abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 11:33 | Pozvánky

Konference LinuxDays 2017 proběhne o víkendu 7. a 8. října v Praze v Dejvicích v prostorách FIT ČVUT. Konference OpenAlt 2017 proběhne o víkendu 4. a 5. listopadu na FIT VUT v Brně. Organizátoři konferencí vyhlásili CFP (LinuxDays, OpenAlt). Přihlaste svou přednášku nebo doporučte konference známým.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 06:00 | Nová verze

Byla vydána verze 1.3.0 odlehčeného desktopového prostředí Lumina (Wikipedie, GitHub) postaveného nad toolkitem Qt. Z novinek lze zmínit nový motiv ikon nahrazující Oxygen (material-design-[light/dark]) nebo vlastní multimediální přehrávač (lumina-mediaplayer).

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 17:33 | Bezpečnostní upozornění

Před šesti týdny byly publikovány výsledky bezpečnostního auditu zdrojových kódů OpenVPN a nalezené bezpečnostní chyby byly opraveny ve verzi OpenVPN 2.4.2. Guido Vranken minulý týden oznámil, že v OpenVPN nalezl další čtyři bezpečnostní chyby (CVE-2017-7520, CVE-2017-7521, CVE-2017-7522 a CVE-2017-7508). Nejzávažnější z nich se týká způsobu, jakým aplikace zachází s SSL certifikáty. Vzdálený útočník může pomocí speciálně

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 06:55 | Zajímavý projekt

V Edici CZ.NIC vyšla kniha Průvodce labyrintem algoritmů. Kniha je ke stažení zcela zdarma (pdf) nebo lze objednat tištěnou verzi za 339 Kč (připojení přes IPv4) nebo 289 Kč (připojení přes IPv6).

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
včera 06:33 | Zajímavý software

Byla vydána verze 2.2.0 svobodného správce hesel KeePassXC (Wikipedie). Jedná se o komunitní fork správce hesel KeePassX s řadou vylepšení.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 06:11 | IT novinky

Vývojář Debianu Henrique de Moraes Holschuh upozorňuje v diskusním listu debian-devel na chybu v Hyper-Threadingu v procesorech Skylake a Kaby Lake od Intelu. Za určitých okolností může chyba způsobit nepředvídatelné chování systému. Doporučuje se aktualizace mikrokódu CPU nebo vypnutí Hyper-Threadingu v BIOSu nebo UEFI [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.6. 01:23 | Komunita

Phoronix spustil 2017 Linux Laptop Survey. Tento dotazník s otázkami zaměřenými na parametry ideálního notebooku s Linuxem lze vyplnit do 6. července.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
23.6. 22:44 | Nová verze

Po třech měsících vývoje od vydání verze 5.5.0 byla vydána verze 5.6.0 správce digitálních fotografií digiKam (digiKam Software Collection). Do digiKamu se mimo jiné vrátila HTML galerie a nástroj pro vytváření videa z fotografií. V Bugzille bylo uzavřeno více než 81 záznamů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
23.6. 17:44 | Nová verze

Byla vydána verze 9.3 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab. Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
23.6. 13:53 | Nová verze

Simon Long představil na blogu Raspberry Pi novou verzi 2017-06-21 linuxové distribuce Raspbian určené především pro jednodeskové miniaturní počítače Raspberry Pi. Společně s Raspbianem byl aktualizován také instalační nástroj NOOBS (New Out Of the Box Software). Z novinek lze zdůraznit IDE Thonny pro vývoj v programovacím jazyce Python a především offline verzi Scratche 2.0. Ten bylo dosud možné používat pouze online. Offline bylo možné používat pouze Scratch ve verzi 1.4. Z nového Scratchu lze ovládat také GPIO piny. Scratch 2.0 vyžaduje Flash.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
Chystáte se pořídit CPU AMD Ryzen?
 (6%)
 (31%)
 (1%)
 (9%)
 (44%)
 (9%)
Celkem 848 hlasů
 Komentářů: 65, poslední 1.6. 19:16
    Rozcestník

    Dotaz: Unreal turnament

    28.5.2002 20:50 Jan Cienciala
    Unreal turnament
    Přečteno: 136×
    Stahl jsem si patch na UT aby mi jel pod linuxem, nainstaloval jsem to jako root. Zatim vse probihalo ok. Kdyz jsem ale do prikazove radky napsal ut, napsalo to tohle:
    "Unreal engine initialized
    Bound to SDLDrv.so
    Joystick [0] : Unknown Joystick
    SDLClient initialized.
    Bound to Render.so
    Lighting subsystem initialized
    Rendering initialized
    LoadMap: Entry
    Bound to Fire.so
    Case-insensitive search: Botpack ->
    ..\System\BotPack.u
    Bound to IpDrv.so
    Game class is 'UTIntro'
    Level is Level Entry.MyLevel
    Bringing Level Entry.MyLevel up for play (0)...
    InitGame:
    Base Mutator is Entry.Mutator0
    Browse:
    CityIntro.unr?Name=Player?Class=Botpack.TMale2?team=255?skin=SoldierSkins.blkt?Face=SoldierSkins.Othello
    LoadMap:
    CityIntro.unr?Name=Player?Class=Botpack.TMale2?team=255?skin=SoldierSkins.blkt?Face=SoldierSkins.Othello
    Case-insensitive search: genfluid ->
    ..\Textures\GenFluid.utx
    Collecting garbage
    Purging garbage
    -0.0ms Unloading: Package Render
    Garbage: objects: 16419->16416; refs: 224671
    Game class is 'UTIntro'
    Level is Level CityIntro.MyLevel
    Bringing Level CityIntro.MyLevel up for play
    (0)...
    InitGame:
    ?Name=Player?Class=Botpack.TMale2?team=255?skin=SoldierSkins.blkt?Face=SoldierSkins.Othello
    Base Mutator is CityIntro.Mutator1
    Initialized moving brush tracker for Level
    CityIntro.MyLevel
    Created and initialized a new SDL viewport.
    Bound to UWeb.so
    Team 255
    Login: Player
    Case-insensitive search: SoldierSkins ->
    ..\Textures\Soldierskins.utx
    Possessed PlayerPawn: TMale2 CityIntro.TMale0
    Input system initialized for SDLViewport0
    Opening SDL viewport.
    Bound to SDLGLDrv.so
    Loaded render device class.
    Initializing SDLGLDrv...
    binding libGL.so.1
    Resizing SDL viewport. X: 640 Y: 480
    OpenGL
    Xlib: extension "GLX" missing on display
    ":0.0".
    Xlib: extension "GLX" missing on display
    ":0.0".
    appError called:
    Couldn't set video mode: Couldn't find matching
    GLX visual
    Executing UObject::StaticShutdownAfterError
    Executing USDLClient::ShutdownAfterError
    Executing USDLViewport::ShutdownAfterError
    USDLGLRenderDevice::ShutdownAfterError
    Signal: SIGIOT [iot trap]
    Aborting.
    Exiting.
    Name subsystem shut down "
    a nic se nespustilo.

    Odpovědi

    28.5.2002 21:11 Jan Cienciala
    Rozbalit Rozbalit vše Unreal turnament
    dodatek:Mam spravne nainstalovane ovladace od nvidie pro 3D akceleraci
    dodatek 2:RH 7.3
    dodatek 3: Ne turnament, ale tournament
    CIJOML avatar 28.5.2002 21:22 CIJOML | skóre: 58 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Unreal turnament
    Rekl bych, ze chce pouzivat rozliseni 640*480 a to tvuj Xserver nema v konfiguraku. Musis ho povolit
    29.5.2002 02:17 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Unreal turnament
    dobry den taky bych potreboval poradit. mam celeron 1GHz a rivu tnt1 ,RH 7.1,ale mel puvodne bez nainstalovane MESAlib a libSDL, po instalaci UT a kompilaci MESA a SDL, si UT hlasil ze chybi glide, takze sem zjistil ze je MESA potreba configurovat s parametrem --without-glide(nebo tak nejak) po nove kompilace se zdalo vse v poradku, ale kdyz pustim hru v akcelerovanem modu tak, je vse hrozne pomale - respektive uz v menu to zhruba jednu sekunkdu reaguje a dalsi nereaguje...zkusel jsem jak OpenGL tak SDLGL v softwarovem modu to jede skvele
    ----
    grafickou kartu mam nastavenou podle clanku z vase serveru :-)
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    1.6.2002 21:13 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Unreal turnament
    tak uz jsem to vyresil(to trhani) - znova (poradne) jsem si precetl "dokumentaci" k nv GLX a v appendixu C to bylo - "hadaly" se mi knihovny - mesa i ten nv GLX pouzivaji soubor libGL.so
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    29.5.2002 18:37 Jan Cienciala
    Rozbalit Rozbalit vše Unreal turnament
    Povolit? A jaxe to dela?
    31.5.2002 23:29 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Unreal turnament
    prominte nerozumim (k cemu se to vztahuje?)
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    1.6.2002 10:15 Jan Cienciala
    Rozbalit Rozbalit vše Unreal turnament
    Ze musim povolit rozliseni 640*480.
    Josef Kufner avatar 25.4.2003 09:13 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Unreal turnament
    Povolit to de dvema zpusoby: 1. upravit /etc/X11/Xfree86-4 (tam jak jsou i ostatni rozliseni -- hromada cisel na malo radcich -- moc jinych tam neni a ja to nemam zrovna po ruce) a dopsat tam to spravny rozliseni 2. setup -> Nastaveni X -> .... je to dost intuitivni a melo by to byt jednodussi ne z 1. -- na obrazovce, kde jsou asi 3 sloubecky s rozlisenima zaskrtej toho radsi vic nez min. (bere to automaticky pak to nejlepsi, ale kdyz neco chce horsi tak to dostane) Bohuzel jsem to delal pod RH dost davno a moc si to nepamatuju. Hodne stesti.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.5.2004 19:17 javes | skóre: 8 | Ostrava Poruba
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unreal turnament
    Mam podobny problem (je to sice trosku off topic, ale chtel jsem si zahrat UTcko).

    Pustim UT a objevi se mi podobna (nebo stejna?) hlaska jak vyse zminena - proste konci na:

    Resizing SDL viewport. X: 640 Y: 480 OpenGL Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". appError called: Couldn't set video mode: Couldn't find matching GLX visual Executing UObject::StaticShutdownAfterError Executing USDLClient::ShutdownAfterError Executing USDLViewport::ShutdownAfterError USDLGLRenderDevice::ShutdownAfterError Signal: SIGIOT [iot trap] Aborting. Exiting. Name subsystem shut down "

    Mam strsi grafickou kartu (no dobre je to S3 s 2MB), a xfree 3.x (4ky uz S3ky nepodporujou). Menil jsem rozliseni, snazil se hledat OpenGL, proste vsechno, ale nejedemi to.

    Prosimvas kdo kdysi zkousel UTcko pod linem, nemohly by jste mi pomoct?
    17.5.2004 12:39 HonP
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unreal turnament
    No, ja nevim, ale neni to uz trosku moc malo:)) (teda na UT)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.