Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.
Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.
Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.
… více »Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.
V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.
FRRouting (FRR) (Wikipedie), tj. softwarová sada pro směrování síťové komunikace, fork Quagga, byl vydán ve verzi 10.0.
Julian Andres Klode vydal APT (Advanced Packaging Tool) ve verzích 2.9.0 a 2.9.1. Jedná se o vývojové verze nové větve APT 3.0. Vylepšuje se uživatelské rozhraní. Přidány byly barvičky. Aktuální náhledy a vývoj lze sledovat na Mastodonu.
Miguel de Icaza se na svém blogu rozepsal o vložitelných herních enginech. Kdysi slibné projekty UrhoSharp a Urho3D jsou již mrtvé. Zůstává Godot. Aktuálně vývojáři řeší Pull request #90510 s návrhem knihovny LibGodot.
Byla vydána nová verze 5.0 linuxové distribuce Lakka, jež umožňuje transformovat podporované počítače v herní konzole. Nejnovější Lakka přichází s RetroArchem 1.17.0.
/var/log/Xorg.0.log
a sekci Screen
, která přísluší vému monitoru, z /etc/X11/xorg.conf
.
Section "Monitor" DisplaySize 331 207 HorizSync 30-82 Identifier "Monitor[0]" ModelName "SAMSUNG LCD MONITOR" Option "DPMS" VendorName "SEC" VertRefresh 50-61 UseModes "Modes[0]" EndSection Section "Modes" Identifier "Modes[0]" Modeline "1680x1050" 149.59 1680 1784 1968 2256 1050 1051 1054 1087 Modeline "1680x1050" 119.00 1680 1728 1760 1840 1050 1053 1059 1080 +HSync -Vsync Modeline "1024x768" 65.26 1024 1080 1184 1344 768 769 772 796 Modeline "1024x768" 56.00 1024 1072 1104 1184 768 771 775 790 +HSync -Vsync Modeline "800x600" 38.85 800 832 912 1024 600 601 604 622 Modeline "800x600" 35.50 800 848 880 960 600 603 607 618 +HSync -Vsync EndSection Section "Screen" DefaultDepth 24 SubSection "Display" Depth 15 Modes "1680x1050" "1024x768" "800x600" EndSubSection SubSection "Display" Depth 16 Modes "1680x1050" "1024x768" "800x600" EndSubSection SubSection "Display" Depth 24 Modes "1680x1050" "1024x768" "800x600" EndSubSection SubSection "Display" Depth 8 Modes "1680x1050" "1024x768" "800x600" EndSubSection Device "Device[0]" Identifier "Screen[0]" Monitor "Monitor[0]" EndSection Section "Device" BoardName "965 GM" BusID "0:2:0" Driver "intel" Identifier "Device[0]" Option "XVideo" Option "DRI" "true" Screen 0 VendorName "Intel" Option "XAANoOffscreenPixmaps" "true" EndSection
(II) intel(0): Modeline "1680x1050"x60.6 121.00 1680 1704 1792 1876 1050 1051 1054 1065 -hsync -vsync (64.5 kHz). Případně zkus smazat celou sekci
Modes
a u Monitor
u vynechat volbu UseModes
, měly by stačit ty módy, které jsou definovane v sekci Screen
. Nebo třeba bude stačit jen umáznout HorizSync
a VertRefresh
. Prostě si s tím trochu pohraj .
Tiskni Sdílej: