DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.
VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).
ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.
LF AI & Data Foundation patřící pod Linux Foundation spustila Open Platform for Enterprise AI (OPEA).
Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.
Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.
Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.
#HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.
Tak nejak mne napada, kam si SSD disky ukladaji informace o tom kam premapovali jake sektory pri wear levellingu. Predpokladam, ze taky na flash aby prezily vypnuti systemu. No a v tom pripade to bude nejvice prepisovana cast flash pameti, ktera odejde jako prvni a s ni i cely disk. Nebo napada nekoho finta jak to vyresit?
rewind
a seek
bude rychleji provedena. Ale tak pracovat s diskem je nesmysl.
Stejně mi připadá, že je nesmysl pracovat s SSD jako s rotačním diskem. Všechny ty techniky jako TRIM a wear leveling vlastně skrývají před systémem co se děje uvnitř a zabraňuje vytvářet optimální datové struktury pro práci se zařízením, které má tyto charakteristiky. A bohužel nevidím z toho cesta ven. Když někdo bude prodávat SSD, který nedělá překlady tak je nikdo nekoupí, protože nemáme efektivní použitelný file systém, který by pracoval a byl optimalizovaný na hardwar s bloky 512kB, s pomalým komplikovaným zápisem bloků a rychlým bitovým čtením. A díky tomu, že ten HW se neprodává tak nikdo nevyvíjí FS přímo pro něj, maximálně se dělají nějaké optimalizace pro ty překlady vlastností, které SSD nabízejí.
Takže když bych to parafrázoval situací před 30 lety, tak všichni pracují s disky jako s páskami a výrobci disků vkládají překladové vrstvy, aby ukázali jak jejich implementace páskového režimu je efektivní.
Když někdo bude prodávat SSD, který nedělá překlady tak je nikdo nekoupí, protože nemáme efektivní použitelný file systém, který by pracoval a byl optimalizovaný na hardwar s bloky 512kB, s pomalým komplikovaným zápisem bloků a rychlým bitovým čtením.
To platí jenom částečně. V embedded oblasti samozřejmě filesystémy pracující přímo s Flash pamětmi existují a používají se mnoho let.
Běžný levný SSD disk je založený na MLC NAND Flash pamětech s vysokou hustotou integrace. Takové paměti mají obvykle zaručenou výdrž minimálně 5e3 přepisů (erase cycles). Pomocné informace řadič ukládá do oddělené NOR Flash paměti. Ta je vyrobena s menší hustotou integrace, je pomalejší, ale typický minimální počet přepisů je 1e5. Existují i technologie zaručující 1e6 a více přepisů.
swappiness
jsem stáhl a tmp je v paměti.--dataalignment
šifrovaná svazek taky pomocí --align-payload=8192
, filesystém ext4 taky zarovnaný -E stride=128,stripe-width=128
.realtime
, jestli se nepletu, tak moje jádro TRIM nepodporuje, ale i přesto montuji i s discard
.Tiskni Sdílej: