abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
dnes 17:02 | Pozvánky

Přijďte si popovídat o open source obecně a openSUSE konkrétně s dalšími uživateli a vývojáři. Oslava nového vydání openSUSE Leap se uskuteční 16. prosince od 17:00 v nových prostorách firmy SUSE v Praze. K dispozici bude nějaké občerstvení a DVD pro ty, kdo je sbírají nebo ještě mají mechaniku. Po párty v kanceláři se bude pokračovat v některé z hospod v okolí.

Miška | Komentářů: 7
dnes 14:55 | Zajímavý software

Byla vydána verze Alpha 1.0 otevřeného operačního systému pro chytré hodinky AsteroidOS. Podporovány jsou hodinky LG G Watch, LG G Watch Urbane, Asus ZenWatch 2 a Sony Smartwatch 3. Ukázka ovládání hodinek na YouTube. Jaroslav Řezník přednášel o AsteroidOS na chytrých hodinkách (videozáznam) na letošní konferenci OpenAlt.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 13:30 | Zajímavý software

Byly uvolněny zdrojové kódy známé rogue-like hry DoomRL. Počátky hry jsou v roce 2002. Je napsána ve FreePascalu a zdrojový kód je nyní k dispozici na GitHubu pod licencí GNU GPL 2.0. Autor pracuje na nové hře Jupiter Hell, která je moderním nástupcem DoomRL a na jejíž vývoj shání peníze prostřednictvím Kickstarteru.

Blaazen | Komentářů: 0
dnes 13:15 | Pozvánky

Přijďte s námi oslavit vydání Fedory 25. Na programu budou přednášky o novinkách, diskuse, neřízený networking atd. Release Party se bude konat 16. prosince v prostorách společnosti Etnetera. Na party budou volně k dispozici také propagační materiály, nová DVD s Fedorou 25 a samozřejmě občerstvení. Přednášky budou probíhat v češtině. Pro více informací se můžete podívat na web MojeFedora.cz. Jen připomínám, že tentokrát jsme zavedli

… více »
frantisekz | Komentářů: 0
včera 16:38 | Komunita

Byly zveřejněny videozáznamy přednášek a workshopů z letošní konference OpenAlt konané 5. a 6. listopadu v Brně. K videozáznamům lze přistupovat ze stránky na SuperLectures nebo přes program konference, detaily o vybrané přednášce nebo workshopu a dále kliknutím na ikonku filmového pásu. Celkově bylo zpracováno 65 hodin z 89 přednášek a workshopů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 11:30 | Komunita

Bylo oznámeno, že bude proveden bezpečnostní audit zdrojových kódů open source softwaru pro implementaci virtuálních privátních sítí OpenVPN. Audit provede Matthew D. Green (blog), uznávaný kryptolog a profesor na Univerzitě Johnse Hopkinse. Auditována bude verze 2.4 (aktuálně RC 1, stabilní verze je 2.3.14). Audit bude financován společností Private Internet Access [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 06:00 | Komunita

Na YouTube byl publikován Blender Institute Reel 2016, ani ne dvouminutový sestřih z filmů, které vznikly za posledních 10 let díky Blender Institutu. V institutu aktuálně pracují na novém filmu Agent 327. Dění kolem filmu lze sledovat na Blender Cloudu. Videoukázka Agenta 327 z června letošního roku na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 01:02 | Zajímavý článek

Minulý týden byly vydány verze 1.2.3 a 1.1.7 webového poštovního klienta Roundcube. V oznámení o vydání bylo zmíněno řešení bezpečnostního problému nalezeného společností RIPS a souvisejícího s voláním funkce mail() v PHP. Tento týden byly zveřejněny podrobnosti. Útočník mohl pomocí speciálně připraveného emailu spustit na serveru libovolný příkaz. Stejně, jak je popsáno v článku Exploit PHP’s mail() to get remote code execution z roku 2014.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
8.12. 16:00 | Nová verze

Byla vydána verze 0.98 svobodného nelineárního video editoru Pitivi. Z novinek lze zmínit například přizpůsobitelné klávesové zkratky. Videoukázka práce s nejnovější verzí Pitivi na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
8.12. 15:00 | Zajímavý software

Stop motion je technika animace, při níž je reálný objekt mezi jednotlivými snímky ručně upravován a posouván o malé úseky, tak aby po spojení vyvolala animace dojem spojitosti. Jaký software lze pro stop motion použít na Linuxu? Článek na OMG! Ubuntu! představuje Heron Animation. Ten bohužel podporuje pouze webové kamery. Podpora digitálních zrcadlovek je začleněna například v programu qStopMotion.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
Kolik máte dat ve svém domovském adresáři na svém primárním osobním počítači?
 (32%)
 (23%)
 (29%)
 (7%)
 (5%)
 (3%)
Celkem 809 hlasů
 Komentářů: 50, poslední 29.11. 15:50
Rozcestník
Reklama

Dotaz: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D

20.9.2009 14:33 tomolc | skóre: 29 | blog: Live Desktop Tuning | Bratislava
Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D
Přečteno: 369×

Zdravím

Hladám distro kde fungujú tieto dve hry v najnovších veziách: Warzone2100, Scorched3D.

Myslím tým, že po nainštalovaní z repozitára sú funkčné na intel 4500MHD grafike. (Samozrejme z nižšími detailami)

Skúšal som Mandrivu, Slackware, Ubuntu. Všade rovnaké problémy:

Scorched3D: blbne zvuk, rozbytá grafika, nejdú textúry, hra padá

Warzone2100: Čierna obrazovka, blbne zvuk, (hra ide len textúry niesu vydno)

Sú to jediné dve hry ktoré pod linuxom hrávam ale žial posledný rok mi blbnú.

Skúšal som aj kompilovanie ale kompilácia vyžaduje kopu knižníc a polovica z nich nieje v požadovanej verzii v repo.

Pred rokom som ich na Mandrive bežne hrával.

Debian mi nenájde sieťovku, takže som ho neskúšal.

tomolc

pocasienahorach.sk

Odpovědi

tsLnox avatar 20.9.2009 15:22 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D
A funguje ti vůbec 3D akcelerace? Měnit distro jen kvůli dvěma hrám je podle mě dosti mimo ;)
20.9.2009 17:43 tomolc | skóre: 29 | blog: Live Desktop Tuning | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D

3D akcelerácia mi samozrejme funguje normálne. Ostatné hry šlapú. GLXgears síce dáva len 350FPS ale keďže všeci hovoria že to nieje test a že ej to v podstate bezvýznamný údaj tak si z toho ťažku hlavu nerobím.

Aktuálne som zakotvil naMandriva 2010 RC. (iné distro mi nenašlo sieťovku LAN....) Mandriva mi celkom vyhovuje. Ale ani v 2009.1 to nešlo.

Má možnosť to niekto odskúšať?

tomolc

pocasienahorach.sk
wolf09 avatar 21.9.2009 15:05 wolf09 | skóre: 30
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D

ze glxgears funguje, neznamena, ze je zapnute 3d
zkuste glxinfo|grep direct

pokud to nejede, tak pouzijte proprietarni ovladace a ne ty co jsou v distribuci (hlavne u nvidi a ati)

Zkusili jste to vypnout a znovu zapnout ?
23.9.2009 21:52 tomolc | skóre: 29 | blog: Live Desktop Tuning | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D

direct rendering: Yes

Pardon. Som zabudol uviesť túto informáciu už v otázke.

Môže tie dve hry niekto otestovať?

pocasienahorach.sk
23.9.2009 21:34 Dan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D

Benchmark to není, výsledky se můžou velmi lišit, ale 350 FPS je už opravdu trochu mimo rozsah i na slabší kartě:) Tj. 3D akcelerace ti opravdu neběží vůbec a nebo blbě. Začni zmíněným glxinfo. Jinak Warzone2100 je velmi vybíravá hra, která běhá správně jen tam, kde se jí líbí. Scorched3D je ale obvykle bezproblémové.

 

23.9.2009 21:58 tomolc | skóre: 29 | blog: Live Desktop Tuning | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D

Tu sú kompletné výpisy:

 bash-4.0$ glxinfo


name of display: :0.0
display: :0  screen: 0
direct rendering: Yes
server glx vendor string: SGI
server glx version string: 1.2
server glx extensions:
    GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_texture_from_pixmap,
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer,
    GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGIS_multisample,
    GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group
client glx vendor string: SGI
client glx version string: 1.4
client glx extensions:
    GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory,
    GLX_MESA_copy_sub_buffer, GLX_MESA_swap_control,
    GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_OML_sync_control,
    GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync,
    GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer,
    GLX_SGIX_visual_select_group, GLX_EXT_texture_from_pixmap
GLX version: 1.2
GLX extensions:
    GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer,
    GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_video_sync,
    GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group,
    GLX_EXT_texture_from_pixmap
OpenGL vendor string: Tungsten Graphics, Inc
OpenGL renderer string: Mesa DRI Mobile Intel® GM45 Express Chipset GEM 20090712 2009Q2 RC3 x86/MMX/SSE2
OpenGL version string: 2.1 Mesa 7.5.1
OpenGL shading language version string: 1.20
OpenGL extensions:
    GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_draw_buffers, GL_ARB_fragment_program,
    GL_ARB_fragment_program_shadow, GL_ARB_fragment_shader,
    GL_ARB_framebuffer_object, GL_ARB_multisample, GL_ARB_multitexture,
    GL_ARB_occlusion_query, GL_ARB_pixel_buffer_object,
    GL_ARB_point_parameters, GL_ARB_point_sprite, GL_ARB_shader_objects,
    GL_ARB_shading_language_100, GL_ARB_shading_language_120, GL_ARB_shadow,
    GL_ARB_texture_border_clamp, GL_ARB_texture_compression,
    GL_ARB_texture_cube_map, GL_ARB_texture_env_add,
    GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_crossbar,
    GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_mirrored_repeat,
    GL_ARB_texture_non_power_of_two, GL_ARB_texture_rectangle,
    GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_vertex_buffer_object,
    GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_vertex_shader, GL_ARB_window_pos,
    GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra, GL_EXT_blend_color,
    GL_EXT_blend_equation_separate, GL_EXT_blend_func_separate,
    GL_EXT_blend_logic_op, GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract,
    GL_EXT_cull_vertex, GL_EXT_compiled_vertex_array, GL_EXT_copy_texture,
    GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_framebuffer_object,
    GL_EXT_framebuffer_blit, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_multi_draw_arrays,
    GL_EXT_packed_depth_stencil, GL_EXT_packed_pixels,
    GL_EXT_pixel_buffer_object, GL_EXT_point_parameters,
    GL_EXT_polygon_offset, GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color,
    GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shadow_funcs,
    GL_EXT_stencil_two_side, GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_subtexture,
    GL_EXT_texture, GL_EXT_texture3D, GL_EXT_texture_edge_clamp,
    GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_texture_env_combine,
    GL_EXT_texture_env_dot3, GL_EXT_texture_filter_anisotropic,
    GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_rectangle,
    GL_EXT_texture_sRGB, GL_EXT_texture_swizzle, GL_EXT_vertex_array,
    GL_EXT_vertex_array_bgra, GL_3DFX_texture_compression_FXT1,
    GL_APPLE_client_storage, GL_APPLE_packed_pixels,
    GL_ATI_blend_equation_separate, GL_ATI_envmap_bumpmap,
    GL_ATI_texture_env_combine3, GL_ATI_separate_stencil,
    GL_IBM_multimode_draw_arrays, GL_IBM_rasterpos_clip,
    GL_IBM_texture_mirrored_repeat, GL_INGR_blend_func_separate,
    GL_MESA_pack_invert, GL_MESA_texture_signed_rgba, GL_MESA_ycbcr_texture,
    GL_MESA_window_pos, GL_NV_blend_square, GL_NV_light_max_exponent,
    GL_NV_point_sprite, GL_NV_texture_env_combine4, GL_NV_texture_rectangle,
    GL_NV_texgen_reflection, GL_NV_vertex_program, GL_NV_vertex_program1_1,
    GL_OES_read_format, GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SGIS_texture_border_clamp,
    GL_SGIS_texture_edge_clamp, GL_SGIS_texture_lod, GL_SUN_multi_draw_arrays

72 GLX Visuals
   visual  x  bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer  ms  cav
 id dep cl sp sz l  ci b ro  r  g  b  a bf th cl  r  g  b  a ns b eat
----------------------------------------------------------------------
0x21 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x22 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0xc8 24 tc  0 24  0 r  .  .  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0xc9 24 tc  0 24  0 r  .  .  8  8  8  0  0  0  0 16 16 16  0  0 0 Slow
0xca 24 tc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0xcb 24 tc  0 24  0 r  y  .  8  8  8  0  0  0  0 16 16 16  0  0 0 Slow

 

 

môj xorg.conf:

# File generated by XFdrake (rev 256990)

# **********************************************************************
# Refer to the xorg.conf man page for details about the format of
# this file.
# **********************************************************************

Section "ServerFlags"
    #DontZap # disable <Ctrl><Alt><BS> (server abort)
    AllowMouseOpenFail # allows the server to start up even if the mouse does not work
    #DontZoom # disable <Ctrl><Alt><KP_+>/<KP_-> (resolution switching)
EndSection

Section "Module"
    Load "dbe" # Double-Buffering Extension
    Load "v4l" # Video for Linux
    Load "extmod"
    Load "glx" # 3D layer
    Load "dri" # direct rendering
EndSection

Section "InputDevice"
    Identifier "Keyboard1"
    Driver "kbd"
    Option "XkbModel" "pc105"
    Option "XkbLayout" "sk"
    Option "XkbOptions" "compose:rwin"
EndSection

Section "InputDevice"
    Identifier "Mouse1"
    Driver "mouse"
    Option "Protocol" "ExplorerPS/2"
    Option "Device" "/dev/input/mice"
EndSection

Section "InputDevice"
    Identifier "SynapticsMouse1"
    Driver "synaptics"
    Option "SHMConfig" "on"
EndSection

Section "Monitor"
    Identifier "monitor1"
    VendorName "Plug'n Play"
    ModelName ""
    HorizSync 29.5-48
    VertRefresh 60-62
   
    # Monitor preferred modeline (60.0 Hz vsync, 46.6 kHz hsync, ratio 16/9, 135 dpi)
    ModeLine "1366x768" 65.5 1366 1390 1406 1406 768 770 774 776 -hsync -vsync
   
    # TV fullscreen mode or DVD fullscreen output.
    # 768x576 @ 79 Hz, 50 kHz hsync
    ModeLine "768x576"     50.00  768  832  846 1000   576  590  595  630
   
    # 768x576 @ 100 Hz, 61.6 kHz hsync
    ModeLine "768x576"     63.07  768  800  960 1024   576  578  590  616
EndSection

Section "Device"
    Identifier "device1"
    VendorName "Intel Corporation"
    BoardName "Intel 810 and later"
    Driver "intel"
    Option "DPMS"
EndSection

Section "Screen"
    Identifier "screen1"
    Device "device1"
    Monitor "monitor1"
EndSection

Section "ServerLayout"
    Identifier "layout1"
    InputDevice "Keyboard1" "CoreKeyboard"
    InputDevice "Mouse1" "CorePointer"
    InputDevice "SynapticsMouse1" "SendCoreEvents"
    Screen "screen1"
EndSection
 

Za akékoľvek nápady budem vďačný.

pocasienahorach.sk
21.9.2009 16:08 xobot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D

Windows XP. 

ak chces linux, rozbehaj 3D akceleraciu na svojom oblubenom distre, nainstaluj WINE abo zaplat za Transgaming/Cedega.

http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=application&iId=6593

23.9.2009 20:14 tomolc | skóre: 29 | blog: Live Desktop Tuning | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D

Ďakujem za radu.

Kúpim si teda licenciu Windows 7 a premigrujem z Linuxu naspäť na Windows.

tomolc

pocasienahorach.sk
tsLnox avatar 24.9.2009 10:02 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D
To byl doufám vtip
26.9.2009 20:02 tomolc | skóre: 29 | blog: Live Desktop Tuning | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D

hej

pocasienahorach.sk
24.9.2009 21:37 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D
ve fedore hraju obe hry bez problemu
27.9.2009 18:47 MrPaveL | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hladám distro kde fungujú: Warzone2100, Scorched3D
a jakou máš grafiku? Já na ntb. s GMA965(x3100) mám úplně stejný problém(Warzone2100). btw. používám Arch/Testing repo.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.