abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 13:44 | Nová verze

Bylo vydáno Ubuntu 17.10 s kódovým názvem Artful Aardvark. Ke stažení jsou Ubuntu Desktop a Server, Ubuntu Cloud Images, Ubuntu Netboot, Kubuntu, Lubuntu a Lubuntu Alternate, Lubuntu Next, Ubuntu Budgie, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio a Xubuntu. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 13:00 | Komunita

MojeFedora.cz informuje, že Fedora 27 dostane podporu pro AAC. Podpora multimediálních formátů je ve výchozí instalaci Fedory tradičně limitovaná kvůli softwarovým patentům, ale desktopový tým Red Hatu se ji i tak snaží v poslední době co nejvíce rozšířit. Už nějaký čas obsahuje kodeky pro MP3, H.264, AC3 a nyní byl přidán také kodek pro další velmi rozšířený zvukový formát – AAC.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:55 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených technologií a otevřeného přístupu na 145. brněnský sraz, který proběhne v pátek 20. října od 18:00 hodin v restauraci Time Out na adrese Novoměstská 2 v Řečkovicích. Jedná se o poslední sraz před konferencí OpenAlt 2017, jež proběhne o víkendu 4. a 5. listopadu 2017 na FIT VUT v Brně. Běží registrace účastníků.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 21:44 | Nová verze

Byla vydána verze 5.2.0 multiplatformního virtualizačního nástroje Oracle VM VirtualBox. Jedná se o první stabilní verzi z nové větve 5.2. Z novinek lze zmínit například možnost exportování VM do Oracle Cloudu, bezobslužnou instalaci hostovaného systému nebo vylepšené GUI. Podrobnosti v seznamu změn. Aktualizována byla také dokumentace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 14:00 | Zajímavý projekt

Byl spuštěn Humble Down Under Bundle. Za vlastní cenu lze koupit multiplatformní hry The Warlock of Firetop Mountain, Screencheat, Hand of Fate a Satellite Reign. Při nadprůměrné platbě (aktuálně 3,63 $) také Hacknet, Hacknet Labyrinths, Crawl a Hurtworld. Při platbě 12 $ a více lze získat navíc Armello.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 13:00 | Nová verze

Google Chrome 62 byl prohlášen za stabilní (YouTube). Nejnovější stabilní verze 62.0.3202.62 tohoto webového prohlížeče přináší řadu oprav a vylepšení. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře (YouTube). Opraveno bylo 35 bezpečnostních chyb.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 11:00 | Zajímavý článek

Článek (en) na Mozilla.cz je věnován vykreslování stránek ve Firefoxu. V průběhu roku 2018 by se ve Firefoxu měl objevit WebRender, jenž by měl vykreslování stránek urychlit díky využití GPU.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
včera 08:22 | Bezpečnostní upozornění

NÚKIB (Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost) informuje o zranitelnosti ROCA v procesu generování RSA klíčů, který se odehrává v softwarové knihovně implementované například v kryptografických čipových kartách, bezpečnostních tokenech a dalších hardwarových čipech vyrobených společností Infineon Technologies AG. Zranitelnost umožňuje praktický faktorizační útok, při kterém útočník dokáže vypočítat

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 01:23 | Zajímavý software

Příspěvek na blogu otevřené certifikační autority Let's Encrypt informuje o začlenění podpory protokolu ACME (Automatic Certificate Management Environment) přímo do webového serveru Apache. Klienty ACME lze nahradit novým modulem Apache mod_md. Na vývoj tohoto modulu bylo uvolněno 70 tisíc dolarů z programu Mozilla Open Source Support (MOSS). K rozchození HTTPS na Apache stačí nově přidat do konfiguračního souboru řádek s ManagedDomain. Minutový videonávod na YouTube [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
17.10. 14:15 | Komunita

Daniel Stenberg, autor nástroje curl, na svém blogu oznámil, že obdržel letošní Polhemovu cenu, kterou uděluje Švédská inženýrská asociace za „technologickou inovaci nebo důvtipné řešení technického problému“.

marbu | Komentářů: 11
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (11%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
 (74%)
 (13%)
Celkem 95 hlasů
 Komentářů: 5, poslední dnes 07:28
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Dotaz: Potrebuju poradit od GIMParu jak na jeden obrazek :)

    LukynZ avatar 2.12.2009 19:57 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Potrebuju poradit od GIMParu jak na jeden obrazek :)
    Přečteno: 331×
    Zdravim, ze zacatku tu hodim tri linky a pak vysvetlim :)

    Asi Original

    Upraveny

    Upraveny ve vetsim

    A co bych potreboval? V GIMPu moc neumim (a vlastne uz v nicem, uz je to nejaky rok co jsem cosik malo umel ve photoshopu), tak bych jen chtel poradit, jake filtry/whatever pouzit, abych upravil obrazek stejnym zpusobem jako je v odkazech. Dost se mi to libi a chtel bych to pouzit na par dalsich obrazku co mam. Nezadam primo postup, staci jen poradit co pouzit a ja uz si vyhraju a naucim :) Predem moc diky

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    Řešení 1× (Salamek)
    2.12.2009 20:11 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Potrebuju poradit od GIMParu jak na jeden obrazek :)

    Jinak řečeno chcete přepálit světlé pixely a rozlít je do okolí.

    V GIMPu na to je filtr Umění → Jemná záře, případně Zkreslení → Rozšířit hodnotu → Více bílé.

    2.12.2009 21:21 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Potrebuju poradit od GIMParu jak na jeden obrazek :)
    Normálně se to dělá tak, že se vezme nová vrstva jako duplikát pozadí, ta se rozostří a pak se jí nastaví režim hard/soft light.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    LukynZ avatar 2.12.2009 21:50 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Potrebuju poradit od GIMParu jak na jeden obrazek :)
    Diky za tipy, zkousim a zda se ze to bude cesta ale bude v tom i neco vic :)
    3.12.2009 06:13 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Potrebuju poradit od GIMParu jak na jeden obrazek :)
    Tak možná křivky a pohrát si s kontrastem.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    3.12.2009 13:36 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Potrebuju poradit od GIMParu jak na jeden obrazek :)
    To ale nezpůsobí rozlití světla do okolí. Kýžený efekt má simulovat vadu digitálních kamer, kdy přesvícený pixel neudrží napětí a rozlije se do okolních pixelů.
    3.12.2009 14:13 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Potrebuju poradit od GIMParu jak na jeden obrazek :)
    Blooming ale vypadá jinak, tam se od přepáleného místa objeví bílá vodorovná nebo svislá čára.
    3.12.2009 14:43 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Potrebuju poradit od GIMParu jak na jeden obrazek :)
    Aha, je logické, že náboj se bude šířit spíše po vodičích (proto ty kolmé čáry). Já si myslel, že prostě dojde k průrazu polovodiče a že se náboj rozleze rovnoměrně všemi směry. Nicméně, když jste přinesl relevantní název, tak podle Wikipedie za efekt, který je předmětem tazatele, může difrakce už v optice, takže by to mělo jít vyfotit i analogem. Podobný jev jsem již pozoroval v jemném oparu na vlastní oči, ale tam se spíš převažuje refrakce v opticky hustějších kapkách vody.
    3.12.2009 14:23 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Potrebuju poradit od GIMParu jak na jeden obrazek :)
    To dělá ta rozostřená vrstva nad tím.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    3.12.2009 14:33 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Potrebuju poradit od GIMParu jak na jeden obrazek :)
    Přílohy:
    1. Duplikovat vrstvu

    2. Na horní vrstvě gauss blur 9 (blur.jpeg)

    3. Horní vrstva režim hard light 75% (hardlight.jpeg)

    4. Spodní vrstva stáhnout sytost (hue-saturation) (result.jpeg)

    Dokořenit a dosolit podle chuti.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    3.12.2009 14:47 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Potrebuju poradit od GIMParu jak na jeden obrazek :)
    Jo, vypadá to stejně. Ale o proti realitě máte rozmazané všechno. Nejenom světlé pasáže.
    3.12.2009 18:27 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Potrebuju poradit od GIMParu jak na jeden obrazek :)
    Ale já jsem to nedělal na motiv fyzikální reality (která je z hlediska grafického umění nudná), nýbrž na motiv té předlohy.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    LukynZ avatar 3.12.2009 17:29 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Potrebuju poradit od GIMParu jak na jeden obrazek :)
    Diky za tip, vyzkousim. Momentalne to delam tak, ze duplikuju vrstvu, na spodni aplikuju Tileable blur IIR na 5, pak si nastavim smooth curves a necham obrazek ztmavnout dle spodni linky podle citu abych pak mohl aplikovat Softglow (50,1,0.85) a vylezly svetla mista do prostoru a nakonec prvnimu layeru dam transparency aby to nejak vypadalo. Vysledek se mi zatim libi

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.