abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 05:55 | Bezpečnostní upozornění

V knihovně glibc (GNU C Library) byla nalezena a v upstreamu opravena bezpečnostní chyba CVE-2018-1000001 (buffer underflow) zneužitelná k lokální eskalaci práv. Podrobnosti na halfdog.net.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 13:11 | Komunita

Mozilla.cz informuje o 2 plánovaných novinkách ve Firefoxu. Nové webové funkce budou ve Firefoxu dostupné jen přes HTTPS (en) a nové verze Firefoxu přinesou rychlejší přepínání panelů (předehřívání nebo žhavení panelů, anglicky tab warming).

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 12:44 | IT novinky

Hodnota Bitcoinu, decentralizované kryptoměny, klesla na cca 12 000 dolarů. Před měsícem byla hodnota Bitcoinu téměř 20 000 dolarů [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 9
včera 05:55 | Bezpečnostní upozornění

Bezpečnostní tým Cisco Talos upozorňuje na celou řadu bezpečnostních chyb v Blenderu. Vývojáři Blenderu byli o chybách informování již v září. Dosud tyto chyby ale opraveny nebyly. Doporučeno je neotevírat v Blenderu soubory z nedůvěryhodných zdrojů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
15.1. 17:22 | Bezpečnostní upozornění

Společnost F-Secure upozorňuje na bezpečnostní "problém" v Intel AMT (Active Management Technology). Útočník s fyzickým přístupem k počítači s povoleným AMT a nenastaveným heslem k MEBx (Management Engine BIOS Extension) může obejít heslo nastavené v BIOSu, pin v TPM, přihlašovací jméno a heslo do operačního systému nebo i šifrování disků restartováním tohoto počítače a při jeho startu zavedením MEBx (CTRL-P) a zadáním výchozího hesla "admin". Pak už útočníkovi stačí pouze změnit heslo a povolit vzdálený přístup k počítači na úrovni AMT.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
15.1. 15:11 | Zajímavý projekt

Na Indiegogo byla dnes spuštěna kampaň na podporu 6 palcového notebooku a kapesní herní konzole GPD WIN 2. Cena v rámci kampaně byla stanovena na 649 dolarů. Cílová částka 100 tisíc dolarů byla překonána již 8 krát. Ukázka s Linuxem na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
15.1. 05:55 | Bezpečnostní upozornění

V GitLabu, v open source alternativě GitHubu, tj. v softwarovém nástroji s webovým rozhraním umožňujícím spolupráci na zdrojových kódech, byl nalezen vážný bezpečnostní problém. Bezpečnostní aktualizace bude vydána ve středu 17. ledna v 00:59.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
15.1. 04:44 | Komunita

Firefox končí s podporou GTK+ 2. Od verze 59 bude možné Firefox sestavit pouze s GTK+ 3 [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 31
15.1. 01:22 | Pozvánky

První letošní pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek 18. ledna od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Vítáni jsou všichni příznivci svobodného softwaru a hardwaru, ESP32, DIY, CNC, SDR nebo dobrého piva. Prvních deset účastníků srazu obdrží samolepku There Is No Cloud… just other people's computers. od Free Software Foundation.

xkucf03 | Komentářů: 0
15.1. 00:11 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených technologií a otevřeného přístupu na 148. brněnský sraz, který proběhne v pátek 19. ledna od 18:00 hodin v MIKI pub & restaurant na Makovského náměstí 3166/2. Sraz je spojen s návštěvou (již v 16:30) Ústavu fyzikálního inženýrství Fakulty strojního inženýrství Vysokého učení technického v Brně.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (7%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
 (77%)
 (13%)
Celkem 1307 hlasů
 Komentářů: 48, poslední 22.12. 22:05
    Rozcestník

    Dotaz: Portace her na Linux z OS X

    15.6.2014 14:35 dexler
    Portace her na Linux z OS X
    Přečteno: 489×
    S hrama na Linuxu je to těžké, většinou jsou k dispozici jen samé "malé" (tím nechci říct špatné) věci, ale velké AAA tituly prostě ne. Ale přitom je dost her co jsou ve verzi pro Win a ve verzi pro Mac (OS X) - třeba starší GTA nebo třeba Borderlands 2. Já teda nejsem programátor, ale když OS X je vlastně taky založený na Unixu a dodržuje (dodržuje?) POSIX normu, tak by snad neměl být takový problém udělat port té macovské verze do Linuxu? Od toho ta norma je, ne? Navíc, i když já to možná vidím naivně, když mám nějaký herní engine (třeba Unreal) tak ten bych očekával že bude fungovat jako jakýsi "přehravač" herního obsahu a tudíž pokud existuje verze enginu pro Linux tak by měl být schopný "přehrávat" hru úplně stejně jako ve Windows, rozdílnosti systémového prostředí bude řešit ten engine a ne obsah (hra) v něm pouštěný. Nebo ne?

    Odpovědi

    FrostyX avatar 15.6.2014 15:32 FrostyX | skóre: 27 | blog: Frostyho_blog | Olomouc / Jeseník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portace her na Linux z OS X
    Starší AAA tituly si můžeš zahrát ve wine a čím dál víc těch aktuálních, nebo těch co jsou právě ve vývoji, podporu pro linux má - hlavně díky steamu.

    Btw na spouštění OSX aplikací pod linuxem dělá Doli - projekt Darling
    FrostyX.cz | 1984 was not supposed to be an instruction manual.
    rADOn avatar 16.6.2014 19:03 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portace her na Linux z OS X
    POSIX do toho netahej, to při vývoji her nemá valný význam. Přeportovat herní engine není nemožné, ale pak začíná politika.
    1. Portace může být různě složitá podle toho co je pod kapotou. Engine založený na OpenGL, SDL a OpenAL bude snáz portovatelný než DirectX.
    2. To že to jde zkompilovat ještě neznamená že je to hotové. Každá platforma má svoje specifika a chyby které je nutné odladit, což je obvykle pro tým který hru vyvíjí naprostá terra inkognita.
    3. Když se to povede odladit, tak je potřeba poskytovat taky nějakou podporu. Zase terra inkognita.
    4. Některé speciální vývojové nástroje na grafiku v linuxu prakticky neexistují. Těžko ATI vypotí GL debugger když nedokážou zbastlit ani pořádně fungující ovladače.
    5. Ditto distribuce – vývojový cyklus wydlí (dlouhé roky stagnace následované zemětřesením) jsou úplně jiný ekosystém než trvalý proud změn jaký je obvyklý v linuxu. Pokud je firma zvyklá že vypotí instalačku pro XPčka a visty (nebo co je teď zrovna v módě) a má vymalováno, tak se logicky z představy nonstop údržby sady balíčků pro různé distribuce musí osypat.
    6. …za což si ovšem mohou sami. Herní branže se jako většina komerční sféry vyžívá v totální kontrole, což s linuxovým ekosystémem nejde dohromady. Místo tiché podpory ze strany OS je tu otevřené nepřátelství, distribuční kanály přímo podporují otevřenost, DRM je sprosté slovo a když by se někdo pokusil o podraz s rootkitem tak by se na to rychle přišlo.
    7. Z komerčního hlediska je linux nadbytečný. Ani ne tak co do počtu (mackařů taky zrovna moc není) ale protože většina linuxáků stejně má poblíž nějaký ty wydle "na hraní". Valve taky na linux do posledního okamžiku kašlali, prozřeli až když viděli že se jim microsoft snaží podtrhnout židli.
    Ve výsledku je to spíš otázka politiky a kultury. Třeba id soft nikdy s linuxovou verzí neměl problém. Port tech4 prý celý udělal jeden člověk během pár dní, binárky dali k dispozici pod licencí která umožňovala lidem od distribucí udělat balíčky a když je přestal bavit support tak pustili rovnou zdrojáky. Ale těžko něco takového čekat od EA :-)

    Steam tohle hodně mění z politicko/kulturní stránky (tím že si zavádí vlastní politiku) a některé enginy které jsou od začátku stavěné a vyvíjené multiplatformě to taky mění ale to je běh na hodně dlouhou trať.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    16.6.2014 19:35 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portace her na Linux z OS X

    např Unreal Tournament 3 byl portován na linux celkem bez problémů .. ale licence jedne z využívaných knihoven neumožnila jeho zveřejnění ..

     

    z technologického hlediska není u většiny her a software problém rozjet pod jakýmkoliv systémem .. problémy jsou právní a jak zminuje rADOn tak ochota supportu a finance

    USE="-gnome -kde";turris
    17.6.2014 11:48 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portace her na Linux z OS X
    S tím enginem jako přehrávačem to taky není tak jednoduchý. Dneska je spousta enginů zdarma pro malé projekty (třeba Unity), jenže ti nedovolí nic víc než vytvořit obsah a naskriptovat herní logiku - pak je to fakt přenositelný všude. (Mínus platformní speciality který ten engine nedokázal odstínit.)

    Ale velký společnosti dělající AAA hry si licencují ten engine i se zdrojákama a přiohnou si ho k tomu co potřebují. A pokud přiohnou i nějakou platformě závislou část, tak už je portace těžší (musí ji stejně přiohnout pro všechny platformy, který chtějí podporovat).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.