abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
25.3. 22:00 | Komunita

Portál Stack Overflow po roce opět vyzpovídal své uživatele, jedná se především o vývojáře softwaru, a zveřejnil (podcast) detailní výsledky průzkumu. Průzkumu se letos zúčastnilo více než 64 tisíc vývojářů. Jejich nejmilovanější platformou je linuxový desktop. Ten je také druhou nejpoužívanější platformou vývojářů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
24.3. 11:55 | Komunita

Vývojový tým OpenSSL ve spolupráci s iniciativou Core Infrastructure konsorcia Linux Foundation spustil proces přelicencování této kryptografické knihovny ze současné licence na licenci Apache Licence v 2.0 (ASLv2). Nová licence usnadní začleňování OpenSSL do dalších svobodných a open source projektů. Všichni dosavadní vývojáři OpenSSL (Authors) obdrží v následujících dnech email s prosbou o souhlas se změnou licence.

Ladislav Hagara | Komentářů: 24
24.3. 01:11 | Komunita

Před třemi týdny Mozilla.cz představila projekt Photon, jehož cílem je návrh a implementace nového vzhledu Firefoxu. Včera zveřejnila první náhled vzhledu Photon. Práce na projektu Photon jsou rozděleny do pěti týmů, které celkem čítají 19 lidí. Zaměřují se na zlepšení prvního spuštění Firefoxu a zaujetí nových uživatelů, celkovou úpravu vzhledu, zlepšení animací, zrychlení odezvy uživatelského rozhraní a také upravení nabídek. Vývoj lze sledovat v Bugzille.

Ladislav Hagara | Komentářů: 44
23.3. 20:00 | Komunita

OneDrive pro firmy je již ve webových prohlížečích na Linuxu stejně rychlý jako na Windows. Microsoft opravil chybu z listopadu loňského roku. OneDrive pro firmy běžel na Linuxu mnohem pomaleji než na Windows. V popisu chyby bylo uvedeno, že stačilo v prohlížeči na Linuxu nastavit v user-agentu Windows a vše se zrychlilo. Odpovědí Microsoftu bylo (Internet Archive: Wayback Machine), že Linux není podporován. Po bouřlivých diskusích na redditu i Hacker News byla chyba nalezena a opravena.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
23.3. 19:00 | Zajímavý projekt

Byla vyhlášena soutěž Hackaday Prize 2017. Soutěž je určena vývojářům open source hardwaru. Pro výherce je připraveno celkově 250 tisíc dolarů. Každý ze 120 finalistů získá tisíc dolarů. Nejlepší pak navíc 50, 30, 20, 15, 10 a 5 tisíc dolarů. Jedná se již o čtvrtý ročník soutěže. V roce 2014 zvítězil projekt globální sítě open source pozemních satelitních stanic SatNOGS. V roce 2015 zvítězil open source systém pro řízení elektrických invalidních vozíků pohybem očí Eyedriveomatic. V roce 2016 zvítězil modulární robot Dtto.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 15:00 | Bezpečnostní upozornění

Byla vydána Samba ve verzích 4.6.1, 4.5.7 a 4.4.12. Řešen je bezpečnostní problém CVE-2017-2619. Pomocí symbolických odkazů a souběhu (symlink race) lze "teoreticky" získat přístup k souborům, které nejsou sdíleny. Linuxové distribuce jsou postupně aktualizovány (Debian).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 07:43 | Nová verze

Na Steamu se objevil port hry Arma: Cold War Assault (Operation Flashpoint) pro Mac a Linux. … více »

creon | Komentářů: 30
23.3. 05:55 | Nová verze

Po 18 měsících od vydání verze 8.0 byla vydána verze 9.0 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab. Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 03:33 | Komunita

Platnost posledního patentu souvisejícího s Dolby Digital (AC-3) vypršela. Po MP3 se tak do Fedory oficiálně dostane také kodek AC-3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
23.3. 00:44 | Komunita

Feral Interactive, společnost zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux, nabízí své hry na Steamu vývojářům open source 3D grafické knihovny Mesa zdarma. Podmínkou je minimálně 25 commitů za posledních 5 let. Stejnou nabídku dostali vývojáři knihovny Mesa v roce 2015 od Valve. O rok dříve dostali od Valve tuto nabídku vývojáři Debianu a Ubuntu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (71%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 940 hlasů
 Komentářů: 72, poslední 1.3. 11:16
    Rozcestník

    Dotaz: KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka

    28.3.2004 19:01 marek
    KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka
    Přečteno: 102×
    Mám SuSE 9.0,kartu NVidia GF2,která má 3D podporu pro 16bitovou a 32bitovou barevnou hloubku.16 bitů je pro některé hry málo a nejvíc mi jde nastavit v SAXu 24bitů,takže bez 3D podpory.Pokud zkusím ručně do XF86Configu zadat 32bitů,ani Xka nespustím.Neví někdo prosím,jak tam těch 32bitů dostat?

    Odpovědi

    28.3.2004 21:10 Petr Šobáň | skóre: 79 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka
    Jednoduše dopsat do konfiguráku X ek :-)

    Mě to funguje OK normálně používám 24bitů.
    Section "Device"
    
    	# no known options
            #BusID
    	Identifier  "RIVA TNT2"
    	Driver      "nvidia"
    	VendorName  "GeForce4 Ti"
    	Option	    "NoLogo"
    EndSection
    
    Section "Screen"
    	Identifier "Screen0"
    	Device     "RIVA TNT2"
    	Monitor    "Monitor0"
    	DefaultDepth     24
    	SubSection "Display"
    		Depth     8
    		Modes    "1024x768" "800x600" "640x480"
    	EndSubSection
    	SubSection "Display"
    		Depth     16
    		Modes    "1024x768" "800x600" "640x480"
    	EndSubSection
    	SubSection "Display"
    		Depth     24
    		Modes    "1024x768" "800x600" "640x480"
    	EndSubSection
    	SubSection "Display"
    		Depth     32
    		Modes    "1024x768" "800x600" "640x480"
    	EndSubSection
    
    EndSection
    
    Karta GeForce4 Ti 4200 :-) 128M ram 8xAGP
    28.3.2004 21:59 marek
    Rozbalit Rozbalit vše KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka
    Koukám,máte tam nastaveno 24 bitů,vaše karta 3D při 24bpp možná zvládne,ale u GF2 se mi to nepovedlo ani ve widlows.Pokud do kolonky defaultdepth zadám 32,xka nenaběhnou. Tady je část mýho konfiguráku:

    Section "Screen"

    DefaultDepth 16

    SubSection "Display"

    Depth 15

    Modes "1280x1024" "1152x864" "1024x768" "800x600" "640x480"

    EndSubSection

    SubSection "Display"

    Depth 16

    Modes "1280x1024" "1152x864" "1024x768" "800x600" "640x480"

    EndSubSection

    SubSection "Display"

    Depth 24

    Modes "1280x1024" "1152x864" "1024x768" "800x600" "640x480"

    EndSubSection

    SubSection "Display"

    Depth 32

    Modes "1280x1024" "1152x864" "1024x768" "800x600" "640x480"

    EndSubSection

    SubSection "Display"

    Depth 8

    Modes "1280x1024" "1152x864" "1024x768" "800x600" "640x480"

    EndSubSection

    Device "Device[0]"

    Identifier "Screen[0]"

    Monitor "Monitor[0]"

    EndSection

    Section "Device"

    BoardName "GeForce2 MX/MX 400"

    BusID "1:0:0"

    Driver "nvidia"

    Identifier "Device[0]"

    Screen 0

    Option "Rotate" "off"

    VendorName "NVidia"

    EndSection
    28.3.2004 22:23 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka
    To je zajímavé, že mně GF2 jede v 24bpp už roky. Jak to asi dělám? Nepíšu tam hloubku 32, ale 24...

    Navíc 32bitová hloubka je IMHO stejně pitomost, to je jen 32bitový paměťový layout, bitová hloubka je pořád 8 bitů na kanál (3x8=24).
    28.3.2004 22:26 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka
    no vzdyt to rikam ;-)
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    29.3.2004 08:13 marek
    Rozbalit Rozbalit vše KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka
    Pokaždý,když sem v SAXu přepnul z 16bpp na 24bpp,tak mi to 3D podporu vyplo a nešla nahodit.Když sem to do konfiguráku zadal ručně,taky na mě ty hry řvaly,že nemám 3D podporu.Kde a v jakým konfiguráku se dá vlastně nastavit,jestli má bejt 3D puštěný,nebo ne? V XF86Configu sem to teda nenašel...
    29.3.2004 10:36 Yeti
    Rozbalit Rozbalit vše KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka
    SAX je u mě event-driven XML API... ;-)

    Relevantní část mého konfiguráku:
    Section "Device"
        Identifier  "GeForce2 MX400"
        Driver      "nvidia"
        VendorName  "NVidia"
        BoardName   "GeForce2 MX/MX 400"
        BusID       "PCI:1:0:0"
    EndSection
    # Ahoj Leoši, tohle sem píšu proto, aby to do PRE neudělalo P...
    Section "Screen"
        Identifier "Screen0"
        Device     "GeForce2 MX400"
        Monitor    "ADI G66"
        DefaultDepth 24
        SubSection "Display"
            Depth     24
            Modes     "1280x1024" "1280x960" "1024x768" "800x600" "640x480" 
            Virtual   1280 1024
        EndSubSection
    EndSection
    
    29.3.2004 21:22 marek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka
    Díky,SAX sice pořád píše,že 3D je vypnuto,ale ve skutečnosti funguje.Teď už je to OK :-)
    28.3.2004 22:25 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka
    mam dojem ze "32 bitova barevna hloubka" ani neexistuje

    je to 32bitu na pixel (32bpp), ale to je porad barevna hloubka 24bitu, 8bitu je na "nejake veci okolo"

    staci se podivat do /usr/share/doc/NVIDIA_GLX-1.0/README

    a dat hledat bpp

    libor
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.