abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 17:55 | Zajímavý projekt

CSIRT.CZ informuje o CTF (Capture the Flag) platformě ZSIS CTF s úlohami pro procvičování praktických dovedností z oblasti kybernetické bezpečnosti a upozorňuje na soutěž Google Capture the Flag 2018, kde je možné vyhrát zajímavé ceny.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 17:00 | Komunita

Byly zveřejněny prezentace a videozáznamy přednášek z prvního československého setkání síťových operátorů CSNOG konaného 11. a 12. června v Brně a semináře IPv6 2018 uskutečněného 6. června v Praze.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 16:11 | Komunita

Svobodný unixový operační systém FreeBSD slaví 25 let. Přesně před pětadvaceti lety, tj. 19. června 1993, byl vybrán název FreeBSD.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 15:11 | Komunita

Oficiální YouTube kanál Blenderu je již několik dní blokován. Nadace Blender Foundation informuje, že od společnosti Google dostala šestistránkový návrh nové smlouvy (pdf). Zdá se, že podmínkou další spolupráce je zapnutí reklam na kanálu, tj. zpeněžení obsahu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 17
dnes 01:55 | Nová verze

Byla vydána verze 1.13 multiplatformního open source textového editoru Brackets (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v poznámkách k vydání. Brackets je nově dostupný také jako balíček ve formátu Flatpak z oficiálního repozitáře Flathub.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 18:44 | Komunita

Oficiální YouTube kanál Blenderu je již několik dní blokován. Důvody jsou zatím nejasné. Pravděpodobně chyba YouTube. Dění lze sledovat na Twitteru Tona Roosendaala.

Ladislav Hagara | Komentářů: 17
včera 17:55 | Zajímavý software

Na GitHubu byly pod open source licencí LLVM zveřejněny zdrojové kódy překladače programovacího jazyka C++ Zapcc vycházejícího z Clangu/LLVM. Překlad pomocí Zapccu je díky lepšímu kešování obvykle několikrát rychlejší než překlad pomocí Clangu. V březnu loňského roku byl vydán Zapcc ve verzi 1.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 17:22 | Pozvánky

Červnový pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek – 21. 6. 2018 od 18:00 v Kavárně Ideál (Sázavská 30, Praha), kde máme rezervovaný salonek. Tentokrát na téma: F-Droid, aneb svobodný software do vašeho mobilu. Kromě toho budou k vidění i vývojové desky HiFive1 se svobodným/otevřeným čipem RISC-V.

xkucf03 | Komentářů: 1
15.6. 22:44 | Zajímavý článek

Na blogu projektu NeoPG (GitHub), kryptografického softwaru vycházejícího z GnuPG, byly zveřejněny 4 příspěvky detailně popisující aktuální bezpečnostní problémy v GnuPG a souvisejících softwarových produktech. V prvním příspěvku je ukázáno, že je možné vytvořit zprávu, o které budou Earlybird, Evolution, Mutt nebo Outlook tvrdit, že jí dešifrovali a přitom ale zpráva vůbec zašifrována nebyla. V druhém příspěvku je popsána

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 7
15.6. 13:00 | Komunita

GamingOnLinux informuje, že počítačová hra Track Mania Nations Forever (Steam, Wikipedie) pro Windows je nově dostupná také jako snap. Stejně jako v případě winepaku a Flatpaku se k běhu hry používá překladová vrstva Wine.

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
Jak čtete delší texty z webových stránek?
 (78%)
 (22%)
 (4%)
 (7%)
 (2%)
 (11%)
Celkem 212 hlasů
 Komentářů: 36, poslední včera 21:16
    Rozcestník

    Dotaz: i386 system a AMD64 kernel

    Jiří Svoboda avatar 17.1.2005 23:02 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
    i386 system a AMD64 kernel
    Přečteno: 134×
    Uz jsem tu v poslednich tydnech nekolikrat zminoval svou nespokojenost se mnou zkousenymi AMD64 distribucemi (co se tyce pouziti na desktopu) a nasledny navrat k 32 bitum. Soucasne je mi ale proti srsti nevyuzit alespon castecne potencial 64 bitoveho CPU. Takze jsem se rozhodl, ze se z experimentalnich duvodu pokusim dat dohromady hybrida vlastni konstrukce™. :-)
    Chci zacit tim, ze nekde uzmu binarni kernel a moduly pro AMD64 (asi Fedora, ta se mi tu vali) a pokusim se jej nabootovat. Z toho plyne ma otazka: Potrebuji k bootu s AMD64 kernelem nejake utility nativni, nebo vystacim s i386 utilitami v emulaci?
    Pokud kernel pobezi, pujcim si odnekud GCC (Gentoo stage 3?) a zkompiluji si v chrootu vlastni kernel. No a dal se uvidi...
    Pokud nekdo prispeje konstruktivnim komentarem, budu rad.

    Odpovědi

    18.1.2005 07:25 MOJE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i386 system a AMD64 kernel
    sice nerozumim duvodum pro nespokojenost, ale x86_64 kernel by mel byt bez problemu nabootovatelny i na systemu, kde vsechny binarky budou x86. Jen se bude dost spatne kompilovat (crosscompilator) a vykonostne je to k nicemu, protoze rezie OS neni zdaleka tak velka, aby se to vyplatilo.
    Jiří Svoboda avatar 18.1.2005 08:45 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i386 system a AMD64 kernel
    Duvody pro nespokojenost jsem zminoval napriklad tady.
    Pokud mate za to, ze by to melo bootovat, je to to, co jsem chtel slyset. :-)
    Kompilaci chci delat nativni, proto si chci napred nekde pujcit binarni kernel a v nem pouzit nativni GCC (v chrootu). Crosskompilaci se snazim vyhybat od dob, kdy jsem delal pro ARM. Jak padlo na jednom Wiki, "... as hacking Makefiles until the cows come home gets very boring." (i kdyz v pripade kernelu by to nemelo byt az takove drama).
    Nepocitam s tim, ze by mi samotna vymena kernelu zvedla vykon, ale budu mit svuj lety overeny system a soucasne si v nem budu moci hrat i s 64 bitovymi vecmi - to je ten duvod.
    18.1.2005 09:57 MOJE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i386 system a AMD64 kernel
    aha
    no tam bych videl problem prave v tom "hrani" si s 64bit, protoze pro to hrani je potreba mit bud vsechno staticky, nebo mit stejne nekde bokem sadu 64bit kompletnich knihoven. Duvody jsem si precetl, ale z vlastnich zkusenosti muzu rict, ze pouzivam 64bit uz delsi dobu a problemy nemam. leda ten mplayer, ktery holt v 64bit verzi neumi pouzivat kodeky, ale s tim jsem se smiril a prehraje i tak skoro vsechno. a co se tyka kompilace programu, ktere nejsou v baliccich tak mam cca 90% uspesnost kompilace ze src.rpm napoprve a jen jeden balicek se mi zkompilovat nepodaril vubec (byl jsem liny toho tam prilis upravovat) a to byl RipperX.
    18.1.2005 10:01 MOJE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i386 system a AMD64 kernel
    tak odvolavam co jsem odvolal slibuji co jsem slibil. RipperX v aktualni verzi zkompilovat lze a funguje bez problemu. takze k dnesnimu datu 100% balicku, ktere jsem chtel kompilovat jsem zkompiloval a programy v nich bezi. (dokonce uz jsou kompilovatelne i openoffice2.0 (verze M72), ale ty jeste nebezi a je to ponekud na dlouho)
    Jiří Svoboda avatar 18.1.2005 11:02 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i386 system a AMD64 kernel
    Jasne, s tou sadou knihoven bokem pocitam.
    Rozvedu to "hrani": Napriklad kdybych chtel jeste jednou zkusit Gentoo, tak momentalne nemam sanci to delat v chrootu, protoze nemam AMD64 kernel. Pri pouziti Live CD zase nebudu mit behem instalace dostupny puvodni system. A abych si kvuli instalaci jedne distribuce instaloval druhou, to uz mi prijde ponekud uchylne. :-)
    No, kazdopadne to zkusim, treba to opravdu nikam nepovede, ale alespon se zase necemu priucim...
    18.1.2005 11:53 Martin Zoubek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i386 system a AMD64 kernel
    S vytvářením hybrida x86_64/x86 už mám pár zkušeností, kompiluju si totiž 64-bitovou verzi Linux From Scratch. Pár poznatků:

    - pokud se v kernelu zapne IA32 Emulation, nemusí být ani jedna aplikace 64-bitová, v pohodě poběží 32-bitový busybox, glibc, init, prostě cokoli

    - pokud chcete mít 64b systém (což asi chcete :-) ), a chcete, aby např. mozilla byla 64b musí být 64b všechny knihovny, které daný program používá, počínaje glibc. Obdobně, pokud chcete 32b mplayer, musíte mít k dispozici 32b verze všeho, včetně glibc.

    - 64b binárky se docela nafukují, oproti 32b bývají až o 30-40 % větší

    - 64b programy jsou rychlejší, minimálně na třeba výše zmíněné mozille je to dost poznat. Faktem na druhou stranu je, že se déle zavádí, kvůli své velikosti. Benchmarky zatím žádné nemám.

    - programy s kusy assembleru pro x86 se nezkompilují, assembler x86 a x86_64 totiž není totéž. Drastický příklad je třeba xvidcore, ta se stane celkem nepoužitelnou. [není to tak špatný - v příští verzi podpora 64b bude]

    - 3D akcelerace chodí stejně dobře jako v 32b (nvidia) - a podle dnešní zprávičky konečně i ati.

    - logické a rozumné je samozřejmě mít nativní, tedy 64b knihovny v lib a 32b kdekoli jinde. Osobně to řeším tak, že si chrootem připojím celý 32b systém, ve kterém si něco zkompiluju a do 64b systému si přenesu jen daný program + všechny .so knihovny (určím dle ldd -r program).
    Jiří Svoboda avatar 18.1.2005 13:19 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: i386 system a AMD64 kernel
    Vetsinu z tohoto jsem vedel, nicmene dekuji za odpoved a pekne shrnuti (urcite se bude hodit i dalsim).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.