abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 14:33 | Nová verze

Byla vydána nová verze 1.30 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 14:22 | Nová verze

Deset dnů po představení beta verze byla vydána stabilní verze Steam Linku pro Raspberry Pi umožňující streamovat hry ve službě Steam z počítače na televizní obrazovku.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
13.12. 20:00 | Nová verze

Byla vydána (YouTube) verze 2018.3 multiplatformního herního enginu Unity (Wikipedie). Přehled novinek i s videoukázkami v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
13.12. 19:33 | Nová verze

Byla vydána verze 18.12.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Přehled novinek v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi. Správce souborů Dolphin umí nově například zobrazovat náhledy dokumentů vytvořených v LibreOffice a aplikací ve formátu AppImage. Konsole plně podporuje obrázkové znaky emoji. V Okularu lze k pdf souborům přidávat poznámky.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
13.12. 17:11 | Nová verze

Byla vydána nová stabilní verze 2.2 (2.2.1388.34) webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Z novinek vývojáři zdůrazňují například vylepšení správy listů - vybrané listy lze uložit jako relaci, možnost zobrazení klávesových zkratek určených webovou stránkou nebo možnost přehrávání videí v režimu obrazu v obraze. Nejnovější Vivaldi je postaveno na Chromiu 71.0.3578.85.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
13.12. 14:22 | Nová verze

Po 4 měsících vývoje od vydání verze 3.0.0 byla vydána nová verze 3.1.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 189 vývojářů. Provedeno bylo více než 1 900 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
13.12. 01:32 | Nová verze

Letos bylo v komunitě Mageia hodně změn. Po volbě nových vedoucích přišla velká aktualizace a krátce na to udržovací verze 6.1. 7.12., dle plánu, vyšla Mageia s číslem 7 v její první beta verzi. Chyby můžete hlásit v bugzille. Chyby v českých překladech pak na fóru české komunity.

Joelp | Komentářů: 2
13.12. 00:11 | Zajímavý projekt

Kvůli rychlejšímu vývojovému cyklu byla přemístěna Cinelerra-gg. Cinelerra-gg je fork Cinelerry-hv. Některé rozdíly forků popisuje sám hlavní vývojář William Morrow (aka GoodGuy). Není zde popsán i fork Lumiera, zřejmě kvůli zatím nepoužitelnému stavu.

… více »
D81 | Komentářů: 0
12.12. 19:11 | Nová verze

Do aplikace pro instant messaging Telegram (Wikipedie) lze nově nahrát češtinu. Více v příspěvku na blogu Telegramu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
12.12. 10:55 | Nová verze

Jean-Baptiste Kempf, prezident neziskové organizace VideoLAN stojící za svobodným multiplatformním multimediálním přehrávačem a frameworkem VLC, oznámil v příspěvku na svém blogu vydání první oficiální verze 0.1.0 v říjnu představeného dekodéru svobodného videoformátu AV1 (AOMedia Video 1) s názvem dav1d (Dav1d is an AV1 Decoder). Jedná se o alternativu k referenčnímu dekodéru libaom. Kódový název dav1da verze 0.1.0 je Gazelle.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
Chystáte se přejít na Wayland na „desktopu“?
 (25%)
 (6%)
 (13%)
 (31%)
 (25%)
Celkem 127 hlasů
 Komentářů: 19, poslední včera 18:37
Rozcestník

Dotaz: i386 system a AMD64 kernel

Jiří Svoboda avatar 17.1.2005 23:02 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
i386 system a AMD64 kernel
Přečteno: 136×
Uz jsem tu v poslednich tydnech nekolikrat zminoval svou nespokojenost se mnou zkousenymi AMD64 distribucemi (co se tyce pouziti na desktopu) a nasledny navrat k 32 bitum. Soucasne je mi ale proti srsti nevyuzit alespon castecne potencial 64 bitoveho CPU. Takze jsem se rozhodl, ze se z experimentalnich duvodu pokusim dat dohromady hybrida vlastni konstrukce™. :-)
Chci zacit tim, ze nekde uzmu binarni kernel a moduly pro AMD64 (asi Fedora, ta se mi tu vali) a pokusim se jej nabootovat. Z toho plyne ma otazka: Potrebuji k bootu s AMD64 kernelem nejake utility nativni, nebo vystacim s i386 utilitami v emulaci?
Pokud kernel pobezi, pujcim si odnekud GCC (Gentoo stage 3?) a zkompiluji si v chrootu vlastni kernel. No a dal se uvidi...
Pokud nekdo prispeje konstruktivnim komentarem, budu rad.

Odpovědi

18.1.2005 07:25 MOJE
Rozbalit Rozbalit vše Re: i386 system a AMD64 kernel
sice nerozumim duvodum pro nespokojenost, ale x86_64 kernel by mel byt bez problemu nabootovatelny i na systemu, kde vsechny binarky budou x86. Jen se bude dost spatne kompilovat (crosscompilator) a vykonostne je to k nicemu, protoze rezie OS neni zdaleka tak velka, aby se to vyplatilo.
Jiří Svoboda avatar 18.1.2005 08:45 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
Rozbalit Rozbalit vše Re: i386 system a AMD64 kernel
Duvody pro nespokojenost jsem zminoval napriklad tady.
Pokud mate za to, ze by to melo bootovat, je to to, co jsem chtel slyset. :-)
Kompilaci chci delat nativni, proto si chci napred nekde pujcit binarni kernel a v nem pouzit nativni GCC (v chrootu). Crosskompilaci se snazim vyhybat od dob, kdy jsem delal pro ARM. Jak padlo na jednom Wiki, "... as hacking Makefiles until the cows come home gets very boring." (i kdyz v pripade kernelu by to nemelo byt az takove drama).
Nepocitam s tim, ze by mi samotna vymena kernelu zvedla vykon, ale budu mit svuj lety overeny system a soucasne si v nem budu moci hrat i s 64 bitovymi vecmi - to je ten duvod.
18.1.2005 09:57 MOJE
Rozbalit Rozbalit vše Re: i386 system a AMD64 kernel
aha
no tam bych videl problem prave v tom "hrani" si s 64bit, protoze pro to hrani je potreba mit bud vsechno staticky, nebo mit stejne nekde bokem sadu 64bit kompletnich knihoven. Duvody jsem si precetl, ale z vlastnich zkusenosti muzu rict, ze pouzivam 64bit uz delsi dobu a problemy nemam. leda ten mplayer, ktery holt v 64bit verzi neumi pouzivat kodeky, ale s tim jsem se smiril a prehraje i tak skoro vsechno. a co se tyka kompilace programu, ktere nejsou v baliccich tak mam cca 90% uspesnost kompilace ze src.rpm napoprve a jen jeden balicek se mi zkompilovat nepodaril vubec (byl jsem liny toho tam prilis upravovat) a to byl RipperX.
18.1.2005 10:01 MOJE
Rozbalit Rozbalit vše Re: i386 system a AMD64 kernel
tak odvolavam co jsem odvolal slibuji co jsem slibil. RipperX v aktualni verzi zkompilovat lze a funguje bez problemu. takze k dnesnimu datu 100% balicku, ktere jsem chtel kompilovat jsem zkompiloval a programy v nich bezi. (dokonce uz jsou kompilovatelne i openoffice2.0 (verze M72), ale ty jeste nebezi a je to ponekud na dlouho)
Jiří Svoboda avatar 18.1.2005 11:02 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
Rozbalit Rozbalit vše Re: i386 system a AMD64 kernel
Jasne, s tou sadou knihoven bokem pocitam.
Rozvedu to "hrani": Napriklad kdybych chtel jeste jednou zkusit Gentoo, tak momentalne nemam sanci to delat v chrootu, protoze nemam AMD64 kernel. Pri pouziti Live CD zase nebudu mit behem instalace dostupny puvodni system. A abych si kvuli instalaci jedne distribuce instaloval druhou, to uz mi prijde ponekud uchylne. :-)
No, kazdopadne to zkusim, treba to opravdu nikam nepovede, ale alespon se zase necemu priucim...
18.1.2005 11:53 Martin Zoubek
Rozbalit Rozbalit vše Re: i386 system a AMD64 kernel
S vytvářením hybrida x86_64/x86 už mám pár zkušeností, kompiluju si totiž 64-bitovou verzi Linux From Scratch. Pár poznatků:

- pokud se v kernelu zapne IA32 Emulation, nemusí být ani jedna aplikace 64-bitová, v pohodě poběží 32-bitový busybox, glibc, init, prostě cokoli

- pokud chcete mít 64b systém (což asi chcete :-) ), a chcete, aby např. mozilla byla 64b musí být 64b všechny knihovny, které daný program používá, počínaje glibc. Obdobně, pokud chcete 32b mplayer, musíte mít k dispozici 32b verze všeho, včetně glibc.

- 64b binárky se docela nafukují, oproti 32b bývají až o 30-40 % větší

- 64b programy jsou rychlejší, minimálně na třeba výše zmíněné mozille je to dost poznat. Faktem na druhou stranu je, že se déle zavádí, kvůli své velikosti. Benchmarky zatím žádné nemám.

- programy s kusy assembleru pro x86 se nezkompilují, assembler x86 a x86_64 totiž není totéž. Drastický příklad je třeba xvidcore, ta se stane celkem nepoužitelnou. [není to tak špatný - v příští verzi podpora 64b bude]

- 3D akcelerace chodí stejně dobře jako v 32b (nvidia) - a podle dnešní zprávičky konečně i ati.

- logické a rozumné je samozřejmě mít nativní, tedy 64b knihovny v lib a 32b kdekoli jinde. Osobně to řeším tak, že si chrootem připojím celý 32b systém, ve kterém si něco zkompiluju a do 64b systému si přenesu jen daný program + všechny .so knihovny (určím dle ldd -r program).
Jiří Svoboda avatar 18.1.2005 13:19 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
Rozbalit Rozbalit vše Re: i386 system a AMD64 kernel
Vetsinu z tohoto jsem vedel, nicmene dekuji za odpoved a pekne shrnuti (urcite se bude hodit i dalsim).

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.