abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
16.8. 19:00 | Nová verze

Byla vydána verze 18.08.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Přehled novinek v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
16.8. 18:44 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 155. brněnský sraz, který proběhne v pátek 17. srpna od 18:00 na zahrádce restaurace Tanganika (Horova 35). V případě nepřízně počasí uvnitř. Tentokrát bude sraz pojat tématicky. Vzhledem k blížícímu se 50. výročí invaze vojsk Varšavské smlouvy do Československa proběhne malá výstava. Kromě literatury budou k vidění též originály novin z 21. srpna 1968, dosud nikde nezveřejněné fotky okupovaného Brna a původní letáky rozdávané v ulicích.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
16.8. 01:00 | Komunita

Měsíc po Slackware slaví 25 let také Debian. Přesně před pětadvaceti lety, 16. srpna 1993, oznámil Ian Murdock vydání "Debian Linux Release".

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
15.8. 06:00 | Nová verze

Byla vydána nová verze 1.26 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Představení novinek také na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 28
15.8. 03:00 | Nová verze

Po více než 3 měsících vývoje od vydání verze 2.12.0 byla vydána nová verze 3.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 169 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 300 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn. Proč verze 3.0.0 a ne 2.13.0? Není to kvůli triskaidekafobii. QEMU letos v březnu slavilo 15 let od oznámení verze 0.1 a to je dle vývojářů dobrý důvod pro novou major verzi. Vývojáři mají v plánu zvyšovat major verzi jednou ročně, vždy s prvním vydáním v daném roce.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
14.8. 22:11 | Bezpečnostní upozornění

Intel potvrdil (INTEL-SA-00161) další bezpečnostní problém ve svých procesorech. Problém byl pojmenován L1 Terminal Fault aneb L1TF. Popis problému přímo od Intelu na YouTube. Jedná se o CVE-2018-3615 (SGX), CVE-2018-3620 (OS/SMM) a CVE-2018-3646 (VMM). Další informace na stránce Foreshadow nebo přímo v dnešním commitu do Linuxu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 19
14.8. 12:33 | IT novinky

Po více než 4 letech bylo vydáno RFC 8446 popisující verzi 1.3 protokolu TLS (Transport Layer Security). Popis novinek i historie TLS například v příspěvku na blogu Cloudflare.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.8. 11:11 | Zajímavý software

V roce 1998 uvedla společnost Tiger Electronics na trh elektronickou hračku, malého chlupatého tvora s velkýma ušima, Furby. Furby patřil k nejžádanějším hračkám. Během tří let se jich prodalo více než 40 milionů. Furby již tenkrát reagoval na světlo, zvuk, polohu, doteky a přítomnost dalších Furby. Sám mluvil a pohyboval se. Firmware uvnitř simuloval postupný vývoj a učení. Zdrojový kód tohoto firmwaru byl zveřejněn na Internet Archive [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 21
14.8. 02:00 | Nová verze

Australská společnost Blackmagic Design oznámila vydání verze 15 svého proprietárního softwaru pro editování videa a korekci barev DaVinci Resolve běžícího také na Linuxu. Představení nových vlastností na YouTube. Základní verze DaVinci Resolve je k dispozici zdarma. Plnou verzi DaVinci Resolve Studio lze koupit za 299 dolarů. Před rokem to bylo 995 dolarů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
13.8. 21:00 | Zajímavý projekt

Cílem projektu DXVK bylo vytvořit vrstvu kompatibility mezi Direct3D 11 a Vulkanem a začlenění této vrstvy do Wine. Direct3D 10 nad Vulkanem bylo možné řešit mezikrokem pomocí vrstvy DXUP překládající Direct3D 10 na Direct3D 11. Vývojáři DXVK se rozhodli přímo podporovat Direct3D 10. Podpora byla začleněna do hlavní větve na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
Používáte zařízení („chromebook“, „chromebox“ či tablet) s ChromeOS?
 (6%)
 (3%)
 (14%)
 (77%)
Celkem 206 hlasů
 Komentářů: 10, poslední dnes 11:25
    Rozcestník

    Dotaz: unixovy socket vs. tcp

    10.11.2003 18:30 erge
    unixovy socket vs. tcp
    Přečteno: 237×
    rozbehal jsem spamassassin, nechavam ho poslouchat na unixovem socketu, po par experimentech se mi zda, ze proces overeni emailove zpravy je takhle rychlejsi, nez pres tcp. jen si myslim, ze kdyz najednou k spamassassinu budou pristupovat dva klienti, tak on bude vzdycky obsluhovat jen jednoho, coz by mohlo vest k tomu, ze se mi bude kontrolovat napr. kazda druha zprava. je to tak, jak si myslim?

    Odpovědi

    Balu avatar 11.11.2003 08:30 Balu | skóre: 25 | blog: Ja a Linux | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše unixovy socket vs. tcp
    Nie je. Pre vyssiu vrstvu OSI modelu je to uplne to iste. Rozdiel je iba priamo v strukture socketu, Unixovy socket je subor typu socket umiestneny vo filesysteme, TCP socket je definovany adresou a cislom portu. Klienti budu zaradeni do fronty, a je otazka, ci spamassasin (neskusal som ho, takze neviem posudit) je iterativny alebo konkurentny server. Iterativny spracuvava poziadavky po jednom, ako prichadzaju, konkurentny pre kazde spojenie vytvori samostatny proces, ktory urobi co ma, a server sa tym nezdrzuje. Myslim, ze spamassasin bude asi konkurentny.
    Počítač bez Windows je ako kakao bez kečupu.
    11.11.2003 15:52 erge
    Rozbalit Rozbalit vše unixovy socket vs. tcp
    pravdepodobne je konkurentny :-)
    uvedomil jsem si, ze i mysql muze fungovat bez tcp jen pres unixovy socket, takze s tim (vice klientu) asi problem nebude. jen by me zajimalo, jaky mechanismus dovoluje serveru rozlisovat klienty, kdyz si se vsemi povida pres jednu zasuvku ...
    11.11.2003 16:27 astar
    Rozbalit Rozbalit vše unixovy socket vs. tcp
    kdyz bezi pres tcp tak taky posloucha jen na jednom portu a obsluhuje vice klientu. jestli to jede pres tcp nebo unix socket je jen implementacni detail, principialne je to uplne stejne.
    12.11.2003 10:57 erge
    Rozbalit Rozbalit vše unixovy socket vs. tcp
    v tcp jsou porty, server odpovida klientum, kteri jsou fyzicky na
    1) stejnych strojich - server posila odpovedi jine porty
    2) jinych strojich - server posila odpovedi na jine ip

    - tam to osefuje snadno. zajimalo me, jaky mechanizmus se pouziva u socketu. jestli vsichni klienti cekaji na odpoved ze stejne roury, jak se potom ubranit necemu jako 'sniffovani' (dokazu si predstavit, ze treba server pri pozadavku noveho klienta mu da 'cislo', a odpoved pak spoji s tim cislem, ale co tohle?)? nechci nejake detaily, jen princip ... ;-)
    12.11.2003 11:00 erge
    Rozbalit Rozbalit vše unixovy socket vs. tcp
    jde mi o tu odpoved serveru. to, ze pozadavky klienti sypou do jednoho socketu je ok. jak server odpovida?
    Balu avatar 12.11.2003 11:15 Balu | skóre: 25 | blog: Ja a Linux | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše unixovy socket vs. tcp
    server vyberie poziadavku zo socketu, vykona fork (rozdvoji sa), novy serverovsky proces pokracuje v spracovavani poziadavky, a povodny dalej obsluhuje socket - berie poziadavky, forkuje, a toto dookola.
    Počítač bez Windows je ako kakao bez kečupu.
    12.11.2003 11:27 astar
    Rozbalit Rozbalit vše unixovy socket vs. tcp
    bez podrobnosti nelze rict nic vic nez je to stejne jako v pripade toho tcp. podrobnosti viz man 7 unix, man 2 socket, man 2 accept, man 2 connect.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.