abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 15:00 | Bezpečnostní upozornění

Byla vydána Samba ve verzích 4.6.1, 4.5.7 a 4.4.12. Řešen je bezpečnostní problém CVE-2017-2619. Pomocí symbolických odkazů a souběhu (symlink race) lze "teoreticky" získat přístup k souborům, které nejsou sdíleny. Linuxové distribuce jsou postupně aktualizovány (Debian).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 07:43 | Nová verze

Na Steamu se objevil port hry Arma: Cold War Assault (Operation Flashpoint) pro Mac a Linux. … více »

creon | Komentářů: 15
dnes 05:55 | Nová verze

Po 18 měsících od vydání verze 8.0 byla vydána verze 9.0 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab. Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 03:33 | Komunita

Platnost posledního patentu souvisejícího s Dolby Digital (AC-3) vypršela. Po MP3 se tak do Fedory oficiálně dostane také kodek AC-3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
dnes 00:44 | Komunita

Feral Interactive, společnost zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux, nabízí své hry na Steamu vývojářům open source 3D grafické knihovny Mesa zdarma. Podmínkou je minimálně 25 commitů za posledních 5 let. Stejnou nabídku dostali vývojáři knihovny Mesa v roce 2015 od Valve. O rok dříve dostali od Valve tuto nabídku vývojáři Debianu a Ubuntu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:55 | Nová verze

Opera 44, verze 44.0.2510.857, byla prohlášena za stabilní. Nejnovější verze tohoto webového prohlížeče je postavena na Chromiu 57. Z novinek vývojáři Opery zdůrazňují podporou Touch Baru na nejnovějších MacBoocích Pro (gif). Přehled novinek pro vývojáře na blogu Dev.Opera.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 20:56 | Pozvánky

V úterý 28. dubna se koná další Prague Containers Meetup. Přijďte si zopakovat, jak psát kvalitnější Dockerfile a jaké novinky a ulehčení přináší ansible-container, který vám umožní spravovat celý životní cyklus vašeho kontejneru. Místo konání: Concur, Bucharova 11, Praha-Stodůlky.

little-drunk-jesus | Komentářů: 0
včera 17:00 | Nová verze

Po půl roce od vydání verze 3.22 bylo vydáno GNOME ve verzi 3.24 s kódovým názvem Portland. Vydání obsahuje 28 459 změn od přibližně 753 přispěvatelů. Z novinek lze zmínit funkci noční světlo, přepracovaná nastavení, aplikaci Recepty, zdokonalenou oblast pro upozornění nebo zdokonalený webový prohlížeč. Podrobnosti i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře a správce systémů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
včera 11:55 | Humor

Majitelé koček by měli být obezřetní při používání desktopového prostředí XFCE ve výchozím nastavení. Používání XFCE může mást jejich kočky a vést k poškrábání displeje. Jedná se o chybu 12117. K dispozici je již patch.

Ladislav Hagara | Komentářů: 20
21.3. 15:55 | Nová verze

Byla vydána verze 7.5 sady aplikací pro SSH komunikaci OpenSSH. Jedná se o opravné vydání. Volba UsePrivilegeSeparation v sshd_config se stala zastaralou (deprecated). Upozornit lze na změnu formátu log záznamů. Novou verzi OpenSSH již nelze přeložit s upstreamem nepodporovanými verzemi OpenSSL.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 919 hlasů
 Komentářů: 72, poslední 1.3. 11:16
    Rozcestník

    Dotaz: Linux 1000fps Kernel změnit na 2500 fps hlds (cs 1.6)

    9.8.2012 22:58 login
    Linux 1000fps Kernel změnit na 2500 fps hlds (cs 1.6)
    Přečteno: 1198×
    Dobrý večer,

    je těžké upravit kernel ? současně máme ZM server je tam spoustu věcí a pluginů (potřebuji zvýšit fps) 4 vlákna

    1 na kterém server ZM běží využito na 100% musíme čekat 5 min. (tím server padne) 2 vlakno 0% 3 vlakno 25% 4 vlakno 11%

    je možné zvýšit na 2 500fps ? linux debian...

    něco jsem našel zde: http://forums.srcds.com/viewtopic/8378

    děkuji za jaké-koliv rady

    Odpovědi

    9.8.2012 23:09 Petr Šobáň | skóre: 79 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 1000fps Kernel změnit na 2500 fps hlds (cs 1.6)
    A čeho tím chceš dosáhnout ?

    Prostě pokud program neumí využít víc vláken tak je to chyba programu.

    A nebo se čeká na dokončení nějaké IO operace a to to zasekne.

    Na serverech se nastavuje menší fps aby se tak často nepřepínaly programy.

    Prostě chce to podrobnější info.
    Max avatar 9.8.2012 23:45 Max | skóre: 65 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 1000fps Kernel změnit na 2500 fps hlds (cs 1.6)
    Toto nevyřešíš vyšším frekvencí cheduleru. Frekvence 1000Hz se nastavuje kvůli lepší odezvě (dochází k rychlejšímu přepínání), ale rychlejší přepínání snižuje výkon (nevyřídíš tolik požadavků a více se zatíží CPU).
    Co vím, tak SRCDS je s podporou multithreadu docela na ubohým levelu (aspoň starší verze, což pro 1.6 asi bude).
    cs 1.6 není vůbec náročná hra, ale záleží na zmíněných modech apod. věcech, který tomu občas umí nasadit moc pěknou korunu.
    Třeba na takovým trapným Phenomu II X4 3GHz (2x500GB SATA + nějaká ta ramka) lze bez problémů provozovat 16x32slot čistý 1.6 na 1000FPS (a možná i v klidu větší počet cs serverů, už si to moc nepamatuji).
    Je tedy také otázkou, co je to za server, kolik má slotů atd.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    10.8.2012 02:08 waa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 1000fps Kernel změnit na 2500 fps hlds (cs 1.6)
    teda mozna jsem mel moc piv, ale… coze?
    Max avatar 10.8.2012 08:03 Max | skóre: 65 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 1000fps Kernel změnit na 2500 fps hlds (cs 1.6)
    hlds má volbu sys_ticrate (kolik frame/s je renderováno, tedy FPS). Proč se s tímto šachuje je vysvětleno třeba zde (úplně dole): WHY HIGHER FPS?
    Aby se dosáhlo takových pěkných hodnot, je doporučováno změnit timer v kernelu na 1000Hz (lze vybírat z voleb 100,250,300,1000). Taktéž byly nějaké pokusy používat RTC jádro pro dosažení lepšího výkonu a latencí, ale co vím, tak stabilita nebyla nikdy 100%.
    Lze tedy z dotazu vydedukovat, co tazatel zamýšlí, ale je to hloupost, protože viz zmíněný link.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    27.8.2012 01:41 bohyn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 1000fps Kernel změnit na 2500 fps hlds (cs 1.6)
    Taktéž byly nějaké pokusy používat RTC jádro pro dosažení lepšího výkonu a latencí, ale co vím, tak stabilita nebyla nikdy 100%.
    Nevim jesli je myslena stabilita jadra nebo CS, ale RT jadro jsem pouzival cca ve verzich 2.6.32 - 2.6.39 a pri bezne desktop praci zadny problem.
    10.8.2012 09:51 JanM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 1000fps Kernel změnit na 2500 fps hlds (cs 1.6)
    Hoďte to do google translate: CZ -> EN a zase zpět EN -> CZ, třeba to bude srozumitelnější. Nebo pisatel používá nějakou formu T9/Swype/... a nečte to po sobě ;-)
    11.8.2012 19:38 login
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 1000fps Kernel změnit na 2500 fps hlds (cs 1.6)
    Dobrý den,

    problém vyřešen,nicméně vyššího hrubého výkonu na 1 vlákno pro aplikaci když se koupí výkonější procesory je i vyšší výkon 1 vlákna ?

    (dole jsem chtěl docílit sice né 10 000FPS ale 2 000FPS a víc by nebylo špatné)

    Counter-Strike 1.6 XT Premium - 10 000 FPS hrubého výkonu :)

    Do nabídky byl přidán server Counter-Strike 1.6 XT Premium 10 000 FPS. Tyto servery mají pro sebe přiděleno celé procesorové jádro. Při testech servery dosahovaly až 40 000 FPS, pro vyšší stabilitu jsou však omezeny na 10 000. Vzhledem k tomu, že budou tyto servery provozovány výhradně na strojích s procesory Intel Core i7 2600k (v dnešní době procesor s nejvyšším výkonem na jedno jádro), věříme, že budete s kvalitou spokojeni. Vzhledem k tomu, že herní server vytěžuje celé jádro na maximum 24 hodin denně, pochopitelně výrazně vzroste spotřeba elektrické energie. Cena byla tedy zpočátku stanovena na 790 Kč / 31.6 EUR za měsíc. Server bude nabízen pouze 12-ti slotový, protože využití bude mít snad jen v profi gamingu.

    Max avatar 11.8.2012 23:15 Max | skóre: 65 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 1000fps Kernel změnit na 2500 fps hlds (cs 1.6)
    Ta nabídka je podle mně blbost. Nevidím sebemenší důvod pro provoz serveru na více, jak 1000FPS. Je to velké plýtvání výkonem bez jakéhokoliv přínosu.
    Nicméně nasadili to prý kvůli požadavku zákazníků (nebo jednoho zákazníka?).
    Jinak ano, jedno vlákno je schopné využít jen jedno jádro. Novější CPU neznamená nutně lepší výkon na jedno jádro. Je třeba si to ohlídat (architektura a frekvence). Třeba takový šestijádro je sice výkonnější, jak 4 jádro, ale v jednovláknových aplikacích může být pomalejší, jelikož šestijádra se třeba nedodávají na tak pěkných frekvencích jako čtyřjádra apod.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    12.8.2012 00:45 aaaaaaaaaaaaaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 1000fps Kernel změnit na 2500 fps hlds (cs 1.6)
    Len pre zaujimavost: 10k FPS nikto nema sancu rozlisit od 500 FPS. Ja som si skusal porovnanie 1000 a 300, kde dlho bezalo 1000 FPS a potom som to obmedzil na 300, pricom som ludom napisal, ze som vylepsil FPS. A hned si hardcore gameri (=hraci CS aspon 10 rokov) pochvalovali, ze aka plynula hra a dalsie kecy okolo toho. Potom som sa ich len pytal na zmeny s tym, ze nieco robim, pricom som menil FPS - nezhodli sa na nicom - o tom, ci je zmena lepsia rozhodovali v podstate nahodne. Pocititelna a rozoznatelna zmena je u najcitlivejsich jedincov z 1000fps na 200fps, aj ked aj tam sa sporadicky pletu. Ludia na horsej linke s vacsimi rozptylami pingov, typicky wifi, nepostrehli ani zmenu na 100 FPS.
    25.8.2012 02:19 login
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 1000fps Kernel změnit na 2500 fps hlds (cs 1.6)
    Dobrý večer, naprosto souhlasím... problém vyřešen děkuji všem zůčastněným za pomoc login
    26.8.2012 16:39 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 1000fps Kernel změnit na 2500 fps hlds (cs 1.6)

    V podstatě už to řekl Max, ale technická podstata zvyšování frekvence kernel timeru je pokud vím tato:
    Program, který potřebuje periodicky s vysokou přesností provádět nějakou činnost může využít timeru. Pokaždé, když timer vyprší, zavolá se nějaká funkce. Je logické, že čím vyšší frekvenci timer má, s tím vyšší přesností může program pracovat.
    Pokud tedy chce HLDS pracovat na 1000 fps, potřebuje časovač, který je schopný "firenout" s intervalem 1 ms, tedy s frekvencí 1000 Hz. Na systému s časovačem nastaveným na 500 Hz se tímto způsobem samozřejmě není možné dostat na více jak 500 fps. Skriptík pro změření přibližné frekvence kernel timeru je např. zde.

    V případě herních serverů mi přijde nastavování fps na více jak 1000 čirá číselná masturbace. Např. výchozí polling rate USB je 125 Hz, v nejhorším případě tedy mezi kliknutím a dobou, kdy si toho řadič všimne uplyne 8 ms. Když to porovnáte s klient<->server pingem řekněme 30 ms (když jsem ještě hrával CS já, považovalo se to za solidní hodnotu), asi je vám jasné proč :). Docela zajímavý příspěvek o tom nedávno napsal John Carmack.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.