DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.
VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).
ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.
LF AI & Data Foundation patřící pod Linux Foundation spustila Open Platform for Enterprise AI (OPEA).
Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.
Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.
Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.
#HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.
Ahoj,
narazil jsem při prohlížení obrázků na jeden závažný problém. Mám vypálené CD s BMP obrázky, nevím z jakého důvodu, ale některé mi prohlížeč zobrazí a jiné ne.
Když použiji přes wine IrfanView, tak si mohu prohlédnout všechny bez problémů.
Chybí mi snad nějaká rozšiřující knihovna pro prohlížení BMP?
Zkoušené prohlížeče:
- Gwenview
- Gqview
Když se pokusím otevřít jeden z BMP (které nejdou prohlížet) v GIMPu, tak mi vyskočí chyba:
Chyba při čtení hlavičky souboru BMP z '/media/NOVE/pivovar/hlášení o spotřebě paliv 2. str..bmp'
#include <stdlib.h> #include <unistd.h> #include <stdio.h> #include "SDL.h" int main(int argc, char **argv) { SDL_Surface *image, *window; int i; if (argc < 2) { fprintf(stderr, "Usage: %s image.bmp ...\n", argv[0]); exit(EXIT_FAILURE); } SDL_Init(SDL_INIT_VIDEO); for (i = 1; i < argc; i++) { image = SDL_LoadBMP(argv[i]); if (!image) { fprintf(stderr, "%s: %s: %s\n", argv[0], argv[i], SDL_GetError()); continue; } window = SDL_SetVideoMode(image->w, image->h, 0, 0); if (!window) { fprintf(stderr, "%s: %s", argv[0], SDL_GetError()); continue; } SDL_BlitSurface(image, NULL, window, NULL); SDL_Flip(window); sleep(3); } return 0; }přeloží se to pomocí
gcc -Wall `sdl-config --cflags --libs` soubor.cAnebo display z ImageMagicku, ten taky zobrazí kdeco
@@ -22,13 +22,16 @@ } window = SDL_SetVideoMode(image->w, image->h, 0, 0); if (!window) { + SDL_FreeSurface(image); fprintf(stderr, "%s: %s", argv[0], SDL_GetError()); continue; } SDL_BlitSurface(image, NULL, window, NULL); SDL_Flip(window); + SDL_FreeSurface(image); sleep(3); } + SDL_Quit(); return 0; }
- Spusť si GIMP - Otevři obrázek BMP - Udělej změny, které potřebuješ - Ulož obrázek jako JPG (Soubor/UložitJako, napsat jemeno "neco.jpg")
To je vše ...
convert
z balíčku ImageMagick.
P.S.: méně výstižný subject už vás nenapadl?
convert
neumí náhodou i tohle?
Tiskni Sdílej: