abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 17:25 | IT novinky

Do prodeje (Farnell) se dostal jednodeskový počítač Tinker Board (unboxing). Jedná se o konkurenci Raspberry Pi 3 od společnosti Asus. Porovnání (jpg) těchto počítačů například na CNXSoft. Cena Tinker Boardu je 55 £.

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
včera 14:44 | Zajímavý projekt

Byla zveřejněna pravidla hackerské soutěže Pwn2Own 2017, jež proběhne od 15. do 17. března v rámci bezpečnostní konference CanSecWes ve Vancouveru. Soutěžit se bude o více než milion dolarů v pěti kategoriích. Letos se bude útočit i na Ubuntu. Jedná se již o 10. ročník této soutěže.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 13:33 | Nová verze

Po sedmi měsících vývoje od vydání verze 5.7 byla vydána verze 5.8 (YouTube) toolkitu Qt. Z novinek lze zmínit například Qt Lite pro vestavěná zařízení. Nově jsou plně podporovány moduly Qt Wayland Compositor (YouTube) a Qt SCXML (YouTube). Současně byla vydána verze 4.2.1 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 11:52 | Pozvánky

Lednový Prague Containers Meetup se koná ve čtvrtek 26. ledna 2017 od 18:00 v Apiary, Pernerova 49, Praha 8. Přijďte se podívat na přednášky o Enterprise Kubernetes a Jenkins as a code.

little-drunk-jesus | Komentářů: 0
včera 11:40 | Pozvánky

Program letošního ročníku konference Prague PostgreSQL Developer Days, která se koná již 15. a 16. února 2017 na ČVUT FIT, Thákurova 9, Praha 6, byl dnes zveřejněn. Najdete ho na stránkách konference včetně anotací přednášek a školení. Registrace na konferenci bude otevřena zítra (24. ledna) v brzkých odpoledních hodinách.

TomasVondra | Komentářů: 0
22.1. 02:20 | Zajímavý článek

David Revoy, autor open source webového komiksu Pepper&Carrot nebo portrétu GNU/Linuxu, upozorňuje na svém blogu, že nový Inkscape 0.92 rozbíjí dokumenty vytvořené v předchozích verzích Inkscape. Problém by měl být vyřešen v Inkscape 0.92.2 [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.1. 02:02 | Komunita

Øyvind Kolås, hlavní vývojář grafických knihoven GEGL a babl, které využívá grafický program GIMP, žádá o podporu na Patreonu. Díky ní bude moci pracovat na vývoji na plný úvazek. Milník 1000 $, který by stačil na holé přežití, se již téměř podařilo vybrat, dalším cílem je dosažení 2500 $, které mu umožní běžně fungovat ve společnosti.

xkomczax | Komentářů: 12
21.1. 23:54 | Pozvánky

DevConf.cz 2017, již devátý ročník jedné z největších akcí zaměřených na Linux a open source ve střední Evropě, proběhne od pátku 27. ledna do neděle 29. ledna v prostorách Fakulty informačních technologií Vysokého učení technického v Brně. Na programu je celá řada zajímavých přednášek a workshopů. Letos je povinná registrace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.1. 22:11 | Nová verze

Byla vydána verze 1.0.0 emulátoru terminálu Terminology postaveného nad EFL (Enlightenment Foundation Libraries). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.1. 17:00 | Nová verze

Byl vydán Docker 1.13. Přehled novinek na YouTube a v poznámkách k vydání na GitHubu. Docker umožňuje běh aplikací v softwarových kontejnerech (Wikipedia).

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (12%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (11%)
Celkem 390 hlasů
 Komentářů: 35, poslední dnes 12:10
Rozcestník
Reklama

Dotaz: XGL a 3D akcelerace

19.5.2006 13:21 De4mator
XGL a 3D akcelerace
Přečteno: 124×
Ahoj, mohl by mi, prosím, někdo vysvětlit, jak poznám u XGL zapnutou 3D akceleraci a včem se liší XGL od Xorg (ve vykreslování)?
U Xorg jsem 3D akceleraci rozlišoval pomocí direct rendering příkazu glxinfo. Teď je tam ale "No" přestože mám 3D akceleraci v Yastu zapnutou a v gnome-control centru mi to píše 3D Acceleration Enabled. Po vypsání glxgears mě to vždy vyhodí zpátky na přihlašovací obrazovku. (jinak mám SuSE 10.1 s KDE na i915)

Odpovědi

19.5.2006 22:54 De4mator
Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL a 3D akcelerace
Mimo jiné mi totiž taky jde o Enemy territory, které si asi pod XGL nezahraju. Neví aspoň někdo, jak zajistit, abych si při startu mohl vybrat, jestli chci XGL nebo Xorg?
20.5.2006 12:12 GeishaX | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL a 3D akcelerace
Xgl jsem zkoušel mam 915GM a ET mi tam fachal.glxgear mi zobrazoval jen černé okno.Direct rendering no je s Xgl normální.
20.5.2006 12:55 De4mator
Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL a 3D akcelerace
Tak ono jak se to vezme.. dal jsem si to vypsat do logu a psal:
----- Client Initialization Complete -----
----- R_Init -----
...loading libGL.so.1: Initializing OpenGL display
...setting mode 4: 800 600
Xlib:  extension "XFree86-VidModeExtension" missing on display ":0.0".
Xlib:  extension "XFree86-DGA" missing on display ":0.0".
Failed to detect XF86DGA Mouse
Using 8/8/8 Color bits, 24 depth, 0 stencil display.
GL_RENDERER: Mesa GLX Indirect
*********************************************************** You are using software Mesa (no hardware acceleration)! Driver DLL used: libGL.so.1 If this is intentional, add "+set r_allowSoftwareGL 1" to the command line when starting the game. *********************************************************** ...WARNING: could not set the given mode (4) Initializing OpenGL display ...setting mode 3: 640 480 Xlib: extension "XFree86-VidModeExtension" missing on display ":0.0". Received signal 11, exiting...

Tak jsem tam přidal +set r_allowSoftwareGL 1 a jede to.. strašně sekaně. Během spuštění to vypisovalo toto:
----- Client Initialization Complete -----
----- R_Init -----
...loading libGL.so.1: Initializing OpenGL display
...setting mode 4: 800 600
Xlib:  extension "XFree86-VidModeExtension" missing on display ":0.0".
Xlib:  extension "XFree86-DGA" missing on display ":0.0".
Failed to detect XF86DGA Mouse
Using 8/8/8 Color bits, 24 depth, 0 stencil display.
GL_RENDERER: Mesa GLX Indirect
...using software Mesa (r_allowSoftwareGL==1).
Initializing OpenGL extensions
...GL_S3_s3tc not found
...ignoring GL_EXT_texture_env_add
...using GL_ARB_multitexture
...GL_EXT_compiled_vertex_array not found
...GL_NV_fog_distance not found
... GL_EXT_texture_filter_anisotropic not found
Initializing GLX extensions
... GLX_SGI_swap_control not found
... GLX_SGI_video_sync not found

GL_VENDOR: Mesa project: www.mesa3d.org
GL_RENDERER: Mesa GLX Indirect
GL_VERSION: 1.2 (1.5 Mesa 6.5.1)
Může někdo poradit.. nebo aspoň ukázat, jak by ty výstupy měly u XGL vypadat? Jinak děkuji za reakci.. aspoň vím, že může fungovat.
20.5.2006 13:08 GeishaX | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL a 3D akcelerace
Výpis už dát nemůžu ve čtvrtek se mi Xgl pos. po aktualizaci tak jsem to dal pryč
Bluebear avatar 20.5.2006 13:19 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL a 3D akcelerace
Nejsem na XGL odborník, ale myslím, že funguje zhruba nějak takhle:

1. někde skrytě běží podřízený X server se 3d akcelerací. Ten doopravdy kreslí na obrazovku.

2. na normálním terminálu běží Xgl a tváří se jako normální X server, a kreslení řeší tím, že ho předává podřízenému X serveru pomocí OpenGL. Sám na obrazovku nepřistupuje.

V důsledku toho to vypadá, že není 3d akcelerace, protože Xgl server sám sám neposkytuje 3d akceleraci, pouze vyřizuje normální X kreslení tím, že interně používá OpenGL.

Ale jak z toho ven, to nevím. Možná existuje nějaký trik, jak tunelovat GLX volání skrz ten Xgl server do toho podřízeného, ale nevím, jak...
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.