abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 00:22 | Bezpečnostní upozornění

Nitay Artenstein z Exodus Intelligence se v příspěvku na blogu společnosti podrobně věnuje bezpečností chybě Broadpwn (CVE-2017-9417). Její analýzu provedl také Zhuowei Zhang na blogu Booster Ok. Jedná se o chybu ve firmwaru Wi-Fi chipsetů BCM43xx od Broadcomu. Útočník může vzdáleně získat kontrolu nad zařízením. Chyba byla již opravena v macOS, iOS i Androidu [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 22:55 | IT novinky

Intel končí s vývojovými deskami Joule, Edison, Galileo a také s Arduino 101 a Curie.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 14:44 | Nová verze

Byla vydána nová verze 42.3 linuxové distribuce openSUSE Leap. Jedná se už o třetí vydání, které staví na SUSE Linux Enterprise (SLE). Výchozím jádrem je opět poslední LTS verze, tedy řada 4.4. Podrobnosti v oznámení o vydání a v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 15
včera 14:30 | Nová verze

Google Chrome 60 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 60.0.3112.78 tohoto webového prohlížeče přináší řadu oprav a vylepšení. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře (YouTube). Opraveno bylo 40 bezpečnostních chyb.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
25.7. 22:33 | IT novinky

Společnosti Adobe, Apple, Facebook, Google, Microsoft a Mozilla společně oznámily konec Flashe. Podpora Flashe oficiálně skončí na konci roku 2020.

Ladislav Hagara | Komentářů: 14
25.7. 05:55 | Komunita

Před 10 lety, v červenci 2007, se začal prodávat svobodný chytrý telefon Neo 1973 (vnitřní označení GTA01). Za jeho vývojem stáli vývojáři projektu Openmoko (Wikipedie). O rok později bylo možné koupit jejich druhý telefon Neo FreeRunner (GTA02). V roce 2011 byl představena platforma GTA04. Tuto platformu využívá také projekt Neo900, jehož cílem je vývoj nástupce telefonu Nokia N900. Nahlédnutí do historie Openmoko a další informace v článku na Vanille.de [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 23
25.7. 04:44 | Komunita

Tým Debianu zabývající se reprodukovatelnými sestaveními (Reproducible Builds), tj. kdokoli může nezávisle ověřit, že daný binární .deb balíček vznikl překladem daných zdrojových kódů, oznámil, že 94 % balíčků Debianu lze přeložit a sestavit reprodukovatelně. V únory 2015 to bylo 83 % [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
24.7. 11:22 | Komunita

Mozilla.cz informuje, že na blogu Mozilly věnovaném bezpečnosti byly zveřejněny výsledky bezpečnostního auditu služby Firefox Accounts, v českých překladech účet Firefoxu, sloužící hlavně k přihlašování k synchronizaci Firefox Sync. Nalezeno bylo celkem 15 bezpečnostních chyb, z toho jedna byla označena jako kritická a tři jako vážné.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.7. 11:00 | Nová verze

Byla vydána první stabilní verze 1.0 svobodného komunikačního softwaru Ring (Wikipedie). Ring, původně SFLphone, je součástí projektu GNU [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
24.7. 06:00 | Zajímavý projekt

Warner Skoch na svých stránkách zveřejnil návod (YouTube) na zhotovení kapesní herní konzole MintyPi. Konzole MintyPi je postavena na Raspberry Pi Zero W a RetroPie. Jako obal slouží plechová krabička od mentolek.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Těžíte nějakou kryptoměnu?
 (4%)
 (2%)
 (20%)
 (74%)
Celkem 105 hlasů
 Komentářů: 6, poslední včera 18:53
    Rozcestník

    Dotaz: XGL a 3D akcelerace

    19.5.2006 13:21 De4mator
    XGL a 3D akcelerace
    Přečteno: 126×
    Ahoj, mohl by mi, prosím, někdo vysvětlit, jak poznám u XGL zapnutou 3D akceleraci a včem se liší XGL od Xorg (ve vykreslování)?
    U Xorg jsem 3D akceleraci rozlišoval pomocí direct rendering příkazu glxinfo. Teď je tam ale "No" přestože mám 3D akceleraci v Yastu zapnutou a v gnome-control centru mi to píše 3D Acceleration Enabled. Po vypsání glxgears mě to vždy vyhodí zpátky na přihlašovací obrazovku. (jinak mám SuSE 10.1 s KDE na i915)

    Odpovědi

    19.5.2006 22:54 De4mator
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL a 3D akcelerace
    Mimo jiné mi totiž taky jde o Enemy territory, které si asi pod XGL nezahraju. Neví aspoň někdo, jak zajistit, abych si při startu mohl vybrat, jestli chci XGL nebo Xorg?
    20.5.2006 12:12 GeishaX | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL a 3D akcelerace
    Xgl jsem zkoušel mam 915GM a ET mi tam fachal.glxgear mi zobrazoval jen černé okno.Direct rendering no je s Xgl normální.
    20.5.2006 12:55 De4mator
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL a 3D akcelerace
    Tak ono jak se to vezme.. dal jsem si to vypsat do logu a psal:
    ----- Client Initialization Complete -----
    ----- R_Init -----
    ...loading libGL.so.1: Initializing OpenGL display
    ...setting mode 4: 800 600
    Xlib:  extension "XFree86-VidModeExtension" missing on display ":0.0".
    Xlib:  extension "XFree86-DGA" missing on display ":0.0".
    Failed to detect XF86DGA Mouse
    Using 8/8/8 Color bits, 24 depth, 0 stencil display.
    GL_RENDERER: Mesa GLX Indirect
    *********************************************************** You are using software Mesa (no hardware acceleration)! Driver DLL used: libGL.so.1 If this is intentional, add "+set r_allowSoftwareGL 1" to the command line when starting the game. *********************************************************** ...WARNING: could not set the given mode (4) Initializing OpenGL display ...setting mode 3: 640 480 Xlib: extension "XFree86-VidModeExtension" missing on display ":0.0". Received signal 11, exiting...

    Tak jsem tam přidal +set r_allowSoftwareGL 1 a jede to.. strašně sekaně. Během spuštění to vypisovalo toto:
    ----- Client Initialization Complete -----
    ----- R_Init -----
    ...loading libGL.so.1: Initializing OpenGL display
    ...setting mode 4: 800 600
    Xlib:  extension "XFree86-VidModeExtension" missing on display ":0.0".
    Xlib:  extension "XFree86-DGA" missing on display ":0.0".
    Failed to detect XF86DGA Mouse
    Using 8/8/8 Color bits, 24 depth, 0 stencil display.
    GL_RENDERER: Mesa GLX Indirect
    ...using software Mesa (r_allowSoftwareGL==1).
    Initializing OpenGL extensions
    ...GL_S3_s3tc not found
    ...ignoring GL_EXT_texture_env_add
    ...using GL_ARB_multitexture
    ...GL_EXT_compiled_vertex_array not found
    ...GL_NV_fog_distance not found
    ... GL_EXT_texture_filter_anisotropic not found
    Initializing GLX extensions
    ... GLX_SGI_swap_control not found
    ... GLX_SGI_video_sync not found
    
    GL_VENDOR: Mesa project: www.mesa3d.org
    GL_RENDERER: Mesa GLX Indirect
    GL_VERSION: 1.2 (1.5 Mesa 6.5.1)
    
    Může někdo poradit.. nebo aspoň ukázat, jak by ty výstupy měly u XGL vypadat? Jinak děkuji za reakci.. aspoň vím, že může fungovat.
    20.5.2006 13:08 GeishaX | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL a 3D akcelerace
    Výpis už dát nemůžu ve čtvrtek se mi Xgl pos. po aktualizaci tak jsem to dal pryč
    Bluebear avatar 20.5.2006 13:19 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL a 3D akcelerace
    Nejsem na XGL odborník, ale myslím, že funguje zhruba nějak takhle:

    1. někde skrytě běží podřízený X server se 3d akcelerací. Ten doopravdy kreslí na obrazovku.

    2. na normálním terminálu běží Xgl a tváří se jako normální X server, a kreslení řeší tím, že ho předává podřízenému X serveru pomocí OpenGL. Sám na obrazovku nepřistupuje.

    V důsledku toho to vypadá, že není 3d akcelerace, protože Xgl server sám sám neposkytuje 3d akceleraci, pouze vyřizuje normální X kreslení tím, že interně používá OpenGL.

    Ale jak z toho ven, to nevím. Možná existuje nějaký trik, jak tunelovat GLX volání skrz ten Xgl server do toho podřízeného, ale nevím, jak...
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.