abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 17:11 | Komunita

Byl proveden bezpečnostní audit svobodného IMAP a POP3 serveru Dovecot (Wikipedie). Audit byl zaplacen z programu Mozilla Secure Open Source a provedla jej společnost Cure53. Společnost Cure53 byla velice spokojena s kvalitou zdrojových kódu. V závěrečné zprávě (pdf) jsou zmíněny pouze 3 drobné a v upstreamu již opravené bezpečnostní chyby.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:30 | IT novinky

Nadace Raspberry Pi představila na svém blogu Raspberry Pi Compute Module 3 (CM3 a CM3L), tj. zmenšené Raspberry Pi vhodné nejenom pro průmyslové využití. Jedná se o nástupce Raspberry Pi Compute Module (CM1) představeného v dubnu 2014. Nový CM3 vychází z Raspberry Pi 3 a má tedy dvakrát více paměti a desetkrát větší výkon než CM1. Verze CM3L (Lite) je dodávána bez 4 GB eMMC flash paměti. Uživatel si může připojit svou vlastní. Představena byla

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 01:23 | Nová verze

Oficiálně bylo oznámeno vydání verze 3.0 multiplatformního balíku svobodných kancelářských a grafických aplikací Calligra (Wikipedie). Větev 3 je postavena na KDE Frameworks 5 a Qt 5. Krita se osamostatnila. Z balíku byly dále odstraněny aplikace Author, Brainstorm, Flow a Stage. U Flow a Stage se předpokládá jejich návrat v některé z budoucích verzí Calligry.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
15.1. 15:25 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání první RC (release candidate) verze instalátoru pro Debian 9 s kódovým názvem Stretch. Odloženo bylo sloučení /usr jako výchozí nastavení v debootstrap. Vydán byl také Debian 8.7, tj. sedmá opravná verze Debianu 8 s kódovým názvem Jessie.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
15.1. 13:37 | Zajímavý projekt

1. ledna byl představen projekt Liri (GitHub). Jedná se o spojení projektů Hawaii, Papyros a původního projektu Liri s cílem vyvíjet operační systém (linuxovou distribuci) a aplikace s moderním designem a funkcemi. Včera byl představen Fluid 0.9.0 a také Vibe 0.9.0. Jedná se o toolkit a knihovnu pro vývoj multiplatformních a responzivních aplikací podporující Material Design (Wikipedie) a volitelně také Microsoft Design Language (designový jazyk Microsoft) [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
14.1. 00:33 | Zajímavý software

Google na svém blogu věnovaném open source představil knihovnu pro komprimaci a dekomprimaci 3D grafiky s názvem Draco. Knihovna bude využívána například v aplikacích pro virtuální a rozšířenou realitu. Porovnání Draco s gzip na YouTube. Zdrojové kódy Draco jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
13.1. 17:27 | IT novinky

V loňském roce proběhla úspěšná kampaň na Indiegogo na podporu GPD Win. Jedná se o malý 5,5 palcový notebook a přenosnou herní konzoli v jednom. Předinstalované Windows 10 lze nahradit Linuxem. V únoru by se na Indiegogo měla objevit kampaň na podporu 7 palcového notebooku GPD Pocket.

Ladislav Hagara | Komentářů: 32
13.1. 02:00 | Nová verze

Po pěti měsících od vydání verze 1.0.0 (zprávička) byla vydána verze 2.0.0 frameworku Kirigami (HIG) pro vytváření uživatelských rozhraní mobilních a konvergentních aplikací nad toolkitem Qt. Pro vyzkoušení je určena aplikace pro Android Kirigami gallery.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
12.1. 23:28 | Zajímavý software

Akční hra Lugaru HD od Wolfire Games (recenze) byla uvolněna jako svobodný software, a to včetně dat (pod licencí Creative Commons Attribution – Share Alike). Linuxový port byl v roce 2010 součástí první akce Humble Indie Bundle a engine byl krátce poté uvolněn pod licencí GNU GPL, což vedlo mj. k portu na AmigaOS. Autor mezitím pracuje na pokračování nazvaném Overgrowth.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
12.1. 14:49 | Bezpečnostní upozornění

Na serveru Jabb.im bylo zveřejněno vyjádření k úniku dat z Jabbim Archive (pastebin). Dump databáze obsahuje komunikaci uživatelů, jejich IP adresy a logy aplikace od října 2015 do března 2016. Celkově se jedná o 8 GB dat, převažujícím jazykem zpráv je čeština a slovenština. O úniku informoval jako první server Motherboard. Jabbim Archive byla službou volitelnou, dostupnou pouze pro VIP uživatele. Podle provozovatele serveru Jabb.im k

… více »
Michal Makovec | Komentářů: 68
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (10%)
 (2%)
 (74%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 297 hlasů
 Komentářů: 21, poslední dnes 02:01
    Rozcestník
    Reklama

    Dotaz: Quake 3 nefunguje správně ve fullscreenu

    8.5.2007 13:54 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Quake 3 nefunguje správně ve fullscreenu
    Přečteno: 236×

    Včera jsem si nainstalovat Quake 3 Arena, že se odreaguju před zkouškovým. Zjistil jsem ale, že mi nefunguje správně fullscreen. Pokud Quake spustím v okně, vše je v pořádku, ovšem ve fullscreenu se mi zobrazí jen malé okno v rohu o příslušné velikosti dle nastaveného rozlišení hry.

    Quake hraju v 640x480 neboť na tom mém Radeonu 7500 bych si ve vyšších rozlišeních moc srandy s vysokou snímkovou frekvencí neužil. Když Q3A pustím v 1024x768, je zobrazení v pořádku a přes celou obrazkovku (logicky).

    • openSUSE 10.2
    • Linux 2.6.18.8-0.1
    • X.org 7.1.99.902
    • Quake 3 Arena 1.32b
    • Mesa DRI Radeon 20060327 AGP 1x x86/MMX/SSE2 TCL
    • OpenGL 1.3 Mesa 6.5.1

    Nevíte někdo, co s tím? V plném rozlišení se to hrát nedá a v okně to hrát nechci :-)

    Píšu pro Pivní recenze a protože mě to IT už fakt nebaví, tak jsme si s klukama postavili pivovar Lucky Bastard

    Odpovědi

    Luboš Doležel (Doli) avatar 8.5.2007 13:57 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Quake 3 nefunguje správně ve fullscreenu
    Máte Xka nastavena tak, aby podporovala fullscreen rozlišení té hry? Tipuju, že tomu selže změna rozlišení.
    8.5.2007 15:13 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Quake 3 nefunguje správně ve fullscreenu
    Už se mi to podařilo vyřešit. Problém byl skutečně tam, jak říkáte. Chyběla rozlišení v konfiguraci X. Současně s tím jsem přišel na zajímavou věc -- pokud se zapne Xinerama, tak to aspoň u mně způsobí, že si KDE začne myslet, že běží v rozlišení 2304x1024 a tomu přizpůsobí velikost fontů. Quake v tomto rozlišení taktéž blbne. Můj xorg.conf teď vypadá následovně (citace částí):
    Section "Monitor"
      DisplaySize  305 229
      HorizSync    31-61
      Identifier   "Monitor[0]"
      ModelName    "LCD 15 inch"
      Option       "DPMS"
      VendorName   "IBM"
      VertRefresh  50-76
    EndSection
    
    Section "Device"
      BoardName    "Radeon LW"
      BusID        "1:0:0"
      Driver       "radeon"
      Identifier   "Device[0]"
      VendorName   "ATI"
      Option       "AGPFastWrite" "on"
      Option       "EnablePageFlip" "on"
      Option       "AGPMode" "4"
      Option       "RenderAccel" "on"
      Option       "BIOSHotkeys" "on"
      Option       "MergedFB" "true"
      # nasledujici moznosti jsou pro zapnuti nativni Xineramy
      #Option       "CRT2Position" "RightOf"
      #Option       "CRT2Hsync" "50-75"
      #Option       "CRT2VRefresh" "30-82"
      #Option       "MetaModes" "1024x768-1280x1024"
      #Option       "MergedNonRectangular" "true"
    EndSection
    
    Section "Screen"
      DefaultDepth 24
      SubSection   "Display"
            ViewPort  0 0
            Depth     24
            Modes     "1024x768" "800x600" "640x480"
      EndSubSection
      SubSection   "Display"
            ViewPort  0 0
            Depth     16
            Modes     "1024x768" "800x600" "640x480"
      EndSubSection
      Device       "Device[0]"
      Identifier   "Screen[0]"
      Monitor      "Monitor[0]"
    EndSection

    Quake teď funguje správně a běží na celé obrazovce. Mplayer mi fungoval správně vždy. Pro fullscreen je taky třeba mít zapnuté screen expansion v BIOSu.

    Píšu pro Pivní recenze a protože mě to IT už fakt nebaví, tak jsme si s klukama postavili pivovar Lucky Bastard
    8.5.2007 15:18 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Quake 3 nefunguje správně ve fullscreenu
    Ještě bych zapomněl -- zapnutím AGP 4x a FastWrites se mi zvýšil výkon natolik, že mi Quake v 1024x768@16 bit, detaily tak na 80% běží plynule s ~45 FPS, tudíž už tuhle celou věc nemusím řešit :-) Tomu říkám ironie.
    Píšu pro Pivní recenze a protože mě to IT už fakt nebaví, tak jsme si s klukama postavili pivovar Lucky Bastard
    8.5.2007 14:26 coRpTitan | skóre: 7 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Quake 3 nefunguje správně ve fullscreenu
    Co přehravani filmu v gmplayeru? Mam podobny problem, prehrava se v poradku, ale jak stisknu F pro fullscreen tak mam sice celou obrazovku pokrytou cernou barvou a uprostred film, ktery se nijak neroztahne, a sem-tam taky vidim "zbytky" pro prechodu na fullscreen. Tipoval bych to na chybu nekde vys, ne v quake nebo mplayeru. Muj soft:
    Gentoo
    2.6.19-suspend2-r3
    x11-base/xorg-x11  - 7.2
    mplayer : 1.0.20070427
    OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) 915GM 20061017 x86/MMX/SSE2
    OpenGL version string: 1.3 Mesa 6.5.2
    8.5.2007 20:31 coRpTitan | skóre: 7 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Quake 3 nefunguje správně ve fullscreenu
    No i ja se musim pochlubit a pomoct ostatnim co se s timto probleme setkaji: zase byl problem mezi zidli a klavesnici, konkretne v tom ze jsem v gmplayeru mel nastaveny na zobrazovani pres modul x11 misto gl2. s gl2 to jezdi uz v poradku.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.