abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 23:55 | Komunita

Ubuntu 17.10 (Artful Aardvark) bude ve výchozím stavu zobrazovat Dok (Launcher). Jedná se o rozšíření GNOME Shellu Ubuntu Dock. To bylo forknuto z rozšíření Dash to Dock. Ukázka na YouTube [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
17.8. 15:33 | Nová verze

Byla vydána verze 17.08.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Přehled novinek v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi. Aplikace kmag, kmousetool, kgoldrunner, kigo, konquest, kreversi, ksnakeduel, kspaceduel, ksudoku, kubrick, lskat a umbrello byly portovány na KDE Frameworks 5.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
17.8. 15:11 | Nová verze

Simon Long představil na blogu Raspberry Pi novou verzi 2017-08-16 linuxové distribuce Raspbian určené především pro jednodeskové miniaturní počítače Raspberry Pi. Společně s Raspbianem byl aktualizován také instalační nástroj NOOBS (New Out Of the Box Software). Nejnovější Raspbian je založen na Debianu 9 Stretch. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Řešena je také bezpečnostní chyba Broadpwn (CVE-2017-9417).

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
17.8. 12:33 | Nová verze

Byla vydána verze 3.2.0 programu pro skicování, malování a úpravu obrázků Krita. Přehled novinek v poznámkách k vydání a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
17.8. 11:44 | IT novinky

Minulý týden na šampionátu The International 2017 byl představen bot, který poráží profesionální hráče počítačové hry Dota 2. V nejnovějším příspěvku na blogu se organizace OpenAI o projektu více rozepsala a zveřejnila videozáznamy několika soubojů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
16.8. 17:11 | Komunita

Byly zveřejněny videozáznamy přednášek z Fedora 26 Release Party konané 10. srpna v Praze.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
16.8. 15:33 | Komunita

Přesně před čtyřiadvaceti lety, 16. srpna 1993, oznámil Ian Murdock vydání "Debian Linux Release".

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
16.8. 06:00 | Bezpečnostní upozornění

Ve virtualizačním softwaru Xen bylo nalezeno a opraveno 5 bezpečnostních chyb XSA-226 až XSA-230. Nejzávažnější z nich XSA-227 (CVE-2017-12137) umožňuje eskalaci privilegií a ovládnutí celého systému, tj. správce hostovaného systému se může stát správcem hostitelského systému.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
15.8. 22:00 | Zajímavý projekt

V roce 2013 proběhla na Kickstarteru úspěšná kampaň na podporu otevřeného Dobře temperovaného klavíru (Well-Tempered Clavier). Stejný tým s Kimiko Išizaka spustil před týdnem na Kickstarteru kampaň Libre Art of the Fugue na podporu svobodného Umění fugy.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
15.8. 13:55 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených technologií a otevřeného přístupu na 143. brněnský sraz, který proběhne v pátek 18. srpna od 18:00 hodin ve sportovním areálu a restauraci BeachPub Sokolák u Brněnské přehrady aneb v hantecu u Prýglu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Těžíte nějakou kryptoměnu?
 (4%)
 (2%)
 (17%)
 (76%)
Celkem 352 hlasů
 Komentářů: 21, poslední 13.8. 09:57
    Rozcestník

    Dotaz: Jak vznika pohyb?

    4.10.2009 11:33 smokinggambler
    Jak vznika pohyb?
    Přečteno: 247×

    Ahoj, chtel bych se zeptat ciste jen tak teoreticky jak vznika pohyb ve hrach, napr. ve hre Little Space Duo, je to logicka plosinovka o holcicce ve hvezne lodi kde musi prolezat levely a v nich resit nejake "logicke" prvky (vytahy, spinace atd...), holcicka se jmenuje tusim Lucy.

    Jak vznika ten pohyb holcicky? Grafik nakreslil Lucy v ruznich fazich animace (noha tak, pak noha jinak, stejne s rukame, nebo pri otoceni a ruznych akcich) a kdyz je z klavesnice chycen vstup napr. sipka pro pohyb do prava tak se prehrava sekvence (tedy vlastne kresli ruzne obrazky v poradi[frame]) a u toho se postavicka posouva v danem smeru?

    Je to tak nebo se to dela uplne jinak? To se musi programovat uplne od nuly nebo uz existuji nejake animacni "frameworky"?

     

    Odpovědi

    4.10.2009 14:47 Petr Šobáň | skóre: 79 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vznika pohyb?
    Na zxspektru se animace dělaly tak že se postavičky nakreslily v různých pozicích, tj základní a pohyb se pouze simuloval tak že se překreslovaly pouze body které náležely pohybu. (prostě něpřekresloval se celý obrázek pouze rozdíl těch dvou prostě by to CPU nestíhal)

    U jiných PC to dělal třeba HW grafiky.

    V dnešních PC to může dělat jak CPU tak GPU záleží co si programátor vymyslí.
    LangPa avatar 4.10.2009 15:18 LangPa | skóre: 12 | blog: LangPavel | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vznika pohyb?

    V podstatě jsi nastínil obě možnosti, jak pohyb udělat. Ten na programování jednodušší i když v podstatě zdlouhavější je nakreslit rozfázované snímky. Někteří grafici přesně vědí, jak to udělat. Druhý způsob je použít nějaký framework, který to všechno ulehčuje, ale v podstatě se ještě hodně práce kreslí "ručně". Třetí způsob je čistě softwarově vykreslovat. A poslední - hardwarová podpora 2D/3D.

    V realitě to není takto vymezeno, ale různou kombinací tohoto se dosáhne různých výsledků. Nevím, jak je dělaná ta odkazovná hra, ale kdybych to dělal já sám bez grafika a bez nějakého týmu, tak začnu asi ručně kreslit objekty, které budu mít někde uložené v nějakém vektorovém formátu s tím, že se dá hodně věcí udělat pomocí prostých operací otočení a posunutí závislého na nějaké funkci, klidně lze použít sinus a nebo zkusit nějaký polynom kde pak v závislosti na "fázi" a čase lze použít tu mapovací funkci na posunutí a otočení konkrétních objektů, které se vykreslí někde v callback funkci.

    Asi nejjednodušší je naučit se udělat něco za pomocí SDL, není to náročné na pochopení a lze najít spoustu open source hotových her různé kvality. SDL je zvláště vhodné pro jednoduché 2D. U SDL dále upozorním na někdy nepříliš dobře udělané programy, které konzumují procesor na plno. Není to problém SDL přímo, ale spíše chyba přístupu programátorů jej používajících. Jiný přístup je vrhnout se přímo na OpenGL a začít s 3D od píky.

    Samozřejmě SDL a OpenGL nejsou jediná řešení, lze najít spoustu zajímavých projektů, ať už přímo podpora vytváření her v Blenderu nebo projekt OGRE, lze používat třeba Cairo na 2D, je toho velká spousta pěkně použitelného, na něco třeba postačí Qt.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.