Dobrý den,
pro zpracování pošty používáme courier 0.47 na Ubuntu. Řekl bych že je to velmi dobrý poštovní server, ale nedávno se mi stalo, že odesílal poštu snad 8 hodin.
Náš pracovník odesílal email do KB, po pár hodinách mu přišla zpráva od serveru, že doručení bylo pozdrženo, ale na odesílání se pracuje. V logu serveru nebylo nic, čeho by se dalo chopit, prostě jen cca každých 5 minut záznamy o odesílání, které nebyly portvrzeny, že odesílání skončilo úspěšně.
Nicméně, když jsem psal zprávu na stejnou adresu z rozhraní Squirrelmail, zpráva odešla okamžitě. Na jiné adresy chodí pošta bez problémů, na tuto "podivnou" jsem zkusil psát i z mého PC, taky neodešla hned (až další den jsem ji našel v Odeslaných). Kolega používá OutlookExpress na WinXP, já Thunderbirda na Kubuntu, čili problém klientů to není. Oba používáme pro práci s courierem IMAP rozhraní. Kontaktoval jsem správce KB, a posílal mu (na podobnou adresu: jmeno_prijmeni@kb.cz) pokusný email, dorazil bez problémů (z TB i Squirrelmailu), ale ta jedna adresa prostě nějak zlobí.
Chtěl bych se poptat, zda někdo z vás nemá s tímto zkušenost, případně jak zjistit, v čem je problém...
Za všechny náměty předem děkuji
Milan
A to nepřišlo ani číslo chyby nebo něco podobného? Používáte jako MTA courier? Nemohl si ten uživatel v KB dát Vaši doménu/ip adresu do blacklistu, nebo neudělal to za něj nějaký content filter?
Pokud to dělá jen jeden adresát, bude problém nejspíš na jeho straně. Např. překročil limit na velikost stránky. Odpovídalo by tomu i to, že šlo zřejmě o dočasnou chybu (4xx). Pokud by šlo o chybu trvalou (5xx), vrátila by se zpráva rovnou jako nedoručená (nebylo by tam, že se na doručení pracuje). Ovšem součástí zprávy o pozdržení by měl být i kód chyby a případně i důvod.