DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.
VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).
ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.
LF AI & Data Foundation patřící pod Linux Foundation spustila Open Platform for Enterprise AI (OPEA).
Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.
Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.
Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.
#HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.
Řešení dotazu:
taktez mam sansu e200 s 2GB + 8GB sdhc a rockbox firmware :) koupil jsem ji za par kil z aukra a nemuzu si s Rockboxem vynachvalit :) Mam na to pichnute Koss Porta
sox 1.wav 1.flac lame --preset insane 1.wav 1.mp3 pavel@sara:~/Hudba/audio$ time sox -V 1.flac 1.wav sox: SoX v14.3.0 sox INFO formats: detected file format type `flac' Input File : '1.flac' Channels : 2 Sample Rate : 44100 Precision : 16-bit Duration : 00:01:34.93 = 4186560 samples = 7120 CDDA sectors File Size : 6.79M Bit Rate : 573k Sample Encoding: 16-bit FLAC Endian Type : little Reverse Nibbles: no Reverse Bits : no Comment : 'Comment=Processed by SoX' Output File : '1.wav' Channels : 2 Sample Rate : 44100 Precision : 16-bit Duration : 00:01:34.93 = 4186560 samples = 7120 CDDA sectors Sample Encoding: 16-bit Signed Integer PCM Endian Type : little Reverse Nibbles: no Reverse Bits : no Comment : 'Comment=Processed by SoX' sox INFO sox: effects chain: input 44100Hz 2 channels sox INFO sox: effects chain: output 44100Hz 2 channels real 0m1.021s user 0m0.644s sys 0m0.128s pavel@sara:~/Hudba/audio$ time sox -V 1.mp3 1.wav sox: SoX v14.3.0 Input File : '1.mp3' Channels : 2 Sample Rate : 44100 Precision : 16-bit Duration : 00:01:35.02 = 4190206 samples = 7126.2 CDDA sectors File Size : 3.80M Bit Rate : 320k Sample Encoding: MPEG audio (layer I, II or III) Output File : '1.wav' Channels : 2 Sample Rate : 44100 Precision : 16-bit Duration : 00:01:35.02 = 4190206 samples = 7126.2 CDDA sectors Sample Encoding: 16-bit Signed Integer PCM Endian Type : little Reverse Nibbles: no Reverse Bits : no Comment : 'Processed by SoX' sox INFO sox: effects chain: input 44100Hz 2 channels sox INFO sox: effects chain: output 44100Hz 2 channels real 0m1.737s user 0m1.132s sys 0m0.120s
avel@sara:~/Hudba/audio$ time sox -V 1.mp2 1.wav sox: SoX v14.3.0 Input File : '1.mp2' Channels : 2 Sample Rate : 44100 Precision : 16-bit Duration : 00:01:34.94 = 4186722 samples = 7120.28 CDDA sectors File Size : 3.80M Bit Rate : 320k Sample Encoding: MPEG audio (layer I, II or III) Output File : '1.wav' Channels : 2 Sample Rate : 44100 Precision : 16-bit Duration : 00:01:34.94 = 4186722 samples = 7120.28 CDDA sectors Sample Encoding: 16-bit Signed Integer PCM Endian Type : little Reverse Nibbles: no Reverse Bits : no Comment : 'Processed by SoX' sox INFO sox: effects chain: input 44100Hz 2 channels sox INFO sox: effects chain: output 44100Hz 2 channels real 0m1.462s user 0m0.752s sys 0m0.148s pavel@sara:~/Hudba/audio$ time sox -V 1.mp3 1.wav sox: SoX v14.3.0 Input File : '1.mp3' Channels : 2 Sample Rate : 44100 Precision : 16-bit Duration : 00:01:35.02 = 4190206 samples = 7126.2 CDDA sectors File Size : 3.80M Bit Rate : 320k Sample Encoding: MPEG audio (layer I, II or III) Output File : '1.wav' Channels : 2 Sample Rate : 44100 Precision : 16-bit Duration : 00:01:35.02 = 4190206 samples = 7126.2 CDDA sectors Sample Encoding: 16-bit Signed Integer PCM Endian Type : little Reverse Nibbles: no Reverse Bits : no Comment : 'Processed by SoX' sox INFO sox: effects chain: input 44100Hz 2 channels sox INFO sox: effects chain: output 44100Hz 2 channels real 0m2.046s user 0m1.148s sys 0m0.132sMáš nějaké zkušenosti s nižší spotřebou při přehrávání mp3 vs. mp2 způsobenou větší zátěží CPU? Jinak možná trochu klidnější tón odpovědi by nijak neuškodil.
Tedy rozdíl mezi mp2 a mp3 je cca 50%IMHO se to tak jednoduše srovnat nedá. Nad DCT se dají dělat optimalizace, nad polyfázovým filtrem taky.
Máš nějaké zkušenosti s nižší spotřebou při přehrávání mp3 vs. mp2 způsobenou větší zátěží CPU?Ne, protože většinou se to implementuje tak že DCT a jiné dílčí úlohy zastává buď nějaký dedikovaný DSP s polem a procesor je jen v roli přerozdělovače práce a nebo u toho druhého druhu zařízení je většinou procesor ten, který žere pomalu nejmíň. Ale čistě matematicky by to platit mělo, protože Layer III není nic jiného než Layer II + DCT (Layer Ii nemá moc daleko od čistého PCMka). Viz úrivek ze zápisku, který mám rozepsaný snad už třičtvrtě roku.
Jinak možná trochu klidnější tón odpovědi by nijak neuškodil.Tak nesrovnávej jabka a hrušky a když už, tak ne na tak výkon mašině a ne nejjednodušším způsobem, který tě napadne (ten time budiž, ale sox?). Že to dělám já ještě neznamená že by to měli dělat i ostatní aneb dělej práci pořádně ať už už ji nemusím dělat já (Ale ne, vážně: s timem na HW přehrávači moc nevyhraješ pokud to teda nebude všechno plně implementováno na procesoru a i tak to není díky všelijakým optimalizacím a SIMD instrukcím nemusí být úplně košér)
já teda FLAC převádím automaticky do ogg 256kbit a přehrávám na sanse. Je to teda spíš kvůli místu, jinak bych přehrával flac. To že ten nebo ten formát trochu víc vytíží ten SOC s 2jádrem ARM co ta sansa má, je v praxi vcelku jedno, protože drív baterku chcípne LCD obsluha. I tak jsem se kdysi při testu dostal s ogg k 15h výdrže..
je v praxi vcelku jedno, protože drív baterku chcípne LCD obsluhaVšak právě o tom mluvím. V současné době komplexnost nehraje až takovou roli, protože ono to stejně majoritu energie nesežere procesor na dekódování, ale právě podsvicování LCD, energie do sluchátek a všelijaké jiné podpůrné systémy (signalizace NAND – i té je potřeba pro vytažení dat něco dát). Jenže viz můj blog. Doba pokročuje a já např mám malý pinčl, který se nějakým LCD vůbec nezaobírá a krom NAND, dekódovacího čipu (kombinace starého dobrého Intelu 8051 a nějakého DSP pole asi) a zbytečné LEDky nic víc nemá. Obří žravá sluchátka se dají nahradit třeba nějakými úspornými in-eary a v takovém prostředí komplexnost kodeku začne stále víc a víc vylézat na povrch.
Tiskni Sdílej: