 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Myslím, že na prolízání adresářové struktury měli KERNEL ULTRAS nějaký projekt, jestli se nemýlím :-D
    Valerius avatar 13.8.2010 13:57 Valerius | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    :-D :-D :-D
    [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf /
    13.8.2010 14:29 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    13.8.2010 12:57 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Používám prostě to, co mi dají, tj. ve Windows Průzkumník a v GNOME Správce souborů (tj. nautilus). Nautilus se stará i o plochu, když se něco otevře z plochy nebo vložím CD/flešku, otevře se adresář automaticky v něm. Nainstaloval jsem i krusader, ale nepoužívám ho. Nautilus stačí.

    Když potřebuju něco udělat v adresáři z příkazového řádku, tak si ho z nautilusu otevřu. To je např. pokaždé, když potřebuju něco udělat jako root.
    13.8.2010 13:42 xhombre | skóre: 10 | blog: xhombre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Neprocházel jsem to celé zmínil někdo vifm?:-)
    13.8.2010 15:06 migelo | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Fascinuje mne, jaké bláboly se v diskuzi objevují. "Grafická prostředí bych zakázal", "bash umí všechno a rychleji" atd. Když tu poslední dobou sleduji diskuze, tak se ani moc nedivím, jakou reputaci má Linux mezi lidmi. Proboha probuďte se. Grafická prostředí tu jsou právě proto, že je lidi chtějí. Naopak se nechtějí učit obrovské množství příkazů do konzole. Pokud vám vyhovuje konzole, tak jí využívejte. Proti tomu nic. Ale hanit jiný způsob práce, to dost dobře nechápu. Navíc si asi neuvědomujete, jak tohle působí na lidi, kteří sem "zabloudí". To mi opravdu hlava nebere.
    lmanik avatar 13.8.2010 15:17 lmanik | skóre: 11 | Vracov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    +1 Jako kdybych to psal ja, vidim to uplne stejne.
    A komu to cpes?
    13.8.2010 15:19 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Kdo psal že by GE zakázal???

    Jinak pokud se cizák dočte že bash umí vše a rychleji tak to vůbec nevadí, protože žádný učený z nebe nespadl.

    Grafická prostředí jsou tu proto, že je lidé chtějí. Univerzálnější shell je tu překvapivě z téhož důvodu, a taky proto, že z grafiky stále ještě nejde udělat všechno, protože nikdo ještě nenaprogramoval (nenamaloval) všechny možné i nemožné dialogy. (Třeba jednou přijde doba že to půjde, nic proti tomu, všechno má své místo, třeba mít shell v automatu na kávu bych asi nechtěl).
    13.8.2010 15:37 migelo | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    http://www.abclinuxu.cz/clanky/srovnani-spravcu-souboru/diskuse#44

    Já proti konzoli nic nemám, také jí v některých případech používám, protože mi to vyhovuje. Napadám pouze způsob toho, jak je díky těmto řečem Linux prezentován. Díky zesměšňování "klikátek" a radám "spusť konzoli..." je Linux naprosto zbytečně a nesmyslně lidem vykreslován, jako "jedna velká konzole". To co napadám je přístup a způsob vyjadřování, který posouvá pravdu někam hodně daleko do zákulisí. Někdy mi to přijde, že si tu diskutující přeměřují ...., řekněme znalost příkazů. Měli by u toho více přemýšlet. Rozhodně máš pravdu v tom, že v některých případech se bez konzole neobejdeš, ale BFU bez nich může fungovat naprosto v poklidu.
    Jendа avatar 13.8.2010 17:48 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    http://www.abclinuxu.cz/clanky/srovnani-spravcu-souboru/diskuse#44
    Dej prosím do Googlu „Věra Pohlová“ a něco si o tom zakazování přečti…
    13.8.2010 18:55 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Vy myslíte ten příspěvek nějakého vtipálka který ani není registrovaný a vydává se za Věru Pohlovou co by všechny ty počítače a internety zakázala :) Nojo, takoví se najdou všude.
    14.8.2010 13:51 Petr Ježek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Ashi, malé zamyšlení nad smysluplností mechanické zručnosti při obsluze klávesnice (konzole, MC a GUI nortony) by neškodilo. Jsou uživatelé, kteří používají myš prostě proto, že pracují v GUI (odlehčeném!) a neblokují svou kreativitu otrockým nacvičením množství zkratek a bashových příkazů. Jinak nic proti konzoli a zkratkám, sám je v odůvedněných případech často používám. Jen s tou produktivitou je to trochu jinak - závisí na uživatelích, nikoli na nástrojích, ty jsou v mnoha ohledech rovnocené... Pro nové uživatele Linuxu je dobré, aby mohli experimentovat a přijít si na to, co vyhovuje, sami. Rady nejsou o nástrojích, ale o kritériích jejich výběru...
    13.8.2010 15:22 pacholik | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    No jo, s tebou je taky sranda. Neboj, alespoň X tady (pokud může) používá snad každý.
    printf 'čapí' | tee /dev/stdin
    13.8.2010 15:39 migelo | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Nebojim, každý nechť používá co mu vyhovuje. O tom Linux je. O čem mluvím jsem napsal výše.
    rionka avatar 13.8.2010 15:20 rionka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Hmm, zajimava sbirka programu. Potrebuju dvoupanelovy "ekvivalent TC", co se dokaze rychle pripojit k ftp (gnome cmd je v tomhle ohledu nekdy strasne pomaly, buhvi proc...). Se asi fakt budu muset naucit zachazet s mc, jinak to nevidim :)
    Valerius avatar 13.8.2010 16:27 Valerius | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    A kam se přes gnome commander připojuješ? Já osobně na webzdarma a nemám nejmenší problém s rychlostí =)
    [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf /
    rionka avatar 15.8.2010 09:32 rionka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    wz uz nepouzivam, ale mam cca 3 weby na ic.cz a take hosting na hofylandu. imho to ale neni druhou stranou, protoze pres total commander jsou reakce okamzite. v gnome commanderu se to nekdy na nekolik vterin zasekne, program nereaguje a teprve pak probehne upload, asi to brzo hodim z okna.
    Valerius avatar 15.8.2010 09:43 Valerius | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    aha...
    Btw, budeš vyhazovat celé pc? Kde že to bydlíš? :-D
    [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf /
    rionka avatar 15.8.2010 10:03 rionka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    sakra, zapomnela sem smajlik. jiste ze nevyhodim cely pocitac, ziju s nim na hromadce a vyhovuje nam to! :D
    13.8.2010 18:39 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    A co FUSE a curlftpfs?
    rionka avatar 15.8.2010 10:05 rionka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    hmm, ne ze by to nevypadalo uzitecne, ale kdovi, zda bych to vubec dokazala pouzit, jsem lama.
    14.8.2010 13:42 Petr Ježek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Pamatuje si ještě někdo na nortonisty a xtreečkaře? Přesně tyhle dvě skupiny zastánců dvou různých zobrazovacích filosofií by měly být ve variantách srovnávány. Pro nortonisty (dva panely): Nechápu, co přináší hodnotného navíc všechny ty olbřímí GUI FM oproti konzolovému MC, asi jsem retardovaný. Pro xtreečkaře (strom a panel): Kolik z vás si vyzkoušelo XFE? Přitom je to jediná skutečná alternativa k Thunarům, PCmanFM či Nautilům... Zmíněné tři poslední umí správu svazků a dle svého DM i provázané akce, zato jsou pomalé až běda a klasické montování je jim spíše cizí. Když odhlédnu od mechanistické zručnosti dlouholetých uživatelů různých konzolových příkazů a klávesových zkratek, dávám na zvážení MC (ala Norton Commander) a XFE (ala XTree). Pokud chcete mít DM se správou svazků, pak postačí LXDE s PCmanFM...
    14.8.2010 16:09 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Pamatuje si tu někdo ještě Zemljanka Commander? :-)
    14.8.2010 19:19 astray
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Zemlajnka commander, to mě něco říká. Ale určitě si pamatuju Volkov Commander a to byl největší .com soubor, který jsem v běžném nasazení viděl.
    15.8.2010 15:57 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    No sice binárka jako kráva, ale paměti to žere PODSTATNÉ méně než NC. To znamená, že pokud potřebuju narvat do paměti správce aplikací,volkova a ještě nejaký vlastní program (typicky nějaká kravinka v Pascalu) tak potřebuju uškudlit každej bajtík, protože jinak se mi to nevejde do paměti, žejo. Nezapomeň, že v případě extrémních programů kompilovaných v Turbo Pascalu 6.0 se musí do 640 kB RAM vejít systém, kompilátor i překládaný program ! Takže na mém současném DOSovém XTčku (jsem palmtopista a jsem na to hrdý ;-) ) Nortona prakticky nepoužívám, kdežto VC je základním správcem souborů ...

    Na druhou stranu, na N900 mám s MC problém, protože buď vidím jen několik souborů, nebo si musím vzít mikroskop, takže na N900 používám čirý bash, který je pro mne rychlejší a přehlednější než mc, o tom nokia-paskvilu co si říká správce souborů a vidí jen do /home/user/MyDocs nemuluvím ...ten tak maximálně na přehrávání muziky ...
    Josef Kufner avatar 15.8.2010 21:19 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    [...] o tom nokia-paskvilu co si říká správce souborů a vidí jen do /home/user/MyDocs nemuluvím ...ten tak maximálně na přehrávání muziky ...
    A co tam propašovat symlink na $HOME a / ?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    16.8.2010 18:22 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    S tím soudruzi z Finska samozřejmě počítali a tak je MyDocs přimountovaná vfat s noexec :-/. A na vfat symlink fakt neuděláš ;-).
    Bilbo avatar 16.8.2010 23:58 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    mkdir /home/user/MyDocs/root
    mount --rbind / /home/user/MyDocs/root
    
    .... symlink netřeba
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    25.8.2010 01:00 m;)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    no pokial si dobre spominam tak VC nebol skutocny COM, ale EXE, aspon v neskorsich verziach.

    a ked uz spominame, tak by sa patrilo pripomenut vynikajuci DOS Navigator -- spusta funkcii a vychytavok, sice pomalsie spustanie, ale v pamati zaberal velmi malo, IIRC. (keby bol preportovany do unixu tak myslim daleko lepsia volba ako mc)
    14.8.2010 20:37 pomgoe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Nejlepší je stejně Průzkumník.
    15.8.2010 11:12 Rovano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání správců souborů
    Go to 1.
    15.8.2010 11:58 Hobil | skóre: 1 | blog: Hobilovo_doupe
    Rozbalit Rozbalit vše Kazdy pouziva co mu vyhovuje
    a tak je to spravne, tak to ma byt, soudruzi ;-).

    Podobne clanky maji upozornit na dostupne alternativy - kdo chce, vyzkousei neco noveho a pripadne prejde na jiny soft.

    Osobne si spravu systemu bez mc nedovedu predstavit. Cas od casu vyzkousim neco jineho, abych se po chvili pokorne vratil k mc.

    Ve spravcich typu pruzkumnik jde o uplne jiny zpusob prace. Asi se na to da zvyknout. Nemam vsak zadnou motivaci si na to zvykat (mc mi proste "sedl"), stejne jako oni zjevne nemaji potrebu si zvykat na filozofii mc. Pokud s tim dokazou udelat vsechno, co potrebuji,... Kazdemu podle jeho preferenci.

    H.
    Aktualni top neni 0.9, anobrz 3.2.8. Top 0.9 je beznadejne zastaraly.
    25.8.2010 01:04 m;)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kazdy pouziva co mu vyhovuje
    problem je, ze ono asi ani inu moznost nemas. v DOSe existuje niekolko kvalitnych alternativ, ale pre unix prakticky iba mc. a ten ma svoje muchy. koniec koncov ani s jeho vyvojom to nie je az take slavne, prave sa iba prebudil z niekolko rocneho spanku.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.