abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 22:00 | Komunita

Portál Stack Overflow po roce opět vyzpovídal své uživatele, jedná se především o vývojáře softwaru, a zveřejnil (podcast) detailní výsledky průzkumu. Průzkumu se letos zúčastnilo více než 64 tisíc vývojářů. Jejich nejmilovanější platformou je linuxový desktop. Ten je také druhou nejpoužívanější platformou vývojářů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.3. 11:55 | Komunita

Vývojový tým OpenSSL ve spolupráci s iniciativou Core Infrastructure konsorcia Linux Foundation spustil proces přelicencování této kryptografické knihovny ze současné licence na licenci Apache Licence v 2.0 (ASLv2). Nová licence usnadní začleňování OpenSSL do dalších svobodných a open source projektů. Všichni dosavadní vývojáři OpenSSL (Authors) obdrží v následujících dnech email s prosbou o souhlas se změnou licence.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
24.3. 01:11 | Komunita

Před třemi týdny Mozilla.cz představila projekt Photon, jehož cílem je návrh a implementace nového vzhledu Firefoxu. Včera zveřejnila první náhled vzhledu Photon. Práce na projektu Photon jsou rozděleny do pěti týmů, které celkem čítají 19 lidí. Zaměřují se na zlepšení prvního spuštění Firefoxu a zaujetí nových uživatelů, celkovou úpravu vzhledu, zlepšení animací, zrychlení odezvy uživatelského rozhraní a také upravení nabídek. Vývoj lze sledovat v Bugzille.

Ladislav Hagara | Komentářů: 38
23.3. 20:00 | Komunita

OneDrive pro firmy je již ve webových prohlížečích na Linuxu stejně rychlý jako na Windows. Microsoft opravil chybu z listopadu loňského roku. OneDrive pro firmy běžel na Linuxu mnohem pomaleji než na Windows. V popisu chyby bylo uvedeno, že stačilo v prohlížeči na Linuxu nastavit v user-agentu Windows a vše se zrychlilo. Odpovědí Microsoftu bylo (Internet Archive: Wayback Machine), že Linux není podporován. Po bouřlivých diskusích na redditu i Hacker News byla chyba nalezena a opravena.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
23.3. 19:00 | Zajímavý projekt

Byla vyhlášena soutěž Hackaday Prize 2017. Soutěž je určena vývojářům open source hardwaru. Pro výherce je připraveno celkově 250 tisíc dolarů. Každý ze 120 finalistů získá tisíc dolarů. Nejlepší pak navíc 50, 30, 20, 15, 10 a 5 tisíc dolarů. Jedná se již o čtvrtý ročník soutěže. V roce 2014 zvítězil projekt globální sítě open source pozemních satelitních stanic SatNOGS. V roce 2015 zvítězil open source systém pro řízení elektrických invalidních vozíků pohybem očí Eyedriveomatic. V roce 2016 zvítězil modulární robot Dtto.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 15:00 | Bezpečnostní upozornění

Byla vydána Samba ve verzích 4.6.1, 4.5.7 a 4.4.12. Řešen je bezpečnostní problém CVE-2017-2619. Pomocí symbolických odkazů a souběhu (symlink race) lze "teoreticky" získat přístup k souborům, které nejsou sdíleny. Linuxové distribuce jsou postupně aktualizovány (Debian).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 07:43 | Nová verze

Na Steamu se objevil port hry Arma: Cold War Assault (Operation Flashpoint) pro Mac a Linux. … více »

creon | Komentářů: 30
23.3. 05:55 | Nová verze

Po 18 měsících od vydání verze 8.0 byla vydána verze 9.0 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab. Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 03:33 | Komunita

Platnost posledního patentu souvisejícího s Dolby Digital (AC-3) vypršela. Po MP3 se tak do Fedory oficiálně dostane také kodek AC-3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
23.3. 00:44 | Komunita

Feral Interactive, společnost zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux, nabízí své hry na Steamu vývojářům open source 3D grafické knihovny Mesa zdarma. Podmínkou je minimálně 25 commitů za posledních 5 let. Stejnou nabídku dostali vývojáři knihovny Mesa v roce 2015 od Valve. O rok dříve dostali od Valve tuto nabídku vývojáři Debianu a Ubuntu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 932 hlasů
 Komentářů: 72, poslední 1.3. 11:16
    Rozcestník

    Dotaz: VESA framebuffer a 64 bitů

    Jan Zahornadsky avatar 9.1.2006 23:01 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    VESA framebuffer a 64 bitů
    Přečteno: 125×
    Ahoj,

    nevíte mě někdo trochu nasměrovat, když bych chtěl rozběhat skutečně plnohodnotný VESA framebuffer na 64bitovém stroji? Předtím jsem používal vesafb-tng, ten ale asi není na této architektuře dostupný. S vesafb dosáhnu 1400x1050-16@60 (kernel vga=0x348), což je možná dostačující, ale už jen ze zvyku by se mi líbilo 32 bitů a 75Hz. Takže moje otázky:

    1. nevíte někdo o utilitě, která by mi vypsala seznam VESA módů? 2. nevíte někdo o nějakém framebufferu, kde by se specifikoval režim trochu lépe než vga=0x123 nějakým kryptickým číslem? (pak bych nepotřeboval tu utilitku z bodu 1 :-)) A docela by se mi líbilo, kdyby na něm fungovalo na rozdíl od vesafb fbset.

    P.S.: Jedná se o tuto sestavu

    Předem moc díky!
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.

    Odpovědi

    10.1.2006 10:18 Aleš Kapica | skóre: 45 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VESA framebuffer a 64 bitů
    Odpověď na vaši otázku najdete v dokumentaci ke kernelu, kde je tomu věnován jeden dokument. Najdete tam i tabulku dostupných módů. Při bootu je pak třeba zadat číslo módu, ovšem převedené z hexadecimální hodnoty na desítkovou. Já používám 795, což by mělo být maximum které můj monitor zvládne.
    Jan Zahornadsky avatar 10.1.2006 20:07 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VESA framebuffer a 64 bitů
    Děkuji za odpověď. Možná ale máte jinou dokumentaci, protože já jsem tam našel módy pouze do rozlišení 1280x1024 a chtěl bych 1400x1050, což je nativní pro moje LCD. Na tomto fóru se sice zmiňují o módech 0x342 (16bit) a 0x343 (32bit), ale ani s jedním vesafb nenastartuje (nebo myslím jen do nějakého 320x200 nebo tak nějak). Který ale nastartuje, je 0x347 a 0x348, které jsou ale 8 a 16 bit :-( Nenašel jsem žádné další módy v okolí tak cca 10, které dávají 1400x1050-32....

    Myslím si, že VGA bios (nebo jak se tomu nadává) není právě nejstandardnější část toho notebooku a možná je mód někam přemapovaný. Dá se to nějak zjistit?

    S nvidiafb sice funguje jak plné rozlišení a 32b hloubka i fbset, ale nesnese se s modulem nvidia, což opravdu není ono.

    Předem díky za každou další pomoc!
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    11.1.2006 09:17 Aleš Kapica | skóre: 45 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VESA framebuffer a 64 bitů
    Jinou dokumentaci nemám. A 795 je právě pro rozlišení 1280x1024 a mám display na notebooku rovněž 1400x1050.Tudíž je možné, že vesafb která je v kernelu prostě zatím více nezvládne. (grafiku mám ati). Protože podle logiky (a uvedené dokumentace) by měla být hodnota pro vesa 0x347=8bit 0x348=16bit 0x349=24bit 0x34A=32bit, tj. 839, 840, 841, 842.
    11.1.2006 11:22 Dan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VESA framebuffer a 64 bitů
    Mam notebook, display 1400x1050, Ati 9700, distribuce Fedora Core 4, jadro 2.6.14-1.1656_FC4. Framebuffer je VESA, mod 0x342 (tj. 1400x1050x16), driver pro X je fglrx (tj. proprietarni Ati, z http://rpm.livna.org) s rozlisenim 1400x1050x32. Vse funguje spolehlive.
    Jan Zahornadsky avatar 11.1.2006 15:00 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VESA framebuffer a 64 bitů
    I uspávání? Pokud ano, tak to ti závidím :-) Nj, já slyšel, že ATi se nějak v poslední době s drivery zlepšila.

    Já mám právě nvidii a když se snažím vzbudit ntb, tak se framebuffer nějakým způsobem přepne na rozlišení a barevnou hloubku X, zůstane ale celý rozhozený... Někde jsem četl, že je potřeba nastavit framebuffer úplně stejně jako X. To se mi ale nedaří, nemůžu dostat lepší bar. hloubku než 16b u 1400x1050.
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    Jan Zahornadsky avatar 11.1.2006 15:25 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VESA framebuffer a 64 bitů
    Hm, to je asi špatná zpráva... Protože sice 0x347 a 0x348 mi jdou, ale ty další už ne :-( Ale grafická karta to stoprocentně zvládá, možná jsou jen někam jinam namapované. Dá se to nějak zjistit? (nvidiafb funguje bezvadně, bohužel ji nemůžu použít s X. Je to zapeklité....)
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.