abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 17:11 | Komunita

Byl proveden bezpečnostní audit svobodného IMAP a POP3 serveru Dovecot (Wikipedie). Audit byl zaplacen z programu Mozilla Secure Open Source a provedla jej společnost Cure53. Společnost Cure53 byla velice spokojena s kvalitou zdrojových kódu. V závěrečné zprávě (pdf) jsou zmíněny pouze 3 drobné a v upstreamu již opravené bezpečnostní chyby.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 15:30 | IT novinky

Nadace Raspberry Pi představila na svém blogu Raspberry Pi Compute Module 3 (CM3 a CM3L), tj. zmenšené Raspberry Pi vhodné nejenom pro průmyslové využití. Jedná se o nástupce Raspberry Pi Compute Module (CM1) představeného v dubnu 2014. Nový CM3 vychází z Raspberry Pi 3 a má tedy dvakrát více paměti a desetkrát větší výkon než CM1. Verze CM3L (Lite) je dodávána bez 4 GB eMMC flash paměti. Uživatel si může připojit svou vlastní. Představena byla

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 01:23 | Nová verze

Oficiálně bylo oznámeno vydání verze 3.0 multiplatformního balíku svobodných kancelářských a grafických aplikací Calligra (Wikipedie). Větev 3 je postavena na KDE Frameworks 5 a Qt 5. Krita se osamostatnila. Z balíku byly dále odstraněny aplikace Author, Brainstorm, Flow a Stage. U Flow a Stage se předpokládá jejich návrat v některé z budoucích verzí Calligry.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 15:25 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání první RC (release candidate) verze instalátoru pro Debian 9 s kódovým názvem Stretch. Odloženo bylo sloučení /usr jako výchozí nastavení v debootstrap. Vydán byl také Debian 8.7, tj. sedmá opravná verze Debianu 8 s kódovým názvem Jessie.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
včera 13:37 | Zajímavý projekt

1. ledna byl představen projekt Liri (GitHub). Jedná se o spojení projektů Hawaii, Papyros a původního projektu Liri s cílem vyvíjet operační systém (linuxovou distribuci) a aplikace s moderním designem a funkcemi. Včera byl představen Fluid 0.9.0 a také Vibe 0.9.0. Jedná se o toolkit a knihovnu pro vývoj multiplatformních a responzivních aplikací podporující Material Design (Wikipedie) a volitelně také Microsoft Design Language (designový jazyk Microsoft) [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
14.1. 00:33 | Zajímavý software

Google na svém blogu věnovaném open source představil knihovnu pro komprimaci a dekomprimaci 3D grafiky s názvem Draco. Knihovna bude využívána například v aplikacích pro virtuální a rozšířenou realitu. Porovnání Draco s gzip na YouTube. Zdrojové kódy Draco jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
13.1. 17:27 | IT novinky

V loňském roce proběhla úspěšná kampaň na Indiegogo na podporu GPD Win. Jedná se o malý 5,5 palcový notebook a přenosnou herní konzoli v jednom. Předinstalované Windows 10 lze nahradit Linuxem. V únoru by se na Indiegogo měla objevit kampaň na podporu 7 palcového notebooku GPD Pocket.

Ladislav Hagara | Komentářů: 30
13.1. 02:00 | Nová verze

Po pěti měsících od vydání verze 1.0.0 (zprávička) byla vydána verze 2.0.0 frameworku Kirigami (HIG) pro vytváření uživatelských rozhraní mobilních a konvergentních aplikací nad toolkitem Qt. Pro vyzkoušení je určena aplikace pro Android Kirigami gallery.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
12.1. 23:28 | Zajímavý software

Akční hra Lugaru HD od Wolfire Games (recenze) byla uvolněna jako svobodný software, a to včetně dat (pod licencí Creative Commons Attribution – Share Alike). Linuxový port byl v roce 2010 součástí první akce Humble Indie Bundle a engine byl krátce poté uvolněn pod licencí GNU GPL, což vedlo mj. k portu na AmigaOS. Autor mezitím pracuje na pokračování nazvaném Overgrowth.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
12.1. 14:49 | Bezpečnostní upozornění

Na serveru Jabb.im bylo zveřejněno vyjádření k úniku dat z Jabbim Archive (pastebin). Dump databáze obsahuje komunikaci uživatelů, jejich IP adresy a logy aplikace od října 2015 do března 2016. Celkově se jedná o 8 GB dat, převažujícím jazykem zpráv je čeština a slovenština. O úniku informoval jako první server Motherboard. Jabbim Archive byla službou volitelnou, dostupnou pouze pro VIP uživatele. Podle provozovatele serveru Jabb.im k

… více »
Michal Makovec | Komentářů: 68
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (10%)
 (2%)
 (74%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 294 hlasů
 Komentářů: 19, poslední 13.1. 22:02
    Rozcestník
    Reklama

    Dotaz: Unreal turnament

    28.5.2002 20:50 Jan Cienciala
    Unreal turnament
    Přečteno: 132×
    Stahl jsem si patch na UT aby mi jel pod linuxem, nainstaloval jsem to jako root. Zatim vse probihalo ok. Kdyz jsem ale do prikazove radky napsal ut, napsalo to tohle:
    "Unreal engine initialized
    Bound to SDLDrv.so
    Joystick [0] : Unknown Joystick
    SDLClient initialized.
    Bound to Render.so
    Lighting subsystem initialized
    Rendering initialized
    LoadMap: Entry
    Bound to Fire.so
    Case-insensitive search: Botpack ->
    ..\System\BotPack.u
    Bound to IpDrv.so
    Game class is 'UTIntro'
    Level is Level Entry.MyLevel
    Bringing Level Entry.MyLevel up for play (0)...
    InitGame:
    Base Mutator is Entry.Mutator0
    Browse:
    CityIntro.unr?Name=Player?Class=Botpack.TMale2?team=255?skin=SoldierSkins.blkt?Face=SoldierSkins.Othello
    LoadMap:
    CityIntro.unr?Name=Player?Class=Botpack.TMale2?team=255?skin=SoldierSkins.blkt?Face=SoldierSkins.Othello
    Case-insensitive search: genfluid ->
    ..\Textures\GenFluid.utx
    Collecting garbage
    Purging garbage
    -0.0ms Unloading: Package Render
    Garbage: objects: 16419->16416; refs: 224671
    Game class is 'UTIntro'
    Level is Level CityIntro.MyLevel
    Bringing Level CityIntro.MyLevel up for play
    (0)...
    InitGame:
    ?Name=Player?Class=Botpack.TMale2?team=255?skin=SoldierSkins.blkt?Face=SoldierSkins.Othello
    Base Mutator is CityIntro.Mutator1
    Initialized moving brush tracker for Level
    CityIntro.MyLevel
    Created and initialized a new SDL viewport.
    Bound to UWeb.so
    Team 255
    Login: Player
    Case-insensitive search: SoldierSkins ->
    ..\Textures\Soldierskins.utx
    Possessed PlayerPawn: TMale2 CityIntro.TMale0
    Input system initialized for SDLViewport0
    Opening SDL viewport.
    Bound to SDLGLDrv.so
    Loaded render device class.
    Initializing SDLGLDrv...
    binding libGL.so.1
    Resizing SDL viewport. X: 640 Y: 480
    OpenGL
    Xlib: extension "GLX" missing on display
    ":0.0".
    Xlib: extension "GLX" missing on display
    ":0.0".
    appError called:
    Couldn't set video mode: Couldn't find matching
    GLX visual
    Executing UObject::StaticShutdownAfterError
    Executing USDLClient::ShutdownAfterError
    Executing USDLViewport::ShutdownAfterError
    USDLGLRenderDevice::ShutdownAfterError
    Signal: SIGIOT [iot trap]
    Aborting.
    Exiting.
    Name subsystem shut down "
    a nic se nespustilo.

    Odpovědi

    28.5.2002 21:11 Jan Cienciala
    Rozbalit Rozbalit vše Unreal turnament
    dodatek:Mam spravne nainstalovane ovladace od nvidie pro 3D akceleraci
    dodatek 2:RH 7.3
    dodatek 3: Ne turnament, ale tournament
    CIJOML avatar 28.5.2002 21:22 CIJOML | skóre: 58 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Unreal turnament
    Rekl bych, ze chce pouzivat rozliseni 640*480 a to tvuj Xserver nema v konfiguraku. Musis ho povolit
    29.5.2002 02:17 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Unreal turnament
    dobry den taky bych potreboval poradit. mam celeron 1GHz a rivu tnt1 ,RH 7.1,ale mel puvodne bez nainstalovane MESAlib a libSDL, po instalaci UT a kompilaci MESA a SDL, si UT hlasil ze chybi glide, takze sem zjistil ze je MESA potreba configurovat s parametrem --without-glide(nebo tak nejak) po nove kompilace se zdalo vse v poradku, ale kdyz pustim hru v akcelerovanem modu tak, je vse hrozne pomale - respektive uz v menu to zhruba jednu sekunkdu reaguje a dalsi nereaguje...zkusel jsem jak OpenGL tak SDLGL v softwarovem modu to jede skvele
    ----
    grafickou kartu mam nastavenou podle clanku z vase serveru :-)
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    1.6.2002 21:13 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Unreal turnament
    tak uz jsem to vyresil(to trhani) - znova (poradne) jsem si precetl "dokumentaci" k nv GLX a v appendixu C to bylo - "hadaly" se mi knihovny - mesa i ten nv GLX pouzivaji soubor libGL.so
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    29.5.2002 18:37 Jan Cienciala
    Rozbalit Rozbalit vše Unreal turnament
    Povolit? A jaxe to dela?
    31.5.2002 23:29 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Unreal turnament
    prominte nerozumim (k cemu se to vztahuje?)
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    1.6.2002 10:15 Jan Cienciala
    Rozbalit Rozbalit vše Unreal turnament
    Ze musim povolit rozliseni 640*480.
    Josef Kufner avatar 25.4.2003 09:13 Josef Kufner | skóre: 66
    Rozbalit Rozbalit vše Unreal turnament
    Povolit to de dvema zpusoby: 1. upravit /etc/X11/Xfree86-4 (tam jak jsou i ostatni rozliseni -- hromada cisel na malo radcich -- moc jinych tam neni a ja to nemam zrovna po ruce) a dopsat tam to spravny rozliseni 2. setup -> Nastaveni X -> .... je to dost intuitivni a melo by to byt jednodussi ne z 1. -- na obrazovce, kde jsou asi 3 sloubecky s rozlisenima zaskrtej toho radsi vic nez min. (bere to automaticky pak to nejlepsi, ale kdyz neco chce horsi tak to dostane) Bohuzel jsem to delal pod RH dost davno a moc si to nepamatuju. Hodne stesti.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.5.2004 19:17 javes | skóre: 8 | Ostrava Poruba
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unreal turnament
    Mam podobny problem (je to sice trosku off topic, ale chtel jsem si zahrat UTcko).

    Pustim UT a objevi se mi podobna (nebo stejna?) hlaska jak vyse zminena - proste konci na:

    Resizing SDL viewport. X: 640 Y: 480 OpenGL Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". appError called: Couldn't set video mode: Couldn't find matching GLX visual Executing UObject::StaticShutdownAfterError Executing USDLClient::ShutdownAfterError Executing USDLViewport::ShutdownAfterError USDLGLRenderDevice::ShutdownAfterError Signal: SIGIOT [iot trap] Aborting. Exiting. Name subsystem shut down "

    Mam strsi grafickou kartu (no dobre je to S3 s 2MB), a xfree 3.x (4ky uz S3ky nepodporujou). Menil jsem rozliseni, snazil se hledat OpenGL, proste vsechno, ale nejedemi to.

    Prosimvas kdo kdysi zkousel UTcko pod linem, nemohly by jste mi pomoct?
    17.5.2004 12:39 HonP
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unreal turnament
    No, ja nevim, ale neni to uz trosku moc malo:)) (teda na UT)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.