import java.util.Random; public class pole_pokus { public static int[] nahodnacisla(int pocet) { int[] nCisla = new int[pocet]; int poleA[] = new int[pocet]; int suda[] = new int[pocet/2]; int licha[] = new int[pocet/2]; //tvorba polí int soucetlicha = 0; int soucetsuda = 0; for(int i=0; i < pocet; i++) { nCisla[i] = (int) (Math.random()* 22 - 11); //generuje čísla -10;10 včetně poleA[i] = nCisla[i]%2; //určí hodnotu modulu 0 nebo 1 if (poleA[i]==0) // pokud je hodnota modulu rovna 0 {suda[i] = nCisla[i]; //přiřadí sudé prvky z pole nCisla do pole suda soucetsuda += suda[i]; //secte sude prvky } else if (poleA[i]==1) {licha[i] = nCisla[i]; //přiřadí lichéé prvky z pole nCisla do pole lichaa soucetlicha += licha[i];//secte liche prvky } } System.out.println("Součet lichých číselje " + soucetlicha); System.out.println("Součet sudých číselje " + soucetsuda); // vypocet prumeru a soucet prvků double prumer = 0; double soucet = 0; for (int i = 0; i < pocet; i++) { soucet += nCisla[i]; //sečte prvky pole } System.out.println("Součet čísel je " + soucet); prumer = soucet / pocet; prumer = ((double) Math.round(prumer * 100)) / 100; // zaokrouhleni System.out.println("Průměr (zaokrouhlený na 2 des.mista) je " + prumer); return nCisla; } }