abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 12:11 | Pozvánky

V úterý 29. května v 18:00 se v Brně koná pátý přednáškový večer o webovém vývoji. Čeká vás povídání o frameworku v Elixiru, vydávání nové kryptoměny přes ICO, component trees v Reactu. Na místě bude lehké občerstvení; vstup zdarma pro registrované. Více informací na Facebooku nebo se rovnou registrujte na Meetup.

dejvik | Komentářů: 0
dnes 12:00 | Pozvánky

V pátek 25. května 2018 v Praze proběhne společné setkání komunity kolem Drupalu a překladatelů softwaru – tématem bude právě lokalizace svobodného softwaru (nejen Drupalu). Program začíná v 9.30 v budově Českého rozhlasu (Vinohradská 12), ale můžete přijít i později během dne.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
dnes 06:55 | Zajímavý software

Operační systém 9front, zřejmě nejaktivněji vyvíjený neoficiální fork systému Plan 9 (více informací), se dočkal nové verze nazvané „Ghost in the Minesweeper Shell“. K novým vydáním obvykle dochází každé jeden až tři měsíce.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
dnes 02:00 | Bezpečnostní upozornění

Byly zveřejněny (Project Zero, Intel, AMD, Arm) informace o dalších 2 bezpečnostních chybách v procesorech: variantě 3a aneb CVE-2018-3640 - Rogue System Register Read (RSRE) a variantě 4 aneb CVE-2018-3639 - Speculative Store Bypass (SSB). Podrobnosti o chybě CVE-2018-3639 například v příspěvku na blogu Red Hatu. Princip vysvětlen pomocí videa na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 19:44 | Zajímavý software

Spolek vpsFree.cz na svém blogu informuje, že přechází z OpenVZ na vpsAdminOS. Distribuce vpsAdminOS je založena na NixOS a not-os. Pokud provozujete OpenVZ Legacy a nevíte co dál, můžete zvážit vpsAdminOS, který je na migraci kontejnerů z OpenVZ připraven.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 10:22 | Komunita

Minulý týden byla ze správce souborů (Files, Soubory, Nautilus) v GNOME odstraněna možnost spouštění aplikací. Po bouřlivé diskusi byla dnes tato možnost do správce souborů vrácena (commit).

Ladislav Hagara | Komentářů: 28
20.5. 22:44 | Nová verze

Ani ne po měsíci vývoje od vydání verze 2.10.0 byla vydána nová verze 2.10.2 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP. Přehled novinek i s náhledy v oznámení o vydání. Opraveno bylo 44 chyb. Novinkou je podpora formátu HEIF (High Efficiency Image File Format) a dva nové filtry.

Ladislav Hagara | Komentářů: 50
20.5. 17:44 | Komunita

SFC (Software Freedom Conservancy) na svém blogu blahopřeje společnosti Tesla k prvnímu kroku k dodržování licence GPL. Tesla ve svých elektromobilech používá svobodný software. Změny ve zdrojovým kódech ale doteď veřejně nezveřejňovala. Změna nastala tento týden. Zdrojové kódy byly zveřejněny na GitHubu. Nejedná se zatím ale o kompletní odpovídající zdrojové kódy (CCS - complete corresponding source).

Ladislav Hagara | Komentářů: 14
19.5. 17:33 | Komunita

Společnost Purism informuje o aktuálním vývoji chytrého telefonu Librem 5, jenž by měl respektovat bezpečnost, svobodu a soukromí uživatelů. Telefon už umí telefonovat. Librem 5 by měl být k dispozici v lednu 2019. Předobjednat jej lze za 599 dolarů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 32
19.5. 09:00 | Bezpečnostní upozornění

Společnost Qualys zveřejnila výsledky bezpečnostního auditu procps-ng, tj. balíčku s příkazy free, kill, pgrep, pidof, pkill, pmap, ps, pwdx, skill, slabtop, snice, sysctl, tload, top, uptime, vmstat, w a watch. Nalezeno bylo 7 bezpečnostních chyb (CVE-2018-1120, CVE-2018-1121, CVE-2018-1122, CVE-2018-1123, CVE-2018-1124, CVE-2018-1125 a CVE-2018-1126). Dvě z nich jsou zneužitelné k lokální eskalaci práv. Příslušné záplaty jsou již k dispozici v upstreamu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
Používáte pro některé služby inetd?
 (34%)
 (24%)
 (42%)
Celkem 138 hlasů
 Komentářů: 4, poslední včera 12:56
    Rozcestník

    Dotaz: Portace her na Linux z OS X

    15.6.2014 14:35 dexler
    Portace her na Linux z OS X
    Přečteno: 491×
    S hrama na Linuxu je to těžké, většinou jsou k dispozici jen samé "malé" (tím nechci říct špatné) věci, ale velké AAA tituly prostě ne. Ale přitom je dost her co jsou ve verzi pro Win a ve verzi pro Mac (OS X) - třeba starší GTA nebo třeba Borderlands 2. Já teda nejsem programátor, ale když OS X je vlastně taky založený na Unixu a dodržuje (dodržuje?) POSIX normu, tak by snad neměl být takový problém udělat port té macovské verze do Linuxu? Od toho ta norma je, ne? Navíc, i když já to možná vidím naivně, když mám nějaký herní engine (třeba Unreal) tak ten bych očekával že bude fungovat jako jakýsi "přehravač" herního obsahu a tudíž pokud existuje verze enginu pro Linux tak by měl být schopný "přehrávat" hru úplně stejně jako ve Windows, rozdílnosti systémového prostředí bude řešit ten engine a ne obsah (hra) v něm pouštěný. Nebo ne?

    Odpovědi

    FrostyX avatar 15.6.2014 15:32 FrostyX | skóre: 27 | blog: Frostyho_blog | Olomouc / Jeseník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portace her na Linux z OS X
    Starší AAA tituly si můžeš zahrát ve wine a čím dál víc těch aktuálních, nebo těch co jsou právě ve vývoji, podporu pro linux má - hlavně díky steamu.

    Btw na spouštění OSX aplikací pod linuxem dělá Doli - projekt Darling
    FrostyX.cz | 1984 was not supposed to be an instruction manual.
    rADOn avatar 16.6.2014 19:03 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portace her na Linux z OS X
    POSIX do toho netahej, to při vývoji her nemá valný význam. Přeportovat herní engine není nemožné, ale pak začíná politika.
    1. Portace může být různě složitá podle toho co je pod kapotou. Engine založený na OpenGL, SDL a OpenAL bude snáz portovatelný než DirectX.
    2. To že to jde zkompilovat ještě neznamená že je to hotové. Každá platforma má svoje specifika a chyby které je nutné odladit, což je obvykle pro tým který hru vyvíjí naprostá terra inkognita.
    3. Když se to povede odladit, tak je potřeba poskytovat taky nějakou podporu. Zase terra inkognita.
    4. Některé speciální vývojové nástroje na grafiku v linuxu prakticky neexistují. Těžko ATI vypotí GL debugger když nedokážou zbastlit ani pořádně fungující ovladače.
    5. Ditto distribuce – vývojový cyklus wydlí (dlouhé roky stagnace následované zemětřesením) jsou úplně jiný ekosystém než trvalý proud změn jaký je obvyklý v linuxu. Pokud je firma zvyklá že vypotí instalačku pro XPčka a visty (nebo co je teď zrovna v módě) a má vymalováno, tak se logicky z představy nonstop údržby sady balíčků pro různé distribuce musí osypat.
    6. …za což si ovšem mohou sami. Herní branže se jako většina komerční sféry vyžívá v totální kontrole, což s linuxovým ekosystémem nejde dohromady. Místo tiché podpory ze strany OS je tu otevřené nepřátelství, distribuční kanály přímo podporují otevřenost, DRM je sprosté slovo a když by se někdo pokusil o podraz s rootkitem tak by se na to rychle přišlo.
    7. Z komerčního hlediska je linux nadbytečný. Ani ne tak co do počtu (mackařů taky zrovna moc není) ale protože většina linuxáků stejně má poblíž nějaký ty wydle "na hraní". Valve taky na linux do posledního okamžiku kašlali, prozřeli až když viděli že se jim microsoft snaží podtrhnout židli.
    Ve výsledku je to spíš otázka politiky a kultury. Třeba id soft nikdy s linuxovou verzí neměl problém. Port tech4 prý celý udělal jeden člověk během pár dní, binárky dali k dispozici pod licencí která umožňovala lidem od distribucí udělat balíčky a když je přestal bavit support tak pustili rovnou zdrojáky. Ale těžko něco takového čekat od EA :-)

    Steam tohle hodně mění z politicko/kulturní stránky (tím že si zavádí vlastní politiku) a některé enginy které jsou od začátku stavěné a vyvíjené multiplatformě to taky mění ale to je běh na hodně dlouhou trať.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    16.6.2014 19:35 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portace her na Linux z OS X

    např Unreal Tournament 3 byl portován na linux celkem bez problémů .. ale licence jedne z využívaných knihoven neumožnila jeho zveřejnění ..

     

    z technologického hlediska není u většiny her a software problém rozjet pod jakýmkoliv systémem .. problémy jsou právní a jak zminuje rADOn tak ochota supportu a finance

    USE="-gnome -kde";turris
    17.6.2014 11:48 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portace her na Linux z OS X
    S tím enginem jako přehrávačem to taky není tak jednoduchý. Dneska je spousta enginů zdarma pro malé projekty (třeba Unity), jenže ti nedovolí nic víc než vytvořit obsah a naskriptovat herní logiku - pak je to fakt přenositelný všude. (Mínus platformní speciality který ten engine nedokázal odstínit.)

    Ale velký společnosti dělající AAA hry si licencují ten engine i se zdrojákama a přiohnou si ho k tomu co potřebují. A pokud přiohnou i nějakou platformě závislou část, tak už je portace těžší (musí ji stejně přiohnout pro všechny platformy, který chtějí podporovat).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.