ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.
LF AI & Data Foundation patřící pod Linux Foundation spustila Open Platform for Enterprise AI (OPEA).
Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.
Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.
Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.
#HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.
Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.
Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).
Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.0.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Pred casom sa vo firme zvysil pocet pocitacou a zrazu prestaly byt vo Windowsoch vidiet pocitace v sieti - docital som sa ze pomoze NetBEUI protokol (pomohol :) ). Mam vsak pocit ze od tej doby sa znizila rychlost siete ): . Teras som zaviedol datovy server so sambou a uvazujem to riesit nejak inac. Mohol by mi niekto naznacit aku ulohu NetBEUI zastava a cim na linuxoch sa to da adekvatne nahradit?
Preco to nepostavit na TCP/IP a na neverejnych IP?
Môžeš bližšie ? Sieť mam za NATkom (všetky stanice majú neverejnú IP ) Na tcp/ip to beží a cez ip sú stanice dostupne, ale ja chcem aby boli vidno v okolitých počítačoch
Pred casom sa vo firme zvysil pocet pocitacou a zrazu prestaly byt vo Windowsoch vidiet pocitace v sieti - docital som sa ze pomoze NetBEUI protokol (pomohol :) )
Vybodněte se na tenhle relikt, který byl navržen pro lokální sítě tvořené jedním ethernetovým koaxem s deseti stanicemi.
Mam vsak pocit ze od tej doby sa znizila rychlost siete ): .
Protože se stanice překřikují.
Teras som zaviedol datovy server so sambou a uvazujem to riesit nejak inac.
To je správný směr. Zapněte si na něm WINS, nebo jak se tomu dnes říká. A každopádně nastavte nmbd vyšší prioritu oproti ostatním stanicím.
Mohol by mi niekto naznacit aku ulohu NetBEUI zastava
Ok ale WINS uz podla gOOglu je ties zastarale a od win2000 (co uz s nimi ked exsistuju) sa nedoporucuje. Riesilo by to vlastne dns ? je to vhodne riesenie a ak tak akou cestou sa ubrat ?
Vy máte problémy dva: za prvé překládání jmen strojů, za druhé hledání existujících strojů a existujících sdílení.
Na překlad jmen strojů můžete samozřejmě používat DNS (a v centrálně spravované síti to je i lepší).
Jenže DNS vám na hledání živých strojů nebo sdílení už nepomůže. (Teda pokud nepoužíváte dynamické aktualizace DNS záznamů a klienti si nestahují zónu.)
Původní myšlenka Microsoftu byla, že každý stroj bude pravidelně do sítě oznamovat svoje jméno a seznam svých sdílených zdrojů. Tuto informaci zašle broadcastem. Proto tenhle protokol neprochází routery a způsobuje zahlcení sítě. Každý stroj si udržuje cache s přijatými oznámeními, takže pak „procházení sítí“ funguje rychle a okamžitě vidíte dostupné stroje a jejich sdílení.
Jenže když máte těch strojů moc, tak se do cache všechny údaje nevejdou a stroj se musí ptát (opět brodcastem), což opět vede k zahlcení sítě. Navíc když zapnete stroj, tak nějakou dobu trvá, než všechny stroje svoje informace odvysílají, takže tu vzniká časové okno, kdy stroj nemá úplné informace.
Proto přímo součástí SMB/NetBEUI je distribuovaný algoritmus volby hlavního stroje skupiny. Zvolený stroj (na základě ručně nastavené priority a délky života na síti) pak shromažďuje informace o strojích ve skupině a odpovídá na unicastové dotazy ostatních stanic a poskytuje seznam sdílení ostatních strojů. Tohle v sambě dělá démon nmbd.
Jenže i tohle má mouchy, protože odhalování hlavní stroje a jeho volba jede přes broadcast. Proto Microsoft vymyslel WINS, což je „jmenný server“ dosažitelný přes unicastovou adresu, kterou musíte každému stoji sdělit. V sambě to opět řeší démon nmbd (ale standardně je podpora WINS vypnutá).
WINS určitě řeší překlady jmen strojů. Jestli i řeší cachování seznamu sdílení, nevím.
Zkuste se zeptat na jiném fóru zaměřeném na správu sítí s windowsovými stroji, jak řeší prohledávání sdílených zdrojů dnes.
Mám ale dojem, že nijak a že současná praxe je, že prostě uživateli řeknete jméno stroje a název sdílení, on tu adresu naklepe do adresního řádku.
Pokud chcete snížit zatížení sítě zbytečnými brodcastovými dotazy, zkuste na stanicích ve vlastnostech síťového rozhraní vypnout protokol „File and Printer sharing for Microsoft Windows“.
Tiskni Sdílej: