abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 11:55 | Komunita

Vývojový tým OpenSSL ve spolupráci s iniciativou Core Infrastructure konsorcia Linux Foundation spustil proces přelicencování této kryptografické knihovny ze současné licence na licenci Apache Licence v 2.0 (ASLv2). Nová licence usnadní začleňování OpenSSL do dalších svobodných a open source projektů. Všichni dosavadní vývojáři OpenSSL (Authors) obdrží v následujících dnech email s prosbou o souhlas se změnou licence.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
včera 01:11 | Komunita

Před třemi týdny Mozilla.cz představila projekt Photon, jehož cílem je návrh a implementace nového vzhledu Firefoxu. Včera zveřejnila první náhled vzhledu Photon. Práce na projektu Photon jsou rozděleny do pěti týmů, které celkem čítají 19 lidí. Zaměřují se na zlepšení prvního spuštění Firefoxu a zaujetí nových uživatelů, celkovou úpravu vzhledu, zlepšení animací, zrychlení odezvy uživatelského rozhraní a také upravení nabídek. Vývoj lze sledovat v Bugzille.

Ladislav Hagara | Komentářů: 26
23.3. 20:00 | Komunita

OneDrive pro firmy je již ve webových prohlížečích na Linuxu stejně rychlý jako na Windows. Microsoft opravil chybu z listopadu loňského roku. OneDrive pro firmy běžel na Linuxu mnohem pomaleji než na Windows. V popisu chyby bylo uvedeno, že stačilo v prohlížeči na Linuxu nastavit v user-agentu Windows a vše se zrychlilo. Odpovědí Microsoftu bylo (Internet Archive: Wayback Machine), že Linux není podporován. Po bouřlivých diskusích na redditu i Hacker News byla chyba nalezena a opravena.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
23.3. 19:00 | Zajímavý projekt

Byla vyhlášena soutěž Hackaday Prize 2017. Soutěž je určena vývojářům open source hardwaru. Pro výherce je připraveno celkově 250 tisíc dolarů. Každý ze 120 finalistů získá tisíc dolarů. Nejlepší pak navíc 50, 30, 20, 15, 10 a 5 tisíc dolarů. Jedná se již o čtvrtý ročník soutěže. V roce 2014 zvítězil projekt globální sítě open source pozemních satelitních stanic SatNOGS. V roce 2015 zvítězil open source systém pro řízení elektrických invalidních vozíků pohybem očí Eyedriveomatic. V roce 2016 zvítězil modulární robot Dtto.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 15:00 | Bezpečnostní upozornění

Byla vydána Samba ve verzích 4.6.1, 4.5.7 a 4.4.12. Řešen je bezpečnostní problém CVE-2017-2619. Pomocí symbolických odkazů a souběhu (symlink race) lze "teoreticky" získat přístup k souborům, které nejsou sdíleny. Linuxové distribuce jsou postupně aktualizovány (Debian).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 07:43 | Nová verze

Na Steamu se objevil port hry Arma: Cold War Assault (Operation Flashpoint) pro Mac a Linux. … více »

creon | Komentářů: 29
23.3. 05:55 | Nová verze

Po 18 měsících od vydání verze 8.0 byla vydána verze 9.0 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab. Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 03:33 | Komunita

Platnost posledního patentu souvisejícího s Dolby Digital (AC-3) vypršela. Po MP3 se tak do Fedory oficiálně dostane také kodek AC-3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
23.3. 00:44 | Komunita

Feral Interactive, společnost zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux, nabízí své hry na Steamu vývojářům open source 3D grafické knihovny Mesa zdarma. Podmínkou je minimálně 25 commitů za posledních 5 let. Stejnou nabídku dostali vývojáři knihovny Mesa v roce 2015 od Valve. O rok dříve dostali od Valve tuto nabídku vývojáři Debianu a Ubuntu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.3. 23:55 | Nová verze

Opera 44, verze 44.0.2510.857, byla prohlášena za stabilní. Nejnovější verze tohoto webového prohlížeče je postavena na Chromiu 57. Z novinek vývojáři Opery zdůrazňují podporou Touch Baru na nejnovějších MacBoocích Pro (gif). Přehled novinek pro vývojáře na blogu Dev.Opera.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 927 hlasů
 Komentářů: 72, poslední 1.3. 11:16
    Rozcestník

    Dotaz: XGL rychlejší než samotné X

    10.3.2007 11:54 gooster
    XGL rychlejší než samotné X
    Přečteno: 84×
    Ahoj všem.. můj dotaz není až tak rada o radu spíš jde o takovou zajímavost. Nedávno jsem na svém gentoo zprovoznil XGL s berylem a od té doby se celý desktop jeví jako mnohem rychlejší(rychlejší odezva programů, jejich spouštění, rychleji se načítají webové stránky atd..) než na normálních X. Dokáže mi někdo vysvětlit proč?? je to tím že se o tu grafiku už procesor vůbec nestará a vše počítá GPU?? Nebo mám něco špatného v X a kdybych to odstranil tak běhají ještě rychleji.?? systém běží na Ath 64 s grafikou radeon X800

    Odpovědi

    stativ avatar 10.3.2007 12:05 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL rychlejší než samotné X
    Jo, je to tim, ze se o vykreslovani stara GPU.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    10.3.2007 12:38 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL rychlejší než samotné X
    Ja myslim, ze odpoved je v onom 'jevi'. Kompozitni manazer v podstate navic pridava jeden vykreslovaci pruchod, takze technicky je to spis pomalejsi (staci pustit glxgears a porovnat cisla). A uz vubec nevidim zpusob, jak by neco takoveho mohlo realne zrychlit spousteni programu, protoze to s vykreslovanim nema vicemene nic spolecneho.

    Ja nevim, jak presne funguje XGL, takze je mozne, ze neco tak funguje rychleji, ale jinak myslim je to jen dojem zpusobeny tim, ze vykreslovani je vic synchronizovane, takze vypada lepe. Navic, pokud se nepletu, samotne XGL bez zapnuteho kompozitniho manazeru je naopak pomalejsi a je to pak dost videt.
    stativ avatar 10.3.2007 12:47 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL rychlejší než samotné X
    Ovsem ten velky rozdil framerate v glxgears je zpusoben tim, ze nebezi akcelerovane. To je podle mne hodne velka nevyhoda - jakmile spustite XGL, uz nic jineho nepujde akcelerovane.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    10.3.2007 13:39 miho | skóre: 21 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL rychlejší než samotné X
    Na to jsi prisel jak? Hral jsem pod tim quake4 takze bych myslim poznal, kdyby to nebylo akcelerovane... :)

    Nyni pouzivam pro renderovani primo ovladac nvidie a pokles vykonu je maly.
    DjAARA avatar 10.3.2007 13:55 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL rychlejší než samotné X
    Právě, ovladač od nVidie umožňuje mít puštěno víc programů s akcelerací, takže může současně běžet jak XGL, tak aplikace vyžadující akceleraci.

    Tohle AMD/ATi v ovladačích nemá. A navíc neumožňují AIGLX…
    10.3.2007 14:14 miho | skóre: 21 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL rychlejší než samotné X
    Tak mi mailem prislo ze pry kecam toz dukaz misto slibu:
    dukaz na popredi quake3 (ctyrka mi nechce uvolnit mys z okna, mrcha) ve znamem pomerne narocnem miste (cuci do zrcadla). Okno ma nastavenou znacnou pruhlednost. za timto oknem prosvita prehravani videa + tuxracer s viditelnym FPS: inf Nejvetsi legrace je, ze kdyz quake prijde o focus tak snizi fps na 50 a zere jen 5% vykonu procesoru. Zajimave.
    10.3.2007 14:38 miho | skóre: 21 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL rychlejší než samotné X
    Jeste jeden obrazek ukazujici jak funguje beryl s dualheadem

    http://img168.imageshack.us/my.php?image=dukaz3dn2.jpg

    imageshack bohuzel nejak nevydechal rozliseni 2880x1200 a nejak divne riznul vrsek.

    Je treba si chvili zvykat na to, ze je clovek uvnitr dvou krychli soucasne ;-)

    Na obrazku je opet q3 tentokrate bez pruhlednosti zato s aplikovaniou berylo-blbinkou "kapka", na vedlejsi plose bezi video.

    Na rozdil od predchoziho screenshotu tento neni cropnuty takze je videt obraz z vedlejsiho panelu.
    stativ avatar 10.3.2007 18:06 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL rychlejší než samotné X

    Ano verim Vam, ale funguje to jen u nvidií, a možná ne ani u všech, třeba s mojí N6200 se mi to nikdy nepovedlo (uz jsem to zkousel). Myslim si, ze je to spusobeno tim, ze nvidiacke ovladace funguji podobne jako AIGLX a tedy zrejme implementuji neprimy rendering. Zato treba u ATI a pravdepodobne i u napr. intelu to nejde.

    Radsi bych proto s tim, ze akcelerace bude fungovat, nepocital.

    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    10.3.2007 13:24 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL rychlejší než samotné X
    Překreslování je skutečně objektivně rychlejší. A to tak, že na mé konfiguraci se slabým procesorem a novou NVidií (kupoval jsem kvůli DVI výstupu) brutálně rychejší. Dříve se mi při rychlém pohybu s oknem toto "rozmázlo" po celé ploše (nedej bože, když bylo přítomno hodně oken různých programů). S berylem je to naprosto čistý pohyb bez duchů. Nejedná se o pocit, ale o naprosto zřejmý fakt. Jak to funguje ovšem též nevím.:-)
    10.3.2007 18:14 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL rychlejší než samotné X
    > Překreslování je skutečně objektivně rychlejší.

    Samozrejme - tradicne si X pamatuji jen obsah obrazovky, takze pri prekreslovani aplikace znova posilaji vsechny prikazy na vykresleni okna. Pri pouziti composite rozsireni si Xka pamatuji obraz pro jednotliva okna (i treba castecne zakryta), takze prekresleni je jen jedno zkopirovani obdelniku. Nevyhoda tohoto reseni je ta, ze to zere vyrazne vic pameti.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.