DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.
VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).
ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.
LF AI & Data Foundation patřící pod Linux Foundation spustila Open Platform for Enterprise AI (OPEA).
Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.
Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.
Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.
#HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.
Ahoj, mam notebook ASUS P53SJ-SO016.
Intel Core i5 2410M @2,3 GHz, 3 MB L3 Cache, 2 jádra + HT, 2. generace
Grafika: NVIDIA GeForce GT520M - 1 GB
Linux Mint 12 64bit
martin@martin ~ $ uname -a Linux martin 3.0.0-13-generic #22-Ubuntu SMP Wed Nov 2 13:27:26 UTC 2011 x86_64 x86_64 x86_64 GNU/Linux martin@martin ~ $ lsb_release -a No LSB modules are available. Distributor ID: LinuxMint Description: Linux Mint 12 Lisa Release: 12 Codename: lisa martin@martin ~ $Mam problem s grafikou. Pouzivam nesvobodny nvidia ovladac, instalovany ze zdroju distribuce:
martin@martin ~ $ lsmod | grep nouveau martin@martin ~ $ lsmod | grep nvidia nvidia 11713772 0 martin@martin ~ $Kdyz se pokusim spustit
glxinfo
, nebo glxgears
, vzdy dostanu:
martin@martin ~ $ glxgears Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Error: couldn't get an RGB, Double-buffered visual martin@martin ~ $ glxinfo name of display: :0.0 Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Error: couldn't find RGB GLX visual or fbconfig Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". martin@martin ~ $Netusite, kde by mohl byt problem?
glxgears
, dostanu 60fps. Na 2 roky starem netbooku Asus eee 1005HA s intel gma 950 grafikou jsem nameril 51fps
Kdyz pred to dam optirun
, taky se mi to zda malo:
martin@martin ~ $ glxgears Running synchronized to the vertical refresh. The framerate should be approximately the same as the monitor refresh rate. 302 frames in 5.0 seconds = 60.311 FPS 301 frames in 5.0 seconds = 60.030 FPS XIO: fatal IO error 11 (Resource temporarily unavailable) on X server ":0.0" after 1539 requests (1539 known processed) with 0 events remaining. martin@martin ~ $ optirun glxgears 4036 frames in 5.0 seconds = 807.076 FPS 3770 frames in 5.0 seconds = 753.801 FPS martin@martin ~ $a glxspheres:
martin@martin ~ $ glxspheres Polygons in scene: 62464 Visual ID of window: 0x94 Context is Direct OpenGL Renderer: Mesa DRI Intel(R) Sandybridge Mobile 60.019301 frames/sec - 51.054818 Mpixels/sec 60.056240 frames/sec - 51.086240 Mpixels/sec 60.055210 frames/sec - 51.085364 Mpixels/sec 60.075598 frames/sec - 51.102707 Mpixels/sec 60.066504 frames/sec - 51.094971 Mpixels/sec 60.085926 frames/sec - 51.111492 Mpixels/sec 60.056006 frames/sec - 51.086041 Mpixels/sec ^C martin@martin ~ $ optirun glxspheres Polygons in scene: 62464 Visual ID of window: 0x21 Context is Direct OpenGL Renderer: GeForce GT 520M/PCI/SSE2 102.670177 frames/sec - 87.335359 Mpixels/sec 112.112593 frames/sec - 95.367456 Mpixels/sec 122.836376 frames/sec - 104.489535 Mpixels/sec 125.186445 frames/sec - 106.488597 Mpixels/sec 122.270490 frames/sec - 104.008169 Mpixels/sec martin@martin ~ $Da se s tim neco delat? To musim kazdy jednotlivy program spoustet s optirun? Nejde dat nvidia jako vychozi?
Tiskni Sdílej: