abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 16:00 | Komerce

Zjistěte více o bezpečné a flexibilní architektuře v cloudu! IBM Cloud poskytuje bezpečné úložiště pro Vaše obchodní data s možností škálovatelnosti a flexibilitou ukládání dat. Zároveň nabízí prostředky pro jejich analýzu, vizualizaci, reporting a podporu rozhodování.

… více »
Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
dnes 12:22 | Nová verze

V dubnu letošního roku Mozilla představila webový prohlížeč pro rozšířenou a virtuální realitu Firefox Reality (GitHub). V úterý oznámila vydání verze 1.0. Ukázka na YouTube. Firefox Reality je k dispozici pro Viveport, Oculus a Daydream.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
dnes 12:00 | Komunita

V srpnu loňského roku společnost Oracle oznámila, že Java EE (Enterprise Edition) bude uvolněna jako open source. O měsíc později bylo rozhodnuto, že tato open source Java EE bude přejmenována a předána Eclipse Foundation. Nové jméno bylo oznámeno v únoru letošního roku. Z Java EE se stala Jakarta EE. Eclipse Foundation včera oznámila dosažení dalšího milníku. Zdrojové kódy aplikačního serveru GlassFish jsou již k dispozici v git repozitářích Eclipse Foundation (GitHub).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:55 | Komunita

LTS (Long Term Support) podpora Ubuntu 12.04 LTS (Precise Pangolin) skončila po 5 letech od jeho vydání, tj. v dubnu 2017. V březnu 2017 ale Canonical představil placenou ESM (Extended Security Maintenance) podporu, díky které je Ubuntu 12.04 podporováno do dubna 2020. Dnes Canonical potvrdil ESM podporu také pro Ubuntu 14.04 LTS (Trusty Tahr), jehož LTS podpora skončí v dubnu 2019.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:00 | Nová verze

Byla vydána verze 3.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí HTML, CSS a JavaScriptu Electron (YouTube, GitHub). Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 14:44 | Nová verze

Po půl roce vývoje od vydání verze 6.0.0 byla vydána verze 7.0.0 překladačové infrastruktury LLVM (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání: LLVM, Clang, clang-tools-extra a LLD.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 13:44 | Nová verze

Byla vydána verze 3.0.0 knihovny pro vykreslování grafů v programovacím jazyce Python Matplotlib (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek a galerie grafů na stránkách projektu. Zrušena byla podpora Pythonu 2.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 00:22 | Komunita

V Norimberku probíhá do pátku ownCloud conference 2018, tj. konference vývojářů a uživatelů open source systému ownCloud (Wikipedie) umožňujícího provoz vlastního cloudového úložiště. Přednášky lze sledovat online. Videozáznamy jsou k dispozici na YouTube. Při této příležitosti byl vydán ownCloud Server 10.0.10. Z novinek lze zdůraznit podporu PHP 7.2. Vydán byl také ownCloud Desktop Client 2.5.0. Vyzkoušet lze online demo ownCloudu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 00:11 | Pozvánky

Zářijový pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek – 20. 9. 2018 od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Tentokrát bez oficiální přednášky, ale zato s dobrým jídlem a pivem – volná diskuse na téma IoT, CNC, svobodný software, hardware a další hračky.

xkucf03 | Komentářů: 0
18.9. 16:11 | Komunita

Vývojáři relačního databázového systému PostgreSQL oznámili, že schválili svůj Code of Conduct (CoC) aneb kodex chování vývojářů PostgreSQL.

Ladislav Hagara | Komentářů: 37
Na optické médium (CD, DVD, BD aj.) jsem naposledy vypaloval(a) data před méně než
 (13%)
 (15%)
 (20%)
 (23%)
 (25%)
 (4%)
 (1%)
Celkem 374 hlasů
 Komentářů: 33, poslední 16.9. 11:55
Rozcestník

Dotaz: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti

6.4.2004 20:51 r
prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
Přečteno: 65×
prosim o pomoc: mam geforce2 go (dell inspiron 2650), RH9, jadro 2.6.5. nebudu popisovat znamy problem s tuhnutim kompu pri prepnuti z X do konzoly. v jadre nemam zakompilovanu podporu framebuffru, presto system udela nasledujici. s ovladacem "nv" se po prepnuti na terminal pouze nezobrazuje nic, s ovladacem "nvidia" system vytuhne uplne. funguje to pouze s "vesa" driverem. jinak vsechny ovladace v X jedou bez problemu (vesa je nejaka pribrzdena), ale potrebuji se prepinat na konzolu. s "nvidia" to vytuhne i pri logoff, reboot, proste jak vlezu na konzolu. uz se stim pekluju nekolik dni, mate nejaky napad, jak to rozchodit? precetl jsem celou diskuzi, ale nikde neni konkretne popsano, jak to udelat. diky, r.s.

Odpovědi

12.4.2004 20:40 Libor Valenta | skóre: 13 | Trutnov
Rozbalit Rozbalit vše Re: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
Ovladace nvidia pouzivas distribucni (z nejakeho RPM balicku) nebo z nvida.com?
12.4.2004 22:01 Martin
Rozbalit Rozbalit vše Re: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
Zkus vypnout APM, popripade prepnout na ACPI
Jiří Svoboda avatar 13.4.2004 09:49 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
Rozbalit Rozbalit vše Re: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
Bohuzel nemam odpoved, ale dotaz...
Mam taky Dell (Latitude 810) s GeForce2 GO. Pokud nastavim rozliseni vetsi nez 1024x768 (LCD displej ma fyzicky 1600x1200) presne fungovat 3D akcelerace a zmensi se pocet barev (i kdyz je barevna hloubka nastavena na 24bit, pocet barev odpovida cca. 16bitove hloubce). Da se s tim neco delat?
13.4.2004 10:10 Petr Šobáň | skóre: 79 | blog: soban | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
Přidat ram na grafické kartě :-))))

Je to jednoduché grafika má určitou ram a do ní se vleze určitý počet dat takže čím větší rozlišení tím to zabere více a čím větší počet barev tak to zabere taky více plus část je rezervována na textury a pro práci vlastního procesoru grafiky. :-)

S monitorem to nemá co dělat. :-) ten dokáže pouze zobrazit maximálně XxY bodů ....

Jinak pokud karta má dost RAM tak je možné že ji ovladač špatně detekoval což se dá napravit že se do konfiguráku napíše správná velikost RAM. :-)
Jiří Svoboda avatar 13.4.2004 11:37 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
Rozbalit Rozbalit vše Re: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
Heh, jo, jasne, ale vsechno, co jsi napsal, vim. :-)
Graficka karta ma k dispozici 16MB a i pri maximalnim rozliseni a nejvyssi barevne hloubce (24 resp. 32bitu) nepotrebuje vic nez 8MB (1600 x 1200 x 4 = 7.860.000 bytes). S parametrem VideoRam jsem uz taky laboroval.
Pochopil bych, kdyby treba prestala fungovat jen ta 3D akcelerace (na doublebuffering + textury by pamet nemusela stacit), ale ta barevna hloubka mi vrta hlavou...
Mam spis podezreni, ze je to nejake HW omezeni, protoze mam dojem, ze X Server hlasi, ze bezi ve 24 bit hloubce.
13.4.2004 12:06 Petr Šobáň | skóre: 79 | blog: soban | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
Málo ram nějak to blbě počítáš mě to vychází na 17280000 :-)

čili rozlišení 1600x1200x3(barvy rgb)x24(na jednubarvu)/8=17280000

:-)
Jiří Svoboda avatar 13.4.2004 13:04 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
Rozbalit Rozbalit vše Re: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
Jenze 24 bitu neni na jednu barvu (presneji na jednu slozku), ale na cele RGB. Na slozku je 8 bitu. Ve skutecnosti navic karta pouziva stejne 32bitu na pixel (aby zacinal kazdy pixel na mocnine dvou).
Ctyrka v mem vypoctu je 8 bitu Red, 8 bitu Green a 8 bitu Blue a 8 bitu ono "dorovnani" (nekdy se pouziva jako alfa).
Takze blbe pocitas ty. :-)

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.