Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.
Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.
Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.
… více »Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.
V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.
FRRouting (FRR) (Wikipedie), tj. softwarová sada pro směrování síťové komunikace, fork Quagga, byl vydán ve verzi 10.0.
Julian Andres Klode vydal APT (Advanced Packaging Tool) ve verzích 2.9.0 a 2.9.1. Jedná se o vývojové verze nové větve APT 3.0. Vylepšuje se uživatelské rozhraní. Přidány byly barvičky. Aktuální náhledy a vývoj lze sledovat na Mastodonu.
Miguel de Icaza se na svém blogu rozepsal o vložitelných herních enginech. Kdysi slibné projekty UrhoSharp a Urho3D jsou již mrtvé. Zůstává Godot. Aktuálně vývojáři řeší Pull request #90510 s návrhem knihovny LibGodot.
Byla vydána nová verze 5.0 linuxové distribuce Lakka, jež umožňuje transformovat podporované počítače v herní konzole. Nejnovější Lakka přichází s RetroArchem 1.17.0.
Převod BIN na ISO je pod Linuxem snadný. Budete potřebovat utilitu bchunk (dostupná v repozitářích vaší distribuce). Pokud nemáte k BIN souboru CUE, můžete využít následujího skriptu, který pro vás CUE soubor vytvoří. Tento skript si uložte například jako /bin/bchunkcue
abyste ho mohli snadno využít i v budoucnu.
#!/bin/bash echo "FILE ""$1.bin"" BINARY" >> $1.cue echo " TRACK 01 MODE1/2352" >> $1.cue echo " INDEX 01 00:00:00" >> $1.cue bchunk $1.bin $1.cue $1_ rm $1.cue
Máte-li k dispozici CUE soubor, můžete převod spustit v terminálu příkazem bchunk <název souboru BIN> <název souboru CUE> <název výstupního souboru bez přípony>
. Pokud se váše soubory tedy nazývají obraz.bin
a obraz.cue
, použijete příkaz bchunk obraz.bin obraz.cue obraz
pro jejich převedení na ISO.
Pokud nemáte k dispozici CUE soubor, stačí zavolat výše uvedený skript podobným způsobem -- bchunkcue obraz
. V aktuálním adresáři bude vytvořeno nové ISO.
Dokument vytvořil: Jan Grmela, 19.11.2009 00:20 | Zobrazeno: 2772×
Tiskni Sdílej: