Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).
ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.
LF AI & Data Foundation patřící pod Linux Foundation spustila Open Platform for Enterprise AI (OPEA).
Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.
Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.
Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.
#HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.
Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.
Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).
Ahoj,
mám takový plán: Linux, v něm rozchodit virtuální stroj s WinXP+VisualStudio.
Dotaz: má s tím někdo zkušenosti? půjdem v tom programovat?
Díky za jakékoliv podněty.
Milan
Ja mam XP pod Debianem ve VirtualBoxu, obcas tam neco ve VS delam a zadne problemy jsem nepozoroval... Nevim jak nejake narocnesi veci, ja vetsinou delam v C a na to mi staci Linux. Zalezi take v cem chces delat, hodne veci (C++, C#) jde i pod aplikacema v Lin.
nee, vy jo? myslíte že na tom pojede VisualStudio?
m.
Ahoj,
velmi hodně jsem s tím kdysi takto pomocí VMware pracoval (a brzo začnu zase) - sice pouze Visual C++, vše (doplňování kódu, build, debugger) bylo to bez problému, ale s 3x ale:
1. pokud nemáš nejnovější verzi VMware a používáš sdílený adresář pro object files ($(IntDir), Intermediate Directory), může se ti s C++ stát toto. Opraveno to bylo ve VMware Fusion 2 Beta 2, což by asi mělo korespondovat s Workstation 6.5 a novější (popř. nejnovější Player). Pokud se ti to taky stane, prostě změň "Intermediate Directory" na nějaký lokální adresář (C:\...). Zdrojáky i "Output Directory" (EXEáče) mohou klidně být na sdíleném adresáři i se staršími verze, které mají tento bug. Opět připomínám, že mluvím o VMware. Jak jsou na tom se sdílenými adresáři ostatní (VirtualBox), nemám nejmenší tušení.
2. pokud budeš mít přes sdílené adresáře hodně zdrojáků, bude kompilace o něco pomalejší. Ne jak šnek, ale když nabootuješ do Win XP nativně, tak je u větších projektů cítit rozdíl. Na druhou stranu na nějaké menší domácí úkoly tu pomalost nepostřehneš.
3. pokud chceš zkoušet vyvíjet a následně měřit paralelizaci, buď budeš muset přiřadit VM více než jedno jádro, nebo pokud to nejde bootovat nativně.
Jinak v sestavě "celý projekt na VMware sdíleném disku, Visual Studio ve Windows XP fullscreen VM" jsem kdysi dělal 14 dní od rána do večera, a jelo to bez problémů, v podstatě jsem zapomněl, že nejedu na Windows a že to je ve virtuální mašině.
Opět opakuju, že to co jsem psal jsou zkušenosti pouze s VMware.
vim ~/.emacs
Tiskni Sdílej: