abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 11:33 | Zajímavý článek

Národní centrum kybernetické bezpečnosti (NCKB) vypracovalo (pdf) 26 podrobných bezpečnostních doporučení pro síťové správce. Tato doporučení jsou nastavena tak, aby je bylo možné aplikovat v každé instituci. Jsou rozdělena na tři základní části: bezpečnost infrastruktury, bezpečnost stanic a serverů a bezpečnost uživatelů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
dnes 05:55 | Komunita

Prezident Nadace pro svobodný software (FSF) Richard M. Stallman vyhlásil na slavnostním ceremoniálu v rámci konference LibrePlanet 2017 vítěze Free Software Awards za rok 2016. Ocenění za společenský přínos získal SecureDrop (Wikipedie). Za rozvoj svobodného softwaru byl oceněn Alexandre Oliva (Wikipedie).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 04:44 | Nová verze

Byla vydána verze 0.7.0 debugovacího nástroje cgdb. Mezi novinky patří například zvýrazňování syntaxe jazyka Rust. Podrobnosti v poznámkách o vydání.

Neel | Komentářů: 0
25.3. 22:00 | Komunita

Portál Stack Overflow po roce opět vyzpovídal své uživatele, jedná se především o vývojáře softwaru, a zveřejnil (podcast) detailní výsledky průzkumu. Průzkumu se letos zúčastnilo více než 64 tisíc vývojářů. Jejich nejmilovanější platformou je linuxový desktop. Ten je také druhou nejpoužívanější platformou vývojářů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
24.3. 11:55 | Komunita

Vývojový tým OpenSSL ve spolupráci s iniciativou Core Infrastructure konsorcia Linux Foundation spustil proces přelicencování této kryptografické knihovny ze současné licence na licenci Apache Licence v 2.0 (ASLv2). Nová licence usnadní začleňování OpenSSL do dalších svobodných a open source projektů. Všichni dosavadní vývojáři OpenSSL (Authors) obdrží v následujících dnech email s prosbou o souhlas se změnou licence.

Ladislav Hagara | Komentářů: 31
24.3. 01:11 | Komunita

Před třemi týdny Mozilla.cz představila projekt Photon, jehož cílem je návrh a implementace nového vzhledu Firefoxu. Včera zveřejnila první náhled vzhledu Photon. Práce na projektu Photon jsou rozděleny do pěti týmů, které celkem čítají 19 lidí. Zaměřují se na zlepšení prvního spuštění Firefoxu a zaujetí nových uživatelů, celkovou úpravu vzhledu, zlepšení animací, zrychlení odezvy uživatelského rozhraní a také upravení nabídek. Vývoj lze sledovat v Bugzille.

Ladislav Hagara | Komentářů: 47
23.3. 20:00 | Komunita

OneDrive pro firmy je již ve webových prohlížečích na Linuxu stejně rychlý jako na Windows. Microsoft opravil chybu z listopadu loňského roku. OneDrive pro firmy běžel na Linuxu mnohem pomaleji než na Windows. V popisu chyby bylo uvedeno, že stačilo v prohlížeči na Linuxu nastavit v user-agentu Windows a vše se zrychlilo. Odpovědí Microsoftu bylo (Internet Archive: Wayback Machine), že Linux není podporován. Po bouřlivých diskusích na redditu i Hacker News byla chyba nalezena a opravena.

Ladislav Hagara | Komentářů: 9
23.3. 19:00 | Zajímavý projekt

Byla vyhlášena soutěž Hackaday Prize 2017. Soutěž je určena vývojářům open source hardwaru. Pro výherce je připraveno celkově 250 tisíc dolarů. Každý ze 120 finalistů získá tisíc dolarů. Nejlepší pak navíc 50, 30, 20, 15, 10 a 5 tisíc dolarů. Jedná se již o čtvrtý ročník soutěže. V roce 2014 zvítězil projekt globální sítě open source pozemních satelitních stanic SatNOGS. V roce 2015 zvítězil open source systém pro řízení elektrických invalidních vozíků pohybem očí Eyedriveomatic. V roce 2016 zvítězil modulární robot Dtto.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 15:00 | Bezpečnostní upozornění

Byla vydána Samba ve verzích 4.6.1, 4.5.7 a 4.4.12. Řešen je bezpečnostní problém CVE-2017-2619. Pomocí symbolických odkazů a souběhu (symlink race) lze "teoreticky" získat přístup k souborům, které nejsou sdíleny. Linuxové distribuce jsou postupně aktualizovány (Debian).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 07:43 | Nová verze

Na Steamu se objevil port hry Arma: Cold War Assault (Operation Flashpoint) pro Mac a Linux. … více »

creon | Komentářů: 30
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (71%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 946 hlasů
 Komentářů: 72, poslední 1.3. 11:16
    Rozcestník

    Dotaz: zjisteni aktivity

    7.5.2009 12:03 filbar | skóre: 36 | blog: Denicek_programatora | Ostrava
    zjisteni aktivity
    Přečteno: 213×

    Protože už delší dobu dělám v PHPku, tak jsem se rozhodnul, že bych zkusil i něco jiného třeba v Pythonu, nebo C.

    Chtěl bych si naprogramovat daemona powersave(v případě úspěchu bych ho samozřejmě zveřejnil), který by kontroloval aktivitu myši a klávesnice, prostě nějak jako fungujou gnome-power-manager, nebo kpowersave, aby po určité době něčinnosti spustil skript na uspani PC.

    Tyto dva nástroje nepoužívám, protože si nechci na Gentoo instalovat gnome, nebo KDE knihovny. Takze jsem se rozhodnul napsat něco vlastního, ale nevím od čeho se mám odpíchnout, jestli existují nějaké funkce, na zjištění aktivity uživatele, jestli to jde nějak zjistit.

    Odpovědi

    Fuky avatar 7.5.2009 16:24 Fuky | skóre: 52 | blog: 4u
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zjisteni aktivity

    Neaktivitu uživatele lze zjistit např. pomocí fce XScreenSaverQueryInfo, tady máš ukázku v Pythonu, která využívá přímo C knihovny libX11.so a libXss.so.1 (tz. je z toho vidět i jak by se to dělalo přímo v C), get X idle time with python:

    #!/usr/bin/python
    
    
    import ctypes, os
    
    class XScreenSaverInfo(ctypes.Structure):
        """ typedef struct { ... } XScreenSaverInfo; """
        _fields_ = [('window',      ctypes.c_ulong), # screen saver window
                    ('state',       ctypes.c_int),   # off,on,disabled
                    ('kind',        ctypes.c_int),   # blanked,internal,external
                    ('since',       ctypes.c_ulong), # milliseconds
                    ('idle',        ctypes.c_ulong), # milliseconds
                    ('event_mask',  ctypes.c_ulong)] # events
    
    class XScreenSaverSession(object):
        def __init__( self):
            self.xlib = ctypes.cdll.LoadLibrary( 'libX11.so')
            self.dpy = self.xlib.XOpenDisplay( os.environ['DISPLAY'])
            if not self.dpy:
                raise Exception('Cannot open display')
            self.root = self.xlib.XDefaultRootWindow( self.dpy)
            self.xss = ctypes.cdll.LoadLibrary( 'libXss.so.1')
            self.xss.XScreenSaverAllocInfo.restype = ctypes.POINTER(XScreenSaverInfo)
            self.xss_info = self.xss.XScreenSaverAllocInfo()
    
        def get_idle( self):
            self.xss.XScreenSaverQueryInfo( self.dpy, self.root, self.xss_info)
            return self.xss_info.contents.idle / 1000
    
    if __name__ == "__main__":
        s = XScreenSaverSession()
        print s.get_idle()
    

    Ovšem získanou hodnotu musíš ještě dále zpracovat kvůli chybě v X serveru, viz kpowersave/src/inactivity.cpp:

    /*!
     * This function workaround a fucking XServer idleTime bug in the 
     * XScreenSaverExtension, if dpms is running. In this case always the
     * current dpms-state time is extracted from the current idletime.
     * This mean: XScreenSaverInfo->idle is not the time since the last
     * user activity, as descriped in the header file of the extension.
     * This result in SUSE bug # and sf.net bug #
     *
     * Workaround: check if if XServer is in a dpms state, check the 
     *             current timeout for this state and add this value to 
     * 	       the current idle time and return.
     *
     * \param _idleTime a unsigned long value with the current ideletime fromm
     *                  XScreenSaverInfo->idle
     * \return a unsigned long with the corrected idletime
     */
    unsigned long inactivity::workaroundCreepyXServer( unsigned long _idleTime ){
    	kdDebugFuncOut(trace);
    
    	int dummy;
    	CARD16 standby, suspend, off;
    	CARD16 state;
    	BOOL onoff;
    
    	Display *dpy = qt_xdisplay();
    
    	kdDebug() << "Current idleTime: " << _idleTime << endl;
    
    	if (DPMSQueryExtension(dpy, &dummy, &dummy)) {
    		if (DPMSCapable(dpy)) {
    			DPMSGetTimeouts(dpy, &standby, &suspend, &off);
    			DPMSInfo(dpy, &state, &onoff);
    
    			if (onoff) {
    				switch (state) {
    					case DPMSModeStandby:
    						kdDebug() << "DPMS enabled. Monitor in Standby. Standby: "
    							  << standby << " sec" << endl;
    						// this check is a littlebit paranoid, but be sure
    						if (_idleTime < (unsigned) (standby * 1000))
    							_idleTime += (standby * 1000);
    						break;
    					case DPMSModeSuspend:
    						kdDebug() << "DPMS enabled. Monitor in Suspend. Suspend: "
    							  << suspend << " sec" << endl;
    						if (_idleTime < (unsigned) ((suspend + standby) * 1000))
    							_idleTime += ((suspend + standby) * 1000);
    						break;
    					case DPMSModeOff:
    						kdDebug() << "DPMS enabled. Monitor is Off. Off: "
    							  << off << " sec" << endl;
    						if (_idleTime < (unsigned) ((off + suspend + standby) * 1000))
    							_idleTime += ((off + suspend + standby) * 1000);
    						break;
    					case DPMSModeOn:
    					default:
    						break;
    				}
    			}
    		} 
    	}
    
    	kdDebug() << "Corrected idleTime: " << _idleTime << endl;
    	kdDebugFuncOut(trace);
    	return _idleTime;
    }
    

    16.6.2009 19:37 filbar | skóre: 36 | blog: Denicek_programatora | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zjisteni aktivity
    Když se pokouším DPMS část přepsat do Pythonu, tak mi do po prvním volání DPMS funkce hlásí Segmentation fault:
    	def get_idle_worlkaround(self):
    		dpms=ctypes.cdll.LoadLibrary('libXext.so');
    		if dpms.DPMSQueryExtension(self.dpy,None,None):
    			if dpms.DPMSCapable(self.dpy)==1:
    				standby=suspend=off=state=0;
    				onoff=False;
    				dpms.DPMSGetTimeouts(self.dpy,standby,suspend,off);
    				dpms.DPMSInfo(self.dpy,state,onoff);
    				print "STATE";
    				print state;
    
    
    Co dělám špatně?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.