abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 11:44 | Nová verze

Glen MacArthur vydal verzi 2018.4.2 na Debianu založené linuxové distribuce optimalizované pro tvůrce audio a video obsahu AV Linux (Wikipedie). Podrobnosti v oznámení o vydání a v stotřicetistránkovém manuálu (pdf).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:33 | Nová verze

Byla vydána nová stabilní verze 1.15 (1.15.1147.36) webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Z novinek lze zdůraznit možnost nastavení vlastního pozadí okna, přístup k záložkám z hlavního menu, lepší ovládatelnost v režimu celé obrazovky nebo vyřešení problémů se zvukem v HTML5. Nejnovější Vivaldi je postaveno na Chromiu 65.0.3325.183.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 17:22 | Nová verze

Node.js Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 10.0.0 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). Verze 10 se v říjnu stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2021.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:33 | Nová verze

Neal Cardwell ze společnosti Google oznámil zveřejnění verze 2.0 nástroje pro testování síťového stacku packetdrill. Jde o souhrnné vydání změn z interního vývoje od roku 2013.

Michal Kubeček | Komentářů: 0
včera 13:22 | Zajímavý software

Microsoft na svém blogu oznámil, že správce knihoven pro C++ Vcpkg (VC++ Packaging Tool) lze nově používat také na Linuxu a macOS. Aktuálně je pro Linux k dispozici více než 350 knihoven [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 12:44 | Komunita

Byly zveřejněny exploity na Nintendo Switch a platformu Tegra X1: Fusée Gelée a ShofEL2. Jejich zneužití nelze zabránit softwarovou aktualizací. Na druhou stranu exploity umožní na Nintendo Switch snadno a rychle nainstalovat Linux, viz. ukázka na YouTube. Jenom je potřeba sáhnout na hardware.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 00:55 | Nová verze

Byla vydána verze 2.12.0 QEMU (Wikipedie). Přispělo 204 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn. Řešeny jsou také bezpečnostní chyby Meltdown a Spectre.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
včera 00:33 | Komunita

Google zveřejnil seznam 1 264 studentů přijatých do letošního Google Summer of Code. Přehled projektů, studentů, 212 organizací a mentorů je k dispozici na stránkách GSoC.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.4. 23:55 | Nová verze

Oracle vydal verzi 1.0 univerzálního virtuálního stroje GraalVM, který umožňuje běh programů napsaných v jazycích založených na JVM, JavaScript, LLVM bitcode a experimentálně Ruby, R a Python.

razor | Komentářů: 1
24.4. 01:22 | Zajímavý článek

Julia Evans pomocí svých kreslených obrázků proniká do Linuxu a informačních technologií. Vedle ucelených zinů publikuje také jednotlivé kreslené obrázky (RSS).

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
Používáte na serverech port knocking?
 (3%)
 (7%)
 (46%)
 (26%)
 (18%)
Celkem 382 hlasů
 Komentářů: 29, poslední 5.4. 12:25
    Rozcestník

    Dotaz: spojeni fyzickych serveru do jednoho cloudu

    19.8.2015 16:45 Jeason | skóre: 16 | Plzeň
    spojeni fyzickych serveru do jednoho cloudu
    Přečteno: 348×
    neresil nekdo jak vyuzit starsi server na spojeni do jednoho cloudu?

    jde mi o vyuziti ram a cpu.

    nechci delat cloud computing, na to reseni znam. ale chci vyuzit cpu vsech serveru idealne pri chytrem spojeni serveru. cluster z toho tez nechci delat, aplikace by se s tim nedokazala vyrovnat.

    priklad mam 5 server s 4x cpu, vysledek je 20x cpu.

    koukal jsem i zda je nejaka moznost spojit virtualni servery a pohlizet k tomu jako jednomu velkemu virtualu, ale nenasel jsme nic vhodneho. pripadna data by byly ulozeny na siti.

    Odpovědi

    Jendа avatar 19.8.2015 17:09 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: spojeni fyzickych serveru do jednoho cloudu
    No a co by sis pod tím představoval?

    Některé aplikace jde spustit na víc serverech snadno, některé hůř.

    Ale čekat že to bude vypadat jako jeden normální systém, to těžko.
    Cestovat na exkurzi z Ochrany ovzduší se bude autem, na naftovném se domluvíme s vrchním dovozcem.
    19.8.2015 17:26 iwk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: spojeni fyzickych serveru do jednoho cloudu
    neresil nekdo jak vyuzit starsi server na spojeni do jednoho cloudu?

    jde mi o vyuziti ram a cpu.

    nechci delat cloud computing, na to reseni znam. ale chci vyuzit cpu vsech serveru idealne pri chytrem spojeni serveru. cluster z toho tez nechci delat, aplikace by se s tim nedokazala vyrovnat.

    priklad mam 5 server s 4x cpu, vysledek je 20x cpu.

    koukal jsem i zda je nejaka moznost spojit virtualni servery a pohlizet k tomu jako jednomu velkemu virtualu, ale nenasel jsme nic vhodneho. pripadna data by byly ulozeny na siti.
    Omyl, takto to nefunguje. V žiadnom prípade nevznikne jeden výkonný virtuálny server.
    19.8.2015 17:38 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: spojeni fyzickych serveru do jednoho cloudu
    Pokud mas data na siti , spust aplikace na serverech a mas vyreseno. Pokud mas vsechny servery HW stejny, nasad vmware a vcenter pro migrace. Vic legrace nevymyslis. Jeden virtual s 20x cpu nejde. Druha cesta je cluster, ale to je zas jina pisnicka.
    19.8.2015 18:18 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: spojeni fyzickych serveru do jednoho cloudu
    Sorry, ale tvrzení
    nechci delat cloud computing, na to reseni znam

    vs
    priklad mam 5 server s 4x cpu, vysledek je 20x cpu.

    je dost v rozporu. Zaprvé, cloud computing je buzzword který může dnes znamenat téměř cokoliv, takže bych se zaručil že na obecný "cloud computing" řešení nezná asi nikdo. Zadruhé, příklad se spojením serverů "do jednoho virtuálu" je na úrovni
    "jak spustit tuhle aplikaci aby využívala multithreading, i když není na to napsaná a zdrojáky k ní nemám".

    Servery které jsou fyzicky oddělené nemůžou "simulovat" dohromady jeden větší, sítě jsou o hromadu řádů pomalejší než přímá komunikace mezi CPU a RAM.
    Jediný rozumný způsob jak spojit výkon více serverů je pomocí nějakého load-balancingu, tj. jeden server se prohlásí (třeba i mimo jiné) za balancer a bude rozdělovat práci mezi řadu slabých serverů tak, aby se žádný server neflákal (ideálně se sledováním serverů a vyvažováním zátěže). Na to existují řešení, ale nejsou obecná a vážou se na to jaká platforma pro aplikace se na serverech bude používat.
    20.8.2015 00:33 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: spojeni fyzickych serveru do jednoho cloudu
    cluster z toho tez nechci delat
    A co tedy? Cluster *je* více samostatných počítačů chovajících se jako jeden velký. (Co si vlastně pod tím pojmem představujete?)

    Jako cluster to bude fungovat (a většina aplikací to ani nepozná), pokud použijete distribuovaný operační systém, např. Plan 9, Inferno či Amoeba (aplikace napsané specificky pro tyhle systémy budou samozřejmě fungovat mnohem lépe než portované). Další možností je použít distribuované aplikace, typicky velké databáze tohle umí (tedy jak které, Postgres se to naučil teprve nedávno). Nebo by mohlo stačit tam mít distribuovaný souborový systém a zbytek ovládat jako oddělené systémy třeba pomocí ClusterSSH.
    20.8.2015 09:28 Peter Golis | skóre: 56 | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: spojeni fyzickych serveru do jednoho cloudu
    Riešil, bola to firma Bell Labs. A elegantne to spojazdnila cez vlastný OS zvaný Plan 9.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.