Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.
ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.
Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.
Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.
Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.
Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.
50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.
Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.
Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].
Ještě letos vyjde Kingdom Come: Deliverance II (YouTube), pokračování počítačové hry Kingdom Come: Deliverance (Wikipedie, ProtonDB Gold).
XGL Absent, checking for NVIDIA Nvidia Present Relaunching beryl-xgl with __GL_YIELD="NOTHING" XGL Absent, checking for NVIDIA Nvidia Present beryl-xgl: GLX_EXT_texture_from_pixmap is missing beryl-xgl: Failed to manage screen: 0 beryl-xgl: No manageable screens found on display :0vypis casti glxinfo
name of display: :0.0 display: :0 screen: 0 direct rendering: Yes server glx vendor string: NVIDIA Corporation server glx version string: 1.4 server glx extensions: GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGI_swap_control, GLX_ARB_multisample, GLX_NV_float_buffer, GLX_ARB_fbconfig_float client glx vendor string: NVIDIA Corporation client glx version string: 1.4 client glx extensions: GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context, GLX_SGI_video_sync, GLX_NV_swap_group, GLX_NV_video_out, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGI_swap_control, GLX_NV_float_buffer, GLX_ARB_fbconfig_float GLX version: 1.3 GLX extensions: GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGI_swap_control, GLX_ARB_multisample, GLX_NV_float_buffer, GLX_ARB_fbconfig_float, GLX_ARB_get_proc_address OpenGL vendor string: NVIDIA Corporation OpenGL renderer string: GeForce 6600 GT/PCI/SSE2/3DNOW! OpenGL version string: 2.0.2 NVIDIA 87.74 OpenGL extensions: GL_ARB_color_buffer_float, GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_draw_buffers, GL_ARB_fragment_program, GL_ARB_fragment_program_shadow, GL_ARB_fragment_shader, GL_ARB_half_float_pixel, GL_ARB_imaging, GL_ARB_multisample, GL_ARB_multitexture, GL_ARB_occlusion_query, GL_ARB_pixel_buffer_object, GL_ARB_point_parameters, GL_ARB_point_sprite, GL_ARB_shadow, GL_ARB_shader_objects, GL_ARB_shading_language_100, GL_ARB_texture_border_clamp, GL_ARB_texture_compression, GL_ARB_texture_cube_map, GL_ARB_texture_env_add, GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_float, GL_ARB_texture_mirrored_repeat, GL_ARB_texture_non_power_of_two, GL_ARB_texture_rectangle, GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_vertex_buffer_object, GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_vertex_shader, GL_ARB_window_pos, GL_ATI_draw_buffers, GL_ATI_texture_float, GL_ATI_texture_mirror_once, GL_S3_s3tc, GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra, GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_equation_separate, GL_EXT_blend_func_separate, GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_compiled_vertex_array, GL_EXT_Cg_shader, GL_EXT_depth_bounds_test, GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_framebuffer_object, GL_EXT_multi_draw_arrays, GL_EXT_packed_depth_stencil, GL_EXT_packed_pixels, GL_EXT_pixel_buffer_object, GL_EXT_point_parameters, GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color, GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shadow_funcs, GL_EXT_stencil_two_side, GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_texture3D, GL_EXT_texture_compression_s3tc, GL_EXT_texture_cube_map, GL_EXT_texture_edge_clamp, GL_EXT_texture_env_combine, GL_EXT_texture_env_dot3, GL_EXT_texture_filter_anisotropic, GL_EXT_texture_lod, GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_mirror_clamp, GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_sRGB, GL_EXT_timer_query, GL_EXT_vertex_array, GL_HP_occlusion_test, GL_IBM_rasterpos_clip, GL_IBM_texture_mirrored_repeat, GL_KTX_buffer_region, GL_NV_blend_square, GL_NV_copy_depth_to_color, GL_NV_depth_clamp, GL_NV_fence, GL_NV_float_buffer, GL_NV_fog_distance, GL_NV_fragment_program, GL_NV_fragment_program_option, GL_NV_fragment_program2, GL_NV_gpu_program_parameters, GL_NV_half_float, GL_NV_light_max_exponent, GL_NV_multisample_filter_hint, GL_NV_occlusion_query, GL_NV_packed_depth_stencil, GL_NV_pixel_data_range, GL_NV_point_sprite, GL_NV_primitive_restart, GL_NV_register_combiners, GL_NV_register_combiners2, GL_NV_texgen_reflection, GL_NV_texture_compression_vtc, GL_NV_texture_env_combine4, GL_NV_texture_expand_normal, GL_NV_texture_rectangle, GL_NV_texture_shader, GL_NV_texture_shader2, GL_NV_texture_shader3, GL_NV_vertex_array_range, GL_NV_vertex_array_range2, GL_NV_vertex_program, GL_NV_vertex_program1_1, GL_NV_vertex_program2, GL_NV_vertex_program2_option, GL_NV_vertex_program3, GL_NVX_conditional_render, GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SGIS_texture_lod, GL_SGIX_depth_texture, GL_SGIX_shadow, GL_SUN_slice_accum glu version: 1.3 glu extensions: GLU_EXT_nurbs_tessellator, GLU_EXT_object_space_tessDiky!
Tiskni Sdílej: