Kevin Bentley zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy počítačové hry Descent 3 z roku 1999: "Někdo se nedávno zeptal, zda budou zveřejněny zdrojové kódy Descent 3. Oslovil jsem svého bývalého šéfa (Matt Toschlog) z Outrage Entertainment a ten mi to povolil. Budu pracovat na tom, aby se to znovu rozběhlo a hledám spolusprávce." [Hacker News]
Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.
Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.
Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.
… více »Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.
V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.
FRRouting (FRR) (Wikipedie), tj. softwarová sada pro směrování síťové komunikace, fork Quagga, byl vydán ve verzi 10.0.
Julian Andres Klode vydal APT (Advanced Packaging Tool) ve verzích 2.9.0 a 2.9.1. Jedná se o vývojové verze nové větve APT 3.0. Vylepšuje se uživatelské rozhraní. Přidány byly barvičky. Aktuální náhledy a vývoj lze sledovat na Mastodonu.
Miguel de Icaza se na svém blogu rozepsal o vložitelných herních enginech. Kdysi slibné projekty UrhoSharp a Urho3D jsou již mrtvé. Zůstává Godot. Aktuálně vývojáři řeší Pull request #90510 s návrhem knihovny LibGodot.
RAID6 vie byt pri malom mnozstve diskov tragedia pri zapise (RAID penalty).Docela by mě zajímalo, jak zdůvodníš, že to platí při malém množství disků a při velkém už ne.
Mas pravdu samozrejme, ked sa to berie doslovne.Pokud se to nemá brát doslovně, tak to přece nebudu v československém textu psát anglicky ;).
Myslene to bolo v kontexte, ze RAID6 z maleho poctu diskov za urcitych podmienok moze mat prevadzkove vlastnosti tak zle, ze riesenie s 1 diskom bez RAIDu je vhodnejsieAž na případy, kdy ten jeden disk umře. Nebo nejde sehnat tak velký. Nebo to vychází neúměrně draho. Rychlost není všechno.
cize len inymi slovami povedane, ze cim menej diskov, tym viac RAID penalizacia boli. :)Jo to jo. A taky tím víc bolí i poměr parity vůči datům.
Docela by mě zajímalo, jak zdůvodníš, že to platí při malém množství disků a při velkém už ne.Za domácí úkol si zkus popřemýšlet jak RAID 6 funguje... Pro každou stripe musíš počítat a zapisovat paritu, pokud máš delší stripe pro stejné množství dat musíš počítat a zapisovat méně parit.
EMC by se mi libilo, zkusim se podivat co to stoji, ale obavam se,ze to bude drazsi, s timhle polem jsem na ~ 150 (vcetne 8x disk 2TB).VMware na 8x 2TB discích bez nějakého virtuálního tieringu je špatný nápad... pokud to tedy má být nějaké produkční prostředí.
Tiskni Sdílej: