Portál AbcLinuxu, 20. dubna 2024 02:10


Dotaz: Quake 3 nefunguje správně ve fullscreenu

8.5.2007 13:54 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Quake 3 nefunguje správně ve fullscreenu
Přečteno: 276×
Odpovědět | Admin

Včera jsem si nainstalovat Quake 3 Arena, že se odreaguju před zkouškovým. Zjistil jsem ale, že mi nefunguje správně fullscreen. Pokud Quake spustím v okně, vše je v pořádku, ovšem ve fullscreenu se mi zobrazí jen malé okno v rohu o příslušné velikosti dle nastaveného rozlišení hry.

Quake hraju v 640x480 neboť na tom mém Radeonu 7500 bych si ve vyšších rozlišeních moc srandy s vysokou snímkovou frekvencí neužil. Když Q3A pustím v 1024x768, je zobrazení v pořádku a přes celou obrazkovku (logicky).

Nevíte někdo, co s tím? V plném rozlišení se to hrát nedá a v okně to hrát nechci :-)

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Odpovědi

Luboš Doležel (Doli) avatar 8.5.2007 13:57 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Quake 3 nefunguje správně ve fullscreenu
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Máte Xka nastavena tak, aby podporovala fullscreen rozlišení té hry? Tipuju, že tomu selže změna rozlišení.
8.5.2007 15:13 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Quake 3 nefunguje správně ve fullscreenu
Už se mi to podařilo vyřešit. Problém byl skutečně tam, jak říkáte. Chyběla rozlišení v konfiguraci X. Současně s tím jsem přišel na zajímavou věc -- pokud se zapne Xinerama, tak to aspoň u mně způsobí, že si KDE začne myslet, že běží v rozlišení 2304x1024 a tomu přizpůsobí velikost fontů. Quake v tomto rozlišení taktéž blbne. Můj xorg.conf teď vypadá následovně (citace částí):
Section "Monitor"
  DisplaySize  305 229
  HorizSync    31-61
  Identifier   "Monitor[0]"
  ModelName    "LCD 15 inch"
  Option       "DPMS"
  VendorName   "IBM"
  VertRefresh  50-76
EndSection

Section "Device"
  BoardName    "Radeon LW"
  BusID        "1:0:0"
  Driver       "radeon"
  Identifier   "Device[0]"
  VendorName   "ATI"
  Option       "AGPFastWrite" "on"
  Option       "EnablePageFlip" "on"
  Option       "AGPMode" "4"
  Option       "RenderAccel" "on"
  Option       "BIOSHotkeys" "on"
  Option       "MergedFB" "true"
  # nasledujici moznosti jsou pro zapnuti nativni Xineramy
  #Option       "CRT2Position" "RightOf"
  #Option       "CRT2Hsync" "50-75"
  #Option       "CRT2VRefresh" "30-82"
  #Option       "MetaModes" "1024x768-1280x1024"
  #Option       "MergedNonRectangular" "true"
EndSection

Section "Screen"
  DefaultDepth 24
  SubSection   "Display"
        ViewPort  0 0
        Depth     24
        Modes     "1024x768" "800x600" "640x480"
  EndSubSection
  SubSection   "Display"
        ViewPort  0 0
        Depth     16
        Modes     "1024x768" "800x600" "640x480"
  EndSubSection
  Device       "Device[0]"
  Identifier   "Screen[0]"
  Monitor      "Monitor[0]"
EndSection

Quake teď funguje správně a běží na celé obrazovce. Mplayer mi fungoval správně vždy. Pro fullscreen je taky třeba mít zapnuté screen expansion v BIOSu.

8.5.2007 15:18 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Quake 3 nefunguje správně ve fullscreenu
Ještě bych zapomněl -- zapnutím AGP 4x a FastWrites se mi zvýšil výkon natolik, že mi Quake v 1024x768@16 bit, detaily tak na 80% běží plynule s ~45 FPS, tudíž už tuhle celou věc nemusím řešit :-) Tomu říkám ironie.
8.5.2007 14:26 coRpTitan | skóre: 7 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Quake 3 nefunguje správně ve fullscreenu
Odpovědět | | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co přehravani filmu v gmplayeru? Mam podobny problem, prehrava se v poradku, ale jak stisknu F pro fullscreen tak mam sice celou obrazovku pokrytou cernou barvou a uprostred film, ktery se nijak neroztahne, a sem-tam taky vidim "zbytky" pro prechodu na fullscreen. Tipoval bych to na chybu nekde vys, ne v quake nebo mplayeru. Muj soft:
Gentoo
2.6.19-suspend2-r3
x11-base/xorg-x11  - 7.2
mplayer : 1.0.20070427
OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) 915GM 20061017 x86/MMX/SSE2
OpenGL version string: 1.3 Mesa 6.5.2
8.5.2007 20:31 coRpTitan | skóre: 7 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Quake 3 nefunguje správně ve fullscreenu
No i ja se musim pochlubit a pomoct ostatnim co se s timto probleme setkaji: zase byl problem mezi zidli a klavesnici, konkretne v tom ze jsem v gmplayeru mel nastaveny na zobrazovani pres modul x11 misto gl2. s gl2 to jezdi uz v poradku.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.