Man Yue Mo z GitHub Security Lab se podrobně rozepsal o již opravené zranitelnosti CVE-2023-6241 v Arm Mali GPU umožňující získání roota na telefonu Pixel 8 s povoleným MTE (Memory Tagging Extension).
V San José probíhá vývojářská konference NVIDIA GTC 2024. CEO společnosti NVIDIA Jensen Huang měl dvouhodinovou keynote, ve které představil celou řadu novinek: NVIDIA Blackwell platform, NVIDIA NIM microservices, NVIDIA Omniverse Cloud APIs, Project GR00T, …
Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.
Od 21. do 23. března proběhnou Arduino Days 2024. Sledovat bude možné oficiální streamy. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. V Česku jsou aktuálně registrovány dvě: v Praze na Matfyzu a v Poličce v městské knihovně.
Letošní ročník konference LinuxDays se uskuteční o víkendu 12. a 13. října, opět se potkáme v pražských Dejvicích na FIT ČVUT. Také během letošního ročníku nás budou čekat desítky přednášek, workshopy, stánky a spousta doprovodného programu. Aktuální dění můžete sledovat na Twitteru, Facebooku nebo na Mastodonu, přidat se můžete také do telegramové diskusní skupiny.
Byla vydána nová major verze 2.0.0 a krátce na to opravné verze 2.0.1 open source online editoru Etherpad (Wikipedie) umožňujícího společné úpravy v reálném čase.
Matematický software GNU Octave byl vydán ve verzi 9.1.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Nově je preferovaný grafický backend Qt a preferovaná verze Qt 6. V tomto vydání byly přepracovány funkce pro převod čísel z desítkové soustavy. Jako obvykle jsou zahrnuta také výkonnostní vylepšení a zlepšení kompatibility s Matlabem.
Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu březnový souhrn novinek. Vypíchnout lze, že pracují na virtuálním asistentu PineVox a zatím bezejmenných sluchátkách na lícní kosti (bone conduction).
Hyprland, kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, je již dva roky starý. Při té příležitosti byla vydána verze 0.37.0 (a záhy opravná 0.37.1 řešící chybu ve vykreslování oken). Nově závisí na knihovně hyprcursor, která poskytuje škálovatelné kurzory myši.
System.currentTimeMillis()
bude 20 milisekund vracat to iste cislo. Navyse, ten interval nie je vzdy rovnaky. Pred casom sme robili testy spravania sa operacnych systemov v tomto ohlade, a dosli sme k nasledovnemu: FreeBSD v priemere updatovalo cas vo velmi castych itervaloch (menej ako 10 milisekund), ale malo velky rozptyl v itervaloch updatov (az do 100 milisekund). Linux mal updaty pomalsie (20 - 30 milisekund), relativne stabilne. Windows updatoval takmer vylucne po 15 alebo 30 milisekundach. Solaris 9 aj 10 mal v priemere itervaly najdlhsie, ale velmi stabilne, okolo 40 milisekund, presne cislo si nepamatam.
Toto spravanie sa asi da ovplyvnit konfiguraciou kernelu toho ktoreho systemu. V reale ale sleep kratsi ako niekolko desiatok milisekund nema zmysel.
Btw, pod akou verziou Javy robis? Ak pod 1.4, tak si rozbal src.zip
a pozri si, ako pracuje metoda java.lang.Object.wait(long, int)
. Budes prekvapeny. Neprijemne prekvapeny. Ale ziskas realisticky pohlad. Hold, od real-time OS sme este daleko.
SunOS 5.9/5.10 : 10ms Linux 2.4.21 : 20ms Windows 2003 Server : 16ms FreeBSD 6.0 : 2msOpravujem este jeden udaj: najstabilnejsie intervaly boli v pripade Linuxu.
:)... dika..
Spominal si System.currentTimeMillis()
... A k tomu by som mal dotaz : A co funkcia System.nanoTime()
od verzie 1.5?... Ta vracia cas v nanosekundach. A pocitam s tym ze to nevracia System.currentTimeMillis()*1000000
.
System.nanoTime()
je v Jave 5 nativna, takze podla javovskych zdrojakov sa neda povedat, co robi skutocne. Chcelo by to pozriet sa na zdrojaky JVM:
public static native long nanoTime();Definicia
Object.wait(long, int)
sa nezmenila:
public final void wait(long timeout, int nanos) throws InterruptedException { if (timeout < 0) { throw new IllegalArgumentException("timeout value is negative"); } if (nanos < 0 || nanos > 999999) { throw new IllegalArgumentException( "nanosecond timeout value out of range"); } if (nanos >= 500000 || (nanos != 0 && timeout == 0)) { timeout++; } wait(timeout); }Takze ak to ma nanosekundy vacsie ako 500000, tak zvysi wait o milisekundu. Ak to ma nanosekundy nenulove a milisekundy nulove, waituje to aspon obligatnu jednu milisekundu.
Tiskni Sdílej: