abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 05:55 | Zajímavý projekt

Dle příspěvku na blogu zaměstnanců CZ.NIC byl spuštěn ostrý provoz služby Honeypot as a Service (HaaS). Zapojit se může kdokoli. Stačí se zaregistrovat a nainstalovat HaaS proxy, která začne příchozí komunikaci z portu 22 (běžně používaného pro SSH) přeposílat na server HaaS, kde honeypot Cowrie (GitHub) simuluje zařízení a zaznamenává provedené příkazy. Získat lze tak zajímavé informace o provedených útocích. K dispozici jsou globální statistiky.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 04:44 | Komunita

Před týdnem společnost Feral Interactive zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux oznámila, že pro macOS a Linux vydají hru Rise of the Tomb Raider. Včera společnost oznámila (YouTube), že pro macOS a Linux vydají také hru Total War Saga: Thrones of Britannia. Verze pro Windows by měla vyjít 19. dubna. Verze pro macOS a Linux krátce na to.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 21:33 | Nová verze

Byla vydána nová major verze 7.10 svobodného systému pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) s názvem SuiteCRM (Wikipedie). Jedná se o fork systému SugarCRM (Wikipedie). Zdrojové kódy SuiteCRM jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 16:44 | Nová verze

Byla vydána nová verze 0.30 display serveru Mir (Wikipedie) a nová verze 2.31 nástrojů snapd pro práci s balíčky ve formátu snap (Wikipedie). Z novinek Miru vývojáři zdůrazňují vylepšenou podporu Waylandu nebo možnost sestavení a spouštění Miru ve Fedoře. Nová verze snapd umí Mir spouštět jako snap.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 14:00 | Komunita

Na Indiegogo běží kampaň na podporu Sway Hackathonu, tj. pracovního setkání klíčových vývojářů s i3 kompatibilního dlaždicového (tiling) správce oken pro Wayland Sway. Cílová částka 1 500 dolarů byla vybrána již za 9 hodin. Nový cíl 2 000 dolarů byl dosažen záhy. Vývojáři přemýšlejí nad dalšími cíli.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 11:11 | Nasazení Linuxu

Před dvěma týdny se skupina fail0verflow (Blog, Twitter, GitHub) pochlubila, že se jim podařilo dostat Linux na herní konzoli Nintendo Switch. O víkendu bylo Twitteru zveřejněno další video. Povedlo se jim na Nintendo Switch rozchodit KDE Plasmu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 05:55 | Komunita

Byla vydána vývojová verze 3.2 softwaru Wine (Wikipedie), tj. softwaru, který vytváří aplikační rozhraní umožňující chod aplikací pro Microsoft Windows také pod GNU/Linuxem. Z novinek lze zdůraznit například podporu HID gamepadů. Aktuální stabilní verze Wine je 3.0, viz verzování. Nejistá je budoucnost testovací větve Wine Staging s řadou experimentálních vlastností. Současní vývojáři na ni již nemají čas. Alexandre Julliard, vedoucí projektu Wine, otevřel v diskusním listu wine-devel diskusi o její budoucnosti.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
18.2. 16:55 | Komunita

Do 22. března se lze přihlásit do dalšího kola programu Outreachy (Wikipedie), jehož cílem je přitáhnout do světa svobodného a otevřeného softwaru lidi ze skupin, jež jsou ve světě svobodného a otevřeného softwaru málo zastoupeny. Za 3 měsíce práce, od 14. května do 14. srpna 2018, v participujících organizacích lze vydělat 5 500 USD.

Ladislav Hagara | Komentářů: 51
17.2. 15:44 | Komunita

Nadace The Document Foundation (TDF) zastřešující vývoj svobodného kancelářského balíku LibreOffice dnes slaví 6 let od svého oficiálního vzniku. Nadace byla představena 28. září 2010. Formálně ale byla založena až 17. února 2012. Poslední lednový den byl vydán LibreOffice 6.0. Dle zveřejněných statistik byl za dva týdny stažen již cca milionkrát.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
17.2. 04:44 | Bezpečnostní upozornění

CSIRT.CZ upozorňuje, že byla vydána nová verze 1.2.3 svobodného routovacího démona Quagga (Wikipedie) přinášející několik bezpečnostních záplat. Při nejhorší variantě může dojít až k ovládnutí běžícího procesu, mezi dalšími možnostmi je únik informací z běžícího procesu nebo odepření služby DoS. Konkrétní zranitelnosti mají následující ID CVE-2018-5378, CVE-2018-5379, CVE-2018-5380 a CVE-2018-5381.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Který webový vyhledávač používáte nejčastěji?
 (2%)
 (28%)
 (62%)
 (2%)
 (3%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
Celkem 384 hlasů
 Komentářů: 34, poslední 14.2. 18:44
    Rozcestník

    Dotaz: matrox a 3d hry

    24.1.2003 14:04 jose
    matrox a 3d hry
    Přečteno: 284×
    hrali ste uz niekedy quake3demo na linuxe s matroxom g550? mam nieco zle nastavene alebo je to normalne, ze mi hra brutalne seka a vidim miesto textu stvorceky?? /jose/ procesor a ram: xp 1700+ 256 mb

    Odpovědi

    24.1.2003 14:25 finn
    Rozbalit Rozbalit vše matrox a 3d hry
    Asi ti moc neporadim, ale tohle dela hra, pokud nepouziva hardwarove akcelerovane OpenGL. Mel jsem podobny problem s Kyro II a hrami od ID soft. Pomohlo spustit hru nasledujicim zpusobem: quake3 +set r_gldriver /usr/lib/libGL.so.1.
    24.1.2003 15:55 jose
    Rozbalit Rozbalit vše matrox a 3d hry
    diky za tip. rad by som to skusil, ale /usr/lib/libGL.so.1 nemam..
    25.1.2003 00:14 finn
    Rozbalit Rozbalit vše matrox a 3d hry
    Jak rikam, matroxe nemam, jenom jsem si myslel, ze mas podobny problem...
    V /etc/X11/XF86Config v sekci Modules predpokladam mas neco jako Load glx.so? Jen tak mimochodem, jak jsem se tak dival po netu, nenasel jsem akcelerovany ovladace pro G550, existujou vubec?
    25.1.2003 02:06 jose
    Rozbalit Rozbalit vše matrox a 3d hry
    mno, ona tato karta neni primarne urcena na hranie hier. ale vraj ma podobny vykon ako GF 2, tak aspon nieco by vediet mohla.. ano, v xf86config-4 mam load glx (bez pripony .so). fakt by som bol rad, keby sa ozval nejaky majitel tejto karty, ale asi nemam stastie :( dikes. /j/
    25.1.2003 12:43 Tom K | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše matrox a 3d hry
    musi byt nahraty modul mga v jadre, Load glx v XF86Configu a nesmi se pouzivat xinerama. Ovladac v XFree matrox umi takze neni treba shanet neco dalsiho. Jo a nedoporucuju pouzivat XFree-4.3.0 ( zatim v alpha), protoze tam pri pouziti dvou monitoru chybi akcelerace pruhlednych textur ( delaji se pres ne vyhlazovane fonty). Jo a moc rychle to stejne nebude, protoze tahle karta je pomala. Quake3 rozumne tak v 800x600. GF-2 je mnohem rychlejsi ( a taky ma mnohem hnusnejsi obraz)
    echo -n "u48" | sha1sum | head -c3; echo
    25.1.2003 19:33 jose
    Rozbalit Rozbalit vše matrox a 3d hry
    load glx v xf..-4 mam (neviem, ci je nejaky rozdiel medzi xf86config a config-4). xineramu tiez nepouzivam. mam xfree 4.2.1.stahoval som tiez hru Transfusion 1.01. ta pouziva Quake2 engine a asi po 5 sekundach sa sekla (v uvodnom menu). je toto normalne?? na grafike mam este extra chladic, ale nemyslim si, ze sa matroxy zrovna prehrievaju..
    25.1.2003 23:27 iRAY | skóre: 21 | blog: /.cz
    Rozbalit Rozbalit vše matrox a 3d hry
    Tak s tou rychostí rozhodně pravdu nemáte. Mám Matrox G450 eTV a G550 (Gentoo Linux), XFree mám zkompilovaný přímo na hardware co mám (např. OpenGL s podporou 3DNow!, MMX a podporou pro Matroxe) a Quake a jiný hry mi jedou slušně rychle. Quaka jsem testoval při 1280x1024 a grafika byla krásně plynulá.... Závisí to hodně na správném nastavení.
    26.1.2003 10:07 jose
    Rozbalit Rozbalit vše matrox a 3d hry
    Gentoo a Mandrake je bohuzial rozdiel. mohli by ste mi prosim poslat Vas XFreeConfig-4 + aku verziu XFree pouzivate? Bud sem alebo na zefo@seznam.cz. Diky moc./j/
    27.1.2003 07:57 Tom K | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše matrox a 3d hry
    Mozna pujde o to co si predstavujeme pod rychlosti. Ja mam o rychlosti tu predstavu, ze quake3 neklesne pod cca 50fps. Jak moc se projevi podpora 3dnow a mmx zakompilovana v Mese ? Asi to zkusim, ale bojim se ze to velka zmena nebude.
    echo -n "u48" | sha1sum | head -c3; echo
    5.1.2005 17:55 iRAY | skóre: 21 | blog: /.cz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: matrox a 3d hry
    Myslím, že už vím proč to každému jede jinak rychle. Zjistil jsem totiž, že je potřeba mít nastavenu stejnou barevnou hloubku jak ve hře tak v XFree (Xorg). Jinak je to opravdu brutálně pomalý... Apropó: potěšilo mě zjištění, že jsou od prosince k dispozici matroxácký drivery nejen pro XFree, ale i pro Xorg (až do verze 6.8.1).
    27.1.2003 08:42 corwin
    Rozbalit Rozbalit vše matrox a 3d hry
    S matroxem pod Xkama není žádný problém (narozdíl od GF4 apod.), ale musí být správně nakonfigurován v jádře. Pak bez problémů běhá i s HW akcelerací. Je bohužel pravda, že výkonem příliš neoslní, ale zato šlape spolehlivě a ten obraz...
    27.1.2003 19:42 jose
    Rozbalit Rozbalit vše matrox a 3d hry
    instaloval som si beta ovladace z matrox.com a nejak sa to rozhybalo ;) quake3demo zamrzlo asi po 5 minutach hry, co povazujem za velky uspech.. horsie vsak vyzera textova konzola monitor zcerna a osd mi oznami: Sync. out of range 298.5 kHz 219 Hz PP. neviete, co to ma znamenat?? textova konzola mi teraz funguje len v X. diky./j/
    28.1.2003 12:28 jose
    Rozbalit Rozbalit vše matrox a 3d hry
    trochu pomohla zmena Option "AGPMode" "true" na "AGPMode" "1" v XF86Config-4. teraz to slape v kuse tak 30 minut.. :)
    5.1.2005 19:45 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: matrox a 3d hry
    Proboha neblbněte, žádný drivery od matroxe neinstalujte. Matroxy G4x0 a G550 jsou podporovaný kompletně DRI a X(free86 i org). Rychlost na hry typu quake 1/2/3 nebo counterstrike, případně emulátory PSX či N64, je víc než dostačující. Doom 3 na tom stejně nikdy nepoběží, protože chce alespoň 64MB videoram a několikanásobně větší výkon. Úplně zbytečně si rozesíráte systém.
    5.1.2005 20:12 iRAY | skóre: 21 | blog: /.cz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: matrox a 3d hry
    Nemáte prosím pravdu. Ovladače od Matroxu jsou sice založeny na těch co jsou v XFree (Xorg), ale mají několik podstatných vylepšení:
    The included display drivers are based on the Matrox driver source 
    included with XFree86. Modifications made by Matrox include the 
    addition of the Matrox HAL library, which can be optionally 
    installed to enable Matrox specific features.
    
    This display driver supports the option of using your main and 
    secondary displays as if they were a single display ("merged" 
    displays) divided between your two monitors. If your system is 
    configured for 3D acceleration, this feature allows for 3D 
    acceleration on both your displays at the same time. 
    
    The DualHead Multi-Display - Merged feature is available on G450- 
    and G550- based products only. Please take note that this feature 
    does not support DVI monitors in XFree86 4.3.0, and X.org versions  
    6.7.0, 6.8.0 and 6.8.1. 
    
    The Matrox HAL ("Hardware Abstraction Layer") is a special library 
    to enable features not supported by the standard XFree86 driver. 
    It's required for DualHead, TV output, and DVI support with G400- 
    based graphics hardware, for multi-display support with G200/G450 MMS 
    products, and for DVI support. The HAL library is not required for 
    basic DualHead support (without a DVI monitor) with G450- and G550-based 
    graphics hardware. Also please take not that TV output is not supported 
    with G450- and G550- based graphics hardware in Linux.
    
    5.1.2005 21:08 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: matrox a 3d hry
    A to mě jako mělo přesvědčit, abych si to nainstaloval ? Vždyť mi tam vlastně akorát vysvětlujou, že s tím jejich driverem půlka věcí co ten HW umí nefunguje :/
    Also please take not that TV output is not supported with G450- and G550- based graphics hardware in Linux.
    Tohle je lež jako věž. S fb/DirectFB (a potažmo tedy i v X) chodí tv out na G400, G450 i G550 naprosto v pohodě.
    5.1.2005 22:11 iRAY | skóre: 21 | blog: /.cz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: matrox a 3d hry
    Ano, některé věci oficiálně tvrděj, že nejedou a oni jedou. Nicméně s těmahle ovladačema pojede "to jejich navíc" (HAL) i to "naše navíc" (TV out) :)
    29.7.2003 20:56 tomashv
    Rozbalit Rozbalit vše matrox a 3d hry
    Jak uz tady kdosi zminoval, staci sosnout beta drivery primo od matroxu. Potom je potreba zavest moduly agpgart a mga, a v XF86config zapnout podporu direct renderingu - hned za radek Load "glx" pridat Load "dri". Na mojem Slacku 9.0 to beha v pohode a je to stabilni.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.