abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 01:00 | Komunita

Měsíc po Slackware slaví 25 let také Debian. Přesně před pětadvaceti lety, 16. srpna 1993, oznámil Ian Murdock vydání "Debian Linux Release".

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 06:00 | Nová verze

Byla vydána nová verze 1.26 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Představení novinek také na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 21
včera 03:00 | Nová verze

Po více než 3 měsících vývoje od vydání verze 2.12.0 byla vydána nová verze 3.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 169 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 300 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn. Proč verze 3.0.0 a ne 2.13.0? Není to kvůli triskaidekafobii. QEMU letos v březnu slavilo 15 let od oznámení verze 0.1 a to je dle vývojářů dobrý důvod pro novou major verzi. Vývojáři mají v plánu zvyšovat major verzi jednou ročně, vždy s prvním vydáním v daném roce.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
14.8. 22:11 | Bezpečnostní upozornění

Intel potvrdil (INTEL-SA-00161) další bezpečnostní problém ve svých procesorech. Problém byl pojmenován L1 Terminal Fault aneb L1TF. Popis problému přímo od Intelu na YouTube. Jedná se o CVE-2018-3615 (SGX), CVE-2018-3620 (OS/SMM) a CVE-2018-3646 (VMM). Další informace na stránce Foreshadow nebo přímo v dnešním commitu do Linuxu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 15
14.8. 12:33 | IT novinky

Po více než 4 letech bylo vydáno RFC 8446 popisující verzi 1.3 protokolu TLS (Transport Layer Security). Popis novinek i historie TLS například v příspěvku na blogu Cloudflare.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.8. 11:11 | Zajímavý software

V roce 1998 uvedla společnost Tiger Electronics na trh elektronickou hračku, malého chlupatého tvora s velkýma ušima, Furby. Furby patřil k nejžádanějším hračkám. Během tří let se jich prodalo více než 40 milionů. Furby již tenkrát reagoval na světlo, zvuk, polohu, doteky a přítomnost dalších Furby. Sám mluvil a pohyboval se. Firmware uvnitř simuloval postupný vývoj a učení. Zdrojový kód tohoto firmwaru byl zveřejněn na Internet Archive [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 20
14.8. 02:00 | Nová verze

Australská společnost Blackmagic Design oznámila vydání verze 15 svého proprietárního softwaru pro editování videa a korekci barev DaVinci Resolve běžícího také na Linuxu. Představení nových vlastností na YouTube. Základní verze DaVinci Resolve je k dispozici zdarma. Plnou verzi DaVinci Resolve Studio lze koupit za 299 dolarů. Před rokem to bylo 995 dolarů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
13.8. 21:00 | Zajímavý projekt

Cílem projektu DXVK bylo vytvořit vrstvu kompatibility mezi Direct3D 11 a Vulkanem a začlenění této vrstvy do Wine. Direct3D 10 nad Vulkanem bylo možné řešit mezikrokem pomocí vrstvy DXUP překládající Direct3D 10 na Direct3D 11. Vývojáři DXVK se rozhodli přímo podporovat Direct3D 10. Podpora byla začleněna do hlavní větve na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
13.8. 16:00 | Nová verze

Vyšla verze 3.10 přehrávače Audacious. Přináší oprav chyb a drobná vylepšení seznamů skladeb, vyhledávání či ikonek. Zároveň pokračují práce na novém uživatelském rozhraní využívajícím Qt namísto GTK+ – nejsou však hotovy, proto je vydání 3.10 pojmenováno „Not Quite There Yet“; až bude proces u konce, vyjde Audacious 4.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 12
13.8. 02:00 | Nová verze

Linus Torvalds vydal Linux 4.18. Více o vývojovém cyklu v Jaderných novinách: začleňovací okno [1] a [2], statistiky. Finální přehled změn je k mání na webu Linux Kernel Newbies.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 5
Používáte zařízení („chromebook“, „chromebox“ či tablet) s ChromeOS?
 (7%)
 (4%)
 (12%)
 (77%)
Celkem 181 hlasů
 Komentářů: 9, poslední 14.8. 21:03
    Rozcestník

    Dotaz: Spojování malých paketů do jednoho velkého bloku

    28.4.2004 09:00 T P | skóre: 8
    Spojování malých paketů do jednoho velkého bloku
    Přečteno: 89×
    Mám wifi spoj: server - AP - AP - server. Pokud si spoj testuji, tak z něj dostanu cca 4Mbit. Pokud ale na něj pustím klienty, tak se nedostanu přes 1,5Mbit. Při sledování provozu sítě je tam vidět spousta odesílaných krátkých paketů a pak něco málo dlouhých paketů. Chci se zeptat, jestli se nedá někde v linuxu nastavit, aby server všechny ty krátké pakety spojil a udělal z nich jeden velký a ten odeslal? A na druhé straně server zase ty pakety rozbalil? Tím by se dal určitě lépe využít radiový spoj, kdyby nemusel odesílat tisíce krátkých paketů a místo toho odesílal jeden velký. Prohledal jsem všechno možné, ale nic kloudného nenašel.

    Odpovědi

    DjAARA avatar 28.4.2004 09:11 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spojování malých paketů do jednoho velkého bloku
    fragmentovane pakety by slo defragmentovat, ale pokud sou to skutecne male pakety (a vsechny sou male) tak by treba pomohlo zvetsit MTU
    28.4.2004 10:11 Radek Podgorny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spojování malých paketů do jednoho velkého bloku
    A neznamena to M v MTU "maximal"? :-)
    28.4.2004 10:28 T P | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spojování malých paketů do jednoho velkého bloku
    to jo, ale když ho mám nastavené na 1500, tak proč radio vysílá pakety velký 75 ? A tyhle pakety já potřebuju zachytit a spojit do velkého bloku a poslat. A by radio nevysílalo 10x miniaturní paket místo 1-ho velkého.
    28.4.2004 10:32 Cronin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spojování malých paketů do jednoho velkého bloku
    Teoreticky je to riesitelne, ale v praxi sa to asi velmi nepouziva. Pri prenose by sa muselo cakat na urcite mnozstvo malych paketov, aby naplnili jeden velky paket a preniesli by sa. Implementacne by musel byt dany nejaky deadline, pocas ktoreho by sa cakalo na prichod malych paketov a po ktorom by sa "velky" paket odoslal aj nenapleny. Takze taketo rieseniu by sice mohlo viest k zlepseniu priepustnosti, ale viedlo by aj k zhorseniu odozvy, co je pri niektorych aplikaciach (synchronizacia casu, hry typu Quake, a pod.) velmi neziaduce.

    MTA sa tyka ramcov, nie paketov. Zvysenie MTA pomoze, ak sa jedna skutocne len o retazec server - AP - AP - server, pricom musi byt zvyseny na vsetkych zariadeniach zucastnujucich sa na prenose (vratane switchov, smerovacov, a pod.). Standardna hodnota MTA zvykne byt 1500. Ak vsak je retazec server - AP - AP - internet, zvysenie MTA bude kontraproduktivne, nakolko ak dorazi ramec na zariadenie, ktore jeho velkost nezvladne, vynuti sa nova fragmentacia celeho paketu, z ktoreho bol ramec vytvoreny, na mensie ramce, a prenos celeho paketu sa zopakuje, cim dojde k zvyseniu mnozstva prenasanych udajov aj zvacseniu odozvy.
    DjAARA avatar 28.4.2004 10:40 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spojování malých paketů do jednoho velkého bloku
    pokud neodesila ty male pakety kvuli tomu ze se mu nekde cestou fragmentovaly-proto sem hned jako prvni psal defragmentaci paketu...
    28.4.2004 13:29 T P | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spojování malých paketů do jednoho velkého bloku
    Včerejší testy na spoji, pro který je tato funkce potřebná, ukázaly, že jeho paketová propustnost je 500 pkt/s a datová 2,5Mbit, pokud se však trafik skládá převážně z krátkých paketů jeho kapacita klesá na 1Mbit. odezva 32b pingu je na nezatíženém spoji 2-3 ms na zatíženém (400pkt/s) je odezva 10-40ms. poměr mezi krátkými pakety (do 256b) a dlouhými je zhruba 3:1.

    Kdyby se všechny pakety pod 256b spojovaly po paketů 256b klesl by počet paketů na min 1/2 (mělo by to být parametricky konfigurovatelné aby se dala najít ideální hranice pro spojování) Pravidlo by mohlo obsahovat i podnínku jak dlouhé pakety skládat do jak dlouhých balíčků (např: sbírej pakety pod 64 a posílej je po 256, od 64 je posílej v 512 balíčcích. atd.) V praxi by tu měly být minimálně dvě fronty pro úplně krátké pakety a pro delší, které se ale dají poslat v celku.

    odezva na nezatíženém spoji 32b 2-3ms 256b 6-7ms 512b 10-11ms

    Z toho plyne, pokud by šli krátké pakety balíčky 256b resp. 512b byla by odezva min 6ms resp 10 což je pořád méně než teď když jdou samostatně s odezvou 10-40ms. A díky úspoře množství paketů by se dala efektivněji využít datová propustnost počítám až na reálné 2Mbit

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.