ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.
LF AI & Data Foundation patřící pod Linux Foundation spustila Open Platform for Enterprise AI (OPEA).
Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.
Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.
Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.
#HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.
Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.
Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).
Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.0.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
usmev = new RE("([\\:][-][)]+)"); smich = new RE("([\\:][-][D]([^a-zA-Z]|$))"); mrk = new RE("([;][-][)])"); smutek = new RE("([\\:][-][(])");
"[-]"
považuje za množinu všech znaků - co to skusit nahradit za "[\\-]"
Měl bych též návrh ohledně řešení smajlíků - co takle při vkládání příspěvku zautomatizovat to co dnes dělá Yeti - když je zaškrtnuto bez smajlíků tak jednoduše nahradit závorky a podobné znaky za entity?
usmev = new RE("(:-\\)+)"); smich = new RE("(:-D([^a-zA-Z]|$))"); mrk = new RE("(;-\\))"); smutek = new RE("(:-\\()");Pozn. 1: Vzhledem k tomu, co to dělá s [-], nezaručuji funkčnost, použil jsem standardní rozšířené regulární výrazy. Pozn. 2: Nepožírá to takhle za smíchem jeden znak? Co třeba (podle toho, jak to nahrazuješ)
smich = new RE("(:-D()([^a-zA-Z]|$)");Chtělo by to možná zero-width negative look-ahead assertion... ale ty umí jen Perl (libpcre), Python, Vim, ... a asi 10 dalších věcí... Pozn. 3: @#$%! odstranit nechtěné smajlíky v tomto příspěvku byl skutečně zážitek ;-)
usmev = new RE("(:-\\))"); smich = new RE("(:-D)"); mrk = new RE("(;-\\))"); smutek = new RE("(:-\\()");Když už někdo nedokáže napsat smajlíka bez chyby, tak ať ho radši nepíše vůbec. Nebo maximálně:
usmev = new RE("(:-+\\))"); smich = new RE("(:-+D)"); mrk = new RE("(;-+\\))"); smutek = new RE("(:-+\\()");P.S.: Stejně si myslím, že nejlepší by bylo smajlíky úplně vypnout, protože skoro každý umí smajlíka přečíst a kdo ne, tak si holt zvykne. Vypnutí smajlíku individuálně přídává zbytečný kód navíc a ubírá výkonu.
Tiskni Sdílej: