Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.
Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.
Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.
#HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.
Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.
Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).
Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.0.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Nejvyšší soud podpořil novináře Českého rozhlasu. Nařídil otevřít spor o uchovávání údajů o komunikaci (data retention). Uvedl, že stát odpovídá za porušení práva EU, pokud neprovede řádnou transpozici příslušné směrnice do vnitrostátního práva.
Minulý týden proběhl u CZ.NIC veřejný test aukcí domén. Včera bylo publikováno vyhodnocení a hlavní výstupy tohoto testu.
----- ----- | S1 | ----------- | | | -- ---- -- |PC| | S2 | |PC| -- ---- -- | | -- -- -- -- |PC|--|S3| |S4|--|PC| -- -- -- -- | -- |S5| --kde S1 - S5 (nie len S5 ale az Sx) su switche a PC su jednotlive PC (alebo viac PC). Cize slovne ma zaujima ci mozem zapojit switch do switchu a ked ano (myslim ze urcite ano) je to mnozstvo obmedzene vnutornou ARP tabulkou toho-ktoreho switchu alebo je tam ine obmedzenie? Plus co sa stane ak tato ARP tabulka nestaci - strati sa paket? neviete prosim o nejakych clankoch co tuto problematiku blizsie (najlepsie podrobne) riesia? dakujem moc PS: nebolo by fajnove keby som tu schemu nakreslil bez PRE tagu? he
Teorie říká, že by se nemělo ztrácet nic - pokud má switch svou interní tabulku plnou, tak prostě nejstarší záznamy zahazuje. A když na něj dorazí rámec, pro nějž nemá ve forwardovací tabulce záznam, tak jej prostě pošle všemi porty - zahraje si na hub. To ale samozřejmě vede ke zbytečnému zvyšování zátěže sítě.
To je ovšem jenom teorie, těžko říct, jak se to bude chovat, pokud by ty switche byly (z pohledu velikosti forwardovací tabulky) přetěžovány permanentě. Mohou mít například pomalý procesor a nebudou stíhat tabulku uvolňovat, následně pak třeba nemusí chvilku switchat vůbec, nebo něco zahodí, nebo něco zpozdí, nebo čertvíco, podle typu switche, jeho nálady, síly větru a podobných vlivů. Rozhodně bych se takovému uspořádání vyhnul, protože i když podle teorie by se nemělo stát nic zlého, v praxi bych se spíš obával zcela nepředvídatelného a navíc zcela nediagnostikovatelného chování.
Snad každý switch hodný toho jména má tabulku alespoň na 4K MAC adres, což je až až - tolik aktivních zařízení v jedné logické LAN by bylo přeci jenom trochu moc (například kvůli obrovskému režijnímu ARP provozu).
V praxi máme odzkoušenu podobnou kaskádu cca 50 switchů v cca 6 úrovních pod sebou, do toho nějakých 200 PC. Je to ale asi tak maximum, co jde rozumně provozovat právě s ohledem na režii, diagnostiku a podobně.
Tiskni Sdílej: