abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 14:00 | Zajímavý článek

David Revoy, autor open source webového komiksu Pepper&Carrot nebo portrétu GNU/Linuxu, zveřejnil na svém blogu recenzi notebooku Librem 13 od společnosti Purism. Používá jej již sedm měsíců a s ním i jako umělec spokojen. Potřebu francouzské AZERTY klávesnice vyřešil přelepkami. Na displej se podíval kalibrační sondou, barvy vyladil pomocí open source softwaru DisplayCAL, v aplikaci Inkscape nastavil zvětšování na 170 % aby 1 cm v Inkscapu byl 1 cm v reálu. Webovou kameru, mikrofon, Wi-Fi a Bluetooth lze na Librem 13 hardwarově vypnout.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
21.4. 23:44 | Komunita

Několik posledních verzí GNOME Shellu obsahuje chybu způsobující memory leak (únik paměti). Viz například videozáznamy verzí 3.26 nebo 3.28. Nalezení chyby #64 a její opravě se věnuje Georges Basile Stavracas Neto v příspěvku na svém blogu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.4. 10:33 | Komunita

V pondělí měl na YouTube online premiéru otevřený krátký 2D film Hero vytvořený v 3D softwaru Blender. Cílem stejnojmenného projektu Hero je vylepšit nástroj Grease Pencil (tužka) v Blenderu 2.8.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
20.4. 23:22 | Nová verze

Byla vydána verze 4.0 kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Přehled novinek v Changelogu (GitHub).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 17:22 | Komunita

Včera vydanou hru Rise of the Tomb Raider pro Linux lze do pondělí 23. dubna koupit na Steamu s 67% slevou. Místo 49,99 € za 16,49 €.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 16:11 | Komunita

Na Humble Bundle lze získat počítačovou hru Satellite Reign (Wikipedie, YouTube) běžící také v Linuxu zdarma. Speciální akce končí v sobotu v 19:00.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
20.4. 15:44 | Zajímavý software

Společnost Apple koupila před třemi lety společnost FoundationDB vyvíjející stejnojmenný NoSQL databázový systém FoundationDB (Wikipedie). Včera byl tento systém uvolněn jako open source pod licencí Apache 2.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 15:00 | Nová verze

Po dva a půl roce od vydání verze 5.7 oznámila společnost Oracle vydání nové major verze 8.0 (8.0.11) databázového systému MySQL (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Zdrojové kódy komunitní verze MySQL jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
19.4. 14:44 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených technologií a otevřeného přístupu na 151. brněnský sraz, který proběhne v pátek 20. 4. od 18:00 hodin v restauraci Benjamin na Drobného 46.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.4. 13:33 | Nová verze

Byla vydána verze 18.04.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Přehled novinek v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Používáte na serverech port knocking?
 (3%)
 (7%)
 (46%)
 (27%)
 (17%)
Celkem 348 hlasů
 Komentářů: 29, poslední 5.4. 12:25
    Rozcestník

    Dotaz: radeon driver - nefunkční double buffering

    25.1.2008 17:21 janskyj | skóre: 11 | blog: linuxuv_blog
    radeon driver - nefunkční double buffering
    Přečteno: 384×
    Dobrý den, mam notebook IBM T42p s grafickou kartou FireGL Mobility T2 (je to R300). Používám debian stable s Xorg 7.3 z unstable (a pár dalších knihoven, proti kterým je to zkompilováno). Free radeon ovladač funguje s grafickou kartou docela dobře (je mi jedno, o kolik snímků to má ve hrách méně než na windows), ale problém s překreslováním snímků. V jednom okamžiku se na obrazovce objeví půla starého snímku a půlka nového, což při dynamickách scénách vytvoří "čáru" tak, kdy so objekt hnul. Myslel jsem, že je to způsobeno tím, že z nějakého důvodu nejede double buffering. Začal jsem proto googlit. Někde bylo psáné, že double buffering je jiný název pro page flipping. K tomu jsem již našel něco v man radeon:
    Option "EnablePageFlip" "boolean" 
    Když jsem to zapnul, tak se sice zvýšilá rychlost grafických operací, ale problému zobrazení dvou různých snímků najednou jsem se nezbavil.
    Mohli byste mi něko poradit, co mám hledat nebo zkoušet dále? Pokud by se tento problém objevoval pouze ve 3D hrách, tak by mi to nevadilo, ale při použít dosboxu nebo flashe na celou obrazovku už je to dost rušivé.
    Potencionálně zajímavé sekce z xorg.conf vypadají takto:
    Section "Device"
            Identifier      "ATI Technologies Inc M10 NT [FireGL Mobility T2]"
            Driver          "radeon"
            Option          "Clone"
            Option          "EnablePageFlip" "on"
            Option          "DynamicClocks" "on"
    EndSection
    
    Section "Module"
            Load    "bitmap"
            Load    "dbe"
            Load    "ddc"
            Load    "dri"
            Load    "extmod"
            Load    "freetype"
            Load    "glx"
            Load    "int10"
            Load    "vbe"
    EndSection
    
    Děkuji
    Krystaly, polovodiče, všechno směšné. Co tak konzole z digitronů, to by bylo něco pro pravé muže. :)

    Odpovědi

    25.1.2008 17:25 janskyj | skóre: 11 | blog: linuxuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: radeon driver - nefunkční double buffering
    Ještě doplním, že flgrx ovladač pro tuto kartu nefunguje vůbec (alespoň v těch posledních dvou verzích, ve kterých je podporována). Problém je, že při spuštění aplikace se obraz "rozpadne" (je to popsáno zde) a AMD se vymlouvá na to, že mobile verze FireGL Mobility T2 není podporována.
    Krystaly, polovodiče, všechno směšné. Co tak konzole z digitronů, to by bylo něco pro pravé muže. :)
    25.1.2008 19:10 Voty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: radeon driver - nefunkční double buffering
    Chapu dobre, ze se to deje pouze pri OpenGL, resp. 3D grafice?

    Pak bych hledal spise neco kolem VSYNC a jak vynutit jeji zapnuti.
    25.1.2008 19:29 janskyj | skóre: 11 | blog: linuxuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: radeon driver - nefunkční double buffering
    No myslím, že to bude problém nejenom OpenGL, protože dosbox to asi na vykreslování obrazovky nepoužívá. Když jsem si zkoušel (2D) programování přes SDL, tak tam se dalo bud vykreslovat normálně, nebo přes doublebuffering, tak že se upravovala vidopamět a po aplikování všech změn se to funkcí flip() zobrazilo a znova upravilo a zobrazilo atd. Avšak pokud hardware ten doublebuffering nepodporoval, tak se přeplo do toho normálního režimu, kdy se prováděli změny na stejnou pamět, která se zobrazovala a díky to vypadalo tak, že se zobrazila scena, která ještě nebyla celá předělána (myslím).
    Krystaly, polovodiče, všechno směšné. Co tak konzole z digitronů, to by bylo něco pro pravé muže. :)
    28.1.2008 21:33 janskyj | skóre: 11 | blog: linuxuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: radeon driver - nefunkční double buffering
    Pro radeon driver jsem vynuceni vsyncu nenasel :-( Kdyz to zadam do googlu, tak najdu jenom odkazy na nastaveni polarity singronizovacich impulzu pro CRT monitor. Pri pouziti fglrx driveru jsem neco takoveho jako vsync aktivoval pomoci aticonfig --sync-vsync=on, restartoval X, ale nic se nezmenilo.
    Krystaly, polovodiče, všechno směšné. Co tak konzole z digitronů, to by bylo něco pro pravé muže. :)
    wiskas avatar 28.1.2008 21:40 wiskas | skóre: 21 | blog: Raziel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: radeon driver - nefunkční double buffering
    Zkus utilitu driconf, já jsem sice na Intelu, ale vypadá dost univerzalně, pokud je ten ovladač nějak slušný. Případně pro jednotlivé programy by to měla zařídit environment variable LIBGL_SYNC_REFRESH=1.
    Libav developer. | The world is just a lot of people trolling each other.
    29.1.2008 10:11 janskyj | skóre: 11 | blog: linuxuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: radeon driver - nefunkční double buffering
    Děkuji za radu. Už jsem zase o jeden prográmek chytřejší. Ale bohužel nastavení synchronizace touto untilitkou nevyřešilo muj problém. Pokdu jsem to správně pochopil, tak nastavení VSYNCu ma vliv pouze na GL aplikace. Nejsem si jist, ale dosbox podle mě nepoužívá na vykreslování openGL, ale i v něm, se tento problém objevuje.Třeba když spustím nějakou starou arkádu a pozadí se začne rolovat, tak se tetno problém, s poskládáním obrazu ze dvou různých snímků a patrného předělu, znovu projeví.
    Krystaly, polovodiče, všechno směšné. Co tak konzole z digitronů, to by bylo něco pro pravé muže. :)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.