abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 15:00 | Nová verze

Byla vydána nová stabilní verze 5.11 toolkitu Qt. Přehled novinek v příspěvku na blogu a na wiki stránce. Další dnešní příspěvek na blogu Qt je věnován Qt pro WebAssembly umožňujícímu běh Qt aplikací ve webovém prohlížeči. K vyzkoušení jsou příklady.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 12:22 | Nová verze

Po 7 měsících vývoje od verze 0.12.0 byla vydána verze 0.13.0 hardwarově nenáročného desktopového prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklého sloučením projektů Razor-qt a LXDE. Přehled novinek v oznámení o vydání a v příspěvku ve fóru.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
dnes 12:11 | Pozvánky

V úterý 29. května v 18:00 se v Brně koná pátý přednáškový večer o webovém vývoji. Čeká vás povídání o frameworku v Elixiru, vydávání nové kryptoměny přes ICO, component trees v Reactu. Na místě bude lehké občerstvení; vstup zdarma pro registrované. Více informací na Facebooku nebo se rovnou registrujte na Meetup.

dejvik | Komentářů: 0
dnes 12:00 | Pozvánky

V pátek 25. května 2018 v Praze proběhne společné setkání komunity kolem Drupalu a překladatelů softwaru – tématem bude právě lokalizace svobodného softwaru (nejen Drupalu). Program začíná v 9.30 v budově Českého rozhlasu (Vinohradská 12), ale můžete přijít i později během dne.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
dnes 06:55 | Zajímavý software

Operační systém 9front, zřejmě nejaktivněji vyvíjený neoficiální fork systému Plan 9 (více informací), se dočkal nové verze nazvané „Ghost in the Minesweeper Shell“. K novým vydáním obvykle dochází každé jeden až tři měsíce.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
dnes 02:00 | Bezpečnostní upozornění

Byly zveřejněny (Project Zero, Intel, AMD, Arm) informace o dalších 2 bezpečnostních chybách v procesorech: variantě 3a aneb CVE-2018-3640 - Rogue System Register Read (RSRE) a variantě 4 aneb CVE-2018-3639 - Speculative Store Bypass (SSB). Podrobnosti o chybě CVE-2018-3639 například v příspěvku na blogu Red Hatu. Princip vysvětlen pomocí videa na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 19:44 | Zajímavý software

Spolek vpsFree.cz na svém blogu informuje, že přechází z OpenVZ na vpsAdminOS. Distribuce vpsAdminOS je založena na NixOS a not-os. Pokud provozujete OpenVZ Legacy a nevíte co dál, můžete zvážit vpsAdminOS, který je na migraci kontejnerů z OpenVZ připraven.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 10:22 | Komunita

Minulý týden byla ze správce souborů (Files, Soubory, Nautilus) v GNOME odstraněna možnost spouštění aplikací. Po bouřlivé diskusi byla dnes tato možnost do správce souborů vrácena (commit).

Ladislav Hagara | Komentářů: 28
20.5. 22:44 | Nová verze

Ani ne po měsíci vývoje od vydání verze 2.10.0 byla vydána nová verze 2.10.2 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP. Přehled novinek i s náhledy v oznámení o vydání. Opraveno bylo 44 chyb. Novinkou je podpora formátu HEIF (High Efficiency Image File Format) a dva nové filtry.

Ladislav Hagara | Komentářů: 57
20.5. 17:44 | Komunita

SFC (Software Freedom Conservancy) na svém blogu blahopřeje společnosti Tesla k prvnímu kroku k dodržování licence GPL. Tesla ve svých elektromobilech používá svobodný software. Změny ve zdrojovým kódech ale doteď veřejně nezveřejňovala. Změna nastala tento týden. Zdrojové kódy byly zveřejněny na GitHubu. Nejedná se zatím ale o kompletní odpovídající zdrojové kódy (CCS - complete corresponding source).

Ladislav Hagara | Komentářů: 14
Používáte pro některé služby inetd?
 (35%)
 (23%)
 (42%)
Celkem 141 hlasů
 Komentářů: 5, poslední dnes 16:46
    Rozcestník

    Dotaz: Quake 3 nefunguje správně ve fullscreenu

    8.5.2007 13:54 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Quake 3 nefunguje správně ve fullscreenu
    Přečteno: 244×

    Včera jsem si nainstalovat Quake 3 Arena, že se odreaguju před zkouškovým. Zjistil jsem ale, že mi nefunguje správně fullscreen. Pokud Quake spustím v okně, vše je v pořádku, ovšem ve fullscreenu se mi zobrazí jen malé okno v rohu o příslušné velikosti dle nastaveného rozlišení hry.

    Quake hraju v 640x480 neboť na tom mém Radeonu 7500 bych si ve vyšších rozlišeních moc srandy s vysokou snímkovou frekvencí neužil. Když Q3A pustím v 1024x768, je zobrazení v pořádku a přes celou obrazkovku (logicky).

    • openSUSE 10.2
    • Linux 2.6.18.8-0.1
    • X.org 7.1.99.902
    • Quake 3 Arena 1.32b
    • Mesa DRI Radeon 20060327 AGP 1x x86/MMX/SSE2 TCL
    • OpenGL 1.3 Mesa 6.5.1

    Nevíte někdo, co s tím? V plném rozlišení se to hrát nedá a v okně to hrát nechci :-)

    Píšu pro Pivní recenze a protože mě to IT už fakt nebaví, tak jsme si s klukama postavili pivovar Lucky Bastard

    Odpovědi

    Luboš Doležel (Doli) avatar 8.5.2007 13:57 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Quake 3 nefunguje správně ve fullscreenu
    Máte Xka nastavena tak, aby podporovala fullscreen rozlišení té hry? Tipuju, že tomu selže změna rozlišení.
    8.5.2007 15:13 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Quake 3 nefunguje správně ve fullscreenu
    Už se mi to podařilo vyřešit. Problém byl skutečně tam, jak říkáte. Chyběla rozlišení v konfiguraci X. Současně s tím jsem přišel na zajímavou věc -- pokud se zapne Xinerama, tak to aspoň u mně způsobí, že si KDE začne myslet, že běží v rozlišení 2304x1024 a tomu přizpůsobí velikost fontů. Quake v tomto rozlišení taktéž blbne. Můj xorg.conf teď vypadá následovně (citace částí):
    Section "Monitor"
      DisplaySize  305 229
      HorizSync    31-61
      Identifier   "Monitor[0]"
      ModelName    "LCD 15 inch"
      Option       "DPMS"
      VendorName   "IBM"
      VertRefresh  50-76
    EndSection
    
    Section "Device"
      BoardName    "Radeon LW"
      BusID        "1:0:0"
      Driver       "radeon"
      Identifier   "Device[0]"
      VendorName   "ATI"
      Option       "AGPFastWrite" "on"
      Option       "EnablePageFlip" "on"
      Option       "AGPMode" "4"
      Option       "RenderAccel" "on"
      Option       "BIOSHotkeys" "on"
      Option       "MergedFB" "true"
      # nasledujici moznosti jsou pro zapnuti nativni Xineramy
      #Option       "CRT2Position" "RightOf"
      #Option       "CRT2Hsync" "50-75"
      #Option       "CRT2VRefresh" "30-82"
      #Option       "MetaModes" "1024x768-1280x1024"
      #Option       "MergedNonRectangular" "true"
    EndSection
    
    Section "Screen"
      DefaultDepth 24
      SubSection   "Display"
            ViewPort  0 0
            Depth     24
            Modes     "1024x768" "800x600" "640x480"
      EndSubSection
      SubSection   "Display"
            ViewPort  0 0
            Depth     16
            Modes     "1024x768" "800x600" "640x480"
      EndSubSection
      Device       "Device[0]"
      Identifier   "Screen[0]"
      Monitor      "Monitor[0]"
    EndSection

    Quake teď funguje správně a běží na celé obrazovce. Mplayer mi fungoval správně vždy. Pro fullscreen je taky třeba mít zapnuté screen expansion v BIOSu.

    Píšu pro Pivní recenze a protože mě to IT už fakt nebaví, tak jsme si s klukama postavili pivovar Lucky Bastard
    8.5.2007 15:18 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Quake 3 nefunguje správně ve fullscreenu
    Ještě bych zapomněl -- zapnutím AGP 4x a FastWrites se mi zvýšil výkon natolik, že mi Quake v 1024x768@16 bit, detaily tak na 80% běží plynule s ~45 FPS, tudíž už tuhle celou věc nemusím řešit :-) Tomu říkám ironie.
    Píšu pro Pivní recenze a protože mě to IT už fakt nebaví, tak jsme si s klukama postavili pivovar Lucky Bastard
    8.5.2007 14:26 coRpTitan | skóre: 7 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Quake 3 nefunguje správně ve fullscreenu
    Co přehravani filmu v gmplayeru? Mam podobny problem, prehrava se v poradku, ale jak stisknu F pro fullscreen tak mam sice celou obrazovku pokrytou cernou barvou a uprostred film, ktery se nijak neroztahne, a sem-tam taky vidim "zbytky" pro prechodu na fullscreen. Tipoval bych to na chybu nekde vys, ne v quake nebo mplayeru. Muj soft:
    Gentoo
    2.6.19-suspend2-r3
    x11-base/xorg-x11  - 7.2
    mplayer : 1.0.20070427
    OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) 915GM 20061017 x86/MMX/SSE2
    OpenGL version string: 1.3 Mesa 6.5.2
    8.5.2007 20:31 coRpTitan | skóre: 7 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Quake 3 nefunguje správně ve fullscreenu
    No i ja se musim pochlubit a pomoct ostatnim co se s timto probleme setkaji: zase byl problem mezi zidli a klavesnici, konkretne v tom ze jsem v gmplayeru mel nastaveny na zobrazovani pres modul x11 misto gl2. s gl2 to jezdi uz v poradku.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.