#HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.
Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.
Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).
Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.0.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Nejvyšší soud podpořil novináře Českého rozhlasu. Nařídil otevřít spor o uchovávání údajů o komunikaci (data retention). Uvedl, že stát odpovídá za porušení práva EU, pokud neprovede řádnou transpozici příslušné směrnice do vnitrostátního práva.
Minulý týden proběhl u CZ.NIC veřejný test aukcí domén. Včera bylo publikováno vyhodnocení a hlavní výstupy tohoto testu.
Byla vydána nová verze 3.5.0 svobodné implementace protokolu RDP (Remote Desktop Protocol) a RDP klienta FreeRDP. Přehled novinek v ChangeLogu. Opraveno bylo 6 bezpečnostních chyb (CVE-2024-32039, CVE-2024-32040, CVE-2024-32041, CVE-2024-32458, CVE-2024-32459 a CVE-2024-32460).
Google Chrome 124 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 124.0.6367.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 22 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Byla vydána nová verze 9.3 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Novinkou je vlastní repozitář DietPi APT.
Byl vydán Mozilla Firefox 125.0.1, první verze z nové řady 125. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vypíchnout lze podporu kodeku AV1 v Encrypted Media Extensions (EME). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 125.0.1 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Framework::staticka_metoda ()
?
Kniznica je len kniznica. Vas by vlastne ani nemalo zaujimat, ci je objektova alebo nie je, kedze z nej volate len funkcie. Je to rovnake ako s OpenGL. Nic Vam nebrani programovat objektovo alebo programovat normalne. To je len Vasa vec, ako ten nastroj pouzijete.
Inak, ja osobne odporucam Allegro. Mam s nim dlhorocne skusenosti a zatial splna vsetky moje poziadavky na "Game programming library". Ak si chcete pozriet nejake vytvory v allegre a najst rozsirujuce kniznice, tak odporucam stranku http://www.allegro.cc/.
Hmm, cisty OpenGL moze byt trochu vopruz, hlavne, ak treba nacitat nejaku grafiku, pustat videa a pracovat s multimediami a pripadne s datafilami a podobnymi vecami, ktore su v hrach casto zakladom :) Samozrejme, aj tak kazdy nakoniec skonci pri OpenGL, ale aj tak na jednoduchsie projekty odporucam radsej Allegro, ktore splna vsetky z vlastnosti:
- C++ a Allegro sa kamaratia, dokonca uz existuje aj rozsirenie pre .NET jazykyNaco sa tu vlastne budem rozpisovat, odporucam stranku http://www.talula.demon.co.uk/allegro/readme.html, tam najdete vsetko podstatne. Vazne odporucam. Zacal som s allegrom este niekedy v prvom rocniku na strednej skole a odvtedy ma to nepustilo :)
Tiskni Sdílej: