abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 15:44 | Komunita

Nadace The Document Foundation (TDF) zastřešující vývoj svobodného kancelářského balíku LibreOffice dnes slaví 6 let od svého oficiálního vzniku. Nadace byla představena 28. září 2010. Formálně ale byla založena až 17. února 2012. Poslední lednový den byl vydán LibreOffice 6.0. Dle zveřejněných statistik byl za dva týdny stažen již cca milionkrát.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 04:44 | Bezpečnostní upozornění

CSIRT.CZ upozorňuje, že byla vydána nová verze 1.2.3 svobodného routovacího démona Quagga (Wikipedie) přinášející několik bezpečnostních záplat. Při nejhorší variantě může dojít až k ovládnutí běžícího procesu, mezi dalšími možnostmi je únik informací z běžícího procesu nebo odepření služby DoS. Konkrétní zranitelnosti mají následující ID CVE-2018-5378, CVE-2018-5379, CVE-2018-5380 a CVE-2018-5381.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 00:22 | Pozvánky

V sobota 7. dubna proběhne v Brně na FIT VUT nekomerční konference Security Session '18 věnovaná novinkám a aktuálním problémům v oblasti bezpečnosti mobilních a informačních technologií. Organizátoři vyhlásili CFP. Návrhy přednášek a workshopů lze zaslat do 4. března. Spuštěna byla registrace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:55 | Nová verze

Byla vydána verze 1.10 programovacího jazyka Go (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Zdůraznit lze vylepšené cachování buildů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
15.2. 22:55 | Komunita

V sobotu 21. dubna proběhne v Bratislavě na Fakultě informatiky a informačních technologií STU konference Bratislava OpenCamp 2018. Organizátoři vyhlásili CFP. Návrhy přednášek a workshopů lze zaslat do 10. března. Spuštěna byla registrace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
15.2. 21:22 | Nová verze

Byla vydána verze 1.24 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Z novinek vývojáři zdůrazňují nový nástroj rustfmt pro reformátování zdrojových kódů dle požadovaného programovacího stylu a inkrementální překlad. Více v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust By Example.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
15.2. 13:00 | Komunita

Desktopovému týmu Ubuntu by se hodilo více informací o desktopech uživatelů Ubuntu. V diskusním listu ubuntu-devel byl k diskusi předložen návrh řešení a seznam odesílaných informací. Ve výchozím stavu by mělo být odesílaní informací povoleno. Uživatel by měl mít možnost odesílaní kdykoli jednoduše zakázat [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 20
15.2. 05:55 | Komunita

V úterý 13. února vypršela platnost posledního patentu US 7,334,248 souvisejícího s MPEG-2 [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 22
15.2. 04:44 | Komunita

Organizace Electronic Frontier Foundation (EFF) na svém blogu oznámila, že otevřená certifikační autorita Let's Encrypt dosáhla dalšího milníku. Počet platných certifikátů překročil 50 milionů, viz statistiky. Cekově bylo vydáno již přes 217 milionů certifikátů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
15.2. 00:22 | Pozvánky

Konference SUSE Expert Days 2018 proběhnou mimo jiné také 1. března v Bratislavě a 15. března v Praze.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Který webový vyhledávač používáte nejčastěji?
 (3%)
 (28%)
 (62%)
 (2%)
 (3%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
Celkem 338 hlasů
 Komentářů: 34, poslední 14.2. 18:44
    Rozcestník

    Dotaz: KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka

    28.3.2004 19:01 marek
    KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka
    Přečteno: 105×
    Mám SuSE 9.0,kartu NVidia GF2,která má 3D podporu pro 16bitovou a 32bitovou barevnou hloubku.16 bitů je pro některé hry málo a nejvíc mi jde nastavit v SAXu 24bitů,takže bez 3D podpory.Pokud zkusím ručně do XF86Configu zadat 32bitů,ani Xka nespustím.Neví někdo prosím,jak tam těch 32bitů dostat?

    Odpovědi

    28.3.2004 21:10 Petr Šobáň | skóre: 79 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka
    Jednoduše dopsat do konfiguráku X ek :-)

    Mě to funguje OK normálně používám 24bitů.
    Section "Device"
    
    	# no known options
            #BusID
    	Identifier  "RIVA TNT2"
    	Driver      "nvidia"
    	VendorName  "GeForce4 Ti"
    	Option	    "NoLogo"
    EndSection
    
    Section "Screen"
    	Identifier "Screen0"
    	Device     "RIVA TNT2"
    	Monitor    "Monitor0"
    	DefaultDepth     24
    	SubSection "Display"
    		Depth     8
    		Modes    "1024x768" "800x600" "640x480"
    	EndSubSection
    	SubSection "Display"
    		Depth     16
    		Modes    "1024x768" "800x600" "640x480"
    	EndSubSection
    	SubSection "Display"
    		Depth     24
    		Modes    "1024x768" "800x600" "640x480"
    	EndSubSection
    	SubSection "Display"
    		Depth     32
    		Modes    "1024x768" "800x600" "640x480"
    	EndSubSection
    
    EndSection
    
    Karta GeForce4 Ti 4200 :-) 128M ram 8xAGP
    28.3.2004 21:59 marek
    Rozbalit Rozbalit vše KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka
    Koukám,máte tam nastaveno 24 bitů,vaše karta 3D při 24bpp možná zvládne,ale u GF2 se mi to nepovedlo ani ve widlows.Pokud do kolonky defaultdepth zadám 32,xka nenaběhnou. Tady je část mýho konfiguráku:

    Section "Screen"

    DefaultDepth 16

    SubSection "Display"

    Depth 15

    Modes "1280x1024" "1152x864" "1024x768" "800x600" "640x480"

    EndSubSection

    SubSection "Display"

    Depth 16

    Modes "1280x1024" "1152x864" "1024x768" "800x600" "640x480"

    EndSubSection

    SubSection "Display"

    Depth 24

    Modes "1280x1024" "1152x864" "1024x768" "800x600" "640x480"

    EndSubSection

    SubSection "Display"

    Depth 32

    Modes "1280x1024" "1152x864" "1024x768" "800x600" "640x480"

    EndSubSection

    SubSection "Display"

    Depth 8

    Modes "1280x1024" "1152x864" "1024x768" "800x600" "640x480"

    EndSubSection

    Device "Device[0]"

    Identifier "Screen[0]"

    Monitor "Monitor[0]"

    EndSection

    Section "Device"

    BoardName "GeForce2 MX/MX 400"

    BusID "1:0:0"

    Driver "nvidia"

    Identifier "Device[0]"

    Screen 0

    Option "Rotate" "off"

    VendorName "NVidia"

    EndSection
    28.3.2004 22:23 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka
    To je zajímavé, že mně GF2 jede v 24bpp už roky. Jak to asi dělám? Nepíšu tam hloubku 32, ale 24...

    Navíc 32bitová hloubka je IMHO stejně pitomost, to je jen 32bitový paměťový layout, bitová hloubka je pořád 8 bitů na kanál (3x8=24).
    28.3.2004 22:26 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka
    no vzdyt to rikam ;-)
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    29.3.2004 08:13 marek
    Rozbalit Rozbalit vše KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka
    Pokaždý,když sem v SAXu přepnul z 16bpp na 24bpp,tak mi to 3D podporu vyplo a nešla nahodit.Když sem to do konfiguráku zadal ručně,taky na mě ty hry řvaly,že nemám 3D podporu.Kde a v jakým konfiguráku se dá vlastně nastavit,jestli má bejt 3D puštěný,nebo ne? V XF86Configu sem to teda nenašel...
    29.3.2004 10:36 Yeti
    Rozbalit Rozbalit vše KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka
    SAX je u mě event-driven XML API... ;-)

    Relevantní část mého konfiguráku:
    Section "Device"
        Identifier  "GeForce2 MX400"
        Driver      "nvidia"
        VendorName  "NVidia"
        BoardName   "GeForce2 MX/MX 400"
        BusID       "PCI:1:0:0"
    EndSection
    # Ahoj Leoši, tohle sem píšu proto, aby to do PRE neudělalo P...
    Section "Screen"
        Identifier "Screen0"
        Device     "GeForce2 MX400"
        Monitor    "ADI G66"
        DefaultDepth 24
        SubSection "Display"
            Depth     24
            Modes     "1280x1024" "1280x960" "1024x768" "800x600" "640x480" 
            Virtual   1280 1024
        EndSubSection
    EndSection
    
    29.3.2004 21:22 marek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka
    Díky,SAX sice pořád píše,že 3D je vypnuto,ale ve skutečnosti funguje.Teď už je to OK :-)
    28.3.2004 22:25 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka
    mam dojem ze "32 bitova barevna hloubka" ani neexistuje

    je to 32bitu na pixel (32bpp), ale to je porad barevna hloubka 24bitu, 8bitu je na "nejake veci okolo"

    staci se podivat do /usr/share/doc/NVIDIA_GLX-1.0/README

    a dat hledat bpp

    libor
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.