VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).
ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.
LF AI & Data Foundation patřící pod Linux Foundation spustila Open Platform for Enterprise AI (OPEA).
Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.
Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.
Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.
#HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.
Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.
void CDECL ShowInfoF(const char *str, ...);Nejsou mi jasné dvě věci: 1) Co znamená CDECL mezi typem a jménem funkce? Připadá mi to jako syntaktická chyba (asi není, když to šlo zkompilovat ). Podobnou věc jsem viděl i ve Win32 API, tam bylo tuším
int APIENTRY WinMain()
. Nebo také v JNI - JNIEXPORT void JNICALL Java_MyCanvas_paint
(JNIEnv* env, jobject canvas, jobject graphics)
. Tady je ještě navíc nějaké JNIEXPORT před návratovým typem.
2) Tři tečky místo parametru - to je nepovinný počet parametrů? Jak se pak k těmto parametrům ve funkci přistupuje, když nejsou pojmenované? (možná to je něco úplně jiného, já s C začínám).
Předem díky za odpověď,
Martin
_cdecl
. Na co jinde, nevím. Ale chce to projít zdrojáky a použít preprocesor. Informace jsou na stránkách microsoftu.
Použití proměnného počtu argumentů je například zde. Ale proč se tedy nepodíváš na tělo samotné funkce, abys věděl, jak se s tím pracuje?
void _cdecl ShowInfoF(const char *str, ...);Co se stane s funkcí, když je před jejím názvem _cdecl, je už starostí překladače? ad 2: Já jsem se podíval, ale vůbec nic jsem z toho nepochopil
void CDECL ShowInfoF(const char *str, ...) { va_list va; char buf[1024]; va_start(va, str); vsprintf(buf, str, va); va_end(va); ShowInfo(buf); }
CDECL
tak definován, tak ano. Jinde může být CDECL
zanedbáno. Význam _cdecl
a spol je záležitostí konkrétního překladače protože ANSI C nic takového nemá.
ad 2: to je zrovna blbý příklad, protože ukazuje jak pracovat se seznamem parametrů (předaných přes výpustku) jako celek (tj. "převedení seznamu volitelných parametrů na jediný parametr"). Lepší příklad je v stdarg(3).
#define CDECL int CDECL main(void) { return(0); }
CDECL
, který preprocessor MSVC nahradí _cdecl
(a kterému on rozumí), ale preprocessor gcc jej zase zlikviduje.
CDECL je modifikátor fce, pro kompilátor. Podobně jako __stdcall, __fastcall atd. Určují, jak se mají předávat argumenty volané funkce (přes stack, registry, haldu).
Více zde. Doufám že mě neukamenujete za MS .
void funkce(register int parametr);
. Nevím však, zda to funguje a pokud ano, jestli i na Windows.
-E
zariadi, že kompilátor miesto zvyčajného vytvorenia .o vypíše výsledok pre-processingu. To znamená, že ak príkaz na kompilovanie
gcc -DMOJEMAKRO -I/usr/X11/include -c subor.c -o subor.o
prepíšem napr. na
gcc -DMOJEMAKRO -I/usr/X11/include -E subor.c
dostanem výstup, v ktorom sa dozviem, ako sa tie makrá rozvinuli. V našom prípade nám to pomôže k tomu, že sa dozviem, ako v skutočnosti bude vyzerať deklarácia tej mojej funkcie.
// typ myShort bude mít všude 2 bajty #ifdef sizeof(short) == 2 typedef short myShort; #elif sizeof(int) == 2 typedef int myShort; #endifBohužel, nefunguje to. Takže to asi nebude ten správný způsob. Ale přece nějaká možnost existovat musí. Všiml jsem si, že třeba OpenGL nebo SDL používají typy, které jsou všude stejné. Jak na to tedy?
Prenositelne integer datove typy by mali na vacsine systemov byt pristupne cez
#include <inttypes.h>Tieto typy su potom napr.
int8_t pre 8 bitovy int znamienkovy typ, int16_t 2B znamienkovy typ atd...
int8_t
apod., ale tyto typy nejsou povinné. Povinné jsou pouze int_least8_t
, int_least16_t
, int_least32_t
a int_least64_t
. Tedy samozřejmě i některé další, např. intptr_t
, ale zrovna ty, které jste jmenoval, to nejsou. Důvod je jednoduchý: platforma totiž vůbec nemusí nabízet něco jako 16-bitové číslo.
<inttypes.h>
. Navíc znovu upozorňuji, že technicky vzato typy jako "16-bitové číslo bez znaménka" nebo "32-bitové číslo se znaménkem" vůbec nemusejí být k dispozici.
snprintf(buffer, delka_buffer, "%s%d", retezec, cislo);
Tiskni Sdílej: