abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 23:55 | Komunita

Ubuntu 17.10 (Artful Aardvark) bude ve výchozím stavu zobrazovat Dok (Launcher). Jedná se o rozšíření GNOME Shellu Ubuntu Dock. To bylo forknuto z rozšíření Dash to Dock. Ukázka na YouTube [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
17.8. 15:33 | Nová verze

Byla vydána verze 17.08.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Přehled novinek v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi. Aplikace kmag, kmousetool, kgoldrunner, kigo, konquest, kreversi, ksnakeduel, kspaceduel, ksudoku, kubrick, lskat a umbrello byly portovány na KDE Frameworks 5.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
17.8. 15:11 | Nová verze

Simon Long představil na blogu Raspberry Pi novou verzi 2017-08-16 linuxové distribuce Raspbian určené především pro jednodeskové miniaturní počítače Raspberry Pi. Společně s Raspbianem byl aktualizován také instalační nástroj NOOBS (New Out Of the Box Software). Nejnovější Raspbian je založen na Debianu 9 Stretch. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Řešena je také bezpečnostní chyba Broadpwn (CVE-2017-9417).

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
17.8. 12:33 | Nová verze

Byla vydána verze 3.2.0 programu pro skicování, malování a úpravu obrázků Krita. Přehled novinek v poznámkách k vydání a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
17.8. 11:44 | IT novinky

Minulý týden na šampionátu The International 2017 byl představen bot, který poráží profesionální hráče počítačové hry Dota 2. V nejnovějším příspěvku na blogu se organizace OpenAI o projektu více rozepsala a zveřejnila videozáznamy několika soubojů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
16.8. 17:11 | Komunita

Byly zveřejněny videozáznamy přednášek z Fedora 26 Release Party konané 10. srpna v Praze.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
16.8. 15:33 | Komunita

Přesně před čtyřiadvaceti lety, 16. srpna 1993, oznámil Ian Murdock vydání "Debian Linux Release".

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
16.8. 06:00 | Bezpečnostní upozornění

Ve virtualizačním softwaru Xen bylo nalezeno a opraveno 5 bezpečnostních chyb XSA-226 až XSA-230. Nejzávažnější z nich XSA-227 (CVE-2017-12137) umožňuje eskalaci privilegií a ovládnutí celého systému, tj. správce hostovaného systému se může stát správcem hostitelského systému.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
15.8. 22:00 | Zajímavý projekt

V roce 2013 proběhla na Kickstarteru úspěšná kampaň na podporu otevřeného Dobře temperovaného klavíru (Well-Tempered Clavier). Stejný tým s Kimiko Išizaka spustil před týdnem na Kickstarteru kampaň Libre Art of the Fugue na podporu svobodného Umění fugy.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
15.8. 13:55 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených technologií a otevřeného přístupu na 143. brněnský sraz, který proběhne v pátek 18. srpna od 18:00 hodin ve sportovním areálu a restauraci BeachPub Sokolák u Brněnské přehrady aneb v hantecu u Prýglu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Těžíte nějakou kryptoměnu?
 (4%)
 (2%)
 (17%)
 (76%)
Celkem 352 hlasů
 Komentářů: 21, poslední 13.8. 09:57
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Dotaz: Mapování textur v Blenderu

    14.11.2013 08:15 Dave
    Mapování textur v Blenderu
    Přečteno: 572×
    Ať to zkouším jak to zkouším, pořád se mi nedaří. Pomůže mi někdo? V Blenderu (v Cycles) se snažím o toto:
    • Chci vytvořit několik různě velikých kvádrů, které budou mít namapovanou stejnou texturu (cihlová zeď).
    • Potřebuju mít možnost pokud možno přesně nastavit velikost textury - tak, aby například jedna cihla z textury měla po namapování velikost 20 cm x 5 cm.
    • Důležité je, aby namapovaná textura měla na všech různě velikých kvádrech _stejné_ škálování, tj. aby velikost jedné cihly byla všude stejná.
    Jde toto nějak nastavit? Jediný způsob, který jsem našel, je použít UV mapping a pro každý objekt škálovat texturu zvlášť ručně. Ale toto opravdu není pro více objektů použitelné řešení. Nemluvě o tom, že po každé změně velikosti objektu se to zase rozsype... Jak jinak na to?

    Odpovědi

    14.11.2013 10:48 dword
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapování textur v Blenderu
    Zkusil bych http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Manual/Textures/Mapping
    15.11.2013 08:12 Dave
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapování textur v Blenderu
    Jasně, že jsem dokumentaci pročítal, řešení jsem tam ovšem nenašel...
    15.11.2013 09:22 dword
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapování textur v Blenderu
    Udelal jsem 2 kvadry ruznych velikosti, jimz jsem obema nastavil stejny material. Material jsem otexturoval vzorem cihlove zdi a nastavil mapping souradnic na Global a projekci textury na Cube

    Pak uz to chce jen doladit scaling textury po jednotlivych osach.

    Nebo v cem je problem tohoto reseni?
    15.11.2013 12:29 Dave
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapování textur v Blenderu
    Já bohužel v Blenderu 2.69 v Cycles žádný mapping souřadnic "Global" nemám... Nebo musím ještě někde něco nastavit?
    15.11.2013 15:03 dword
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapování textur v Blenderu
    Ja bohuzel nemam blender 2.69, ale je to videt na tomhle screenshotu, ktery je v mnou odkazovanem navodu, mozna si lepe poradite, kdyz vite co presne hledat:
    Global
        The scene's global 3D coordinates. This is also useful for animations; if you move the object, the texture moves across it. It can be useful for letting objects appear or disappear at a certain position in space.
    15.11.2013 16:26 Dave
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapování textur v Blenderu
    Příloha:
    Screenshot jsem viděl, ale některé položky z toho menu mi bohužel v aktuální verzi Blender chybí, viz přiložený screenshot... Jakou verzi používáte Vy? Cycles je nový renderer v Blenderu, ale řekl bych, že ten screenshot ve Vašem příspěvku už je z Cycles. Možná je to "vylepšení" nové verze spočívající v odstranění existující funkcionality?
    15.11.2013 15:15 dword
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapování textur v Blenderu
    Jinak je nejak to slovo "Cycles" dulezite? Zatim jsem jej vzdy ve vasich prispevcich ignoroval, mozna tady plyne nedorozumneni.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.