abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:11 | Nová verze

    Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.0.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Nejvyšší soud podpořil novináře Českého rozhlasu. Nařídil otevřít spor o uchovávání údajů o komunikaci (data retention). Uvedl, že stát odpovídá za porušení práva EU, pokud neprovede řádnou transpozici příslušné směrnice do vnitrostátního práva.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Zajímavý článek

    Minulý týden proběhl u CZ.NIC veřejný test aukcí domén. Včera bylo publikováno vyhodnocení a hlavní výstupy tohoto testu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    včera 04:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.5.0 svobodné implementace protokolu RDP (Remote Desktop Protocol) a RDP klienta FreeRDP. Přehled novinek v ChangeLogu. Opraveno bylo 6 bezpečnostních chyb (CVE-2024-32039, CVE-2024-32040, CVE-2024-32041, CVE-2024-32458, CVE-2024-32459 a CVE-2024-32460).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:11 | Nová verze

    Google Chrome 124 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 124.0.6367.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 22 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.3 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Novinkou je vlastní repozitář DietPi APT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.4. 18:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 125.0.1, první verze z nové řady 125. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vypíchnout lze podporu kodeku AV1 v Encrypted Media Extensions (EME). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 125.0.1 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (66%)
     (11%)
     (2%)
     (21%)
    Celkem 512 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1

    2. 12. 2010 | Luboš Doležel | Multimédia | 23557×

    DLNA (Digital Living Network Alliance) je sdružení, které má na starosti přípravu protokolů UPnP AV a certifikaci především domácích multimediálních zařízení. Nejčastěji se s těmito protokoly setkáme při distribuci filmů, hudby a fotografií z domácího serveru (Digital Media Server) k přehrávači (Digital Media Player), ať už je jím přímo televize nebo zařízení připojené k televizi.

    Obsah

    O čem se bude psát

    link

    V tomto seriálu budu primárně popisovat své zkušenosti s používáním různých implementací DLNA Media Serverů na Linuxu. Moje testovací možnosti ze strany přehrávače jsou však omezené na Sony PlayStation 3 (Slim varianta) a plasma televizi Samsung (PS50C550). Pokud se tedy v diskuzi podělíte o vlastní zkušenosti, bude to jistě ostatním čtenářům ku prospěchu. Ukážeme si samozřejmě také, jak nastavení serverů vyladit právě pro tyto přehrávače. Ve výsledku tedy navážu na něco přes rok starý článek, akorát budu podrobnější.

    Jednou z věcí, které jsme při rekonstrukci domu naštěstí nepodcenili, jsou síťové zásuvky, a to konkrétně síťové zásuvky na místech, kde je nebo v budoucnu možná bude televize. Ačkoliv právě zmiňovaný PlayStation má vestavěnou podporu WiFi a nejinak jsou na tom i některé modely televizí, je důležité si pamatovat: WiFi je fajn pohodlná věc, ale UTP je UTP. Zatímco klasické 802.11g WiFi může dostačovat na přehrávání SD filmů, u HD filmů už může být problém. 802.11n, pokud je umí jak AP, tak přehrávač, může sice tento problém vyřešit, ale nikdy nevíte, jestli v cestě nebude zeď, která signál utlumí a sníží tak dostupnou šířku pásma. Možnost připojení externí WiFi antény k přehrávači nečekejte.

    Proč DLNA a ne třeba SMB

    link

    Nejprve si odpovíme na otázku, na co jsou protokoly DLNA zapotřebí, když už máme spoustu protokolů pro sdílení souborů jako SMB nebo NFS. DLNA zohledňuje specifické potřeby multimediálních zařízení – nejde primárně o službu pro sdílení souborů, obsah je přenášen jednosměrně. Zároveň nemusí prezentovaná struktura složek odpovídat adresářové struktuře na disku serveru – na přehrávači tak můžeme ve výsledku vidět i virtuální "soubory", například můžeme k přehrávači přes síť distribuovat satelitní televizi ze serveru. Server navíc přehrávači poskytuje různá metadata včetně časové délky média nebo náhledu v podobě obrázku.

    Správné označení standardů, o kterých se bavíme, je Universal Plug and Play AV, pojem DLNA tak uvádím hlavně proto, že je s touto technologií mezi veřejností více asociován. Jako u každé technologie UPnP je zde jednou z předních vlastností minimální konfigurace. Ze strany přehrávače tedy nastavování obvykle končí připojením do sítě, protože přehrávač následně prohledá síť a zobrazí všechny servery, které nalezne.

    Proč vůbec provozovat server

    link

    Ano, přehrávače, které disponují síťovým rozhraním, typicky nabízí možnost připojení USB disků nebo také vložení DVD-RW s filmem nebo fotografiemi, které si chceme prohlédnout. Sám jsem takto nějakou dobu také fungoval, bohužel jsem narážel na nepříjemná omezení. Kupříkladu si na vfat oddíl neuložíme soubory větší než 2 GB (a že jich s nástupem HD videa bude přibývat), dále jsem míval problémy s velkými externími disky, které hloupější přehrávač prostě nezvládl. Ta nejdůležitější věc je ale pohodlí: své soubory máte hezky na jednom místě přístupné z celé sítě, nemusíte nic vypalovat, nemusíte přenášet externí disk... Dále zmíním to, že přehrávače obvykle zvládají jen omezenou sadu formátů a kontejnerů, což je problém, který může schopnější Media Server za běhu řešit za vás.

    Jak to vypadá

    link

    Samotnou konfiguraci serveru si necháme na další díly. Tentokrát se ještě podíváme na to, jak vypadá výsledek, ke kterému se chceme dopracovat. Nejprve tedy PlayStation 3, který získal podporu DLNA ve firmware verze 1.80. Stejně jako každá implementace, tak i tato má svá specifika. Pokud se chceme dívat na film, k němuž potřebujeme titulky, tak jediná naše šance je přidat titulky ve formátu XSUB do daného .avi souboru (na titulky .mkv rovnou zapomeňte). Alternativou je nechat server, ať za běhu na tvrdo vykreslí titulky do filmu, ať už z externího souboru (např. .srt) nebo zevnitř .mkv souboru. Pro práci s XSUB jsem (pod Wine) úspěšně vyzkoušel nástroj AVIAddXSub (program pro Linux jsem zatím nenašel), pro ty pohodlné z vás je tu vždy ta druhá varianta. Co se zmiňovaného MKV týče, PlayStation si sice sám o sobě poradí s videem v H264 i zvukem v AC3 (které v MKV nejčastěji nacházíme), akorát to server musí přechroustat do kontejneru MP4. Typicky se přitom zvuk zároveň převede do AAC. Obyčejné SD ripy, tedy kombinace MPEG-4 Part 2 / MP3 / AVI (laicky se tomu říká prostě „video v DivXu/XviDu“), nejsou problém. Hudbu si přehrajete bez konverze, pokud je v MP3 nebo AAC, pro Vorbis OGG nebo FLAC je konverze nutná.

    DLNA na Linuxu DLNA na Linuxu DLNA na Linuxu DLNA na Linuxu DLNA na Linuxu DLNA na Linuxu DLNA na Linuxu

    Pak se podíváme na zmiňovanou televizi Samsung. Na její zadní straně se skrývá nenápadný port RJ45, který ani nemá diodovou indikaci. V televizi běží Linux; pokud si upravíte firmware, můžete v televizi spustit telnet server a hackovat, ale to nebude náplní těchto článků :-) Samsung podporu kontejnerů a formátů příležitostně rozšiřuje skrze aktualizace firmwaru, najdete tedy hodně lidí, kterým něco funguje, a jiné, kterým to samé zase nefunguje. Fakt je ten, že jsem na nové televizi bez problémů přehrál jak výše zmiňované klasické SD ripy, tak HD ripy v MKV. Hlášku o nepodporovaném formátu jsem už ale párkrát viděl, a to vždy u těch samých souborů jako na PS3 – vždy šlo o různé pochybné „Czech home-made“ ripy v .avi, nikdy nebyl problém se scene ripy. Potřeba provádět konverzi je tedy minimální, a to i díky tomu, že zde fungují titulky uložené v externím .srt souboru. Z mého pohledu jde tedy o implementaci takřka ideální.

    DLNA na Linuxu DLNA na Linuxu DLNA na Linuxu DLNA na Linuxu DLNA na Linuxu DLNA na Linuxu DLNA na Linuxu DLNA na Linuxu DLNA na Linuxu

    Co bude příště

    link

    Příště navážeme PS3 Media Serverem, což je Media Server psaný v Javě určený specificky pro PlayStation 3, ale i Xbox 360.

           

    Hodnocení: 80 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    2.12.2010 06:34 eee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    DLNA je naprd, protoze nepodporuje pristupova prava, tahle technologie se nikdy nemela rozsirit, jeji nahrada za jinou bude obtizna az nemozna. Pouzivat DLNA je jako pouzivat nezabezpecenou WiFi.
    cezz avatar 2.12.2010 17:33 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Pouzivat DLNA je jako pouzivat nezabezpecenou WiFi.
    To by bola pravda, pokial ma do vojej siete pristup ktokolvek. DLNA samozrejme nebude dobry protokol na zdielanie tajnych sukromnych dat, skor je to taka elektronicka verzia policky s DVD-ckami.

    Je pravda, ze nejaka uroven autorizacie tam byt mohla (a podla mna aj bude v nejakej dalsej verzii) ale ono ta podpora v jednoduchyc zariadeniach aj tak nebude taka bezna, aby sa na to dalo realne spolahnut.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    3.12.2010 19:59 mato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    asi ti unika hlavny dovod DLNA .. kryptovat data z pocitaca ku televizoru si asi nedovoli ani ten najvacsi paranoik ..
    a to ze som paranoidny este neznamena, ze ma niekto nesleduje

    smutne je to skor s tym standardom DLNA ..

    Zdenek.Z avatar 6.12.2010 08:50 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Jo, dávat je do krypty pokaždé, když je posílám televizoru bych taky nechtěl.
    2.12.2010 08:55 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Mám doma na serveru Linux+miniDLNA (http://minidlna.sourceforge.net/), TV Sony, na PC USB TV karta+ProgDVB. ProgDVB umí ukládat programy z TV na disk ve formátu mpg, který lze dál přehrávat přes DLNA na TV (náhrada za video recorder). Přes DLNA jsou stále přístupná rodinná alba fotek, písničky pro děcka, nahrané filmy z TV. Co mi nejde, a dost mi to chybí, je přehrávání filmů v jiných formátech, zejména filmy z DVD. miniDLNA totiž neumí překodování do jiného formátu. Na to lze experimentovat s PS3 Media Server (http://code.google.com/p/ps3mediaserver/).
    2.12.2010 10:59 vlastagf | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Jsem na tom podobne. Pouzivam minidlna a TV Sony, ale absence transkodovani je fakt "pain in the ass". Mate s tim PS3 Media Server nejaky /nejlip dobry/ zkusenosti? Jinak na streamovani do pocitacu pouzivam MediaTomb, coz je bomba. Jaky formaty Vam ta televize z minidlna presne bere?
    2.12.2010 18:10 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Z toho ProgDVB ukládám do *.mpg (mpeg2). Naše TV (Sony KDL-32W5500) jej přehrává bez problémů. PS3 Media Server jsem zkoušel - moje dojmy jsou takové, že se to moc nehodí na server (myšleno jako něco, co spustím a nestarám se o to). Tam je lepší MiniDLNA - je jednoduchý na instalaci a nastavení, je to cca 1 linuxová binárka + konfigurační soubor, a je stabilní a funkční. PS3 Media Server vyžaduje nainstalovat Javu, je tam spousta věcí na nastavení (někdy je to plus, někdy naopak), a transkoduje. Což se někdy dařilo, a někdy ne - co si vzpomínám, tak to např. zadrhávalo (testoval jsem před asi 3/4 rokem, teď to může být zas o něco lepší). PS3MS bych viděl jako použitelný na pracovním pc, kde si ho spustím na jedno kouknutí na film. Asi bych si ho nedal na server. Ale to je jen můj názor. Není to špatnej soft a rozhodně stojí za vyzkoušení.
    2.12.2010 11:11 Coudy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Mna by skor zaujimal opak, uz mam v sieti Synology NAS, ktore je aj DLNA serverom, a na Linuxovom PC by som chcel nejakeho klienta. Skusal som XBMC ale nechodilo to dobre.
    Grunt avatar 3.12.2010 12:36 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    VLC -> Zobrazit -> Seznam skladeb -> Media Browser -> Local Network -> Universal Plug'n'Play.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.12.2010 10:15 Jindra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Ja pouzivam Coherence plugin do Totemu a funguje.
    svido avatar 2.12.2010 12:48 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    No moje zkusenosti jsou v podstate negativni. Koupil jsem plazmu Panasonic, na forech jsem cetl se DLNA podporuje i MKV a HD filmy. Rikam si super, skvele - to presne potrebuji. Realita je naprosto jina :( Podle mne je DLNA jiz vyrobci urceno z zahube. Osobne nactu jen par DivX, s MPEG jsou problemy a pokud chci zachovat kvalitu nelze prehrat, ripnute DVD neprehaji, transcodovani je sice hezke a stale je to degrarace kvality. Nehlede na to, ze pocitac musi pracovat. Takze z me sbirky cca 800 filmu prehraji asi tak 5.

    Dosel jsem tedy k zaveru, ze je lepsi vybrat TV bez DLNA a za usetrene penize postavit HTPC nebo napr. pridat na DreamBox ze satelitem.

    Technologi by to byla hezka, ale bohuzel je stale v plenkach, resp. v prenatalnim veku a mozna jedna firma ji podporuje (Samsung). A pokud clovek nechce "odpadovou" plazmu ci "radoby kvalitni" LCD, tak stejne sahne po Panasonicu a s DLNA se muze jit klouzat.
    2.12.2010 15:06 psonek | skóre: 20 | blog: psonek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Mam taky panasonic viera a prehraju s trochou usili vse. Chtel jsem o tom napsat blog, ale nebyl cas zatim.

    Ve zkratce: mam rozjety mediatomb na PC. Ten umoznuje nastavit transkodovani. Pak jenom staci bash skript, kterej pusti ffmpeg. Ffmpeg zacne prekodovavat film, druhy kliknuti na film ho zaroven pusti v televizi.

    Trochu problem je spravnej format souboru. Viera umi mpeg2 (paramter -vo mpeg2video nebo tak nejak). Pak taky umi mpeg4, ale v nejakym exotickym kontejneru. ffmpeg je potreba poustet nejak takhle:
    ffmpeg -i /zdroj.mkv -o cil.m2t
    Pak vysledek prejmenovat na cil.mpg a melo by to hrat. Taky je potreba pohlidat audio aby bylo v AC3.

    Vsechno co jsem zkousel fungovalo pokud byl vystup z ffmpegu do .mpg, prevod z mkv do m2t mi funguje na obou full HD filmech co jsem zkousel. Jo nakonec jsem nasel presne ty parametry:
    ffmpeg -i film.avi -acodec ac3 -ac 2 -vcodec mpeg2video -sameq film.mpg
    
    ffmpeg -i Avatar.1080p.BluRay.x264.Dual-HighScene2.mkv -acodec ac3 -ac 2 -vcodec copy -vbsf h264_mp4toannexb -sameq avatar.m2t
    
    mv avatar.m2t avatar.mpg
    
    Kdyztak skripty pro media tomb sem hodim pozdeji.
    svido avatar 3.12.2010 08:51 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Tak jsem v rychlosti vcera zkusil podle prikladu udelat noveho Batmana - 1920x1080. Kdyz jsem prejmenoval na batman_begins.mpg nesel pridat do MediaTomb. Musel jsem mu dat priponu avi. Nicmene vysledek na TV bylo promitani statickych obrazku. Strasne... Osobne si myslim, ze prehravani pres DLNA bude mozne mozna tak za 5 let :-)

    Jeste by zajimalo, s titulkami si asi neporadi, ze? Nekde jsem cetl, ze titulky moc na DLNA nefunguji a to by byl u mne dalsi dost velky problem.

    Ale zkusit bych si pohrat s MediaTomb mohl. Mohl bych poprosit i konf. soubor a kdyz tak i skripty na transcoding? Dekuji
    3.12.2010 10:57 psonek | skóre: 20 | blog: psonek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Jojo, vsechno poslu, ale ted jsem v praci, takze az se vratim domu. Mimochodem u me to hraje uplne dokonale...
    svido avatar 3.12.2010 11:12 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Jo, tak to by bylo skvele. Postupoval jsem podle navodu, hledal na forech a stejne mi to nejak neslo. Za ty soubory bych byl opravdu vdecny a pokud by mi to slo, jak pisete, tak bych snad byl v sedmem nebi... :-D
    3.12.2010 19:47 psonek | skóre: 20 | blog: psonek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Příloha:
    Muj config + skripty. Skripty je potreba nakopirovat do /usr/local/bin. Config do /home/uzivatel/.mediatomb Skript transcoder.sh musi bezet porad. Kvuli testovani ho staci pustit v terminalu, jinak do /etc/rc.local napsat neco jako:
    su -c "/usr/local/bin/transcoder.sh" uzivatel &
    
    Tak jak je to nastavene, tak mpg se netreanskoduji vubec. Traskoduji se .avi a podobne - vzdycky do mpeg2 zatim. Staci .avi v televizi pustit - prvni pokus spusti enkodovani a selze, druhy pokus uz by mel byt videt kousek filmu atd...

    Mel jsem v planu to jeste nejak vylepsit - treba udelat Qt GUI a taky aby to poznalo video format, ktery neni potreba prekodovavat, ale zatim je to spatny s casem... Urcite napisu az to budu mit.
    svido avatar 6.12.2010 23:27 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Přílohy:
    Jsem z toho cely nejaky tumpachovy. Skripty jsem nahral do /usr/local/bin, nahral jsem konfigurak a upravil jsem par veci na svuj pocitac. Spustim skript transcoder.sh. Kdyz restartuji MediaTomb a vlezu v TV do media server, dostanu se dal - a to, ze i u MKV souboru uz mam menu pro prehravani, vidim ze je to video a delku filmu. Kdyz dam play, tak po chvilce se zobrazi 'Soubor nelze precist'. V logach je jen: /tmp/transcode_queue: /mnt/movie/Avatar.1080p.DTS.EN/Avatar.1080p.DTS.EN.mkv
    /var/log/mediatomb.log: 2010-12-06 23:09:16 INFO: Arguments: %in %out

    Prava na adresare mam ted pri testovani nastaveny: 1775
    U vsech souboru je nastaveno: 0666
    Skript spoustim:
    su -c "/usr/local/bin/transcoder.sh" hurvajs &
    svido avatar 15.12.2010 10:21 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    No tak Tve reseni mi vubec nefunguje. Vubec se nespusti transcode. Nimene manualne skript funguje. Trosku jsem ho upravil pro logovani. Jakmile ho nasadim do konfigurace MediaTomb, nedojde k transcodingu. Sice se "dostanu" dale - TV mi skoci do prehravani, ale po chvilce se zobrazi "Soubor nelze nacist" a vse konci.

    Nicmene jsem rozjel transcoding pres ffmpeg, funguje MKV, ale zatim ne titulky. ALE! Prehravany transcodovany soubor nelze pauznout, posunout a hlavne kvalita HD filmu ne neskutecne degradovana. Kvalita je urcite nastavenim ffmpeg, ale to ze nemohu film posouvat nebo pozastavit mi fakt dost vadi. Takze jsem investoval do 25m HDMI kabelu a propojim PC s TV naprimo, nasadim XBMC a bude. MediaTomb asi necham na galerie.

    Nicmene me DLNA implementace od Panasonicu dost zklamala, ale predpokladam, ze nejsem sam :-(
    Grunt avatar 3.12.2010 11:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Osobne si myslim, ze prehravani pres DLNA bude mozne mozna tak za 5 let
    Jenže to člověk nesmí být tak příšerně strašná LAMA jako Vy, vážený!
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    svido avatar 3.12.2010 11:10 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Hlavne, ze Vy jste sezral rozum vesmiru. Nejste nahodou bratr R. Hulana?
    Grunt avatar 3.12.2010 12:25 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Nejste nahodou bratr R. Hulana?
    Ne, ne. To bych tady místo trollování neměl nic jiného na práci než tlačení ostatní do hlavy kolik mě stálo nové kino. Ale to je něčí jiná práce, že?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    3.12.2010 19:56 psonek | skóre: 20 | blog: psonek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Hmm no me to teda dalo hodne prace na to prijit a to se za LAMu nepovazuju ;-)

    Tak 3 dni nez jsem rozjel DLNA server (nez me napadlo vypnout firewall), pak tak jeden den hledani prvniho formatu co to prehraje, pak nejakej den nez jsem prisel na to, jak funguje mediatomb, a jak se nastavuji mime types podle koncovky, pripadne transkodovani. Pak nejakou dobu nez jsem prisel, ze to prehraje mpeg2 z ffmpegu, pak dalsi den nez jsem prekodoval prvni MKV do jejich debilniho AVCHD, a pak zas par dni nez jsem zjistil ze to sezere video kdyz ffmpeg koduje do m2t a prejmenuje se to na mpg a taky ze zvuk musi byt AC3.

    No myslim, ze zas tak jednoduche to neni...
    Grunt avatar 3.12.2010 21:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Což o to. Já to taky neměl hned a málem jsem u toho vybuchnul vzteky. Jinak zlaté pravidlo je manuál místo transkódování.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    svido avatar 6.12.2010 08:34 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    No, ale narozdil od jinych tady, jen hloupe kecate, oznacujete vsechny za lamy. Ja jsem DLNA venoval take docela dost, neco jsem rozchodil, ale proste jsem ani v manualu ani Google nenasel par informaci, ktere zrejme vyresi me problemy. Proto nemusim byt ani ja, ani nikdo jiny lama. Kazdy zna neco. Fora jsou od toho aby se diskutovalo, ptalo a odpovidalo. Od Vas neni videt zadne konstruktivni reseni...
    2.12.2010 15:07 psonek | skóre: 20 | blog: psonek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Mimochodem transcodovat by nemelo byt potreba pokud je zdroj v mpeg2 nebo mpeg4, staci video zkopirovat do jineho kontejneru, takze kvalita zustava.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 2.12.2010 15:14 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Ten náš Samsung sice MKV a HD filmy umí, ale teď když jsem to zkusil, tak televize dlouho načítala a pak zhavarovala a zrestartovala se.

    DLNA už je teď běžná součást, netvrdil bych, že člověk může na TV bez toho ušetřit. Že je tam DLNA jsme do koupě ani nevěděli. Jsem pak náhodou začal zkoumat, k čemu že je tam vzadu ten ethernet...
    Grunt avatar 3.12.2010 12:24 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Ten náš Samsung sice MKV a HD filmy umí, ale teď když jsem to zkusil, tak televize dlouho načítala a pak zhavarovala a zrestartovala se.
    Ty jo, co to máš? Mně to bez problémů přehraje i Blu-Raye (teda pominu-li, že v baráku nemám jedinou BD mechaniku).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 2.12.2010 20:36 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Naprosto zásadní ( zvláště u Samsungů ) je otevření manuálu a vyhledání si všech podporovaných formátů a kontejnerů a pak jejich následné přeluštění do lidské řeči. Samotné vyvalení 200kKč do soustavy je silně nedostačující. Moje zkušenost je taková že obrazový formát není nutné téměř nikdy překódovávat, protože většina těch interních ARMů má připojení na DSP co umí v pohodě dekódovat téměř jakékoliv MPEG-1/2, MPEG-4 ASP, VC-1 a MPEG-4 AVC. S ničím jiným ani pořádně není možné přijít do styku. Občas jsou problémy s kontejnerem, popř. zvukovým formátem ( zvláště všelijakými SupeMegaTrueHD a ještě jsem bohužel neviděl nic co by dovedlo nativně dekódovat Ogg Vorbis nebo Musepack ), ale to není nic co by nevyřešil ffmpeg a 200Mhz v reálném čase. U Samsungů je možná ještě výhodou to, že pár nadšenců už se je snažilo hackovat ( ve většině případů se používá nějaké GNU a Linux, takže Samsung byl nucen k vydání zdrojových kódů ) a ze svých hrátek zveřejnili zkušenosti, které konkrétně parametry videa to DSP moc nemusí ( ale jinak už jsem přehrál v pohodě i Level 5.1 se kterým i VDPAU měl problém ), jinak by ovšem neměl být vůbec žádný problém, teda pod podmínkou, že člověk není taková lama, že ta televize od něj radši uteče než aby něco přehrála.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    3.12.2010 06:54 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Od zmíněné částky odeberte jednu nulu a jste na ceně za G20 od Panasonic. Jinak k tématu. Můžete tedy napsat, co konkrétně máte za model a co jste vydedukoval ze seznamu podporovaných kodeků a kontejnerů pro vaši TV? Plánuju někdy příští rok nákup TV. DLNA se mi líbilo dokud jsem neprozkoumal jeho podporu u Panasonicu od kterého jsem plánoval plazmu. Pokud existuje TV která zvládne téměř vše, uvažoval bych o ní.
    never use rm after eight
    Grunt avatar 3.12.2010 12:21 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Příloha:
    Od zmíněné částky odeberte jednu nulu a jste na ceně za G20 od Panasonic
    Takto: Moje zkušenost je taková, že ty tenké kraxny v dnešní době ve všech cenových hladinách mají naprosto stejné DSPčka a přehrávají téměř vše, takže cena je věc, která má na soubor podporovaných formátů vliv minimální.
    Můžete tedy napsat, co konkrétně máte za model
    Je to několik roků starý Samsung LE40B750. V podstatě to vypadá úplně stejně jako to co má Luboš, akorát tam má očividně novější firmware.
    co jste vydedukoval ze seznamu podporovaných kodeků a kontejnerů pro vaši TV
    Udělal jsem screenshot. Viz. příloha.
    DLNA se mi líbilo dokud jsem neprozkoumal jeho podporu u Panasonicu od kterého jsem plánoval plazmu.
    V A/V věcech není problém až tak strašný. On nějaký ten DLNA server udělá obyčejný lehký HTTP server a pak si to jen televize tahá pomocí HTTP ( dokonce je možné nahackovat si minidlna nebo jiný server, udělat si tam HTTP proxynu z RTMP pomocí rtmpgw z balíku rtmpdump a pak je možné přehrávat v reálném čase klasické RTMP streamy – tzn. všelijaké Růžovky z archivů TV Nova, protože zatím co vím, tak to podporuje jedině heckno-techno zvané Viera od Panasoniců ) a jak to podporuje DSP ( a ještě pokud teda člověk nedělá takové kouzla jako překódování HD rozlišení do MPG a následné zabalení do AVI kontejneru jako mistr hore ), tak to musí hrát naprosto bez problémů. Stačí se prostě jen oprostit od nesmyslů jako jsou DivXy a Xvidy a stačí si zjistit co znamenají ty čísilka a písmenka za nápisem MPEG. Horší už je to s tím XMLkem alias UPnP a kompatibilita je potom všelijaká (můj názor je, že v Samsungu jsou na tohle dokonce odborníci) a je to právě to čemu nejvíce lidí ( a přitom nesmyslně) přisuzují problémy s A/V formáty.
    Pokud existuje TV která zvládne téměř vše, uvažoval bych o ní.
    Jak jsem řekl. Dneska si myslím, že snad ani nemůže existovat televize, která by všechny běžný formáty ( tedy aspoň z rodiny MPEG ) nezvládla. Když tak doporučuju něco si vybrat a na stránkách výrobce si k tomu najít manuál a pokusit se najít v něm stránku, která obsahuje spis podporovaných A/V formátů/kontejnerů a mrknout se spíš, jestli čirou náhodou existuje nějaký, který daná TV neumí.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 3.12.2010 13:43 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Udělal jsem screenshot. Viz. příloha.
    Divx 4. Divx 5. Divx 6. XviD. Všichni jsme kodek, halelůja!
    Grunt avatar 3.12.2010 13:57 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Přílohy:
    To tam mají kvůli (viz screenshot) #1 a potřebuješ na to #2 a přitom to neumí ani #3. Prostě bussines, co potom můžeš chtít? Jinak to mají jen blbě v kolonce dekodér místo kodér.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 3.12.2010 13:58 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Jejda, #2 a #3 jsem prohodil.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jiří Svoboda avatar 3.12.2010 12:48 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Dosel jsem tedy k zaveru, ze je lepsi vybrat TV bez DLNA a za usetrene penize postavit HTPC
    K naprosto stejnému závěru jsem došel loni, když jsem vybíral novou televizi.

    A také jsem došel k tomu, že totéž platí i pro přehrávaní z USB - k ničemu.
    Grunt avatar 3.12.2010 12:54 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    K naprosto stejnému závěru jsem došel loni, když jsem vybíral novou televizi.
    Zas DSP je DSP.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jiří Svoboda avatar 3.12.2010 14:07 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Souhlasím, taky by se mi to líbilo, HW je HW. Ale mám pocit, že _zatím_ to (kvůli firmware) moc nefunguje.

    A pokud by se někdo ptal, proč nadávám na to USB. Švagr má rok starý (tehdy) výkřik techniky. V USB mu fungují jen média malých kapacit (takže třeba 160GB 2.5" disk to vůbec nevidí), formátovaná na FAT/FAT32 (to bohužel chápu). Ale co mě teda zklamalo nejvíc, nenáročné video vlastní výroby (MPEG4 v AVI), které jinak přehraji i v lepším toastovači, po 45 sekundách vytuhne...
    Grunt avatar 3.12.2010 14:10 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    On je dost problém, že SW dekodér sežere všelijaké nestandardnosti v bitstreamu. DSP už ne a v lepším případě se prostě zacyklí a přestane odpovídat.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    8.12.2010 01:38 casey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Nápodobně... Akorát jsem si pod TV dal Mac Mini, což mi dalo trochu zabrat, protože to byl můj první Mac :-) Ale dneska naprostá spokojenost. Nemám problém s tím, že bych něco nepřehrál :-) A filmy, muziku i fotky lze sdílet i do dalších zařízení v domácnosti, takže není třeba problém na záchodě koukat na zprávy v telefonu :-)))

    Čímž samozřejmě zde rozebírané DLNA nezavrhuji... Každý svého štěstí strojvůdcem a každému vyhovuje něco jiného...
    2.12.2010 19:15 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Muze se pres DLNA streamovat live video? Pokud ano tak jak?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 3.12.2010 13:22 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Může, TV je jedno, co je tam za zdroj. Jde to např. u PS3 Media Serveru.
    Grunt avatar 2.12.2010 20:38 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Já když vidím slovní spojení DLNA a to přiblblé logo, tak mi většinou vyskáčou všechny krevní žili co mám na těle.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    3.12.2010 10:07 Atila III
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Přesně tak souhlasím. DLNA je ostuda výrobců domácí elektroniky kdyby nedělaly nic udělaly by líp. :-)
    3.12.2010 08:28 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Problém s podporou formátů u DLNA je ten, že specifikace vyžaduje jen rodinu MPEG. Zbytek (včetně textových titulků) jsou proprietární rozšíření jednotlivých výrobců. Takže problémy s kompatibilitou budou tak dlouho, dokud se specifikace neumoudří a nevytvoří obecný rámec pro identifikaci formátu a odkaz na jeho normativní popis, jako to má SDP/RTP.
    3.12.2010 13:00 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Serviio - free DLNA media server
    Tak na tomhle dela kamos, tak mu udelam reklamu ;)
    Dalsi implementace serveru, taky v Jave:
    http://www.serviio.org/
    Free ale ne Open Source :(
    rudiik avatar 3.12.2010 19:27 rudiik | skóre: 16 | blog: rudiikuv miniblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Serviio - free DLNA media server
    Serviio jsem chvili mel, celkem to fungovalo dobre, jen jednou se mi nejak rozsypala databaze a nechtelo to nastartovat. A na serveru mi Java neukazovala ikonky - musel jsem to ovladat z jineho PC vzdalene (ma to client-daemon akchitekturu). Kazdopadne byl to jediny DLNA server, krom originalniho SW pro Win od Samsungu, co mi umel u filmu posilat do TV zaroven i titulky v .srt bez reenkodovani a vyrenderovani primo do filmu. Nicmene mi celkove DLNA moc k srdci neprirostlo a tak jsem modnul firmware pomoci projektu SamyGo a ted se mi po startu TV automaticky pripoji NFS oddily na virtualni USB a funguje vse na 100%.
    KDE 2.0 .. KDE 3.5.10 -> KDE 4.1 .. KDE 4.4.5 -> E17 Alpha/Beta -> Trinity 3.5.12 -> GNOME 2.30 -> KDE 4.6.5
    3.12.2010 17:05 Yenya
    Rozbalit Rozbalit vše Titulky ASS?
    Dotaz: jakym prikazem pri konverzi dosahnu toho, aby se do vysledneho videa zaradily titulky nejen ve formatu SRT, ale i treba ASS? Mencoder volany z ps3mediaserveru to neumi, i kdyz prepinac -ass akceptuje.

    Jinak ale situace nic moc - ps3mediaserver se snazi prekodovavat mencoderem, coz u me nevyuzije vic nez tak dve jadra ze ctyr, a HD video x264 to pak nestiha prekodovavat (zkousel jsem tentyz prikaz co spousti ps3mediaserver i v terminalu, a mencoder pise tak 10-15 fps). Fakt vam funguje prekodovani HD videa? Na jakem HW?

    Navic ps3mediaserver nejak strasne pomalu dela listing adresare - doklikat se v televizi na 50. soubor v adresari je utrpeni, protoze se zrejme nacitaji tak po trech-ctyrech.

    A mediatomb zase neumi pauzu v prehravani, coz je taky nahouby.

    Poradi nekdo?

    -Yenya
    3.12.2010 17:11 hufhendr | skóre: 33 | blog: U hufhendra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Já jsem dříve DLNA celkem dost fandil, ale pak jsem zjistil, že je to nějak nedotažené (jak tady už psal Petr_P ohledně specifikace). Takže jsem od PS3 mediaserveru přešel k řešení NFS + Xtreamer. PS3 mediaserver spouštím jen pro filmy, které potřebuji vynuceně transkódovat, protože jsou prostě špatně a Xtreamer je nepřehrává plynule / vůbec.

    DLNA v TV si myslím, že je věc nadbytečná, protože to obvykle nefunguje dobře. Výrobci by měli ještě zapracovat na dotažení standardizace, zatím je to tak nějak - spíš ale špatně.
    3.12.2010 20:08 psonek | skóre: 20 | blog: psonek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Urcite by DLNA mohlo funguvat lip, ale ja jsem tim celkem nadsenej. Chtel jsem kupovat novy PC, ale ted uz ani moc nepotrebuju. Fotky to prohlizi superrychle, filmy po zvysenem usili jedou taky hezky. Spis by to chtelo nejakej dobrej DLNA server, kterej by byl jednoduse pouzitelnej aji pro BFU. Prece jenom prichazet 14 dni na to jak to nastavit je nic moc. Navic bych si tipnul, ze malokdo to nakonec vubec nastavi...
    3.12.2010 20:23 mato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    mam samsung LE40B651 - k tomu sietovemu adapteru: osobne som velmi rad, ze konektor nema ziadnu diodovu indikaciu - v uplne tmavej miestnosti by ho bolo vidno a odrazalo by sa od steny .. za ten rok a pol co ho pouzivam som par krat natrafil, ze cez DLNA som neprehral cosi (vacsinou audio codec bol problem)

    elegantne riesenie pri TV s USB - nahram si serialy na USB device a ten zapojim do telky .. nic nehuci, pamata si kde som skoncil a bez problemov funguje seek-ovanie

    3.12.2010 21:16 MAG
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Uz nejakou dobu provozuju DLNA server na linuxu serveru potazmo presne implemntaci TwonkyServer (http://twonky.com/products/twonkyserver/default.aspx) + Samsung Tv + Samsung Galaxy a popravde idealni zalezitost. Jak jiz nekdo psal pro prehravani videa + fotek nebo audia. Pohadku si prehraje i moje 6 leta dcera a to je to proc jsem od toho chtel.Z toho to pohledu je DLNA idelani zalezitost.
    Nicky726 avatar 4.12.2010 22:59 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    No, jak to tu tak čtu, tak si říkám, zda by nebylo lepší ze serveru streamovat obsah do počítačů, které neskrývají, že jsou počítače...
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 7.12.2010 12:44 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Bylo. Ale když už máš hardware, který to umí...
    Nicky726 avatar 7.12.2010 15:22 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technologie DLNA na Linuxu v praxi – 1
    Naštěstí nemám hardware, který to umí. ;-)
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.