abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    18.4. 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    18.4. 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 566 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Emulátory

    Emulace herních konzolí, počítačů a jiných architektur.
    Informace o skupině
    Založena: 4. 7. 2009
    Členů: 9
    Článků: 2
    Wiki stránek: 1
    Dotazů: 13
    Akcí: 0
    Čtenost: 12 %
    Skóre: 14

    Dotaz: Hacking rom - překlad textu

    robotics avatar 6.7.2009 23:43 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Hacking rom - překlad textu
    Přečteno: 1813×

    Nevíte prosím někdo, jak přeložit text ve hře na ROMce? Například když mám SNES romku. Třeba hru Aliens3, tak když to otevřu v hexeditoru a zaměním ten anglický text za český a uložím to, tak sice SNES9x napíše "bad checksum", ale hru to spustí a text tam je. Horší to je, když ten text potřebuju zkrátit nebo zarovnat a nebo prodloužit. Když tam něco přidám, třeba mezeru v tom hexeditoru, tak už to SNES9x prostě nespustí :-(. Něco o translate hacking sem našel tady, ale neumím moc anglicky takový technický věci. Jen tam píšou něco o new pointeru čico, že je potřeba nebo co. Moc to nechápu.

    Za každou radu předem děkuji.

    Odpovědi

    robotics avatar 9.7.2009 20:52 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hacking rom - překlad textu

    NIKDO? :-(  Žádnej hacker? :-(

    10.7.2009 01:44 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hacking rom - překlad textu
    Skrátiť text v hre Alien 3 problém nie je. Stačí na koniec dať 0xFF.

    Na zmenu polohy slúžia dva bajty za 0x80.

    Farba sa mení za 0x85 (samozrejme tam môže byť len taká farba, ktorá je v palete, takže napr. pred MONAUREAL spôsobí zmena 0x07 na 0x02 to, že to slovo bude zelené a nie červené, ako je pôvodne, ale napr. pri tom úvodnom texte sa farba nedá zmeniť, keďže je pravdepodobne nastavená iba tá paleta, ktorá obsahuje červenú farbu, ostatné sú čierne).

    Poloha aj farba sa dajú meniť kdekoľvek v reťazci.

    Na čo slúži 0x84 som neprišiel (možno sa vyberá ktorá časť pamäte sa použije pri zobrazovaní a teda v podstate, kde je uložený ten font).

    0x82 je pravdepodobne delay.

    Podobných atribútov môže byť v tých textoch viac

    Ďalej je tam pre každú úroveň tabuľka, v ktorej sú adresy na údaje s misiou (nejakú čísla, pri ktorých netuším, čo znamenajú, reťazec s názvom a reťazec s popisom).

    Predĺženie textov môže byť dosť problematické. Aby sa to dalo urobiť, museli by sa v kóde nájsť všetky miesta, ktoré odkazujú na texty a tabuľky s údajmi o misiách a tie by sa museli upraviť. Netuším, či existuje emulátor, v ktorom sa dajú nastavovať breakpointy pri čítaní nejakých dát. Ak áno, tak by sa to možno dalo urobiť a ak nie, tak sa to bude dať urobiť oveľa zložitejšie. ;)

    Aby som to teda zhrnul, preložiť nejakú hru pre SNES môže byť dosť komplikované a treba k tomu kopec skúseností.
    robotics avatar 11.7.2009 12:50 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hacking rom - překlad textu

    Vypadá to složitějc, než sem si myslel :-). Každopádně děkuji za info.

    15.7.2009 17:37 Andreas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hacking rom - překlad textu

    No a co nejaky disassembler ? pak uz na adresach zalezet nebude. po kompilaci by se to zase slozilo zpet... pochybuju ze by to autori delali rucne.

    15.7.2009 19:50 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hacking rom - překlad textu
    Já jsem to tak dělal s tím textovým souborem, napsal jsem si program který mě ten text i s tabulkou převed na *.asm a ten jsem po po překladu zase přeložil. :-)

    Problém je že v textu můžou být i netextovské znaky které můžou něco dělat, a taky že diaasemblink nemusí text detekovat jako text a potom přepisování tabulek s textem je složitější.
    robotics avatar 15.7.2009 20:44 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hacking rom - překlad textu

    No dal sem v synapticu vyhledat assembler a vyjelo mi tam dost věcí :-). Vypadáto, že to musí být assembler/dissasembler pro určitej druh procesoru. Předpokládám, že se budu muset naučit i nějaký assembler znaky.

    15.7.2009 23:27 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hacking rom - překlad textu
    Potrebný je disassembler špeciálne určený pre SNES (kvôli tomu, ako SNES pracuje s pamäťou).

    Skúšal som hľadať nejaký, aspoň trochu použiteľný, disassembler a našiel som toto. Odkazy na texty (netestoval som to, takže neviem či na úplne všetky) sa dajú nájsť pomerne jednoducho. Už predtým som pomocou emulátora Geiger’s Snes9x Debugger (tie debugovacie funkcie v ňom ale nie sú príliš použiteľné) našiel, kde sa spracovávajú tie reťazce. Ide o funkciu na adrese 81a9de, takže v tom diassemblovanom kóde stačí hľadať text s tou adresou. Niekde pred tým (možno vždy presne pred tým) sa nastavujú registre A a Y, v ktorých je tá adresa reťazca. Takže by bolo vhodné urobiť nejaký program/skript, ktorý tie inštrukcie nájde, a vygeneruje nejaké pole, v ktorom budú adresy, ktoré treba potom meniť... Ten kód vyzerá nejako takto:
    01c662 a0 8a c4      LDY #$c48a     
    01c665 a9 81 00      LDA #$0081     
    01c668 22 de a9 81   JSL $81a9de
    Samozrejme ideálne by bolo potom zistiť, na ktoré časti tej sekcie s textami sa nájdu odkazy (aby sa dali nájsť časti, na ktoré sa pravdepodobne odkazuje iným spôsobom).

    Taktiež by bolo vhodné pozrieť tie funkcie a zistiť, čo presne sa v tých textových reťazcoch spracováva.
    16.7.2009 00:09 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hacking rom - překlad textu
    Trochu som to pozeral a zistil som, že je tam dosť veľa komplikovanejších častí, napr.:
    01c66c ad a8 10      LDA $10a8     	; 
    01c66f 0a            ASL      
    01c670 0a            ASL      
    01c671 aa            TAX      
    01c672 bf 86 c4 81   LDA $81c486,X     
    01c676 a8            TAY      
    01c677 bf 88 c4 81   LDA $81c488,X     
    01c67b 22 de a9 81   JSL $81a9de
    Táto časť pravdepodobne (podľa kódu a dát na mieste, na ktoré ten kód odkazuje) odkazuje len na jeden reťazec, takže to nie je zložité.

    Ďalšia komplikovanejšia časť je:
    01cc5a bf f9 ca 81   LDA $81caf9,X     
    01cc5e 48            PHA      
    01cc5f bf fb ca 81   LDA $81cafb,X     
    01cc63 7a            PLY      
    01cc64 22 de a9 81   JSL $81a9de
    Tam už záleží na tom, čo je v registri X. Odhadom sú tam (v tabuľke začínajúcej na adrese 81C486) odkazy na 45 reťazcov.
    10.7.2009 00:48 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hacking rom - překlad textu
    No prostě co chceš, s textem se musíš vlést do stejného místa, zjistit kde je umístěn kontrolní součet a ten přepočítat.

    Jinak pokud by jsi chtěl měnit délku tak by jsi to musel celé rozkodovat a pochybuji že budeš mít tolik času si stím hrát.

    Překládal jsem hru kde byly texty v jednom souboru a na začátku byla tabulka kde texty začínají takže to bylo jednoduché - přepsat texty a vygenerovat novou tabulku na začátek.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.