abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
včera 17:02 | Pozvánky

Přijďte si popovídat o open source obecně a openSUSE konkrétně s dalšími uživateli a vývojáři. Oslava nového vydání openSUSE Leap se uskuteční 16. prosince od 17:00 v nových prostorách firmy SUSE v Praze. K dispozici bude nějaké občerstvení a DVD pro ty, kdo je sbírají nebo ještě mají mechaniku. Po párty v kanceláři se bude pokračovat v některé z hospod v okolí.

Miška | Komentářů: 7
včera 14:55 | Zajímavý software

Byla vydána verze Alpha 1.0 otevřeného operačního systému pro chytré hodinky AsteroidOS. Podporovány jsou hodinky LG G Watch, LG G Watch Urbane, Asus ZenWatch 2 a Sony Smartwatch 3. Ukázka ovládání hodinek na YouTube. Jaroslav Řezník přednášel o AsteroidOS na chytrých hodinkách (videozáznam) na letošní konferenci OpenAlt.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 13:30 | Zajímavý software

Byly uvolněny zdrojové kódy známé rogue-like hry DoomRL. Počátky hry jsou v roce 2002. Je napsána ve FreePascalu a zdrojový kód je nyní k dispozici na GitHubu pod licencí GNU GPL 2.0. Autor pracuje na nové hře Jupiter Hell, která je moderním nástupcem DoomRL a na jejíž vývoj shání peníze prostřednictvím Kickstarteru.

Blaazen | Komentářů: 0
včera 13:15 | Pozvánky

Přijďte s námi oslavit vydání Fedory 25. Na programu budou přednášky o novinkách, diskuse, neřízený networking atd. Release Party se bude konat 16. prosince v prostorách společnosti Etnetera. Na party budou volně k dispozici také propagační materiály, nová DVD s Fedorou 25 a samozřejmě občerstvení. Přednášky budou probíhat v češtině. Pro více informací se můžete podívat na web MojeFedora.cz. Jen připomínám, že tentokrát jsme zavedli

… více »
frantisekz | Komentářů: 0
9.12. 16:38 | Komunita

Byly zveřejněny videozáznamy přednášek a workshopů z letošní konference OpenAlt konané 5. a 6. listopadu v Brně. K videozáznamům lze přistupovat ze stránky na SuperLectures nebo přes program konference, detaily o vybrané přednášce nebo workshopu a dále kliknutím na ikonku filmového pásu. Celkově bylo zpracováno 65 hodin z 89 přednášek a workshopů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
9.12. 11:30 | Komunita

Bylo oznámeno, že bude proveden bezpečnostní audit zdrojových kódů open source softwaru pro implementaci virtuálních privátních sítí OpenVPN. Audit provede Matthew D. Green (blog), uznávaný kryptolog a profesor na Univerzitě Johnse Hopkinse. Auditována bude verze 2.4 (aktuálně RC 1, stabilní verze je 2.3.14). Audit bude financován společností Private Internet Access [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
9.12. 06:00 | Komunita

Na YouTube byl publikován Blender Institute Reel 2016, ani ne dvouminutový sestřih z filmů, které vznikly za posledních 10 let díky Blender Institutu. V institutu aktuálně pracují na novém filmu Agent 327. Dění kolem filmu lze sledovat na Blender Cloudu. Videoukázka Agenta 327 z června letošního roku na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
9.12. 01:02 | Zajímavý článek

Minulý týden byly vydány verze 1.2.3 a 1.1.7 webového poštovního klienta Roundcube. V oznámení o vydání bylo zmíněno řešení bezpečnostního problému nalezeného společností RIPS a souvisejícího s voláním funkce mail() v PHP. Tento týden byly zveřejněny podrobnosti. Útočník mohl pomocí speciálně připraveného emailu spustit na serveru libovolný příkaz. Stejně, jak je popsáno v článku Exploit PHP’s mail() to get remote code execution z roku 2014.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
8.12. 16:00 | Nová verze

Byla vydána verze 0.98 svobodného nelineárního video editoru Pitivi. Z novinek lze zmínit například přizpůsobitelné klávesové zkratky. Videoukázka práce s nejnovější verzí Pitivi na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
8.12. 15:00 | Zajímavý software

Stop motion je technika animace, při níž je reálný objekt mezi jednotlivými snímky ručně upravován a posouván o malé úseky, tak aby po spojení vyvolala animace dojem spojitosti. Jaký software lze pro stop motion použít na Linuxu? Článek na OMG! Ubuntu! představuje Heron Animation. Ten bohužel podporuje pouze webové kamery. Podpora digitálních zrcadlovek je začleněna například v programu qStopMotion.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
Kolik máte dat ve svém domovském adresáři na svém primárním osobním počítači?
 (32%)
 (23%)
 (29%)
 (7%)
 (5%)
 (3%)
Celkem 810 hlasů
 Komentářů: 50, poslední 29.11. 15:50
Rozcestník
Reklama

Dotaz: XGL rychlejší než samotné X

10.3.2007 11:54 gooster
XGL rychlejší než samotné X
Přečteno: 81×
Ahoj všem.. můj dotaz není až tak rada o radu spíš jde o takovou zajímavost. Nedávno jsem na svém gentoo zprovoznil XGL s berylem a od té doby se celý desktop jeví jako mnohem rychlejší(rychlejší odezva programů, jejich spouštění, rychleji se načítají webové stránky atd..) než na normálních X. Dokáže mi někdo vysvětlit proč?? je to tím že se o tu grafiku už procesor vůbec nestará a vše počítá GPU?? Nebo mám něco špatného v X a kdybych to odstranil tak běhají ještě rychleji.?? systém běží na Ath 64 s grafikou radeon X800

Odpovědi

stativ avatar 10.3.2007 12:05 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL rychlejší než samotné X
Jo, je to tim, ze se o vykreslovani stara GPU.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
10.3.2007 12:38 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL rychlejší než samotné X
Ja myslim, ze odpoved je v onom 'jevi'. Kompozitni manazer v podstate navic pridava jeden vykreslovaci pruchod, takze technicky je to spis pomalejsi (staci pustit glxgears a porovnat cisla). A uz vubec nevidim zpusob, jak by neco takoveho mohlo realne zrychlit spousteni programu, protoze to s vykreslovanim nema vicemene nic spolecneho.

Ja nevim, jak presne funguje XGL, takze je mozne, ze neco tak funguje rychleji, ale jinak myslim je to jen dojem zpusobeny tim, ze vykreslovani je vic synchronizovane, takze vypada lepe. Navic, pokud se nepletu, samotne XGL bez zapnuteho kompozitniho manazeru je naopak pomalejsi a je to pak dost videt.
stativ avatar 10.3.2007 12:47 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL rychlejší než samotné X
Ovsem ten velky rozdil framerate v glxgears je zpusoben tim, ze nebezi akcelerovane. To je podle mne hodne velka nevyhoda - jakmile spustite XGL, uz nic jineho nepujde akcelerovane.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
10.3.2007 13:39 miho | skóre: 21 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL rychlejší než samotné X
Na to jsi prisel jak? Hral jsem pod tim quake4 takze bych myslim poznal, kdyby to nebylo akcelerovane... :)

Nyni pouzivam pro renderovani primo ovladac nvidie a pokles vykonu je maly.
DjAARA avatar 10.3.2007 13:55 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL rychlejší než samotné X
Právě, ovladač od nVidie umožňuje mít puštěno víc programů s akcelerací, takže může současně běžet jak XGL, tak aplikace vyžadující akceleraci.

Tohle AMD/ATi v ovladačích nemá. A navíc neumožňují AIGLX…
10.3.2007 14:14 miho | skóre: 21 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL rychlejší než samotné X
Tak mi mailem prislo ze pry kecam toz dukaz misto slibu:
dukaz na popredi quake3 (ctyrka mi nechce uvolnit mys z okna, mrcha) ve znamem pomerne narocnem miste (cuci do zrcadla). Okno ma nastavenou znacnou pruhlednost. za timto oknem prosvita prehravani videa + tuxracer s viditelnym FPS: inf Nejvetsi legrace je, ze kdyz quake prijde o focus tak snizi fps na 50 a zere jen 5% vykonu procesoru. Zajimave.
10.3.2007 14:38 miho | skóre: 21 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL rychlejší než samotné X
Jeste jeden obrazek ukazujici jak funguje beryl s dualheadem

http://img168.imageshack.us/my.php?image=dukaz3dn2.jpg

imageshack bohuzel nejak nevydechal rozliseni 2880x1200 a nejak divne riznul vrsek.

Je treba si chvili zvykat na to, ze je clovek uvnitr dvou krychli soucasne ;-)

Na obrazku je opet q3 tentokrate bez pruhlednosti zato s aplikovaniou berylo-blbinkou "kapka", na vedlejsi plose bezi video.

Na rozdil od predchoziho screenshotu tento neni cropnuty takze je videt obraz z vedlejsiho panelu.
stativ avatar 10.3.2007 18:06 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL rychlejší než samotné X

Ano verim Vam, ale funguje to jen u nvidií, a možná ne ani u všech, třeba s mojí N6200 se mi to nikdy nepovedlo (uz jsem to zkousel). Myslim si, ze je to spusobeno tim, ze nvidiacke ovladace funguji podobne jako AIGLX a tedy zrejme implementuji neprimy rendering. Zato treba u ATI a pravdepodobne i u napr. intelu to nejde.

Radsi bych proto s tim, ze akcelerace bude fungovat, nepocital.

Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
10.3.2007 13:24 Ondra
Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL rychlejší než samotné X
Překreslování je skutečně objektivně rychlejší. A to tak, že na mé konfiguraci se slabým procesorem a novou NVidií (kupoval jsem kvůli DVI výstupu) brutálně rychejší. Dříve se mi při rychlém pohybu s oknem toto "rozmázlo" po celé ploše (nedej bože, když bylo přítomno hodně oken různých programů). S berylem je to naprosto čistý pohyb bez duchů. Nejedná se o pocit, ale o naprosto zřejmý fakt. Jak to funguje ovšem též nevím.:-)
10.3.2007 18:14 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL rychlejší než samotné X
> Překreslování je skutečně objektivně rychlejší.

Samozrejme - tradicne si X pamatuji jen obsah obrazovky, takze pri prekreslovani aplikace znova posilaji vsechny prikazy na vykresleni okna. Pri pouziti composite rozsireni si Xka pamatuji obraz pro jednotliva okna (i treba castecne zakryta), takze prekresleni je jen jedno zkopirovani obdelniku. Nevyhoda tohoto reseni je ta, ze to zere vyrazne vic pameti.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.