DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.
VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).
ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.
LF AI & Data Foundation patřící pod Linux Foundation spustila Open Platform for Enterprise AI (OPEA).
Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.
Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.
Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.
#HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.
Po záhadě s kernel-based klientem pro ISATAP, kterou jsem nevyřešil (přesněji řečeno vzdal a nainstaloval Miredo) je tu další problém.
Mám server, který má přístup do IPv6 pomocí 6to4. Souží v lokální síti jako router ISATAP, aby se všichni z lokální IPv4 sítě mohli taky dostat na IPv6. (Vnitřní síť nemůže používat přímo IPv6, protože WiFi router to nepodporuje.)
Potud všechno funguje. Stránky typu http://www.ipv6.org/ jasně potvrzují, že ze serveru i z klientů za NATem se dá dostat na IPv6. (Až na to, že route vyprší za 1800 sekund a nelze to nastavit jinak. (Grrr!!!))
Pak ale nechápu, proč mi nefunguje ping6 ::1
. Co může být špatně? Nevrací to žádnou chybovou hlášku. Pakety prostě někde mizí.
Nechci sem hned dávat sáhodlouhé výpisy filtrovacích tabulek a síťových zařízení. (Doplním je až na vyžádání, napadne-li někoho, čím by to mohlo být.) Používám iptables
i ip6tables
. V obou případech je icmp (resp. icmpv6) povolen. Pokud jsem to dobře pochopil, v iptables
pro IPv4 stačí pouze propouštět protokol, ve kterém jsou IPv6 pakety tunelovány. Detaily už zařídí ip6tables
, které pracují s virtuálními zařízeními. (Výjimkou je například lo.) Nenapadá mě žádný důvod, proč by ping
na localhosta neměl fungovat. Jinak se chová normálně. Můžu pingnout adresy ostatních rozhraní i jiných počítačů, a to v IPv4 i IPv6.
Ne, ani takhle to nefungovalo. Ale teď už to naštěstí funguje na všechny možné způsoby. Vypnul jsem všechna rozhraní, vyčistil jsem routovací tabulky a když jsem dal ip -6 link set lo up
, fungovalo to. Automaticky vygenerované záznamy v routovací tabulce, ke kterým se člověk dostane jedině přes route -A inet6 -n
, ovšem vypadaly navlas stejně jako předtím. Strávil jsem zbytečně několik hodin nastavováním route, priorit a kdovíčeho ještě. Asi byl potřeba důslednější přístup...
Tiskni Sdílej: