abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 20:44 | Nová verze

Po více než 3 měsících vývoje od vydání verze 238 oznámil Lennart Poettering vydání verze 239 správce systému a služeb systemd (GitHub, NEWS).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:00 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání nové stabilní verze 1.28 a beta verze 1.29 open source textového editoru Atom (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Atom 1.28 je postaven na Electronu 2.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 14:00 | Nová verze

Byla vydána nová verze 2.3.0 multiplatformního svobodného frameworku pro zpracování obrazu G'MIC (GREYC's Magic for Image Computing, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy na PIXLS.US.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 13:00 | Komunita

Akční RPG hra Shadowrun Returns Deluxe, kterou lze hrát i na Linuxu je nyní zdarma na Humble Bundle. Hra vyšla díky kampani na Kickstarteru v roce 2013.

tajny_007 | Komentářů: 0
včera 01:00 | Nová verze

Byla vydána verze 1.27 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Z novinek je nutno zmínit podporu SIMD (Single Instruction Multiple Data). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
21.6. 16:22 | IT novinky

CEO Intelu Brian Krzanich rezignoval (tisková zpráva). Oficiálním důvodem je "vztah na pracovišti". S okamžitou platností se dočasným CEO stal Robert Swan.

Ladislav Hagara | Komentářů: 37
21.6. 14:11 | Komunita

Konsorcium Linux Foundation ve spolupráci s kariérním portálem Dice.com zveřejnilo 2018 Open Source Jobs Report. Poptávka po odbornících na open source neustále roste.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
21.6. 12:44 | Zajímavý článek

Na stránkách linuxové distribuce Ubuntu Studio byla publikována příručka Ubuntu Studio Audio Handbook věnována vytváření, nahrávaní a úpravě zvuků a hudby nejenom v Ubuntu Studiu. Jedná se o živý dokument editovatelný na jejich wiki.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.6. 12:11 | Zajímavý projekt

Společnost Red Hat koupila na konci ledna společnost CoreOS stojící mimo jiné za odlehčenou linuxovou distribucí optimalizovanou pro běh kontejnerů Container Linux. Matthew Miller, vedoucí projektu Fedora, představil v článku na Fedora Magazine nový podprojekt Fedory s názvem Fedora CoreOS. Fedora CoreOS má být to nejlepší z Container Linuxu a Fedora Atomic Hostu. Podrobnosti v často kladených otázkách (FAQ) a v diskusním fóru.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.6. 08:00 | Nová verze

Po více než devíti měsících vývoje od vydání verze 11.0 byla vydána verze 12.0 zvukového serveru PulseAudio. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 11
Jak čtete delší texty z webových stránek?
 (78%)
 (22%)
 (4%)
 (7%)
 (2%)
 (10%)
Celkem 243 hlasů
 Komentářů: 39, poslední 21.6. 17:44
    Rozcestník

    Dotaz: XGL rychlejší než samotné X

    10.3.2007 11:54 gooster
    XGL rychlejší než samotné X
    Přečteno: 85×
    Ahoj všem.. můj dotaz není až tak rada o radu spíš jde o takovou zajímavost. Nedávno jsem na svém gentoo zprovoznil XGL s berylem a od té doby se celý desktop jeví jako mnohem rychlejší(rychlejší odezva programů, jejich spouštění, rychleji se načítají webové stránky atd..) než na normálních X. Dokáže mi někdo vysvětlit proč?? je to tím že se o tu grafiku už procesor vůbec nestará a vše počítá GPU?? Nebo mám něco špatného v X a kdybych to odstranil tak běhají ještě rychleji.?? systém běží na Ath 64 s grafikou radeon X800

    Odpovědi

    stativ avatar 10.3.2007 12:05 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL rychlejší než samotné X
    Jo, je to tim, ze se o vykreslovani stara GPU.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    10.3.2007 12:38 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL rychlejší než samotné X
    Ja myslim, ze odpoved je v onom 'jevi'. Kompozitni manazer v podstate navic pridava jeden vykreslovaci pruchod, takze technicky je to spis pomalejsi (staci pustit glxgears a porovnat cisla). A uz vubec nevidim zpusob, jak by neco takoveho mohlo realne zrychlit spousteni programu, protoze to s vykreslovanim nema vicemene nic spolecneho.

    Ja nevim, jak presne funguje XGL, takze je mozne, ze neco tak funguje rychleji, ale jinak myslim je to jen dojem zpusobeny tim, ze vykreslovani je vic synchronizovane, takze vypada lepe. Navic, pokud se nepletu, samotne XGL bez zapnuteho kompozitniho manazeru je naopak pomalejsi a je to pak dost videt.
    stativ avatar 10.3.2007 12:47 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL rychlejší než samotné X
    Ovsem ten velky rozdil framerate v glxgears je zpusoben tim, ze nebezi akcelerovane. To je podle mne hodne velka nevyhoda - jakmile spustite XGL, uz nic jineho nepujde akcelerovane.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    10.3.2007 13:39 miho | skóre: 22 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL rychlejší než samotné X
    Na to jsi prisel jak? Hral jsem pod tim quake4 takze bych myslim poznal, kdyby to nebylo akcelerovane... :)

    Nyni pouzivam pro renderovani primo ovladac nvidie a pokles vykonu je maly.
    DjAARA avatar 10.3.2007 13:55 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL rychlejší než samotné X
    Právě, ovladač od nVidie umožňuje mít puštěno víc programů s akcelerací, takže může současně běžet jak XGL, tak aplikace vyžadující akceleraci.

    Tohle AMD/ATi v ovladačích nemá. A navíc neumožňují AIGLX…
    10.3.2007 14:14 miho | skóre: 22 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL rychlejší než samotné X
    Tak mi mailem prislo ze pry kecam toz dukaz misto slibu:
    dukaz na popredi quake3 (ctyrka mi nechce uvolnit mys z okna, mrcha) ve znamem pomerne narocnem miste (cuci do zrcadla). Okno ma nastavenou znacnou pruhlednost. za timto oknem prosvita prehravani videa + tuxracer s viditelnym FPS: inf Nejvetsi legrace je, ze kdyz quake prijde o focus tak snizi fps na 50 a zere jen 5% vykonu procesoru. Zajimave.
    10.3.2007 14:38 miho | skóre: 22 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL rychlejší než samotné X
    Jeste jeden obrazek ukazujici jak funguje beryl s dualheadem

    http://img168.imageshack.us/my.php?image=dukaz3dn2.jpg

    imageshack bohuzel nejak nevydechal rozliseni 2880x1200 a nejak divne riznul vrsek.

    Je treba si chvili zvykat na to, ze je clovek uvnitr dvou krychli soucasne ;-)

    Na obrazku je opet q3 tentokrate bez pruhlednosti zato s aplikovaniou berylo-blbinkou "kapka", na vedlejsi plose bezi video.

    Na rozdil od predchoziho screenshotu tento neni cropnuty takze je videt obraz z vedlejsiho panelu.
    stativ avatar 10.3.2007 18:06 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL rychlejší než samotné X

    Ano verim Vam, ale funguje to jen u nvidií, a možná ne ani u všech, třeba s mojí N6200 se mi to nikdy nepovedlo (uz jsem to zkousel). Myslim si, ze je to spusobeno tim, ze nvidiacke ovladace funguji podobne jako AIGLX a tedy zrejme implementuji neprimy rendering. Zato treba u ATI a pravdepodobne i u napr. intelu to nejde.

    Radsi bych proto s tim, ze akcelerace bude fungovat, nepocital.

    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    10.3.2007 13:24 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL rychlejší než samotné X
    Překreslování je skutečně objektivně rychlejší. A to tak, že na mé konfiguraci se slabým procesorem a novou NVidií (kupoval jsem kvůli DVI výstupu) brutálně rychejší. Dříve se mi při rychlém pohybu s oknem toto "rozmázlo" po celé ploše (nedej bože, když bylo přítomno hodně oken různých programů). S berylem je to naprosto čistý pohyb bez duchů. Nejedná se o pocit, ale o naprosto zřejmý fakt. Jak to funguje ovšem též nevím.:-)
    10.3.2007 18:14 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL rychlejší než samotné X
    > Překreslování je skutečně objektivně rychlejší.

    Samozrejme - tradicne si X pamatuji jen obsah obrazovky, takze pri prekreslovani aplikace znova posilaji vsechny prikazy na vykresleni okna. Pri pouziti composite rozsireni si Xka pamatuji obraz pro jednotliva okna (i treba castecne zakryta), takze prekresleni je jen jedno zkopirovani obdelniku. Nevyhoda tohoto reseni je ta, ze to zere vyrazne vic pameti.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.