abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 04:10 | Nová verze

Po 10 týdnech vývoje od vydání Linuxu 4.9 (zprávička) oznámil Linus Torvalds, mj. již 20 let žijící v USA, vydání Linuxu 4.10 (LKML). Přehled nových vlastností a vylepšení například na Kernel Newbies a v Jaderných novinách (1, 2 a 3). Kódové jméno Linuxu 4.10 je Fearless Coyote.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 15:55 | Zajímavý projekt

Vyzkoušet si příkazy a vyřešit několik úkolů lze na stránkách Commandline Challenge (CMD Challenge). Úkoly lze řešit různými způsoby, důležitý je výsledek. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
18.2. 17:35 | Bezpečnostní upozornění

Německá Bundesnetzagentur (obdoba českého ČTU) zakázala na německém území prodej panenky Cayla kvůli „špionáži“ dětí. Tato elektronická hračka obsahuje mikrofon, reproduktor a kameru a bezdrátové komunikační rozhraní, pomocí kterého se hračka připojuje na servery výrobce. Takovýmto způsobem může hračka pomocí umělé inteligence „odpovídat“ na dotazy dítěte. Hlavní problém bude ale asi někde jinde, podle prvotních zpráv může

… více »
Petr Tomášek | Komentářů: 27
17.2. 15:30 | Bezpečnostní upozornění

CSIRT.CZ upozorňuje, že bezpečnostní experti objevili nový typ malwaru, jenž cílí na open source e-commerce platformu Magento. Malware je zajímavý tím, že se jedná o první svého druhu, jehož kód zůstává skrytý v SQL databázi zasaženého e-shopu. Škodlivý kód je volán pomocí tzv. SQL trigerru, který je spouštěn při každém vytvoření objednávky v systému.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
17.2. 09:00 | Nová verze

Bylo vydáno Ubuntu 16.04.2 LTS, tj. druhé opravné vydání Ubuntu 16.04 LTS s kódovým názvem Xenial Xerus. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v přehledu změn.

Ladislav Hagara | Komentářů: 51
17.2. 06:00 | Zajímavý článek

Pavel Tišnovský se v dvoudílném článku na MojeFedora.cz věnuje tvorbě pluginů (modulů) pro bitmapový grafický editor GIMP. Pomocí pluginů lze GIMP rozšiřovat o další funkce. Implementovat lze například nové filtry nebo pomocné utility pro tvorbu animací či poloautomatickou retuš snímků.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
16.2. 23:32 | Komunita

Do 30. března se lze přihlásit do dalšího kola programu Outreachy, jehož cílem je přitáhnout do světa svobodného a otevřeného softwaru lidi ze skupin, jež jsou ve světě svobodného a otevřeného softwaru málo zastoupeny. Za 3 měsíce práce, od 30. května do 30. srpna 2017, v participujících organizacích lze vydělat 5 500 USD. Jedná se již o 14. kolo tohoto programu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 11
16.2. 23:13 | Nová verze

Byla vydána verze 0.92.1 svobodného multiplatformního vektorového grafického editoru Inkscape. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Řešen je mimo jiné problém s verzí 0.92, jež rozbíjí dokumenty vytvořené v předchozích verzích Inkscape. Více v příspěvku na blogu Davida Revoye, autora open source webového komiksu Pepper&Carrot nebo portrétu GNU/Linuxu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
16.2. 16:26 | Bezpečnostní upozornění

Byla vydána verze 1.1.0e kryptografické knihovny OpenSSL. Dle bezpečnostního upozornění 20170216 byla opravena závažná bezpečnostní chyba CVE-2017-3733.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
16.2. 13:03 | Pozvánky

GNOME hackaton proběhne v Brně na FIT VUT v Red Hat Labu (budova Q) v pondělí 20. února od 15:00. Registrace není nutná, ale pokud dáte na FaceBooku vědět, že plánujete dorazit, pomůže to s plánováním.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (13%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 660 hlasů
 Komentářů: 52, poslední 13.2. 12:45
Rozcestník
Reklama

Dotaz: alert z nagiosu ako ticket v trac systeme

28.9.2009 23:04 Lukáš Džunko | skóre: 39 | blog: Jooky | Bratislava
alert z nagiosu ako ticket v trac systeme
Přečteno: 266×
Zdravim

Na servri pouzivam www-apps/trac-0.11.2 ako "ticketovaci" nastroj a malu wiki. Spolu stym mi na sevri bezi net-analyzer/nagios-3.0.6. Aktualna konfiguracia mi viacmenej vyhovuje az na malu drobnost. Hladal som sposob ako dostat alert z nagiosu ako ticket do trac systemu. Riesenie na styl wget ... sa mi moc nepozdavala a mail2trac sa mi zda trosku neohrabany.

Je nejaky jednoduchy a "systemovy" sposob ako dostat alert z nagiosu do trac systemu ako ticket ? Najlepsie by bolo kebyze vie nagios aj vyplnit dodatocne policka v tickete (nie len nazov a popis), ale neni to az tak dvolezite. Pouziva niekto taku kombinaciu, popripade nagios + iny ticketovaci nastroj ?

Řešení dotazu:


Odpovědi

21.11.2012 11:05 Lukáš Džunko | skóre: 39 | blog: Jooky | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: alert z nagiosu ako ticket v trac systeme
Po hodne dlhej dobe som zas narazil na tento problem na nakoniec som predsa len pouzil email2trac. Aktualne verzie su:
net-analyzer/nagios-core-3.3.1
www-apps/trac-0.12.3
app-misc/email2trac-2.6.0
Hlavny problem, ktory som riesi, je redukcia duplikatnych ticketov. Nagios sa sice da nastavit tak, aby notifikoval "trac" len raz, ale to mi neprislo ako vhodne riesenie. Chcel som docielit aby nagios posielal pravidelne stav a v ticketovacom toole sa to vsetko nabalovalo na jeden ticket ako update. Riesenie bolo pridane v niektorej z poslednych verzii email2trac softu.
Konfiguraciu mam nasledovnu:
/etc/mail/aliases
auto-tt: "|/usr/bin/run_email2trac"
/etc/email2trac/email2trac.conf
[DEFAULT]
project: /data/trac/support
black_list: MAILER-DAEMON@
debug: 0
drop_spam : 0
drop_alternative_html_version: 1
email_quote: >
email_triggers_workflow: 1
ignore_trac_user_settings: 1
inline_properties: 0
log_level: WARNING
log_type: syslog
notify_reporter: 0
reply_all : 0
ticket_update: 1
ticket_update_by_subject: 1
ticket_update_by_subject_lookback: 7
umask: 022
verbatim_format: 1
Staci aby nagios zasielal spravy "ako keby odpovedal na nieco", cize s "Re:" na zaciatku subjectu a email2trac predpoklada, ze ticket uz existuje. V takom pripade email2trac hlada rovnaky subject a ak taky najde, tak spravu prilozi ako "update" do ticketu. Dalsia vec je urcovanie priority. Do subjectu staci pridat na koniec #?priority=urgent a tym sa definuje hodnota pre prioritu v tickete. Podobnym sposobom sa daju definovat aj ine policka v tickete. Subject v emaile z nagiosu mam nastaveny na host/service, takze je mala pravdepodobnost, ze by sa mi tie updaty nejak poplietly. Este sice musim par veci doladit ale viacmenej to funguje presne ako potrebujem :)

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.